چگونه موهای شکم را از بین ببریم؟ ۷ روش ساده و کاربردی

چگونه موهای شکم را از بین ببریم؟

موهای بدن از‌جمله موهای شکم کاملا طبیعی هستند. با‌این‌حال برخی از افراد ترجیح می‌دهند موهای روی شکم را با هر روش ممکن از بین ببرند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای شکم در خانه و مراکز زیبایی وجود دارد که از‌جمله آن‌ها می‌توان به اپیلاسیون، اصلاح با ژیلت، استفاده از کرم‌ها یا لوسیون‌های رفع موهای زائد، لیزر و الکترولیز اشاره کرد. اگر شما هم به دنبال پاسخ سوال «چگونه موهای شکم را از بین ببریم» هستید، ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید. در ادامه، همه روش‌ها برای از بین بردن موهای شکم را با بررسی مزایا و معایب به شما معرفی می‌کنیم، تا بهترین روش را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

۱. اپیلاسیون با وکس یا موم؛ ساده‌ترین روش از بین بردن موهای شکم در خانه

یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای شکم در خانه، اپیلاسیون است. در اپیلاسیون، از وکس یا موم استفاده می‌شود. روش انجام کار به این صورت است که ابتدا یک لایه وکس یا موم مخصوص روی ناحیه موردنظر قرار می‌گیرد، سپس یک نوار پارچه‌ای کتان را روی موم می‌گذارید و هم‌زمان با برداشتن پارچه، موهای شکم نیز از ریشه جدا خواهند شد. اپیلاسیون به‌عنوان روش کم‌هزینه از بین بردن موهای شکم در خانه یا سالن‌های زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در اپیلاسیون شکم، برخلاف لیزر موهای زائد، لزوما نیازی به مراجعه به اپراتور لیزر مو یا متخصص این کار نیست. در ادامه مزایا و معایب اپیلاسیون موهای شکم را بررسی می‌کنیم:

اپیلاسیون برای از بین بردن موهای شکم در خانه

  • مزایا: اپیلاسیون شکم هزینه بسیار کمی دارد و در خانه به‌راحتی قابل‌انجام است. همچنین، نتایج حدود یک ماه و گاهی بیشتر باقی می‌ماند، زیرا مو از ریشه کنده می‌شود.
  • معایب: اپیلاسیون شکم ممکن است برای برخی از افراد دردناک باشد. اگر از موم داغ خیلی زودتر از خنک شدن آن استفاده کنید، پوست می‌سوزد. همچنین، اپیلاسیون شکم باعث ایجاد آکنه و موهای زیر‌پوستی می‌شود. قبل از اینکه بتوانید دوباره شکم را اپیلاسیون کنید، باید منتظر بمانید تا موها کاملا رشد کنند.

به‌طورکلی، اگر به دنبال روشی کم‌هزینه برای از بین بردن موهای شکم هستید، اپیلاسیون گزینه‌ای قابل‌قبول است. بااین‌حال، به دلیل دائمی نبودن نتیجه، برای برخی از افراد روشی مطلوب نیست.

۲. استفاده از مخلوط شکر، آبلیمو و نمک برای از بین بردن موهای شکم و کمر

برخی از افراد به‌جای استفاده از موم‌های اپیلاسیون، از مخلوط شکر، آبلیمو و نمک برای از بین بردن موهای شکم و کمر استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که اگر از چنین ترکیبات طبیعی برای از بین بردن موهای زائد صورت خود استفاده می‌کنید و اخیرا بوتاکس کرده‌اید، قبل از مصرف حتما از اپراتوری که دوره‌های آموزش بوتاکس را گذرانده، در این باره مشورت کنید.

  • مزایا: نسبت به اپیلاسیون معمولی درد کمتری دارد و برای افرادی که پوست حساسی دارند گزینه بهتری است. همچنین، به دلیل وجود شکر و آبلیمو، به‌آرامی پوست را لایه‌برداری می‌کند.
  • معایب: با وجود داشتن درد کمتر نسبت به اپیلاسیون، همچنان احتمال آسیب به پوست شما وجود دارد. می‌توانید مخلوط شکر را در خانه درست کنید، اما شاید به قوام مطلوب نرسد؛ بنابراین به نتیجه دلخواه برای از بین بردن موهای شکم نخواهید رسید.

به‌طورکلی، استفاده از این روش شاید برای از بردن موهای شکم در خانه گزینه مناسبی باشد، ولی نسبت به سایر روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، کارایی کمتری دارد.

لیزر برای از بین بردن موهای شکم برای همیشه

۳. استفاده از اپیلیدی برای از بین بردن موی روی شکم زنان

دستگاه‌های اپیلاتور با استفاده از جریان الکتریکی موها را از ریشه جدا می‌کنند. درواقع، موچین‌های تعبیه‌شده در سری دستگاه، موها را از ریشه خارج می‌کند. برخلاف بسیاری از روش‌های زیبایی درمانی مانند میکرونیدلینگ که برای یادگیری آن‌ها به گذراندن دوره آموزش مزوتراپی مو با دستگاه میکرونیدلینگ نیاز است، برای از بین بردن موهای شکم با اپیلیدی به آموزش نیاز ندارید.

  • مزایا: نتایج از بین بردن موهای شکم با استفاده از اپیلاتورها تا یک ماه یا بیشتر باقی می‌ماند. شما می‌توانید انواع اپیلاتورها را به‌صورت آنلاین با پرداخت مبلغ نسبتا پایینی خریداری کنید؛ به همین دلیل روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.
  • معایب: از بین بردن موهای شکم با اپیلیدی، ممکن است بسیار دردناک باشد. همچنین، برای برخی از افراد باعث رشد موهای زیرپوستی می‌شود. اگر به دنبال روشی برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه هستید، استفاده از اپیلیدی روشی اثبات‌شده‌ نیست.

علاوه‌بر این موارد، مو روی شکم زنان بسیار نازک بوده و از بین بردن موهای نازک با استفاده از اپیلیدی کمی دشوار است؛ بنابراین استفاده از این دستگاه را برای موهای ضخیم سایر نقاط بدن پیشنهاد می‌کنیم.

۴. لیزر موهای زائد شکم؛ روشی مقرون‌به‌صرفه و کارآمد

طی جلسات لیزر، نور در طول موج خاصی بر روی پوست اعمال می‎شود تا فولیکول‌های مو را گرم کرده و از بین ببرد. حذف موهای زائد با لیزر تقریبا دائمی است و به‌ویژه برای افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند، بهتر عمل می‌کند.

  • مزایا: لیزر موهای زائد شکم، رشد مو را برای مدت طولانی به تاخیر می‌اندازد و در برخی موارد، نتایج تا سال‌ها باقی می‌ماند. پس از هر بار جلسه لیزر، مراجعه‌کننده می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد و نیازی به استراحت و ریکاوری نیست. موهای شکم که دوباره رشد می‌کنند، نازک‌تر و روشن‌تر از قبل می‌شوند.
  • معایب: لیزر موهای زائد شکم، در برخی موارد ممکن است دردناک باشد که برای رفع این مشکل از کرم بی‌حسی استفاده می‌شود. البته درد لیزر موهای زائد شکم اصلا قابل‌مقایسه با آنچه افراد هنگام کاشت تجربه می‌کنند، نیست. برای به حداقل رسیدن درد و عوارض این چنینی حتما به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های کار با دستگاه لیزر یا در موارد کاشت، آموزش کاشت مو را گذرانده باشند.

در نظر داشته باشید که لیزر موهای زائد شکم برای برخی از افراد که موهای نازک با رنگ روشن دارند، نتیجه مطلوبی ندارد. در برخی از موارد نیز ممکن است موهای نازک روی شکم، بعد از لیزر ضخیم‌تر از قبل شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از لیزر موهای زائد شکم، حتما با متخصص مشورت کنید.

۵. الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد شکم برای همیشه

اگر به دنبال روشی دائمی برای از بین بردن موهای زائد شکم هستید، استفاده از دستگاه الکترولیز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این روش یک سیم نازک به فولیکول مو زیر سطح پوست وارد می‌شود و جریان الکتریکی را به آن وارد می‌کند. فولیکول و ریشه مو بر اثر وارد شدن این جریان، از بین می‌رود. همین موضوع باعث شده است تا الکترولیز به‌عنوان روشی دائمی برای حذف موهای زائد کاربرد داشته باشد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که هزینه الکترولیز نسبت به قیمت لیزر موهای زائد بیشتر است؛ با این تفاوت که نتیجه آن کاملا دائمی بوده و در بسیاری از موارد بعد از حاصل شدن نتیجه موردنظر، نیازی به تکرار جلسات نیست.

اصلاح موهای شکم با ژیلت؛ آیا ژیلت موی بدن را زیاد می‌کند؟

۶. استفاده از مواد موبر برای از بین بردن موهای روی شکم

کرم‌ها و ژل‌های بسیاری در بازار تحت عنوان محصولات موبر وجود دارند که می‌توانند موهای زائد شکم را از بین ببرند. در ساخت موبرها از یک‌سری مواد شیمیایی استفاده می‌شود که پروتئین مو را درست زیر سطح پوست حل می‌کنند.

  • مزایا: مواد موبر نسبتا ارزان و در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها به‌راحتی در دسترس هستند. در عرض چند دقیقه موها را از بین می‌برند و معمولا بدون درد هستند. نتایج از بین بردن موهای شکم و کمر با مواد موبر بیشتر از اصلاح با ژیلت و معمولا تا 5 روز ماندگاری دارند.
  • معایب: در برخی موارد مواد شیمیایی پوست را تحریک می‌کنند یا حتی باعث سوختگی می‌شوند. کرم‌ها و پودرهای موبر، ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند.

استفاده از محصولات موبر معمولا محدودیت سنی خاصی ندارد، اما برای روش‌های تهاجمی‌تر مانند لیزر و آر اف، باید از افراد متخصص سوال کنید که آر اف برای چه سنی مناسب است.

۷. از بین بردن موهای شکم با ژیلت

اگر به این فکر افتاده باشید که موهای زائد زیر چانه را چگونه از بین ببریم، احتمالا اولین گزینه‌ای که به ذهنتان رسیده، استفاده از تیغ‌های یکبار‌مصرف یا ژیلت‌های برقی است. قبل از اصلاح هر قسمتی از صورت و بدن با ژیلت، مزایا و معایب این روش را بررسی می‌کنیم:

  • مزایا: حذف موی کرکی شکم با استفاده از ژیلت، هزینه چندانی ندارد. این روش احتمالا ساده‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای از بین بردن موهای شکم است. اگر مراقب باشید، معمولا دردی ندارد. هنگام دوش گرفتن یا حمام کردن می‌توان این کار را سریعا انجام داد.
  • معایب: در مقایسه با سایر روش‌های رفع موهای زائد، احتمالا هر روز، مجبور خواهید بود که اصلاح کنید. استفاده از ژیلت برای از بین بردن موهای شکم در خانه ممکن است باعث تحریک پوست، سوختگی با تیغ و بریدگی شود.

در صورت استفاده از ژیلت برای از بین بردن موهای شکم، حتما از تیغ‌های تیز استفاده کنید تا احتمال آسیب‌دیدگی‌های پوستی را به حداقل برسانید.

چگونه برای همیشه از شر موهای شکم خلاص شویم؟

خلاص شدن از شر موهای زائد شکم به‌طور‌دائم ممکن است اما ممکن است دشوار و پرهزینه باشد. برخلاف تصور رایج، لیزر موهای زائد دائمی نیست. لیزر درمانی مدت زیادی طول می‌کشد، اما حذف کامل موها را تضمین نمی‌کند. تنها راه برای از بین بردن دائمی موهای شکم، روش الکترولیز است که از جریان الکتریکی برای از بین بردن ریشه مو استفاده می‌شود.

منبع معتبر سازمان غذا و دارو (FDA) الکترولیز را راهی دائمی برای از بین بردن موهای زائد می‌داند. کلیه افراد با هر رنگ مو و پوست، می‌توانند این روش را امتحان کنند. بزرگترین نقطه ضعف این روش هزینه آن است. همچنین برای الکترولیز باید تعداد جلسات بیشتری نسبت به لیزر موهای زائد مراجعه کنید. در غیر این صورت، خبری از حذف دائمی موها نخواهد بود. به‌طور‌کلی توصیه می‌کنیم قبل از شروع هر مداخله زیبایی، از اپراتور خود در این زمینه سوال کنید که برای مثال چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است یا چند جلسه لیزر نیاز دارید.

برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه با متخصصان زیبایی مشورت کنید

در این مقاله انواع روش‌های از بین بردن موهای شکم را توضیح دادیم و گفتیم هر روش چه مزایا و معایبی دارد. اگر به دنبال روشی برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه هستید، روش الکترولیز را پیشنهاد می‌کنیم. لیزر نیز روشی برای از بین بردن موهای شکم با نتیجه قابل‌قبول است. برای از بین بردن موهای شکم در خانه نیز می‌توانید روش‌هایی مانند اپیلاسیون، استفاده از ژیلت و کرم‌های موبر را پیشنهاد می‌کنیم.

در نظر داشته باشید که هزینه از بین بردن موهای شکم با استفاده از روش‌های پزشکی، نسبت به روش‌های خانگی گران‌تر است. به‌عنوان مثال هزینه میکرونیدلینگ برای جای جوش نیز از روش‌های درمان خانگی برای از بین بردن اثر جوش بیشتر خواهد بود. در پایان از شما دعوت می‌کنیم اگر سوال یا تجربه‌ای درباره هریک روش‌های از بین بردن موهای روی شکم دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید