برای از بین بردن خال قرمز چه باید کرد؟

درمان خال قرمز

آیا می‌دانید علت به وجود آمدن خال قرمز روی پوست چیست و چگونه می‌توان آن را از بین برد؟ خال‌های قرمز به‌عنوان آنژیوم گیلاسی شناخته می‌شوند؛  این خال‌ها ممکن است در بیشتر اوقات روی قفسه سینه، پشت، گردن یا صورت ظاهر شوند. برخی از افراد هنگام مواجهه با خال گیلاسی به دنبال روشی برای از بین بردن این خال می‌گردند. ما در این مقاله روش‌های موثر برای از بین بردن خال قرمز روی پوست را معرفی کرده‌ایم. اگر می‌خواهید پوستی درخشان و بدون خال و لک داشته باشید؛‌ این مقاله مختص شماست.

درمان خالهای قرمز با روش جراحی؛ روشی پرریسک برای از بین بردن خال گیلاسی

اکسیزیون یک تکنیک جراحی بسیار رایج برای برداشتن خال قرمز است. در این روش پس از تمیز کردن و بی‌حس کردن ناحیه موردنظر، جراح شما از یک چاقوی جراحی برای جدا کردن خال از بقیه پوست استفاده می‌کند. بسته به نوع خال، آن‌ها حاشیه‌ای از پوست سالم را می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که تمام سلول‌های غیرمعمول برداشته می‌شوند. سپس با استفاده از فورسپس برای گرفتن بخش موردنظر، خال را بلند می‌کنند. در این روش خونریزی طبیعی است و جراح شما ممکن است قبل از بخیه زدن، آن ناحیه را بسوزاند تا خونریزی را متوقف کند.

اگر پس از جراحی اثر بخیه روی پوست شما باقی ماند با انجام روش‌های مختلف زیبایی می‌توانید جای بخیه و زخم حاصل از جراحی را از بین ببرید. در دوره های مراقبت از پوست مای اسکین سرفصل‌هایی در خصوص زیبایی پوست و از بین بردن لک و درخشان کردن پوست وجود دارد که با شرکت در این دوره می‌توانید برای رفع مشکلات پوستی خود گام بردارید.

تراشیدن؛ یکی از روش‌های از بین بردن خال قرمز

یکی دیگر از روش‌های رایج برای از بین بردن خال قرمز روی پوست، تراشیدن آن است. پزشک برای برداشتن خال به روش تراشیدن، از یک یا دو تیغه استفاده می‌کند تا با دقت ضایعات را تا سطح پوست اطراف آن بتراشد. پزشک ممکن است به آرامی ناحیه اطراف خال برداشته شده را بسوزانند تا اثری از زخم روی پوست باقی نماند. در نظر داشته باشید که احتمال بازگشت خال‌هایی که به روش تراشیدن برداشته می‌شوند تا حدودی بیشتر از خال‌های برداشته شده به روش جراحی است.

توجه داشته باشید برای این کار حتما باید به کلینیکی معتبر و شناخته شده مراجعه کنید. بدین‌ترتیب اقدامات صورت گرفته روی پوست شما توسط افراد و اپراتورهای متخصص انجام می‌شود. افرادی که در زمینه رفع خال در کلینیک‌های زیبایی فعالیت دارند، می‌توانند به‌منظور افزایش مهارت و حرفه خود در زمینه‌های دیگر مانند لیزر نیز اقدام کنند. بدین‌منظور ما دوره آموزش رایگان اپراتور لیزر را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم که پس از گذراندن آن می‌توانند در کلینیک‌های متعددی نیز مشغول به کار شوند.

از بین بردن خال قرمز

برداشتن خال قرمز با لیزر؛ روشی نوین و بدون درد

لیزر نیز یکی دیگر از روش‌های درمان خالهای قرمز است که امروزه در بسیاری از مراکز پوست و زیبایی انجام می‌شود. لیزر یک روش ایمن و کم‌خطر برای برداشتن خال های قرمز روی پوست به شمار می‌رود؛ به‌گونه‌ای که بیمار هنگام انجام این روش هیچ دردی احساس نکرده و در کمترین زمان بهترین نتیجه را دریافت می‌کند.

البته باید به این نکته توجه داشت که در روش لیزر خال قرمز، احتمال نمونه‌گیری از آن و آزمایش به‌منظور جلوگیری از سرطان پوست وجود ندارد.

بعد از انجام لیزر خال قرمز می‌توانید برای استفاده از روش‌های زیبایی نیز اقدام کنید. به‌عنوان مثال چنانچه شما قصد مزونیدلینگ صورت خود را دارید، با مراجعه به یک کلینیک معتبر می‌توانید برای انجام این فرآیند زیبایی روی پوست خود اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که برای این کار حتما افرادی را انتخاب کنید که دوره‌های تخصصی آموزش مزونیدلینگ را گذرانده باشند.

چگونه می‌توان خال قرمز را از بین برد؟

درمان خال گیلاسی با روش کرایوتراپی و از طریق سرما

در روش کرایوتراپی برای از بین بردن خال های قرمز یا آنژیوم گیلاسی پزشک معالج از روش فریز کردن استفاده می‌کند. این روش کاملا بدون درد و خطر است؛ اما نسبت به سایر روش‌ها هزینه بیشتری دارد. از‌این‌رو اگر قصد از بین بردن خالهای قرمز روی پوست با هزینه‌ای مناسب‌تر را دارید روش لیزر را انتخاب کنید.

شما می‌توانید از دستگاه‌های متعددی به‌منظور لیزر خال قرمز استفاده کنید که یکی از آن‌ها دستگاه آر اف فرکشنال است. افرادی که با این دستگاه کار می‌کنند باید حتما دوره‌های آموزش آر اف فرکشنال را گذرانده و مهارت کافی در زمینه تکنیک‌های برداشتن خال با این دستگاه را داشته باشند. بدین‌ترتیب می‌توانند انواع خال قرمز در بدن را بدون ایجاد آسیب به پوست از بین ببرند.

آیا درمان خانگی خال قرمز روشی موثری است؟

برخی از افراد برای از بین بردن خال‌های روی پوست خود به دنبال درمان خانگی خال قرمز می‌گردند. درصورتی‌که می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های مراقبت از پوست، روش‌های اصولی و بدن عوارض را انتخاب کنند. در واقع درمان خال گیلاسی در خانه نه‌تنها روشی موثر نیست؛ بلکه در بدترین حالت باعث ایجاد زائده پوستی و مشکلاتی از این قبیل می‌شود.

اما با استفاده از دستگاه‌های لیزر مانند دستگاه لیزر کیوسوئیچ، کوتر یا آر اف می‌توانید به‌راحتی خال‌های قرمز بدن خود را در کوتاه‌ترین زمان و بدون عوارض از بین ببرید. با استفاده از دستگاه‌های لیزر، در ابتدا این لکه‌های قرمز به رنگ‌های تیره در می‌آیند و پس از ۴ هفته به‌مروز ناپدید می‌شوند. توجه داشته باشید افرادی که این فرآیند را برای شما انجام می‌دهند، باید به‌خوبی دوره‌های آموزش لیزر کیوسوئیچ، آر اف یا کوتر را گذرانده و مهارت کافی در این زمینه داشته باشند.

جراحی خال قرمز

راه های جلوگیری از خال زدن؛‌ روش‌های پیشگیری از ایجاد خال قرمز

در موارد فوق پاسخ سوال «چگونه خال های قرمز را از بین ببریم» را دریافت کردید و با روش‌های از بین بردن این خال آشنا شدید. ممکن است افرادی که در کلاس‌های زیبایی هم‌چون دوره کاشت مو، دوره‌های کار با دستگاه جوانسازی و دوره‌های مراقبت از پوست شرکت کرده‌اند، در زمینه رفع خال‌های بدن اطلاعاتی داشته باشند؛ اما توصیه می‌شود برای ٰدرمان آنژیوم گیلاسی حتما به کلینیکی معتبر و فردی متخصص مراجعه کنید. البته راهکارهای متعددی نیز برای جلوگیری از ایجاد خال قرمز روی پوست وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود تاثیر قابل‌توجهی خواهند داشت که در ادامه به بهترین روش‌های آن اشاره کرده‌ایم.

پیشگیری از ایجاد آنژیوم گیلاسی با هیدراته ماندن بدن و تغذیه مناسب

همان‌طور که هیدراته ماندن و داشتن یک رژیم غذایی سالم در  رفع دائمی تیرگی لب اهمیت دارد، در پیشگیری از ایجاد خال گیلاسی یا خال قرمز روی صورت و بدن نیز بسیار حائز اهمیت است. ایجاد چند خال قرمز در طول زندگی طبیعی است؛ اما اگر تعداد بسیاری خال قرمز در سرتاسر بدن شما وجود داشته باشد، ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل اساسی باشد. از‌این‌رو اگر فردی هستید که به رژیم غذایی سالم اهمیت می‌دهید و به‌خوبی ورزش می‌کنید،‌ اما هنوز هم اغلب خال‌های قرمز دارید، برای معاینه به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید.

رفع خال قرمز

جلوگیری از ایجاد خال گیلاسی با محافظت پوست در برابر نور خورشید

اگر پوست شما دائماً به‌صورت مستقیم در معرض اشعه‌های فرابنفش قرار دارد، احتمال ایجاد خال قرمز در بدنتان افزایش می‌یابد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث ایجاد خال‌های قرمز و حتی بدتر شدن آن می‌شود. با‌وجود‌اینکه در اکثر مواقع خال‌های قرمز خطرناک نیستند و احتمال کمی وجود دارد که تبدیل به موردی خطرناک‌تر شوند؛ بنابراین همیشه بهترین کار این است که در‌صورت امکان از بروز آن‌ها پیشگیری کنید تا مجبور به به کار گرفتن روش‌هایی مانند استفاده پماد برداشتن خال، جراحی و تراشیدن خال نشوید.

آموزش لیزر درمانی برای برداشتن خال گیلاسی در آموزشگاه مای اسکین

نکاتی را در این مطلب آموختید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی برای از بین بردن از بین بردن خال قرمز یا خال‌های گیلاسی روی پوست خود اقدام کنید. علاوه‌بر این با روش‌هایی که برای پیشگیری از ایجاد آنژیم گیلاسی در این مقاله ذکر شد،‌ می‌توانید از پوست خود در برابر ایجاد این خال‌ها به‌خوبی محافظت کنید.

اگر قصد آموزش جدیدترین تکنیک‌های درمان پوست و زیبایی را دارید، همین امروز در دوره‌های ما شرکت کنید. در آموزشگاه مای اسکین کلیه روش‌های نوین برای زیبایی و درمان پوست به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود. شما بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانید به سرعت وارد بازار کار شوید و درآمد خود را افزایش دهید. در پایان اگر سوالی درباره از بین بردن خال قرمز دارید، در بخش نظرات پاسخگوی شما خواهیم بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید