آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ضرر دارد؟

معمولا اوضاع 4 ماه بعد از تولد نوزاد شما کمی عادی می‌شود. احتمالا تا این زمان به روتین مشخصی رسیده‌اید و حتی بعضا فرصت دارید که کمی برای خودتان زمان بگذارید؛ از باشگاه‌های ورزشی گرفته تا ماساژهای گاه و بی‌گاهی که می‌تواند خستگی این روزهای دشوار را برطرف کند. از طرفی احتمالا در طول دوران بارداری، موهای زائدی رشد کرده باشند که پیش از آن وجود نداشتند. موهای زائد در هر جایی از بدن چندان خوشایند نیستند و بنابراین طبیعی است که به دنبال راهی برای رفع این موهای زائد و مزاحم باشید. اثربخش‌ترین راه برای حذف دائمی موهای زائد، لیزر آن‌هاست اما آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ضرر ندارد؟ در این مقاله به پاسخ این پرسش مهم می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

در جلسات لیزر موهای زائد از فتوترمولیز انتخابی استفاده می‌شود که به استفاده از طول موج خاصی در طول مدت معینی برای دستیابی به نتیجه دلخواه اشاره دارد. در واقع، انرژی نوری تولید شده توسط لیزر، رنگدانه‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد. سپس، تمام مسیر مو را طی می‌کند و به فولیکول می‌رسد؛ جایی که این انرژی تبدیل به انرژی حرارتی می‌شود. گرما باعث سوزاندن رگ خونی تغذیه‌کننده فولیکول می‌شود و به آن آسیب می‌رساند. در نتیجه رشد مجدد موها مختل می‌شود.

نکته مهمی که در دوره‌های آموزش رایگان اپراتور لیزر به آن تاکید می‌شود، این است که جلسات لیزر موهای زائد تنها زمانی اثربخشی دارند که رشد مو در مرحله آناژن باشد. در واقع، این تنها زمانی است که مو و فولیکول به هم متصل می‌شوند و بنابراین انرژی می‌تواند از مو به فولیکول منتقل شود. متاسفانه، تنها 20 درصد از موهای شما در هر بازه زمانی در مرحله آناژن رشد هستند. بنابراین، در یک جلسه صرفا 20% موها مورد هدف پرتوهای لیزر قرار می‌گیرند و مابقی جلسات دیگر موها را مورد هدف قرار می‌دهند.

آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی ضرر دارد؟

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

در حال حاضر براساس دستورالعمل‌های FDA، لیزر موهای زائد به عنوان یک روش حذف دائمی موهای زائد در نظر گرفته نمی‌شود و بیشتر، این مداخله زیبایی را نوعی روش کاهش رشد مو در طولانی مدت می‌دانند. با این حال، بسیاری از افرادی که به اپراتورهای حرفه‌ای مراجعه می‌کنند، حذف دائمی موهای زائد را در نتیجه لیزر گزارش کرده‌اند.

به همین دلیل، برای اینکه حداکثر اثربخشی را از هر مداخله زیبایی کسب کنید، حتما به دنبال اپراتورهای آموزش دیده باشید. برای مثال قطعا با مراجعه به کسانی که آموزش تزریق بوتاکس را گذرانده‌اند و دقیقا می‌دانند در کدام نواحی باید تزریق‌های بوتاکس را انجام دهند، بوتاکس شما دوام بیشتری خواهد داشت.

علت رشد موهای زائد در بارداری چیست؟

معمولا زنان باردار رشد موهای زائد را در نواحی ناخواسته تجربه می‌کنند. ممکن است درد اپیلاسیون در مقایسه با دیگر دردهایی که در این دوران متحمل شده‌اید، چندان غیرقابل تحمل نباشد؛ اما یک راهکار دائمی برای حذف موهای زائد نیست. از طرف دیگر بارداری چرخه طبیعی رشد موهای شما را مختل می‌کند و برای اینکه لیزر موهای زائد موثر باشد، احتمالا به تعداد جلسات زیادی نیاز داشته باشید؛ آن هم فقط به شرطی که به افراد واجد شرایط و حرفه‌ای که برای مثال مدرک میکرونیدلینگ و لیزر موهای زائد را دارند، مراجعه کنید.

در واقع هنگامی که مو رشد می‌کند، در یک فاز فعال به نام آناژن است. هنگامی که مو به طور کامل رشد کند، وارد مرحله استراحت به نام تلوژن می‌شود. هورمون‌های بارداری شروع مرحله تلوژن را به تاخیر می‌اندازند. بنابراین موها ضخیم‌تر به نظر می‌رسند. پس از تولد نوزاد، موهای ضخیم شده با ورود به مرحله کاتاژن می‌ریزند. البته ممکن است 6 ماه یا حتی بیشتر طول بکشد تا سطح هورمون‌ها دوباره متعادل شوند.

رشد موهای زائد در بارداری

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی خطر دارد؟

در دوران بارداری و شیردهی رشد مو و تغییرات پوستی شایع است. افزایش مقادیر هورمون‌ها عامل مشکلات آزاردهنده پوست و موهای شماست. به دلیل این تغییرات، اغلب زنان در این مواقع تمایل دارند برای لیزر موهای زائد یا سایر مداخلاتی که پوست آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد، مراجعه کنند.

لیزر رفع موهای زائد و سایر مداخلات زیبایی مانند آنچه در دوره کاشت مو برای پرستاران تدریس می‌شود، از اواخر دهه 1990 توسط FDA تایید شده است. از آن زمان تاکنون هیچ مطالعه‌ای ثابت نکرده که لیزر موهای زائد یا مداخلات پوستی برای زنان باردار یا شیرده خطرناک است. با این حال از طرف دیگر هیچ مدرکی نیز وجود ندارد که تضمین کند لیزر کاملا برای زنان باردار یا شیرده ایمن است.

آیا در دوران بارداری میتوان لیزر کرد؟

در این زمینه مطالعاتی بر روی موش‌های باردار انجام شده و نشان داده شده است که لیزر در دوران بارداری اثرات منفی دارد. اما قرار گرفتن تصادفی انسان در معرض لیزر در دوران بارداری مضر نیست. اما به دلیل عدم انجام مطالعات طولانی مدت و به دلیل ماهیت حساس بارداری، اکثر متخصصان توصیه کرده‌اند که لیزر موهای زائد را به بعد از تولد نوزاد موکول کنید. به همین ترتیب برای انجام دیگر مداخلات زیبایی و پوستی مانند بهترین روش پزشکی برای از بین بردن چین و چروک صورت نیز تا بعد از تولد نوزادتان صبر کنید.

آیا در دوران شیردهی میتوان لیزر کرد؟

با این حال لیزر موهای زائد در دوران شیردهی کاملا بی‌خطر است. لیزر، پرتویی از نور بسیار متمرکز ایجاد می‌کند که مقدار کنترل شده‌ای از حرارت را به فولیکول‌های مو می‌رساند. این انرژی نور توسط رنگدانه‌ای که در فولیکول‌های مو قرار دارد، جذب می‌شود.

پالس لیزر برای کسری از ثانیه، فقط به اندازه‌ای است که فولیکول‌های متعددی را در یک زمان از بین می‌برد و تاثیری بر پوست اطراف ندارد. این پرتوها هیچ تاثیری روی شیر شما نخواهد داشت. بنابراین در صورتی که علت موهای زائد کشاله ران شما هورمونی نباشد، به احتمال بالا با لیزر موهای زائد در دوران شیردهی می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید.

آیا در دوران شیردهی میتوان لیزر کرد؟

چند وقت بعد از زایمان میشه لیزر کرد؟

هر نوع مداخله زیبایی ممکن است عوارضی داشته باشد. از عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن گرفته تا عوارض احتمالی که بعد از لیزر موهای زائد برای برخی افراد به وجود می‌آید. برای اینکه احتمال بروز عوارض را به حداقل برسانید، توصیه می‌شود حداقل 6 هفته بعد از زایمان صبر کنید تا بدن از استرس فیزیکی زایمان بهبود یابد.

آموزش کار با انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد در آکادمی مای اسکین

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره لیزر موهای زائد در دوران شیردهی و بارداری بدانید، در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به محبوبیت روزافزون این روش حذف دائمی موهای زائد، روز به روز به تعداد مراجعان لیزر افزوده می‌شود. از این رو شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های کاربردی کار با دستگاه‌های لیزر در آکادمی مای اسکین، آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی درباره لیزر موهای زائد در دوران شیردهی یا بارداری دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید