چه کسانی مجوز لیزر دارند؟

چه کسانی مجوز لیزر دارند؟

امروزه انواع دستگاه‌های لیزر با اهداف گوناگون زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. از دستگاه‌هایی که موهای زائد را موردهدف قرار می‌دهند تا آن‌هایی که پوست شما را جوان‌تر و صاف‌تر می‌کنند. کار با همه این دستگاه‌ها نیازمند تخصص و مهارتی است که جز با شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و یادگیری اصول کار هم به صورت تئوری و هم عملی حاصل نمی‌شود. با این حال، همه افراد شرایط گرفتن مدرک لیزر را ندارند و به‌راحتی نمی‌توانند برای تاسیس کلینیک لیزر اقدام کنند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چه کسانی مجوز لیزر دارند و نحوه گرفتن مجوز لیزر موهای زائد و لیزر زیبایی را بررسی می‌کنیم. اگر از شرایط تاسیس مرکز لیزر اطلاع ندارید، ادامه این متن را با دقت مطالعه کنید.

یادگیری کار با دستگاه لیزر

مراحل دریافت مجوز لیزر برای تاسیس کلینیک زیبایی

آمار و ارقام نشان می‌دهد که فقط طی یک سال، یک میلیون ایرانی موهای زائد خود را لیزر کرده‌اند! این رقم، می‌تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که قصد گذراندن دوره آموزش لیزر دایود را دارند؛ چرا‌که با این حجم از متقاضی، قاعدتا روز‌به‌روز نیاز به کسانی که کار با دستگاه‌های لیزر را بلد باشند، بیشتر می‌شود. برای تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو و گرفتن مجوز لیزر موهای زائد باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. فراهم کردن مدرک پزشکی؛ یکی از مهم‌ترین شرایط گرفتن مدرک لیزر

یکی از مهم‌ترین شرایط گرفتن مدرک لیزر و تاسیس کلینیک لیزر، داشتن مدرک پزشکی است. درواقع، حتی در صورت آشنایی با طرز استفاده از دستگاه لیزر و طرز استفاده از دستگاه جوانسازی پوست، هر فردی نمی‌تواند برای گرفتن مجوز لیزر موهای زائد اقدام کند؛ چرا‌که با وجود بی‌خطر بودن این مداخله زیبایی، احتمال بروز مشکلات گوناگون برای پوست مراجع وجود دارد؛ بنابراین لیزر حتما باید با نظارت یک پزشک انجام شود. بر همین اساس، برای دریافت مجوز کلینیک لیزر، باید ابتدا یک پزشک مدرک خود را ارائه دهد و شخصا برای تاسیس کلینیک لیزر اقدام کند.

چه مدارکی برای ثبت کلینیک زیبایی موردنیاز است؟

۲. شرکت در دوره آموزش لیزر در آموزشگاه‌های معتبر

اگر جزو کسانی هستید که می‌توانید مجوز لیزر بگیرید و شرایط گرفتن مدرک لیزر را نیز دارید، باید در اولین گام آموزشگاه معتبری پیدا کنید. آموزشگاه مای اسکین یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما است. در این آموزشگاه کلیه دوره‌های آموزش مزوتراپی مو با دستگاه میکرونیدلینگ، آموزش لیزر، آموزش کار با دستگاه‌های جوانسازی و سایر دوره‌های درمانی زیبایی با ارائه مدرک معتبر به هنرجویان، برگزار می‌شود.

علاوه‌بر اعتبار بالای مدرک آکادمی مای اسکین، حضور اساتید مجرب و متخصص از مزایای دیگر شرکت در دوره‌های ما محسوب می‌شود. این اساتید از صفر تا صد هر آنچه را که باید درباره لیزر بدانید، برای شما توضیح می‌دهند تا به‌راحتی بتوانید برای گرفتن مجوز لیزر موهای زائد و لیزردرمانی اقدام کنید.

۳. دریافت گواهی رسمی کار با لیزر با نمره قابل‌قبول

پس از شرکت در دوره‌های آموزش لیزر، باید در آزمون‌های عملی و تئوری شرکت کنید. پس از شرکت در این امتحانات، در صورت موفقیت و کسب نمره قابل‌قبول، مدرک لیزر را دریافت خواهید کرد. ارائه این مدرک از یک آموزشگاه معتبر، یکی از مهم‌ترین مراحل در نحوه گرفتن مجوز لیزر موهای زائد محسوب می‌شود.

دوره‌ها و آزمون‌هایی که برای آموزش لیزر و هایفوتراپی در تهران در آموزشگاه مای اسکین برگزار می‌شود، از استانداردهای بالا برخوردارند؛ درنتیجه با ارائه مدرک این آموزشگاه، مشکلی برای دریافت مجوز کلینیک لیزر نخواهید داشت.

۴. جمع‌آوری مدارک برای ثبت کلینیک لیزر

پس از اینکه با موفقیت دوره‌های کار با دستگاه‌های لیزر را گذراندید و گواهی آن را دریافت کردید، باید برای ثبت و تاسیس کلینیک لیزر اقدام کنید. برای این کار نیاز به جمع‌آوری مدارک دارید. ازجمله مدارک لازم برای ثبت و تاسیس کلینیک لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم کردن صورت‌جلسه موسسان کلینیک لیزر
  • حضور دو شخص حقیقی و حقوقی به‌عنوان موسسان کلینیک لیزر
  • مدارک موردنیاز برای مشخص کردن حق امضا
  • تعیین سهم شرکا
  • تعیین نقش و مسئولیت اعضای مدیریت
  • دو فرم تکمیلی اظهارنامه
  • شناسنامه و کارت ملی یکی از اعضای حقیقی
  • آدرس دقیق به همراه کدپستی کلینیک
  • شماره تلفن ثابت و همراه مدیرعامل کلینیک لیزر
  • برگه وکالت‌نامه یا کپی برابر اصل متقاضیان
  • برگه قیم‌نامه یا کپی برابر اصل آن

در نظر داشته باشید که ارائه گواهینامه گذراندن دوره آموزشی لیزر یکی از الزامات در مسیر گرفتن مجوز لیزر موهای زائد و تاسیس کلینیک لیزر است. ارائه گواهینامه  دوره کاشت مو برای پرستاران و پزشکان نیز ازجمله شرایط تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو است؛ البته درصورتی‌که بخواهید در این کلینیک خدمات کاشت مو را ارائه دهید.

۵. ثبت و تاسیس کلینیک لیزر موهای زائد

پس از جمع‌آوری مدارک موردنیاز، باید فرم‌های ثبت درخواست تاسیس کلینیک لیزر را از سامانه ثبت شرکت‌های ایران دریافت و تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم‌ها، باید مدارک و فرم‌های تکمیل‌شده را از طریق همین سامانه ارسال کنید و نیازی به مراجعه حضوری نیست. درواقع برای طی کردن مراحل دریافت مجوز کلینیک لیزر و ثبت آن که یک موسسه غیرتجاری محسوب می‌شود، باید از طریق اداره ثبت اقدام کنید.

در اداره ثبت با ارائه نام تجاری برند و کلینیک و پس از تایید، می‌توانید باقی مراحل را طی کنید. درنهایت پس از تایید، باید آگهی مربوط به کلینیک در روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ شود؛ سپس می‌توانید برای راه اندازی مرکز لیزر اقدام کنید. اگر قصد ارائه خدمات زیبایی دیگر مانند تزریق ژل، فیلر یا بوتاکس را دارید، باید در دوره‌های مربوط به آموزش تزریق بوتاکس و فیلر شرکت کنید و مدرک این دوره را نیز به اداره ثبت ارائه دهید.

چرا باید مجوز لیزر بگیریم؟

گرفتن مجوز لیزر موهای زائد چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت گرفتن مجوز لیزر موهای زائد این است که شما باید برای دریافت مجوز مدرک ارائه دهید و برای گرفتن مدرک باید دوره‌های تخصصی کار با دستگاه لیزر را بگذرانید. در این دوره‌ها به‌طور‌دقیق همه چیز از علت موهای زائد کشاله ران تا دستگاه لیزر مناسب برای انواع پوست و مو توضیح داده می‌شود و بنابراین با دانش و مهارت بالایی وارد بازار کار خواهید شد. دیگر مزایای دریافت مجوز کلینیک لیزر عبارتند از:

امکان فعالیت قانونی؛ مهم‌ترین مزیت دریافت مجوز مرکز لیزر

در مقاله «عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن | آنچه از شما پنهان می کنند!» توضیح دادیم که مراجعه به اپراتورهای بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؛ از‌این‌رو بسیار بعید به نظر می‌رسد که با وجود این خطرات، افراد رغبت چندانی برای مراجعه به مراکز بدون مجوز لیزر داشته باشند. با گرفتن مجوز مرکز لیزر می‌توانید به صورت کاملا قانونی فعالیت داشته باشید و با مشکلاتی مانند دریافت پروانه مواجه نشوید.

بازاریابی بهتر و جذب متقاضیان بیشتر برای لیزر

در‌صورتی‌که فعالیت قانونی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید در هر بستری که بخواهید، کسب‌وکار خود را تبلیغ و به این ترتیب مشتریان بیشتری جذب کنید. علاوه‌بر تاثیر دریافت مجوز کلینیک لیزر بر نوع بازاریابی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، معمولا مراجعان به مراکزی که قانونی فعالیت می‌کنند، اعتماد بیشتری دارند. به‌ویژه افراد در شرایط حساسی مانند لیزر موهای زائد در دوران شیردهی قطعا به مراکزی مراجعه می‌کنند که مدرک معتبری در زمینه کار با دستگاه‌های لیزر داشته باشند؛ بنابراین دریافت مجوز لیزر، به معنای مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر شماست.

گرفتن مجوز لیزر موهای زائد با شرکت در دوره‌های آموزشی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که چه کسانی مجوز لیزر دارند و می‌توانند برای تاسیس کلینیک لیزر اقدام کنند. شما می‌توانید پس از تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر، در سایر دوره‌های آموزشی مداخلات زیبایی مانند تزریق بوتاکس، مزونیدلینگ، هایفو، آر اف و مواردی از این دست شرکت کنید و به این ترتیب کسب و کار خود را توسعه دهید. باتوجه‌به قیمت میکرونیدلینگ ابرو و سایر خدمات زیبایی، به‌سادگی از کنار یادگیری این مهارت‌های پردرآمد گذر نکنید! در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای درباره دریافت مجوز لیزر دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی آکادمی مای اسکین به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید