مزوتراپی بهتر است یا هایفوتراپی؟ بررسی کامل مزوتراپی و هایفوتراپی

مزوتراپی بهتر است یا هایفوتراپی

امروزه مداخلات زیبایی بسیاری با نام‌های مختلف انجام می‌شود که هر کدام مزایا و معایب و همچنین کاربردهای خاص خودشان را دارند. به همین دلیل برای اینکه بهترین نتیجه را از هر روش زیبایی بگیرید، باید با این اسامی آشنایی کاملی داشته باشید. معمولا دو گزینه مزوتراپی و هایفوتراپی پیش روی کسانی است که می‌خواهند چین و چروک‌های پوست را برطرف کنند و به عبارتی چهره جوان‌تری داشته باشند. در این مقاله به بررسی این دو روش می‌پردازیم و با بیان تفاوت‌ها، توضیح می‌دهیم مزوتراپی بهتر است یا هایفوتراپی. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزوتراپی یک روش جوانسازی فرانسوی است که از تزریق میکروویتامین‌ها، آنزیم‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت کردن پوست، بهبود کیفیت مو و همچنین حذف چربی‌های اضافی استفاده می‌کنند. این مداخله زیبایی صرفا باید توسط کسانی که دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده‌اند، انجام شود. خوشبختانه دوره‌های بسیاری مانند آموزش رایگان اپراتور لیزر وجود دارد که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای چنین مداخلاتی را یاد می‌دهند.

کاربردهای مزوتراپی صورت

مزوتراپی فورا پوست کدر و خسته و چین و چروک‌های سطحی را بهبود می‌بخشد. همچنین به تسریع گردش خون و به بدن برای دفع سموم کمک می‌کند. این روش درمانی می‌تواند برای رفع هایپرپیگمانتاسیون، درمان آکنه و درخشان شدن پوست نیز مورداستفاده قرار گیرد. کوکتل‌های ویتامین مزوتراپی سلول‎های فیبروبلاست پوست را تحریک می‌کنند تا کلاژن بیشتری تولید کند و به این ترتیب چین و چروک‌ها محو شوند.

در میان لیستی از ترکیبات گیاهی دوستدار پوست تزریق شده، ویتامین‌ها، فاکتورهای رشد، اسید هیالورونیک، پپتیدها، آنتی اکسیدان‌ها و عناصر کمیاب وجود دارند که محیط ایده آلی را برای پوست سالم فراهم می‌کنند تا با روند پیری بهتر مقابله کند. یک کوکتل مزوتراپی معمولی ممکن است به طور کلی حاوی بیش از 50 ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوانسازی پوست باشد. معمولا کسانی که آموزش بوتاکس را گذرانده‌اند، می‌توانند نحوه تزریق در مزوتراپی را نیز بیاموزند.

مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

هایفوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در هایفو از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطوح عمیق پوست استفاده می‌شود. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند و باعث می‌شود بدن برای ترمیم آن‌ها تلاش کند. برای انجام این کار، بدن کلاژن تولید می‌کند تا به رشد مجدد سلول کمک کند. درمان‌های اولتراسوند غیرتهاجمی مانند HIFU می‌توانند:

  • پوست گردن را سفت کند
  • به رفع یا کوچک شدن غبغب کمک کند
  • پلک یا ابروهای افتاده را لیفت کند
  • چین و چروک‌های صورت را صاف کند
  • پوست سینه صاف و سفت کند

همانطور که درباره آموزش مزونیدلینگ تاکید کردیم، این مورد در زمینه هایفو نیز صادق است و صرفا کسانی باید هایفوتراپی انجام دهند که دوره‌های مربوطه را گذرانده باشند.

هایفوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تفاوت‌های مزوتراپی و هایفوتراپی

برای اینکه متوجه شوید مزوتراپی بهتر است یا هایفوتراپی، باید تفاوت این دو مداخله زیبایی را بدانید و بر این اساس تصمیم بگیرید. در این بخش به تفاوت‌های مزوتراپی و هایفوتراپی می‌پردازیم.

تاثیرگذاری بر عمق پوست

اولین تفاوت این دو روش، عمقی از پوست است که بر آن تاثیر می‌گذارند. معمولا هایفوتراپی چین و چروک‌های بسیار عمیق پوست را رفع می‌کند و در این زمینه موثرتر از مزوتراپی است. از طرف دیگر اگر چین و چروک‌های کوچک و کم عمقی دارید، مزوتراپی گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

میزان عوارض جانبی مزوتراپی و هایفوتراپی

تفاوت دوم این است که گفته می‌شود هایفوتراپی نسبتا ایمن‌تر از مزوتراپی است و برخلاف این روش، تاییدیه FDA را هم دارد. برای مثال برخی مراجعان سرگیجه و اندکی کسالت در مدت زمان درمان تجربه می‌کنند که ممکن است تا یک ساعت بعد ادامه داشته باشد. احتمال ایجاد عفونت باکتریایی نیز وجود دارد که البته مانند آنچه در دوره کاشت مو گفته می‌شود، در صورت رعایت بهداشت و مراجعه به افراد متخصص، این اتفاق بسیار نادر است.

اثربخشی سریع‌تر هایفوتراپی نسبت به مزوتراپی

اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاه‌تری و با حداقل تعداد جلسات (حداکثر دو بار در سال) صورتتان را لیفت کنید، هایفوتراپی گزینه بهتری برای شما خواهد بود. البته این مورد به شرطی صادق است که پوست شما به امواج اولتراسوند و عمق نفوذ آن حساسیتی نداشته باشد. همین مورد عدم وجود حساسیت در استفاده از دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه نیز صدق می‌کند. در صورتی که تعداد جلسه‌های موردنیاز در مزوتراپی برای رسیدن به نتیجه مطلوب حدود 8 تا 12 جلسه است.

محدودیت سنی مزوتراپی و هایفوتراپی

بهترین سن برای مزوتراپی کمتر از 35 سال است و در این بازه سنی بهتر جواب می‌دهد. در حالی که هایفوتراپی برای افراد بین 30 تا 40 سال نیز انجام می‌شود. با این حال میزان جوابدهی در گروی فاکتورهای متعددی از جمله سن و نوع پوست شماست. اثربخشی موارد ساده‌تری مانند استفاده از پماد برای از بین بردن خال گوشتی نیز به نوع پوست شما بسیار بستگی دارد؛ چه برسد به مداخلات پیچیده‌تری مانند مزوتراپی و هایفوتراپی که پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند و میزان جوابدهی آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تفاوت‌های مزوتراپی و هایفوتراپی

مزوتراپی بهتر است یا هایفوتراپی؟

افرادی که افتادگی پوست گردن یا صورت دارند، دچار افتادگی در نواحی پلک یا گونه شده‌اند، خطوط ریز و درشت و چین و چروک روی پوست صورتشان ظاهر شده و همچنین کسانی که فرم مناسبی در ناحیه فک ندارند، کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی هستند. افراد بالاتر از 35 سال نیز می‌توانند از این روش زیبایی استفاده کنند.

از طرف دیگر کسانی که چین و چروک‌های سطحی و سن پایین‌تر از 35 سال دارند، بهتر است مزوتراپی انجام دهند. علاوه بر این مزوتراپی برای کسانی که خال‌ها یا جای جوش‌های زیادی دارند یا پوست صورتشان دچار سوختگی شده است، توصیه می‌شود. در مقاله دیگر ما بخوانید که فرق آکنه با جوش چیست.

آموزش مزوتراپی و هایفوتراپی در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که مزوتراپی بهتر است یا هایفوتراپی و این دو روش زیبایی را به طور کامل بررسی کردیم. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های جامع و کاربردی آکادمی مای اسکین به اپراتور مزوتراپی یا هایفوتراپی تبدیل شوید و به این ترتیب، آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای درباره مزوتراپی و هایفوتراپی دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید