اندو آر اف چیست؟ آشنایی با اندو آر اف

اندو آر اف یکی از جدیدترین مداخلات زیبایی مربوط به جوانسازی پوست است که روشی امن و غیرتهاجمی بوده و به جراحی هیچ نیازی نیست. دستگاه اندو آر اف تاثیر شگفت‌انگیزی بر برطرف شدن چین و چروک‌ها دارد و علاوه بر این در موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله توضیح می‌دهیم اندو آر اف چیست، چه کاربردهایی دارد و دستگاه چطور کار می‌کند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

دستگاه اندو آر اف چیست؟

در این نوع مداخله زیبایی از دستگاه خاصی استفاده می‌شود که مانند دیگر دستگاه‌های معرفی شده در دوره آموزش لیزر امواجی ساطع می‌کند. در واقع این دستگاه الکترودهایی دارد که امواج ساطع شده از آن‌ها به بافت‌های زیرین پوست می‌رسد و آن‌ها را گرم می‌کند. نتیجه گرم شدن بافت تولید کلاژن و الاستین بیشتر و در نتیجه سفت‌تر شدن پوست است؛ چرا که به مرور زمان این دو ماده در بدن تجزیه شده و به همین دلیل پوست شل می‌شود.

دستگاه اندو آر اف چیست؟

کاربردهای اندو ار اف چیست؟

برای اینکه با همه کاربردهای اندو آر اف و دیگر دستگاه‌های مربوط به مداخلات زیبایی آشنایی جامعی داشته باشید، باید نسبت به گرفتن مدرک پوست و زیبایی اقدام کنید. با این حال، به طور خلاصه کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

1. سفت کردن پوست با اندو آر اف

اندو آر اف یکی از دستگاه‌های معرفی شده در دوره‌های آموزش دستگاه های جوانسازی است؛ زیرا امواج این دستگاه می‌تواند افتادگی پوست، چین و چروک‌ها و خطوط ریز را که به هر دلیلی به وجود آمده‌اند، از بین ببرد. به این منظور امواج رادیویی به بافت‌های زیرین پوست می‌رسد و آن‌ها را گرم می‌کند. این گرما تولید کلاژن را تحریک کرده و همچنین باعث می‌شود که بدن بافت‌های فیبری جدیدی را تشکیل دهد. نتیجه تولید کلاژن بیشتر و انقباض بالاتر رشته‌های کلاژن است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌دهند. بنابراین با این دستگاه پوست شل و افتاده، سفت و صاف می‌شود.

2. اندو آر اف برای جای جوش و زخم

با تولید کلاژن در اثر امواج دستگاه اندو آر اف، پوست یکدست‌تر می‌شود. از این رو جای جوش و اسکارهای قدیمی ناشی از آکنه و ترک‌هایی که به دلیل چاقی و لاغری به وجود آمده‌اند، در اثر استفاده از این دستگاه از بین می‌روند. البته به غیر از اندو آر اف برای رفع چروک‌های اطراف جای جوش‌های باقی‌مانده، می‌توانید به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش بوتاکس را گذرانده‌اند.

اندو آر اف برای جای جوش و زخم

3. لیفت سینه، باسن و نواحی افتاده بدن با اندو آر اف

کاربردهای دستگاه اندو آر اف صرفا محدود به پوست صورت نیست و می‌توان این دستگاه‌ها را روی نواحی مختلف بدن هم اعمال کرد. برخی از رایج‌ترین قسمت‌هایی که به دلیل افتادگی مورد هدف اندو آر اف قرار می‌گیرند؛ عبارتند از:

  • سینه
  • شکم
  • گردن
  • باسن
  • زیر بازوها
  • زانوها
  • ران‌ها

برای رفع افتادگی پوست صورت هم می‌توان به جای آموزش تزریق ژل از دستگاه اندو آر اف استفاده کرد.

4. از بین بردن لکه‌های پوست با اندو آر اف

انرژی گرمایی که در بخش‌های قبل توضیح دادیم از دستگاه ساطع می‌شود، گردش خون را در پوست بهبود بخشیده و باعث بازسازی مجدد پوست می‌شود. نتیجه بازسازی تولید کلاژن و الاستین زیاد و همچنین از بین رفتن ملانین‌های اضافی پوست است که باعث بروز لک و تیرگی می‌شوند. البته برای رفع دائمی تیرگی لب باید از روش دیگری استفاده کنید.

5. لاغری موضعی و رفع غبغب با اندو آر اف

برخی افراد داشتن غبغب را بسیار ناخوشایند و مانند داشتن یک خال قرمز می‌دانند. در نتیجه دوست دارند سریع‌تر از شر آن خلاص شوند. به این منظور دستگاه اندو آر اف گزینه مناسبی خواهد بود. در واقع گرمای این دستگاه رسوبات چربی در بدن را از بین می‌برد. به عبارتی دستگاه اندو آر اف ترکیبی از ساب سیژن و آر اف محسوب می‌شود و در رفع غبغب بدون نیاز به جراحی و لیپوساکشن بسیار موثر است.

رفع غبغب با اندو آر اف

6. درمان منافذ باز پوست و سلولیت با اندو آر اف

کاربرد دیگر اندو آر اف پر کردن منافذ باز پوست شماست که جلوه ناخوشایندی دارند. همچنین طی دو تا پنج جلسه، سلولیت‌های پوستی به طرز چشم‌گیری بهبود می‌یابند. خلاصه اینکه اندو آر اف نیاز هر کسی را به یک دستگاه جوانسازی همه کاره و پیشرفته تامین می‌کند.

نحوه کار دستگاه اندو آر اف به چه صورت است؟

این روش درمانی در گذشته درد زیادی برای مراجع داشت اما امروزه به عنوان روشی کم تهاجمی و تقریبا بدون درد شناخته می‌شود. اگر فرد آستانه تحمل درد پایینی داشته باشد، معمولا اپراتور از بی‌حسی موضعی برای ناحیه تحت درمان استفاده می‌کند. پس از اندو آر اف نیز نیازی به استراحت نیست و فرد می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد.

اولین مرحله کار با دستگاه اندو آر اف، این است که ناحیه موردهدف را مشخص می‌کنند و پروب ظریفی را زیر این ناحیه قرار می‌دهند. در طول فرایند درمان دستگاه، از نوک الکترود جریان‌های متناوبی با فرکانس بین 0.3 و 10 مگاهرتز را به بافت زیرین پوست می‌فرستد تا در نتیجه این انرژی و گرمای تولید شده، پوست وادار به بازسازی و تولید کلاژن گردد. از آنجایی که امواج این دستگاه ملانین لایه بیرونی پوست را دور می‌زند، اندو آر اف برای همه افراد با هر رنگ پوستی مناسب است. با این حال قبل از تصمیم‌گیری باید مطمئن شوید که شما کاندیدای مناسبی برای دستگاه اندو آر اف هستید یا نه. به این منظور پیشنهاد می‌کنیم مقاله دیگر ما تحت عنوان «آر اف برای چه سنی مناسب است» را مطالعه کنید.

آموزش کار با دستگاه اندو آر اف در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که اندو آر اف چیست، چه کاربردهایی دارد و دستگاه آن به چه صورت کار می‌کند. با توجه به متقاضیان زیاد این دستگاه جوانسازی، شما می‌توانید در دوره‌های جامع و کاربردی کار با دستگاه اندو آر اف در آکادمی مای اسکین شرکت کنید و پس از دریافت مدرک معتبر، به سادگی وارد این بازار کار پردرآمد و سودآور شوید. در پایان از شما تقاضا داریم هر سوال یا تجربه‌ای درباره دستگاه اندو آر اف دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مای اسکین در اولین زمان ممکن پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی خواهند بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید