چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است؟

چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است؟

در میان انواع و اقسام روش‌های جوانسازی پوست صورت، مزوتراپی یکی از موثرترین‌هاست. در این روش آمینواسیدها، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و سایر مواد مغذی به پوست تزریق می‌شوند و نتیجه، پوستی جوان‌تر، روشن‌تر و سالم‌تر است. بسیاری بر این باورند که مزوتراپی برای صورت معجزه می‌کند و هیچ عارضه جانبی ندارد. یکی از کاربردهای مزوتراپی، رفع لک صورت است. نکته مهم اینکه تعداد دفعات تزریق در اثربخشی این روش اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که مزوتراپی صورت چیست و چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

مزوتراپی صورت برای لک چیست؟

در مزوتراپی پزشک یا اپراتوری که دوره‌های آموزش مزوتراپی را گذرانده باشد، سوزن‌های بسیار ظریف آنزیم‌ها، هورمون‌ها و ویتامین‌ها را به پوست شما برای سفت شدن و جوان‌سازی آن تزریق می‌کند. این روش اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور برای کمک به تسکین درد ناشی از برخی جراحی‌های پزشکی ابداع شد و بعدتر در صنعت زیبایی برای حذف چربی (اغلب به عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن) مورداستفاده قرار گرفت. کلمه «مزو» به معنای وسط بوده و از آنجایی که سوزن‌های ظریف برای تزریق به لایه میانی پوست شما استفاده می‌شود، این روش مزوتراپی نام گرفته است. مزوتراپی طیف وسیعی از مشکلات پوستی شامل موارد زیر را هدف می‌گیرد:

  • حذف رنگدانه‌ها و لک‌ها
  • سفت شدن پوست
  • کاهش سلولیت خطوط و چین و چروک
  • حذف چربی از صورت، بازوها، ران‌ها، معده، باسن و پاها

مزوتراپی صورت برای لک چیست؟

رایج‌ترین مواد مورد استفاده برای مزوتراپی؛ بهترین مارک مزوتراپی برای لک صورت چیست؟

یک کوکتل مزوتراپی معمولی ممکن است حاوی بیش از 50 ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوانسازی پوست باشد. برخی از رایج‌ترین ترکیبات دوستدار پوست که ممکن است در مزوتراپی مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از: کافئین، اسید هیالورونیک، ال کارنیتین، مولتی ویتامین‌ها، پپتیدها، آنتی اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی مانند عصاره آرتیشو.

ترکیب نهایی یا برندی که پزشک یا اپراتور برای هر یک از مراجعان استفاده می‌کند، بسیار به مشکلی که فرد به دنبال حل آن است و همچنین ناحیه‌ای از بدن که می‌خواهد تحت درمان قرار گیرد، بستگی دارد و این مورد در دوره‌های مربوطه آموزش داده می‌شود. برای مثال کسی که کلاس آموزش تزریق بوتاکس در تهران را گذرانده باشد، بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند بهترین برند مخصوص پوست شما را تشخیص دهد. با این حال بهترین برندهای مزوتراپی صورت موجود در بازار ایران مواردی از جمله رویتاکر، فیوژن، BCN، بایو اسکین، مزو لایک و درماهیل هستند.

لک‌های صورت بعد از چند جلسه مزوتراپی از بین می‌روند؟

تعداد جلسات مزوتراپی که برای صورت شما نیاز است، بستگی به وضعیت پوستی دارد که می‌خواهید درمان کنید. مزوتراپی با اثر تجمعی کار می‌کند، بنابراین معمولا در موارد متوسط 4 تا 6 جلسه نیاز است. تزریق در چند جلسه اول، به فاصله 7 تا 10 روز و جلسات بعدی با فاصله هر دو هفته یا چهار هفته یک بار انجام می‌شود تا به نتایج دلخواه برسید. البته هر کسی که دوره آموزش هایفو و تزریق مزوتراپی و دیگر دوره‌های مشابه را گذرانده باشد، می‌داند که مشاهده اثربخشی حتی بعد از یک جلسه چنین روش‌های مراقبتی و درمانی اصلا بعید نیست.

لک‌های صورت بعد از چند جلسه مزوتراپی از بین می‌روند؟

ماندگاری مزوتراپی لک صورت چقدر است؟

بسته به نوع پوست، وضعیت و تعداد جلسات تکمیل شده، نتایج ممکن است بین 12 تا 18 ماه باقی بماند. علاوه بر این موارد، تبحر پزشک یا اپراتور نیز در ماندگاری دائمی مزوتراپی صورت نقش مهمی دارد. البته این نکته درباره سایر روش‌های درمانی و زیبایی نیز صدق می‌کند و برای مثال اگر به کسی مراجعه کنید که آموزش کار با دستگاه لاغری را ندیده باشد، احتمالا بازگشت سریع چربی‌ها وجود دارد.

عوارض مزوتراپی برای لک صورت چیست؟

از مهم‌ترین سرفصل‌ها در انواع دوره‌ها شامل دوره بوتاکس و مزوتراپی توجه به عوارض جانبی این روش‌هاست. در واقع به عنوان اپراتور وظیفه دارید که عوارض احتمالی را به مراجع یادآوری کنید. برخی از عوارض جانبی رایج مزوتراپی عبارتند از:

  • ادم (تورم ناشی از جراحت یا التهاب)
  • اریتم (قرمزی پوست)
  • خارش
  • درد خفیف (در ناحیه تحت درمان)
  • افزایش حساسیت پوستی
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • ندول‌های زیر جلدی حساس در ناحیه تحت درمان
  • مشکلات مربوط به رنگدانه‌های پوستی
  • واکنش‌های پوستی بیش از حد حساس (بثورات و غیره)

حتی ممکن است به برخی داروها و موادی که در مزوتراپی استفاده می‌شود، واکنش‌های آلرژیک نشان دهید. از این رو، بسیار مهم است که بدانید آیا به مواد تشکیل‌دهنده آلرژی دارید یا خیر.

فواید مزوتراپی؛ مزوتراپی برای لک صورت خوبه یا نه؟

در دوره‌های مختلف، چه مزوتراپی و چه دوره کاشت مو علاوه بر تاکید بر عوارض جانبی، کلیه فواید و مزایای مداخله زیبایی مربوطه نیز آموزش داده می‌شود تا هم مراجع با دید باز این کار را انجام دهد و هم اپراتور بیاموزد در چه مواردی می‌توان از مزوتراپی استفاده کرد. فواید و مزایای مزوتراپی عبارتند از:

فواید مزوتراپی؛ مزوتراپی برای لک صورت خوبه یا نه؟

1. تغذیه پوست با غلظت بالایی از ویتامین‌ها و سایر مواد تشکیل دهنده در مزوتراپی

غلظت بالای سرم‌ها، ویتامین‌ها و سایر ترکیبات مغذی باعث طراوت و شادابی پوست می‌شود. در واقع چیزی که در بهترین پماد برای رفع تیرگی لب و لک‌های صورت رنگدانه‌ها را از بین می‌برد، همین مواد مغذی هستند که طی مزوتراپی به پوست تزریق می‌شوند.

2. هزینه مزوتراپی لک صورت کمتر از دیگر روش‌های تهاجمی دیگر است

مزوتراپی می‌تواند بخشی از روتین ضد پیری پوست شما باشد و نسبت به سایر روش‌ها و جراحی‌های پلاستیک کمتر تهاجمی است. برای جوان‌تر شدن نیازی نیست زیر چاقو بروید. در مزوتراپی سرم‌های غلیظ صرفا با استفاده از سوزن‌های ظریفی به پوست شما می‌رسند و نتیجه اینکه پوستی طبیعی و سالم خواهید داشت.

3. روشن شدن پوست صورت در اثر مزوتراپی

بسته به مواد تشکیل دهنده، مزوتراپی می‌تواند مشکلات پوستی مانند لکه‌های ناشی از افزایش سن، رنگدانه‌ها و ملاسما را برطرف کند. در نتیجه در اثر مزوتراپی پوست روشن‌تر و رنگ پوست شما یکدست‌تر می‌شود. البته روشن ماندن پوست بعد از مزوتراپی به مراقبت‌های شما هم بستگی دارد. آگاهی از پاسخ سوالاتی مانند اینکه چند روز بعد از مزوتراپی یا چند روز بعد از لیزر خال دوش بگیریم و رعایت این موارد، می‌تواند اثربخشی مداخله زیبایی را ماندگارتر سازد.

آموزش مزوتراپی برای لک صورت در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم مزوتراپی برای لک صورت چیست، چه عوارض و فوایدی دارد و چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است. شما می‌توانید دوره‌های آموزش مزوتراپی را در آکادمی مای اسکین بگذرانید و به این ترتیب، آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید