چه پماد برای از بین بردن خال گوشتی مناسب است؟ تاثیر روش استفاده از پماد برای از بین بردن خال گوشتی

چه پماد برای از بین بردن خال گوشتی مناسب است؟

برای بسیاری از افرادی که خال‌های متعددی روی صورت و بدن خود دارند این سوال مطرح می‌شود که سریع ترین روش از بین بردن خال گوشتی چیست و آیا با پماد می‌توان این نوع خال را محو کرد؟ خال‌های گوشتی یکی از انواع خال‌های بدقلق روی صورت و بدن هستند که معمولا به هیچ صراطی مستقیم نیستند و به‌راحتی از بین نمی‌روند. در این مقاله بهترین روش از بین بردن خال گوشتی را بررسی کرده و اسم پماد برداشتن خال گوشتی را معرفی کرده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم برای خلاص شدن همیشگی از شر این مزاحم‌های نه چندان زیبا، به مطالعه نکات مهم در این مقاله بپردازید.

از بین بردن خال گوشتی در خانه مجاز است؟ خال هایی که نباید برداشت!

متخصصان پوست اکثر خال‌ها را، خال‌هایی معمولی می‌نامند که هیچ خطری برای سلامتی ندارند. اما یکی از مهم‌ترین نکات برای از بین بردن خال گوشتی این است که نوع خال را شناسایی کنیم تا مطمئن شویم که برداشتن آن برای‌مان مشکل‌ساز نخواهد شد. به‌این‌منظور متخصص پوست باید خال را ارزیابی کند تا تشخیص دهد که آیا می‌توان آن را برداشت یا خیر. در برخی از دوره‌های آموزش مراقبت از پوست نیز در مورد انواع خال‌های پوستی و روش‌های از بین بردن آن‌ها توضیحاتی ارائه شده است که می‌توانید برای شناخت و بررسی نوع خال خود از این دوره‌ها کمک بگیرید.

از بین بردن خال گوشتی با لیزر

اگر متوجه خال جدیدی روی پوست یا تغییر شکل و اندازه خال‌های قدیمی خود شدید، بهتر است برای بررسی ملانوما (نوعی سرطان پوست)، به متخصص پوست مراجعه کنید. سایر علائم احتمالی ملانوم شامل خال‌هایی است که خارش یا خونریزی دارند. به‌طورکلی موارد زیر را برای ارزیابی خال‌ها به یاد داشته باشید.

  1. نامتقارن بودن خال با شکل نامنظم یا دو نیمه متفاوت
  2. حاشیه نامنظم یا دندانه دار خال
  3. ناهمواری یا تغییر رنگ خال
  4. قطر: زمانی که خال از اندازه یک نخود بزرگ‌تر باشد
  5. اگر خال در هفته‌ها یا ماه‌های اخیر تغییر کرده باشد

در‌صورت مشاهده هر کدام از موارد فوق، از برداشتن خال گوشتی در خانه به‌صورت خودسرانه خودداری کنید. در چنین شرایطی بهتر است به‌منظور انتخاب بهترین روش از بین بردن خال گوشتی با پزشک مشورت کنید.

از بین بردن خال گوشتی در خانه

آشنایی با روش‌های برداشتن خال گوشتی در مطب یا مراکز زیبایی

درمان خال گوشتی گردن، صورت و هر ناحیه از بدن باید تحت مراقبت یک اپراتور آموزش دیده انجام شود. بسیاری از افراد همزمان با آموزش اپراتور لیزر، روش برداشتن خال را نیز یاد می‌گیرند و چنین خدماتی را هم ارائه می‌دهند. توصیه می‌شود با پزشک متخصص پوست‌ خود یا اپراتور لیزرتان درباره بهترین روش برداشتن خال گوشتی مشورت کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما بهتر است.

جراحی خال گوشتی در مراکز درمانی معتبر

برای برداشتن خال با جراحی، متخصص پوست یا فرد آموزش دیده خال و پوست اطراف آن را بی‌حس می‌کند و سپس خال را با چاقوی جراحی برش می‌دهد. این روش از بین بردن خال گوشتی، با دوختن و بخیه پوست اطراف خال به پایان می‌رسد. اگر پزشک احتمال سرطانی بودن خال را بدهد، معمولا خال برداشته شده با این روش به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

برای جراحی خال حتما باید به یک متخصص پوست یا زیبایی مراجعه کنید. در کلینیک‌های زیبایی اپراتورهای مختلفی برای انجام جراحی خال مشغول به فعالیت هستند. برخی از افرادی که به دوره‌های آموزش زیبایی پوست و هم‌چنین کار با دستگاه‌های جوانسازی علاقه‌مند هستند، می‌توانند در کلاس‌های آموزش درمان خال گوشتی نیز شرکت کرده و مهارت کافی در این زمینه پیدا کنند. چنانچه علاوه‌بر این دوره قصد شرکت در کلاس‌های آموزش کار با دستگاه لاغری را نیز داشتید، با کارشناسان مای اسکین تماس بگیرید.

درمان خال گوشتی و برداشتن آن با تیغ

یکی از روش‌هایی که برای درمان خالهای گوشتی مورد‌استفاده قرار می‌‌گیرد، از بین بردن این خال‌ها با تیغ است. این رو باید به‌صورت کاملا تخصصی توسط اپراتور یا پزشک انجام شود. برای تراشیدن خال، ابتدا اپراتور ناحیه مورد‌نظر را بی‌حس کرده و سپس از تیغ جراحی برای تراشیدن خال استفاده می‌کند. این روش زمانی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد که احتمال سرطانی بودن خال گوشتی وجود نداشته باشد.

به یاد داشته باشید که این روش باید زیر‌نظر افراد آموزش دیده انجام شوند و صرفا پزشک بودن، دلیلی بر مهارت فرد نیست. در واقع مانند آموزش کار با دستگاه هایفو یا این قشر عزیز برای برداشتن خال نیز باید دوره‌های مربوطه را بگذرانند.

لیزر؛ بهترین راه از بین بردن خال گوشتی بدون جراحی

راهکار دیگر برای از بین بردن انواع خال گوشتی در نقاط مختلف بدن استفاده از لیزرهای جوانسازی پوست است. این دستگاه‌ها با عملکرد‌های متفاوت به‌راحتی و بدون درد خال‌های گوشتی را از بین می‌برند. البته شاید برداشتن خال با لیزر و بعد از آن احتمالا استفاده از یک پماد برای از بین بردن خال گوشتی گزینه سریع و بدون دردی به نظر برسد؛ اما هنگام برداشتن خال گوشتی با لیزر نمی‌توان نوع خال را بررسی کرد. به‌عنوان مثال اگر خال سرطانی باشد با لیزر قابل‌تشخیص نخواهد بود و به‌این‌منظور حتما باید به متخصص مراجعه کرد. به‌طورکلی لیزر را می‌توان یک روش ایمن و کم‌خطر برای از بین بردن خال های گوشتی به شمار آورد که  دردناک بودن آن نیز بستگی به آستانه درد بیمار دارد.

معرفی روش‌های از بین بردن خال گوشتی در خانه

ایمن و بی‌خطر بودن برداشتن خال گوشتی در خانه ثابت نشده است؛ بدین ترتیب روش‌هایی که به‌عنوان برداشتن خال گوشتی در خانه معرفی شده‌اند به اثبات علمی و تخصصی نرسیده‌اند. از متداول‌ترین موادی طبیعی که استفاده از آن‌ها به‌عنوان راهکارهای برداشتن خال صورت در خانه شناخته می‌شوند عبارت‌اند از:

  • سرکه سیب
  • سیر
  • روغن پونه کوهی
  • ید
  • روغن درخت چای
  • پوست موز
  • روغن نارگیل

به دلیل اثبات نشدن اثربخشی این ترکیبات برای برداشتن و سوزاندن خال گوشتی برخی از این روش‌ها ممکن است منجر‌به تحریک پوست شوند. بدین‌ترتیب توصیه می‌شود همیشه قبل از امتحان یک راهکار طبیعی برای برداشتن خال در خانه با پزشک خود صحبت کنید. پزشکانی که علاوه‌بر دانش خود، در دوره‌های آموزش برداشتن خال نیز شرکت کرده و مهارت کافی دارند، به‌خوبی می‌توانند شما را در زمینه انتخاب روش از بین بردن خال گوشتی راهنمایی کنند. پزشکان زیبایی که علاقه‌مند به شرکت در دروه‌های مختلف آموزشی و کسب مهارتی جدید هستند، به‌راحتی می‌توانند در کلاس‌های آموزش تزریق ژل لب، بوتاکس و کار با دستگاه‌ نیز دانش و مهارت کافی کسب کنندو

استفاده از پماد برای از بین بردن خال گوشتی؛ روشی تایید نشده از سوی پزشکان

بسیاری از افرادی که خال‌های گوشتی متعددی روی بدن خود دارند، سراغ روش استفاده از پماد برداشتن خال می‌روند. ممکن است در برخی از داروخانه‌ها و خرده‌فروشان آنلاین کرم‌هایی تحت عنوان پماد برداشتن خال گوشتی یا کرم از بین برنده خال گوشتی عرضه شود. فروشندگان این محصولات ادعا می‌کنند که با استفاده پماد برای از بین بردن خال گوشتی دیگر نیازی به مراجعه به پزشک و روش‌های جراحی و لیزر نخواهید داشت.

در‌صورتی‌‌که این تصور کاملا اشتباه است و متاسفانه کاربران زخم‌های عمیقی را پس از استفاده از این نوع پماد‌ها برای از بین بردن خال گوشتی گزارش کرده‌اند. از‌این‌رو توصیه می‌شود از مصرف خودسرانه پماد برداشتن خال گوشتی خودداری کرده و فقط از پماد و کرم‌هایی استفاده کنید که متخصص پوست شما تجویز می‌کند. اگر خال خود را لیزر کرده‌اید و این سوال برای‌تان مطرح است که چند روز بعد از لیزر خال دوش بگیریم و از پماد استفاده کنیم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «مراقبت‌های بعد از برداشتن خال» را مطالعه کنید.

آموزش روش‌های از بین بردن خال گوشتی در آکادمی مای اسکین

در این مقاله با روش‌های از بین بردن خال گوشتی آشنا شده و متوجه شدید تا چه میزان عدم دستکاری این نوع خال‌ها در خانه اهمیت دارد. برخی از افراد که دارای خال‌های گوشتی متعددی روی صورت خود هستند این سوال برای‌شان مطرح می‌شوند که آیا می‌توانند هایفو انجام دهند، اگر شما نیز ابهاماتی در این زمینه دارید بهتر است مقاله «چه کسانی نباید هایفو انجام دهند» را مطالعه کنید.

چنانچه به زمینه برداشتن خال‌ها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم با گذراندن دوره‌های مربوطه در آکادمی مای اسکین از همین امروز فرایند حرفه‌ای شدن در این کار را آغاز کنید. اگر سوالی نیز درباره برداشتن خال‌های گوشتی دارید، در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی خواهیم بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید