چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟

چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟

ژل و بوتاکس به‌عنوان راه‌حل‌های رفع چین‌وچروک و جوانسازی موقت، در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. اکثر افراد به دلایل مختلف، خصوصا افزایش سن، بعد از ۲۵ سالگی با چین‌وچروک‌های صورت مواجه می‌شوند. در چنین مواقعی، روش‌هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس یا حتی انجام میکرونیدلینگ صورت، بسیار منطقی‌تر از عمل‌های جراحی زیبایی سنگین هستند. در نگاه اول تزریق ژل و بوتاکس، ساده به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست و صرفا باید توسط کسانی انجام شود که مجوز دارند. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند. همچنین، شرایط تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو برای تزریق ژل و بوتاکس را بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم می‌خواهید وارد این حوزه پرمتقاضی و سودآور شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چه کسانی مجوز تزریق فیلر دارند؟

تزریق فیلر، ژل و بوتاکس، در بسیاری از مراکز زیبایی، کلینیک‌ها و حتی آرایشگاه‌ها انجام می‌شود! به دلیل حساسیت بالای تزریق اینگونه مواد به صورت و خطرات احتمالی از تزریق اشتباه، باید بدانید که چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس را دارند. در ادامه خواهیم گفت که چه کسانی می‌توانند در دوره های آموزش تزریق بوتاکس شرکت کنند و وارد این شغل پرطرفدار با درآمد بالا شوند.

ژل و بوتاکس چگونه تزریق می‌شود؟

پزشکان دارای مجوز تزریق ژل و بوتاکس

اولین گروه از کسانی که می‌توانند مجوز تزریق ژل و بوتاکس را بگیرند، پزشکان هستند. پزشکان عمومی یا متخصص می‌توانند در دوره‌های مربوطه شرکت کنند و با یادگیری نحوه تزریق، وارد دنیای بزرگ درمان‌های زیبایی شوند. معمولا پزشکانی که جراح پلاستیک یا متخصص پوست هستند در این زمینه بهتر عمل می‌کنند، زیرا این افراد درباره آناتومی اعصاب و ماهیچه‌های صورت اطلاعات جامعی دارند و با مراجعه به آن‌ها، احتمال تزریق در جای نادرست و با زاویه اشتباه به حداقل می‌رسد. ضمن اینکه پزشکان بهتر می‌توانند شما را در پاسخ به سوالاتی مانند اینکه آر اف برای چه سنی مناسب است، راهنمایی کنند. البته شرایط گرفتن مدرک لیزر به‌مراتب آسان‌تر از تزریق ژل و بوتاکس است و افراد با گذراندن دوره‌های مربوطه‌، به‌راحتی می‌توانند به‌عنوان اپراتور لیزر فعالیت کنند.

دندانپزشکان دارای مجوز تزریق ژل و بوتاکس

گروه دیگر که با شرکت در دوره بوتاکس می‌توانند برای دریافت مجوز تزریق ژل و بوتاکس اقدام کنند، دندانپزشکان هستند. دندانپزشک‌ها نیز طی دوران تحصیل خود درباره آناتومی اعصاب و عضلات صورت اطلاعات فراوانی کسب می‌کنند و در‌نتیجه، به‌ویژه آن‌هایی که تخصص جراحی فک و صورت دارند، افرادی ذی‌صلاح برای تزریق ژل و بوتاکس هستند.

چه کسانی می‌توانند مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس بگیرند؟

البته این موضوع ابدا به این معنا نیست که دندانپزشک‌ها بدون هیچ دوره آموزشی می‌توانند وارد این کار شوند. در هر صورت شرکت در دوره‎های مربوطه و دریافت مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس و مدارک قابل‌قبول دیگر الزامی است. به همان اندازه که لزوما هر پزشکی نمی‌داند موهای زائد زیر چانه را چگونه از بین ببریم یا شرایط تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو را ندارد، الزاما هر پزشک یا دندانپزشکی هم نمی‌تواند ژل یا بوتاکس تزریق کند و حتما باید دوره‌های آموزشی را بگذراند.

تزریق ژل و بوتاکس توسط پرستار امکان‌پذیر است؟

تنها گروهی که قانونا امکان شرکت در دوره‌های تزریق ژل و بوتاکس را دارند و می‌توانند مجوز بگیرند، پزشکان هستند. با وجودی که پرستارها نیز طی دوران تحصیل خود با موارد متعددی که با سلامت فرد سروکار دارد، آشنایی پیدا می‌کنند اما طبق قانون تنها پزشکان اجازه تزریق ژل و بوتاکس را دارند؛ بنابراین تزریق ژل و بوتاکس توسط پرستار از نظر قانونی پذیرفته نیست.

اما ما به شما به‌عنوان یک پرستار توصیه می‌کنیم که در دوره های دیگر مثل لیزر های موی زائد ، کاشت مو  و یا جوانسازی  شرکت کنید تا بتوانید کار خود را گسترش دهید. در این دوره‌ها به سوالات مهمی مانند نحوه انجام جوانسازی و درمان پوست و اینکه چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است پاسخ داده می‌شود.

چگونه مجوز تزریق ژل و بوتاکس بگیریم؟

اگر شرایط گرفتن مجوز تزریق ژل و بوتاکس یا شرایط تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو را دارید، برای دریافت مدرک باید در دوره‌های آموزشی مراکز معتبری مانند آکادمی مای اسکین شرکت کنید. این دوره‌ها معمولا ترکیبی از جلسات تئوری و عملی است و پس از آن آزمونی برگزار می‌شود. در صورت موفقیت در این آزمون، مدرک معتبر به شما اعطا می‌گردد که نشان می‌دهد شما مجوز انجام تزریق ژل و بوتاکس در ایران را دارید. به‌طورکلی اگر شرایط گرفتن مجوز لیزر موهای زائد و از بین بردن موهای شکم را دارید یا می‌خواهید برای تاسیس کلینیک زیبایی به‌منظور تزریق ژل و بوتاکس اقدام کنید، می‌توانید از آکادمی مای اسکین برای گذراندن دوره‌های آموزشی حرفه‌ای کمک بگیرید.

چگونه مجوز تزریق ژل و بوتاکس بگیریم؟

عوارض ناشی از تزریق ژل توسط غیر پزشک چیست؟

یکی از دلایلی که تاکید می‌کنیم تزریق را در مراکزی انجام دهید که مجوز مجوز تزریق ژل و بوتاکس را دارند، عوارض تزریق غیراصولی است. به‌طورکلی، ژل و بوتاکس ممکن است به بافت ماهیچه‌ای و اعصاب آسیب وارد کنند و عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشند. ازجمله عوارض خطرناک تزریق ژل و بوتاکس به‌صورت غیراصولی، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عفونت
  • حساسیت
  • فلج شدن اعصاب
  • تغییر شکل صورت و ماهیچه‌ها
  • گرفتگی عروق خونی
  • حرکت کردن ژل یا فیلر در صورت
  • از بین رفتن بافت ماهیچه‌های زیرین

تنها راه جلوگیری از بروز چنین عوارضی، مراجعه به مراکز و پزشکان دارای مجوز تزریق ژل و بوتاکس است. این پزشکان نیز بهتر است تجربه بالایی داشته باشند. مراجعه به مراکز حرفه‌ای، در مورد انتخاب مرکز لیزر نیز صدق می‌کند؛ بنابراین لیزر موهای زائد را فقط در مراکزی انجام دهید که اپراتورهای آنجا دوره آموزش لیزر دایود را در آموزشگاه‌های معتبر پشت سر گذاشته باشند.

مراحل و شرایط شرایط گرفتن مدرک تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

برای دریافت مجوز تزریق ژل و بوتاکس، ابتدا باید با مراجعه به سایت رسمی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی fda.gov.ir سر بزنید. بعد از ورود به ین سایت باید درخواست خود مبنی بر دریافت مجوز تزریق بوتاکس و ژل را از طریق فرم مربوطه وارد کنید. علاوه‌بر این، پزشک باید در دوره‌های آموزش تزریق ژل و بوتاکس نیز شرکت کرده باشد. در صورت موفقیت در این آزمون، مدارک توسط سازمان غذا و دارو بررسی می‌شود و در صورت تایید صلاحیت، مجوز تزریق ژل و بوتاکس صادر خواهد شد.

پزشکانی که دوره‌های متعدد زیبایی مانند آموزش دستگاه های جوانسازی را گذرانده باشند و سابقه درخشانی در زمینه خدمات زیبایی داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت سریع‌تر مجوز تزریق ژل و بوتاکس خواهند داشت. در نظر داشته باشید که شرایط گرفتن مدرک لیزر، تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو و نحوه گرفتن مجوز لیزر موهای زائد، فرایند مخصوص به خود را دارد و متفاوت از مراحل دریافت مجوز تزریق ژل و بوتاکس است.

مدارک و گواهینامه‌های موردنیاز برای تزریق ژل و بوتاکس

به‌طورکلی مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز تزریق ژل و بوتاکس شامل، مدرک پزشکی معتبر، گواهینامه دوره‌های تخصصی تزریق ژل و بوتاکس با نمره قبولی در امتحانات و کارگاه‌های عملی و گواهینامه درخواست تزریق ژل و بوتاکس از سازمان غذا و دارو می‌شود.

برای تاسیس کلینیک تخصصی پوست و مو نیز بسته به نوع فعالیت ممکن است به مدارک و گواهینامه‌های متعدد نیاز داشته باشید. به‌عنوان مثال برای تاسیس مرکز کاشت مو، حتما به مدارک دوره‌های تخصصی آموزش کاشت مو نیاز خواهید داشت.

برای دریافت مجوز تزریق ژل و بوتاکس در دوره‌های مای اسکین شرکت کنید

در این مقاله توضیح دادیم که چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند و چه افرادی می‌توانند برای دریافت مدرک اقدام کنند. اگر شما هم پزشک، دندانپزشک یا پرستار هستید، می‌توانید در دوره‌های تزریق ژل و بوتاکس آکادمی مای اسکین شرکت کنید و با دریافت مجوز، وارد این حرفه پردرآمد شوید.

در آکادمی مای اسکین کلیه دوره‌های حرفه‌ای آموزشی زیبایی مانند میکرونیدلینگ، لیزر، هایفوتراپی و موارد دیگر برگزار می‌شود. باتوجه‌به هزینه هایفوتراپی شکم، صورت و سایر نقاط بدن یا درآمد تزریق ژل و بوتاکس و سایر روش‌های درمانی زیبایی، پیشنهاد می‌کنیم از کسب درآمد در حوزه درمانی زیبایی غافل نشوید! در پایان اگر سوالی دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و گرامی باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید