چه کسانی می‌توانند مدرک کاشت مو بگیرند؟

چه کسانی می توانند مدرک کاشت مو بگیرند

امروزه با توجه به عواملی مانند آلودگی هوا و استرس و به تبع آن ریزش شدید موها، روز به روز به تعداد متقاضیان کاشت مو افزوده می‌شود. از این رو، یکی از مشاغل بسیار پردرآمد، فعالیت به عنوان تکنسین کاشت مو است. با این حال همه افراد نمی‌توانند مدرک کاشت مو بگیرند و شرکت در کلاس‌های مربوطه و دریافت مدرک، صرفا برای برخی افراد مجاز است. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که چه کسانی می‌توانند مدرک کاشت مو بگیرند و در این زمینه مشغول به کار شوند. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

تکنسین کاشت مو چه کسی است؟

قبل از اینکه توضیح دهیم چه کسانی می‌توانند مدرک کاشت مو بگیرند، بهتر است با وظایف شغلی یک تکنسین آشنایی داشته باشید. همانطور که در دوره‌های آموزش لیزر موهای زائد گفته می‌شود، تکنسین یا اپراتور کسی است که بتواند مداخله زیبایی مربوطه، چه لیزر و چه کاشت مو را از صفر تا صد انجام دهد. بر این اساس، تکنسین‌های کاشت مو کسانی هستند که با استفاده از تکنیک‌های مختلف، موهای واقعی یا مصنوعی را در بخش‌های کم مو یا بدون موی سر مراجعان می‌کارند.

با توجه به این تعریف، بدیهی است که تکنسین کاشت مو باید توانایی تشخیص نواحی کم مو را داشته، در زمینه تکنیک‌های کاشت مو تخصص و مهارت داشته و همچنین درباره مراقبت‌های پس از کاشت مو اطلاعات کافی داشته باشد تا در اختیار مراجع قرار دهد. در بخش بعد بیشتر با وظایف یک تکنسین کاشت مو آشنا می‌شوید.

تکنسین کاشت مو چه وظایفی دارد؟

تکنسین کاشت مو چه وظایفی دارد؟

در همه دوره‌های آموزشی مداخلات زیبایی، چه کاشت مو و چه آموزش کار با دستگاه‌های تخصصی و پیچیده‌ای مانند آموزش دستگاه آر اف نيدلينگ فرکشنال، اولین مهارتی که به هنرجو یاد داده می‌شود، توانایی تشخیص و بررسی کامل وضعیت مراجع است. در این بخش با جزئیات بیشتری راهنمایی‌تان می‌کنیم که یک تکنسین کاشت مو چه وظایفی دارد و بر این اساس چه مهارت‌هایی را باید یاد بگیرد.

1. طراحی طرح کاشت مو

همان طور که در بخش قبل هم اشاره‌ای کردیم، تکنسین کاشت مو قبل از هر کار دیگری، باید بتواند با تکیه بر مهارت‌هایی که در دوره کاشت مو فراگرفته است، سر و موهای مراجع را با تاکید بر جزئیاتی مانند تشخیص نواحی کم مو، تعداد موهای قابل استفاده برای کاشت و نوع پوست سر بررسی کند. نتیجه این بررسی، طراحی یک طرح کاشت موی مناسب است که برای هر مراجع منحصر به فرد خواهد بود.

2. انجام کاشت مو

در صورتی که مشتری بانک موی ضعیفی داشته باشد، از موهای مصنوعی برای کاشت استفاده می‌شود و در غیر این صورت، موهای طبیعی فرد جمع‌آوری می‌شود. پس از اینکه موهای مناسب کاشت جمع‌آوری شدند، تکنسین شروع به کاشت می‌کند.

در دوره‌های آموزشی تکنیک‌های مختلفی مانند روش FUT (تکنیک برداشت نوار) یا روش FUE (استخراج واحدهای مکانیزه) آموزش داده می‌شود و تکنسین باید توانایی انتخاب بهترین تکنیک را براساس نیاز، شرایط و سلیقه مشتری داشته باشد. بسیاری از تکنسین‌های کاشت مو، دوره‌های دیگری مانند آموزش بوتاکس را نیز می‌گذرانند تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند.

3. راهنمایی مراجع درباره مراقبت‌های بعد از کاشت مو

کاشت مو نیز مانند هر مداخله زیبایی دیگری به مراقبت‌هایی نیاز دارد تا مراجع بهترین نتیجه را بگیرد. در واقع از بین بردن موهای زائد برای همیشه یا رشد همیشگی موهای کاشته شده در گروی این است که مراجع مراقبت‌های لازم پس از لیزر یا کاشت را به درستی انجام دهد.

از آنجایی که مشتریان معمولا در این زمینه اطلاعاتی ندارند، وظیفه تکنسین این است که مراقبت‌های پس از کاشت مو را به مراجع آموزش دهد. این مراقبت‌ها شامل توصیه‌های درباره نحوه شستشوی سر، استفاده از محصولات مراقبتی و دستورالعمل‌های دقیقی درباره رفتارهای روزمره است.

شرایط گرفتن مدرک کاشت مو چیست؟

شرایط گرفتن مدرک کاشت مو چیست؟

پس از اینکه متوجه شدید تکنسین کاشت مو چه وظایفی دارد، نوبت به پاسخ سوال اصلی شما یعنی اینکه چه کسانی می‌توانند مدرک کاشت مو بگیرند، می‌رسد. شرکت در دوره‌های آموزشی کاشت مو و به تبع آن دریافت مدرک، صرفا برای کسانی مجاز است که فارغ‌التحصیل یا دانشجوی یکی از رشته‌های پزشکی، مامایی، پرستاری، اتاق عمل، هوشبری یا دیپلمه‌های بهیاری سابق باشند.

در واقع از آنجایی که کاشت مو مداخله زیبایی بسیار حساسی است و مستقیما با سلامت پوست و موی مراجع سروکار دارد، یک تکنسین باید پیش از شرکت در دوره‌های کاشت مو، پیش‌زمینه‌ای در این زمینه داشته باشد. البته کم نیستند افرادی که بدون چنین مدارکی به کاشت مو می‌پردازند و با تجویزهای خودسرانه و فاقد پشتوانه علمی، سلامت پوست و موی فرد را به خطر می‌اندازند. از این رو توصیه می‌کنیم حتی اگر قصد تهیه یک پماد برای از بین بردن خال گوشتی را دارید (چه برسد به مداخلات پیچیده‌ای مانند کاشت مو)، حتما با یک پزشک و فرد آموزش دیده مشورت کنید.

در دوره‌های کاشت مو چه مواردی آموزش داده می‌شود؟

اگر شرایط گرفتن مدرک کاشت مو را دارید و در یکی از رشته‌های مذکور در بخش قبل، فارغ‌التحصیل شده‌اید، برای دریافت مدرک باید در دوره‌های آموزشی کاشت مو شرکت کنید. در این دوره‌ها از صفر تا صد هر آنچه را که باید درباره کاشت مو بدانید، آموزش داده شده و به سوالات هنرجو، از ساده‌ترین آن‌ها مانند اینکه فرق آکنه با جوش چیست؟ تا سوالات مهم‌تر و پیچیده‌تری مانند تفاوت تکنیک‌های مختلف کاشت مو، پاسخ داده می‌شود. سرفصل‌های دوره کاشت مو در آکادمی مای اسکین عبارتند از:

  • بررسی تاریخچه کاشت مو
  • روش FIT
  • روش FUT
  • روش‌های ترکیبی
  • نحوه انجام بی‌حسی و گرافت
  • آزمایشات لازم
  • توصیه‌های قبل و بعد از کاشت مو
  • نحوه انتخاب بیمار و کنترااندیکاسیون‌ها
  • آموزش کاربردی نحوه کاشت مو
  • آموزش کاشت ابرو
  • آموزش کاشت ریش

درآمد تکنسین کاشت مو چقدر است؟

درآمد تکنسین کاشت مو چقدر است؟

درآمد تکنسین کاشت مو و هر کسی که در زمینه مداخلات زیبایی فعالیت می‌کند، مستقیما وابسته به تخصص و مهارت فرد است. در واقع اگر تکنسین یا اپراتور بتواند بهترین تکنیک را برای مراجع تشخیص دهد (برای مثال با درنظر گرفتن شرایط فرد، وی را راهنمایی کند که مزوتراپی بهتر است یا هایفوتراپی)، تکنیک انتخابی را با وسواس و دقت بالا اجرا کند و به طور کامل به سوالات مشتری پاسخ دهد، روز به روز به تعداد مشتریانش و به تبع آن به درآمد فرد افزوده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درآمد یک تکنسین بهتر است با کسانی که در این زمینه مشغول به کار هستند، مشورت کنید.

یادگیری کاشت مو و دریافت مدرک معتبر از آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که چه کسانی می‌توانند مدرک کاشت مو بگیرند و چه وظایفی دارند. اگر شما هم دانشجو یا فارغ‌التحصیل پرستاری، مامایی، اتاق عمل یا هوشبری هستید، همین امروز در دوره‌های آموزشی آکادمی مای اسکین شرکت کرده و به این ترتیب، آینده شغلی درخشان خود را تضمین کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

6 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام. فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی هستم. دوره های فوریت های پزشکی و تکنسین داروخانه رو هم در موسسه ای زیر نظر فنی حرفه گذروندم و مدرک گرفتم. راهی نداره بتونم مدرک کاشت مو بگیرم

    • سلام و درود خدمت شما
      برای یادگیری کاشت مو، شما باید مدرک پزشکی داشته باشید و یا فارغ التحصیل یکی از رشته های پیراپزشکی ، پرستاری ، مامایی و یا از این قبیل رشته های مرتبط باشید.

    • سلام و درود یک سری از رشته های وابسته به شاخه پزشکی امکان انجام کاشت مو رو در کلینیک ها و مراکز جراحی به صورت قانونی زیر نظر پزشکان متخصص دارند،مثل پرستاران،پیراپزشکان و ماماها و …
      اما در این مورد جهت اطمینان از وزارت بهداشت بپرسید

  • سلام و خسته نباشید
    آیا رشته ی علوم آزمایشگاهی که جز رشته های پیراپزشکی هستش هم میتونه مدرک کاشت مو بگیره؟

    • سلام و درود
      یک سری از رشته های وابسته به شاخه پزشکی امکان انجام کاشت مو رو در کلینیک ها و مراکز جراحی به صورت قانونی زیر نظر پزشکان متخصص دارند،مثل پرستاران،پیراپزشکان و ماماها و …
      اما در مورد زیر شاخه ها جهت اطمینان از وزارت بهداشت بپرسید
      و اینکه برای کار در اتاق عمل به عنوان تکنسین کاشت مو مدرک تحصیلی شما مهم هست

دیدگاهتان را بنویسید