از بین بردن موهای زائد برای همیشه؛ معرفی درمان‌های ماندگار

از بین بردن موهای زائد برای همیشه

در جستجوی روش‌های موثر برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه هستید؟ با پیشرفت‌های فناوری و روش‌های سنتی موجود، انتخاب گزینه‌ای که به‌خوبی با نیازها و سبک زندگی شما هماهنگ باشد، ممکن است چالش‌برانگیز باشد. در این پست، ما موثرترین روشهای از بین بردن موهای زائد مانند الکترولیز، لیزر و استفاده از کرم‌های خاص را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید. برای این که به پاسخ دقیق سوال «چگونه موهای زائد را از بین ببریم» برسید، ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

الکترولیز؛ بهترین روش برای از بین بردن دائمی موهای زائد

الکترولیز یکی از روش‌های موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد است. این روش رفع دائمی موهای زائد، با وارد کردن یک سوزن نازک به فولیکول مو و استفاده از جریان الکتریکی برای تخریب فولیکول کار می‌کند. الکترولیز برای حذف دائمی موهای زائد همه نواحی بدن و برای همه انواع پوست و مو استفاده می‌شود، اما ممکن است برای حذف کامل موها به چندین جلسه نیاز باشد.

چگونه موهای زائد را از بین ببریم؟

در این روش از بین بردن موهای زائد برای همیشه، مانند آر اف صورت دردی را تجربه نخواهید کرد و معمولا از بین بردن موهای زائد دائمی، حدود یک سال باید هفتگی یا هر دو هفته یکبار به کلینیک مراجعه کنید. در دوره‌های آموزش الکترولیز موهای زائد بدن و دوره آموزش آر اف صورت، بر تداوم در جلسات و مراجعه به‌موقع به کلینیک تاکید بسیاری می‌شود.

لیزر؛ محبوب‌ترین راه از بین بردن موهای زائد برای همیشه

لیزر موهای زائد یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌ها برای از بین بردن همیشگی موهای زائد است. این روش با استفاده از نور لیزر برای هدف قرار دادن و تخریب فولیکول‌های مو کار می‌کند. درمان با لیزر برای انواع پوست و مو موثر خواهد بود، اما بهترین نتایج معمولاً برای افراد با موهای تیره و پوست روشن به دست می‌آید. به همین دلیل، به‌منظور رفع موهای زائد برای همیشه با لیزر، بهتر است قبل از انتخاب مرکز لیزر، با متخصص پوست‌ درباره انتخاب بهترین نوع دستگاه مناسب پوست خود نیز مشورت کنید.

حذف دائمی موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت برای کسانی که پوست تیره‌رنگ یا موهای ضخیمی دارند، چندان کارآمد نیست؛ در این موارد برای حذف موهای زائد فرد، از دستگاه‌هایی با فناوری‌های دیگر شامل دیود و ان‌دی‌یاگ استفاده می‌شود. معمولا حداقل ۶ الی ۸ جلسه لیزر لازم است تا موهای زائد برای همیشه از بین بروند. با‌این‌وجود گاهی اوقات نیاز است که جلسات لیزر هر ۶ ماه یا هر سال یکبار تمدید شود. با‌توجه‌به محبوبیت بالای این روش، در آکادمی مای اسکین دوره‌های کاربردی و مفیدی برای آموزش اپراتور لیزر وجود دارد. شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها آینده شغلی درخشانی را برای خود رقم بزنید.

از بین بردن موی زائد

چگونه موهای زائد را از بین ببریم؟ با خرید کرم افلورنیتین

استفاده از کرم افلورنیتین، روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن به‌خصوص برای خانم‌ها و در ناحیه صورت است. این کرم با مهار آنزیمی که در فرآیند رشد مو نقش دارد (آنزیم اورنیتین دکربوکسیلاز) کار می‌کند و به‌این‌ترتیب، سرعت رشد موها را کاهش می‌دهد. این نوع کرم موهای زائد را از بین نمی‌برد؛ بلکه از رشد موهای جدید جلوگیری می‌کند و به‌مرور‌زمان موهای ضخیم صورت، جای خود را به موهای نازک و کم‌رنگ‌تر می‌دهند. به‌طور‌کلی، ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا اثربخشی کرم را ببینید؛ البته به یاد داشته باشید که موهای زائد با خرید کرم افلورنیتین و استفاده از آن، برای همیشه از بین نمی‌رود و با قطع مصرف این کرم، مجددا رشد خواهند کرد.

کرم افلورنیتین ممکن است باعث بروز آکنه یا تحریک پوست شود؛ به همین دلیل خرید کرم افلورنیتین بدون نسخه ممنوع است و برای استفاده از این کرم، به تجویز پزشک نیاز دارید. به‌طور‌کلی توصیه می‌کنیم برای استفاده از پماد افلورنیتین، کرم رفع موهای زائد دائمی و سایر روش‌های زیبایی پوستی، با متخصصین مشورت کنید. برای مثال اگر قصد بوتاکس پوست را دارید، این کار را حتما نزد کسانی انجام دهید که دوره‌هایی مانند آموزش بوتاکس را گذرانده باشند.

مصرف آنتی‌آندروژن‌ها؛ بهترین راه از بین بردن موهای زائد هورمونی

آندروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که به‌طور‌طبیعی در بدن همه افراد، چه مرد و چه زن، تولید می‌شوند؛ اما در برخی موارد، میزان تولید این هورمون‌ها بیش‌از‌حد معمول است، که منجر به رشد بیش‌از‌حد موهای بدن یا صورت، به‌ویژه در زنان می‌شود. آنتی‌آندروژن‌ها داروهایی هستند که با کاهش اثرات آندروژن‌ها، به کاهش رشد موهای زائد کمک می‌کنند.

در‌صورتی‌که پزشک تشخیص دهد موهای زائد شما دلایل هورمونی دارد، داروهای آنتی‌آندروژن را برای‌تان تجویز می‌کند. این داروها باید حدود ۶ ماه مصرف شوند تا موهای زائد هورمونی صورت از بین بروند یا در بدترین حالت، کم شوند. علاوه‌بر این، در برخی موارد پزشک همراه با این داروها، قرص‌های ضدبارداری را هم تجویز می‌کند تا هورمون‌ها تنظیم شوند. در‌واقع عدم تنظیم و تعادل هورمونی در بدن خانم‌ها مشکلات متعددی مانند رشد موهای زائد یا ریزش موهای سر را به دنبال دارد. بعد از تنظیم هورمون‌ها با دارو، می‌توانید روش های از بین بردن موهای زائد مانند الکترولیز یا لیزر استفاده کنید؛ همچنین، با  رفتن به کلاس‌های دوره مراقبت از پوست، سلامت پوست خود را حفظ کرده و چهره‌ای درخشان داشته باشید.

چگونه موی زائد را از بین ببریم؟

بهترین روش از بین بردن دائمی موهای زائد در منزل

یکی دیگر از راهکارهایی که برای حذف دائمی موهای زائد کاربرد دارد، استفاده از انواع روش رفع دائمی موهای زائد در منزل است. به یاد داشته باشید که با هیچ نوع روش خانگی (حتی استفاده از کرم‌های افلورنتین) نمی‌توانید از بین بردن موهای زائد برای همیشه را تجربه کنید و برای از بین بردن همیشگی موهای زائد به روش‌های پیشرفته که به آن‌ها اشاره کردیم، نیاز خواهید داشت.

  • وکس کردن موهای زائد: موم‌های خانگی مختلفی در بازار وجود دارند که برای رفع دائمی موهای زائد بین ۳ تا ۶ هفته موثر عمل می‌کنند.
  • استفاده از موچین: از بین بردن موهای زائد صورت برای همیشه با استفاده از موچین میسر نمی‌شود ولی با استفاده از این روش حذف موهای زائد، معمولا بین ۳ تا ۸ از شر موهای زائد خلاص می‌شوید.
  • استفاده از اپیلیدی:اپیلیدی هم مانند موچین، موهای زائد را از ریشه بیرون می‌کشد و اثربخشی آن ۳ تا ۸ است.
  • بند انداختن: بند انداختن به‌عنوان روش از بین بردن موهای زائد معمولا بین 4 تا 5 هفته ماندگاری دارد.
  • کرم‌های موبر: کرم از بین بردن موهای زائد برای همیشه وجود ندارد، ولی با استفاده از کرم موبر معمولا ۱ تا ۲، رشد موهای زائد متوقف می‌شود.

توجه داشته باشید که هزینه به‌کارگیری روش‌های از بین برنده موهای زائد دائمی در منزل، نسبت به قیمت لیزر بدن با دستگاه الکساندرایت یا روش تخصصی الکترولیز، بسیار مناسب است؛ ولی اثربخشی روش‌های خانگی بسیار کمتر است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان به‌عنوان روشهای از بین بردن موهای زائد دائمی به آن‌ها اتکا کرد.

روش‌های تخصصی از بین بردن دائمی موهای زائد را در آکادمی مای اسکین بیاموزید

در این مقاله با بهترین روش‌های از بین بردن موهای زائد برای همیشه آشنا شدید. در میان راهکارهای مذکور، فقط الکترولیز و لیزر، به‌عنوان روش از بین بردن دائمی موهای زائد کاربرد دارند؛ البته الکترولیز و لیزر، با‌وجود‌اینکه به‌عنوان راه‌حل‌های دائمی شناخته می‌شوند، نیازمند صبر و پشتکار هستند و گاهی اوقات نیاز به تمدید جلسات دارند. کرم افلورنیتین، گرچه برای از بین بردن موهای زائد صورت موثر است، اما این اثر با قطع مصرف کرم از بین می‌رود.

درمان‌های هورمونی نیز می‌توانند در موارد خاص مؤثر باشند، اما مهم است که این درمان‌ها تحت نظارت پزشک انجام شوند. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از روشهای از بین بردن موهای زائد دائمی مانند الکترولیز و لیزر، به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید. هزینه لیزر، الکترولیز، قیمت میکرونیدلینگ صورت و سایر روش‌های درمانی زیبایی در این مراکز شاید گران‌تر باشد، ولی ارزشش را خواهد داشت. در پایان از شما تقاضا داریم هرگونه سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و سایر همراهان عزیز و همیشگی مجله مای اسکین در میان بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید