آیا لیزر موهای کرکی را ضخیم می‌کند؟

ایا لیزر موهای کرکی را ضخیم میکند

موهای کرکی از سمج‌ترین موهای زائدی هستند که معمولا به سادگی از بین نمی‌روند و خلاص شدن از شر آن‌ها کار ساده‌ای نیست. از طرف دیگر اگر تجربه لیزر موهای زائد را داشته باشید، حتما بسیار شنیده‌اید که لیزر موهای کرکی را ضخیم می‌کند. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که آیا لیزر موهای کرکی را ضخیم می‌کند یا نه و در صورتی که پس از لیزر موها ضخیم شدند، چه باید کرد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

موی کرکی چیست؟ + عکس موهای کرکی

در دوره لیزر انواع موهای صورت و بدن و ویژگی‌های هر کدام آموزش داده می‌شود. به طور خلاصه، موهای کرکی با ظاهر نامرتب، موهایی هستند که اغلب بدون رنگ بوده یا رنگ کمتری نسبت به دیگر موهای زائد دارند. در واقع موهای کرکی نسبت به موهای زائد ضخیم‌تر از رنگدانه کمتری برخوردار هستند. این موها اغلب در مناطقی مانند صورت یا در مواردی که فرد کم مو باشد، در بازوها و ران پا رشد می‌کنند و بعضا تراکم بیشتر یا کمتری نسبت به موهای ضخیم دارند.

عکس موهای کرکی

چگونه موهای کرکی را از بین ببریم؟

تنها روش قطعی برای از بین بردن دائمی موهای زائد کرکی و ضخیم، الکترولیز است. در این روش، یک سوزن برقی جریان الکتریکی را به فولیکول‌های مو ارسال می‌کند. این جریان سلول‌های مو را از بین می‌برد و مانع از رشد مجدد آن‌ها می‌شود. با وجود اثربخشی این روش، در سال‌های اخیر انواع لیزرهای جوانسازی پوست و لیزر موهای زائد، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند؛ چرا که لیزر درد کمتری دارد.

آیا لیزر موهای کرکی را از بین می‌برد؟

با توجه به مکانیسم اثر لیزر، در نگاه اول بعید به نظر می‌رسد که پرتوهای لیزر روی موهای کرکی اثربخشی داشته باشند. در واقع رنگدانه‌های موجود در فولیکول موها پرتوهای لیزر را جذب کرده و همین باعث نابودی فولیکول می‌شود.

از این رو لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای ضخیم و تیره‌ای دارند، مناسب‌تر است؛ زیرا وقتی موها کرکی و نازک بوده و رنگدانه کمی داشته باشند، پرتوهای لیزر به خوبی جذب نخواهند شد. افرادی که دوره‌های مداخلات زیبایی مختلف مانند دوره کاشت مو و دوره لیزر موهای زائد را می‌گذرانند، به صورت تخصصی‌تر درباره موهای کرکی یاد می‌گیرند.

آیا لیزر موهای کرکی را از بین می‌برد؟

ضخیم شدن موهای کرکی صورت در اثر لیزر؛ شایعه یا واقعیت؟

نتیجه هر نوع مداخله زیبایی، چه لیزر موهای زائد و چه مراجعه به افرادی که دوره کاشت ابرو را گذرانده‌اند، به فاکتورها و عوامل مختلفی از جمله ناحیه تحت درمان، ضخامت موها، نوع و رنگ پوست، رعایت فاصله هر جلسه، نوع دستگاه لیزر و البته تخصص و مهارت اپراتور بستگی دارد.

برای مثال در صورتی که فاصله توصیه شده بین جلسات را رعایت نکرده و در فواصل طولانی برای لیزر مراجعه کنید، احتمال رشد موهای ضخیم حتی بعد از لیزر موهای تیره وجود دارد. تغییرات هورمونی نیز در ضخیم شدن موهای کرکی تاثیر بسیاری دارند. اما چرا موهای پرزی برخی افراد دقیقا بعد از لیزر ضخیم و تیره می‌شود؟ پاسخ این سوال را در بخش بعد بخوانید.

چرا لیزر موهای نازک موها را ضخیم می‌کند؟

با توجه به اینکه لیزر موهای زائد نیز مانند دستگاه‌های لاغری غیرتهاجمی یک روش غیرتهاجمی است و مراجع درد چندان زیادی را حس نمی‌کند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای الکترولیز، موهای نازک خود را لیزر کنند. اما در موارد نادر پس از لیزر موهای پرزی، موهای ضخیم و تیره‌تری رشد می‌کنند.

علت این است که در برخی افراد پرتوهای انرژی لیزر، میزان فشار خون را در زیر پوست آن‌ها افزایش می‌دهد. افزایش جریان خون در زیر پوست ناحیه لیزر شده، انرژی بیشتری را به فولیکول‌ها و ریشه‌های مو وارد می‌کند و همین باعث می‌شود که موهای زائد ضخیم‌تر از قبل رشد کنند.

در واقع فولیکول‌های موی این افراد نسبت به انرژی و امواج الکترومغناطیسی حساسیت دارند و به همین دلیل درمان نتیجه عکس می‌دهد. علاوه بر این، عدم تعادل هورمونی می‌تواند ضخیم شدن موها پس از لیزر را به دنبال داشته باشد.

آیا می‌توان از ضخیم شدن موهای کرکی در اثر لیزر جلوگیری کرد؟

به همان اندازه که مراقبت‌های بعد از برداشتن خال با سوزاندن یا مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد اهمیت دارد، رعایت نکات قبل از مراجعه به جلسات مداخلات زیبایی نیز مهم است. یکی از این نکات این است که قبل از شروع جلسات لیزر حتما آزمایش هورمونی بدهید و در صورتی که رشد موهای زائد، نتیجه عدم تعادل هورمون‌های شماست، این مورد را درمان کنید.

همچنین حتما قبل از جلسات لیزر، موهای ناحیه تحت درمان را شیو کرده و از اپیلاسیون استفاده نکنید. اپیلاسیون ریشه موها را تحریک می‌کند و احتمال رشد موها با ضخامت بیشتر را افزایش می‌دهد. در صورتی که به اپراتور حرفه‌ای و کارآزموده‌ای مراجعه کنید، کرکی یا ضخیم بودن موهای صورت و بدن شما را به درستی تشخیص می‌دهد و با تشخیص این مورد، از لیزر موهای پرزی خودداری می‌کند. البته برخی از دستگاه‌ها در از بین بردن موهای کرکی اثربخشی بیشتر دارند که در بخش بعد با آن‌ها آشنا می‌شوید.

چرا لیزر موهای نازک موها را ضخیم می‌کند؟

بهترین لیزر برای موهای کرکی چیست؟

صرفا کسانی که دوره‌های کار با دستگاه‌های زیبایی و دوره‌های مراقبت از پوست و مو را گذرانده‌اند، پاسخ چنین سوالاتی را می‌دانند که فرق آکنه با جوش چیست، برای جای جوش میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر و همچنین کدام دستگاه بالاترین اثربخشی را در از بین بردن موهای زائد کرکی دارد.

براساس تحقیقات انجام شده دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا بهتر از دستگاه‌های دیگری مانند IPL می‌تواند لیزرهای کرکی را از بین ببرد. با این حال، اثربخشی لیزر موهای کرکی فارغ از نوع دستگاه و شرایط پوست و موی شما، به تبحر اپراتور بستگی دارد.

آموزش لیزر موهای کرکی در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که آیا لیزر موهای کرکی را ضخیم می‌کند یا نه و چرا موها تیره‌تر رشد می‌کنند. شما می‌توانید در دوره‌های جامع و کاربردی مای اسکین شرکت کنید و نحوه کار با دستگاه‌های لیزر و از بین بردن موهای کرکی و ضخیم با لیزر را یاد بگیرید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و گرامی به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید