بهترین روش برای از بین بردن چین و چروک صورت

از بین بردن چین و چروک صورت

چین و چروک صورت بخشی از روند طبیعی بدن ما است که با بالا رفتن سن نمایان می‌شود. خوشبختانه با پیشرفت روزافزون علم پزشکی، روش‌های متعددی برای از بین بردن چین و چروک صورت به وجود آمده است. اگر به دنبال بهترین روش پزشکی برای از بین بردن چین و چروک صورت خود هستید، ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید. در ادامه روش‌های درمانی سرپایی و بهترین دستگاه برای از بین بردن چین و چروک صورت را به شما معرفی خواهیم کرد. پس از پایان این مطلب، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید خطوط ریز و درشت ناشی از افزایش سن را از روی صورت خود محو کنید.

از بین بردن چین چروک صورت با استفاده از تزریق فیلر و پرکننده‌ها

تزریق فیلر یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چروک صورت است. در این روش غیرجراحی، موادی مانند: اسید‌هیالورونیک، کلسیم هیدروکسی‌آپاتیت یا پلی‌لاکتیک‌اسید به مناطق مورد‌نیاز از پوست صورت، مانند خطوط لبخند، چین و چروک‌های پیشانی یا نوک بینی، تزریق می‌شوند. این فیلرها باعث پر شدن فضای بین سلول‌های پوست می‌شوند و این موضوع اثر چین و چروک صورت را تا حد بالایی محو می‌کند.

رفع چین و چروک صورت

تزریق فیلر باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن و الاستین می‌شود که این موضوع، انعطاف و ساختار پوست را بهبود می‌بخشد. ازجمله مزایای تزریق فیلر به‌عنوان بهترین روش از بین بردن چروک صورت، می‌توان به سرعت در اجرا، نتایج فوری، نداشتن دوره نقاهت و نیاز نداشتن به بیهوشی اشاره کرد. باوجود این مزایا پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای انجام این روش، با افرادی که در دوره آموزش تزریق فیلر و ژل شرکت کرده‌اند و تجربه کافی برای انجام این کار را دارند، مشورت کنید.

میکرونیدلینگ برای درمان چروک‌های پوست صورت

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جوانسازی صورت است که در آن از دستگاهی با نام میکرونیدل با چندین سوزن ریز، برای ایجاد زخم سطحی روی پوست استفاده می‌شود. این زخم‌ها در عرض چند دقیقه بهبود می‌یابد و باعث ایجاد کلاژن و الاستین جدید در هنگام بهبودی پوست شما خواهد شد. میکرونیدلینگ در بهبود چین و چروک یا خطوط ریز پوست موثر است.

میکرونیدل با نوع عملکرد منحصربه‌فرد خود، به‌عنوان بهترین دستگاه برای از بین بردن چین و چروک صورت کاربرد دارد. اگر به حرفه میکرونیدلینگ و حوزه درمان پوست علاقه دارید، در دوره آموزش میکرونیدلینگ آموزشگاه مای اسکین شرکت کنید.

از بین بردن چروک صورت با رتینوئیدها

رتینوئیدهایی که شامل رتینول، رتینال آلدهید، استرهای رتینیل، آداپالن، تازاروتن و ترتینوئین محسوب می‌شوند، نوعی مواد شیمیایی هستند که از ویتامین A به دست می‌آیند. این ترکیبات از طریق افزایش تولید کلاژن و ترمیم پوست، به کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوست کمک می‌کنند. این محصولات بافت، رنگدانه و سطح آبرسانی پوست را بهبود می‌بخشند. رتینول را می‌توانید در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه پیدا کنید. رتینول به اعماق لایه‌های پوست شما نفوذ کرده تا کلاژن و الاستین را فعال کند که به ساختار پوست شما کمک و از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند.

چرا پوست چروک می شود؟

شما می‌توانید محصولات حاوی رتینوئید را مانند کرم مرطوب‌کننده یا لوسیون، به‌طور‌مستقیم روی پوست خود بمالید. پیش از این کار، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید محصولات حاوی رتینوئید برای شما مناسب هستند. یکی از روش‌های موثر کاهش چین و چروک صورت، ورزش مداوم است. ورزش و کاهش وزن به جلوگیری از بروز چین و چروک کمک فراوانی می‌کند. برای شرکت در دوره آموزش دستگاه های لاغری، آکادمی مای اسکین دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای برگزار می‌کند.

میکرودرم ابریژن؛ بهترین دستگاه برای از بین بردن چین و چروک صورت

میکرودرم ابريژن نیز به‌عنوان بهترین روش پزشکی برای از بین بردن چین و چروک صورت با استفاده از یک دستگاه مخصوص مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش، کریستال‌های ریز لایه‌برداری روی پوست اسپری می‌شوند و با استفاده از ساکشن، سلول‌های مرده پوست از سطح صورت جدا خواهد شد؛ برداشتن لایه‌های مرده و آسیب دیده از پوست، باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این درمان برای از بین بردن جای زخم یا کشیدگی، تغییر رنگ پوست یا آسیب ناشی از نور خورشید بهترین گزینه است.

درم ابریژن برای از بین بردن چین و چروک صورت

در روش درم ابریژن با استفاده از یک دستگاه که سری سوزن‌های بسیار نازک دارد، روی لایه بیرونی پوست با حرکت‌های ارتعاشی، خراش ایجاد می‌شود. این خراشیدگی‌های کوچک باعث ایجاد تحریک در پوست شده که افزایش تولید کلاژن و الاستین، دو پروتئین مهم در ساختار پوست، را به همراه دارد.

درمان چین و چروک صورت

استفاده از روش هایفوتراپی در کنار درم ابریژن، جوانسازی و لیفتینگ صورت را به طرز معجزه‌آسایی به همراه دارد. در نظر داشته باشید که قیمت هایفوتراپی و قیمت درم ابریژن با یکدیگر متفاوت است. بااین‌حال، نتیجه استفاده هم‌زمان از این دو روش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

لایه‌برداری شیمیایی برای از بین بردن چین و چروک

در روش از بین بردن چروک، از برخی مواد شیمیایی خاص برای خرد کردن و حذف لایه‌های بیرونی پوست استفاده می‌شود. درواقع، این محلول لایه‌های بالایی پوست شما را از بین می‌برد و فضا را برای رشد پوست جدید و سالم باز می‌کند. لایه‌برداری شیمیایی برای درمان چین و چروک، تغییر رنگ پوست یا اسکار بهترین گزینه است.

لیزر؛ بهترین دستگاه برای از بین بردن چین و چروک صورت

از بین بردن چروک پیشانی با لیزر و رفع چروک‌های کلی صورت با لیزر، یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی پوست محسوب می‌شود. در این روش، پرتوهای لیزر با طول موج خاص به منطقه مورد‌نظر روی پوست تابانده می‌شود. پرتوهای لیزر به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند و با ایجاد گرما در این لایه‌ها، فرآیند تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند. این فرآیند باعث بهبود ساختار پوست، کاهش چین و چروک‌ها و بهبود جلوه عمومی پوست می‌شود. افراد با شرایط زیر بهترین کاندید برای درمان چین و چروک صورت با لیزر هستند:

  • خطوط ریز اطراف چشم، پیشانی یا دهان
  • اسکارهای ناشی از آکنه

اگر آکنه فعال دارید، قبل از انجام لیزر درمانی باید صبر کنید تا آکنه شما به‌خوبی کنترل شود. لایه‌برداری با لیزر به‌طور‌کلی برای افراد با پوست روشن مناسب‌تر است؛ زیرا افرادی که پوست تیره دارند در معرض خطر بیشتری برای تیره شدن رنگ پوست یا هیپرپیگمانتاسیون با درمان‌های خاص هستند. در دوره آموزش دستگاه های جوانسازی همه این موارد مهم به‌طورکامل آموزش داده می‌شوند.

تزریق بوتاکس؛ بهترین روش برای چین و چروک صورت به‌صورت موقت

تزریق سم بوتولینوم که معمولا با نام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود، یکی از موثرترین روش‌های رفع چین و چروک صورت است. درواقع، سم بوتولینوم با مسدود کردن ارتباط بین عصب‌ها و عضلات، حرکت عضلات صورت را مهار می‌کند؛ درنتیجه، ایجاد چین و چروک در صورت کاهش می‌یابد.

اپراتور یا متخصص زیبایی، این دارو را به عضلاتی که انقباض آن‌ها باعث ایجاد چین و چروک می‌شود، تزریق می‌کند؛ مانند بین ابروهای شما (خطوط اخم) و خطوطی که از گوشه چشم شما امتداد می‌یابد (پنجه کلاغی).

چونه چین و چروک صورت را برطرف کنیم؟

جراحی لیفت صورت؛ بهترین روش برای رفع چین و چروک صورت

لیفت صورت یک روش جراحی است که در آن پزشک پوست و چربی اضافی را از صورت و گردن شما پاک می‌کند. همچنین لایه‌های عضلانی و بافت همبند سفت می‌شود تا ظاهر چین و چروک کاهش یابد. امروزه جوانسازی و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی یکی از خدمات پرطرفدار محسوب می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزش مراقبت پوست آموزشگاه مای اسکین، مشتریان و به دنبال آن درآمد خود را افزایش دهید.

بهترین روش از بین بردن چروک صورت را با مشورت پزشک انتخاب کنید

در این مقاله همه روش‌های از بین بردن چین و چروک صورت را بررسی کردیم. توجه داشته باشید که همه این روش‌ها در عین موثر بودن، عوارضی نیز به همراه دارند؛ بنابراین پیش از انتخاب بهترین روش پزشکی برای از بین بردن چین و چروک صورت، با پزشک متخصص درمان‌های زیبایی و پوستی مشورت کنید.

اگر علاقه دارید برای کسب درآمد، روش‌های پزشکی جوانسازی پوست را فرا بگیرید، به آموزشگاه مای اسکین سر بزنید. در آموزشگاه مای اسکین کلیه مباحث تخصصی پوست و زیبایی طبق جدیدترین متد روز دنیا آموزش داده می‌شود. در پایان اگر سوالی درباره هر‌کدام از روش‌های درمان چین و چروک پوستی دارید، در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی خواهیم بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید