برای لیزر با چی شیو کنیم؟ شیو کردن قبل از لیزر

برای لیزر با چی شیو کنیم

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر اثربخشی لیزر موهای زائد تاثیر می‌گذارد، شیو صحیح موهای زائد شماست. در صورتی که موها را به درستی شیو نکنید، پرتوهای لیزر نمی‌توانند به فولیکول‌های مو برسند و آن‌ها را از بین ببرند. در این مقاله راهنمایی‌تان می‌کنیم که برای لیزر با چی شیو کنیم و چطور برای هر جلسه آماده شویم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

چرا لیزر موهای زائد چند جلسه طول می‌کشد؟

قبل از اینکه به نحوه شیو کردن موها قبل از لیزر بپردازیم، بهتر است به سوال مهمی که در دوره های لیزر نیز مطرح می‌شود، پاسخ دهیم: چرا برای لیزر موهای زائد به چند جلسه نیاز است؟ در واقع در طول چرخه رشد مو، موها سه مرحله مشخص را طی می‌کند. مرحله اول به نام آناژن فاز رشد فعال است. در این دوره، فولیکول‌های مو به طور فعال سلول‌های موی جدید تولید می‌کنند که منجر به رشد قابل توجه مو می‌شود. بعد از مرحله آناژن، مرحله کاتاژن است که به عنوان یک مرحله انتقالی عمل می‌کند. در این مرحله، رشد مو متوقف شده و فولیکول‌های مو قبل از آماده شدن برای چرخه رشد بعدی، دچار یک پسرفت کوتاه می‌شوند.

در نهایت، ما مرحله تلوژن را داریم که معمولا به آن مرحله استراحت می‌گویند. در این دوره، فولیکول‌های مو در حال استراحت هستند. موهای قدیمی در جای خود باقی می‌مانند و موهای جدید زیر آن شروع به تشکیل می‌کنند. این چرخه با بازگشت فولیکول‌های مو به فاز آناژن ادامه می‌یابد و دور جدیدی از رشد فعال آغاز می‌شود. برای اینکه لیزر حداکثر اثربخشی را داشته باشد، فولیکول‌ها باید در مرحله آناژن موردهدف پرتوهای لیزر قرار گیرند. بنابراین لیزر فقط می‌تواند درصد معینی از کل موهای زائد و صرفا آن‌هایی را که در مرحله آناژن هستند، در هر جلسه از بین ببرد.

لیزر موهای زائد: منظم بودن کلید اثربخشی است!

براساس آنچه که در دوره‌های آموزش لیزر کیوسوئیچ و دیگر دستگاه‌های مشابه گفته می‌شود، باید هر 4 تا 6 هفته برای جلسات لیزر موهای زائد برنامه‌ریزی کنید. لیزر موهای زائد روشی بسیار موثر برای کاهش و از بین بردن موهای زائد است، اما برای دستیابی به نتایج مطلوب به چند جلسه نیاز دارد؛ زیرا مو در مراحل مختلف رشد می‌کند و لیزر فقط می‌تواند موها را در مرحله رشد فعال آن (آناژن) هدف قرار دهد. از آنجایی که همه فولیکول‌های مو به طور همزمان در این مرحله نیستند، برای هدف قرار دادن هر فولیکول در حساس‌ترین مرحله آن به جلسات متعدد نیاز است. جلسات ثابت و برنامه‌ریزی‌شده تضمین می‌کند که تمام فولیکول‌های موی ناحیه هدف، به اندازه کافی در معرض لیزر قرار می‌گیرند.

برای لیزر چگونه شیو کنیم؟

نکات مهم درباره شیو قبل از لیزر؛ برای لیزر چگونه شیو کنیم؟

در هر نوع مداخله زیبایی باید نکات خاصی را قبل از انجام آن کار رعایت کنید؛ چه قصد لیزر موهای زائد را داشته باشید و چه بخواهید به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش کاشت ابرو را گذرانده‌اند. مهم‌ترین نکته قبل از لیزر موهای زائد شیو کردن آن‌هاست. در این بخش نکات مهم مربوط به شیو کردن قبل از لیزر را می‌خوانید.

1. ناحیه هدف لیزر موهای زائد را خیس کنید

این یک راه عالی برای نرم کردن پوست و باز کردن منافذ آن است. وقتی پوست با آب گرم مرطوب می‌شود، موهای زائد راحت‌تر شیو می‌شوند و احتمال بریدگی و سوزش به حداقل می‌رسد. در دوره‌های آموزش کاشت مو نیز تاکید می‌شود اگر برای کاشت مو باید موهای سر تراشیده شوند، این کار زیر دوش انجام شود.

2. ناحیه موردنظر را قبل از لیزر و اصلاح لایه‌برداری کنید

به طور کلی لایه‌برداری‌های روزانه می‌تواند لاغری و افتادگی پوست بعد از استفاده از دستگاه‌های لاغری غیر تهاجمی را درمان کند. در حین حمام از لیف یا اسکراب ملایم برای لایه‌برداری ناحیه‌ای که قصد اصلاح آن را دارید، استفاده کنید. با این کار پوست‌های مرده زدوده می‌شوند و به تیغ کمک می‌کند تا روی پوست شما سر بخورد و اصلاح دقیق‌تری با ماندگاری بیشتری به شما می‌دهد. بعد از اصلاح موهای زائد به هیچ عنوان نباید این ناحیه را لایه‌برداری کنید؛ زیرا باعث تحریک پوست می‌شود.

استفاده از کرم یا ژل اصلاح برای شیو موهای زائد قبل از لیزر

3. روی موهای زائد کرم یا ژل اصلاح بمالید

همیشه از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید زیرا از سوزش یا بریدگی پوست شما جلوگیری می‌کند. برای نرم‌تر شدن اصلاح، وقتی از حمام خارج می‌شوید مقداری روغن بمالید، آن را بشویید و سپس از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید. اگر پوست شما به خوبی هیدراته شده باشد و از محصولات مناسب استفاده کنید، خطر تحریکات پوستی، رشد موهای زیر پوستی یا بریدگی با تیغ کاهش می‌یابد. یکی از مراقبت های بعد از برداشتن خال با روش سوزاندن نیز استفاده از کرم یا ژل‌های مناسب در صورت نیاز به اصلاح موهای زائد ناحیه خال است.

4. استفاده از تیغ مناسب؛ برای لیزر با چی شیو کنیم؟

برای اصلاح از تیغ‌های ژیلت استفاده کرده و همواره اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی تیز باشند. همیشه از ژیلت جدیدی استفاده کنید؛ زیرا تیغ‌های قدیمی به خوبی کار نمی‎کنند و می توانند پوست شما را تحریک کنند. همچنین در حین فرایند اصلاح، مرتبا تیغ را بشویید تا موها لای آن گیر نکنند.

5. نکات بعد از شیو موهای زائد برای لیزر

ناحیه شیو شده را با آب سرد کاملا بشویید تا منافذ پوست بسته شود. سپس با یک حوله نرم کمی این قسمت را خشک کرده و پوست را با روغن بدن یا کرم سبکی مرطوب کنید زیرا اصلاح ممکن است پوست شما را خشک کند. ترجیحا از شیو کردن موهای زائد در دوران قاعدگی جلوگیری کنید؛ زیرا در این زمان پوست شما حساس‌تر شده و این می‌تواند باعث تحریک شود.

از آنجایی که به چند جلسه لیزر موهای زائد نیاز است، جلسات را طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل یا بعد از دوران قاعدگی شما باشد؛ زیرا حتی اگر قصد لیزر بیکینی را نداشته باشید، در دوران قاعدگی آستانه تحمل درد شما کاهش می‌یابد. همچنین از تزریق مزوتراپی صورت در این دوران خودداری کنید. در مقاله دیگری توضیح داده‌ایم که چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است.

شیو کردن موهای زائد برای اصلاح

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که برای لیزر با چی شیو کنیم و نحوه شیو کردن قبل از لیزر موهای زائد به چه صورت است. شما می‌توانید مهم‌ترین نکات مربوط به دستگاه‌های لیزر را در آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و به اپراتور حرفه‌ای و ماهری تبدیل شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید