برای درد لیزر چه کنیم؟ 7 راه برای کاهش درد لیزر

برای درد لیزر چه کنیم؟

اصلاح روزانه برای خلاص شدن از شر موهای زائد کار چندان خوشایندی نیست. در عوض لیزر موهای زائد، راهکار جایگزین ایده‌آلی است که موها را برای همیشه از بین می‌برد. اما ممکن است داستان‌های ترسناکی در مورد درد لیزر شنیده باشید. با این حال هر کسی آستانه درد متفاوتی دارد. بسیاری احساس لیزر را به صورت برخورد نوار لاستیکی روی سطح پوست توصیف می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به سختی متوجه چیزی می‌شوند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که برای درد لیزر چه کنیم. اگر شما هم قصد لیزر موهای زائد خود را دارید، 7 نکته زیر برایتان بسیار کاربردی خواهد بود. پس تا انتها همراه ما باشید.

1. مصرف مسکن یک ساعت قبل از جلسه برای کاهش درد لیزر

مصرف استامینوفن یا تایلنول یک ساعت قبل از جلسات می‌تواند درد لیزر را کاهش دهد. با این حال در دوره آموزش لیزر دایود توصیه می‌شود که از مصرف داروهای غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری کنید؛ زیرا این داروها می‌توانند خون را رقیق کنند و در طول لیزر و با برخورد امواج دستگاه، باعث کبودی و خونریزی شوند. در عوض صرفا از مسکن‌های ساده‌تری مانند استامینوفن استفاده کنید.

2. ضدآفتاب زدن قبل از لیزر؛ برای درد لیزر چه کنیم؟

در هفته‌های منتهی به شروع جلسات لیزر، ایده خوبی است که مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشید. بهترین راه برای مراقبت از ناحیه تحت درمان، استفاده مرتب از مرطوب‎کننده است که شامل خاصیت ضدآفتاب با SPF حداقل 30 نیز باشد. به این ترتیب، پوست شما آمادگی بیشتری پیدا می‌کند و احتمال تجربه درد کمتر می‌شود. بر همین اساس در آموزش صفر تا صد مزونیدلینگ نیز توصیه می‌شود قبل از جلسات مزو از پوستتان با مصرف مداوم ضدآفتاب مراقبت کنید.

ضدآفتاب زدن قبل از لیزر؛ برای درد لیزر چه کنیم؟

3. نوشیدن آب قبل از جلسات لیزر موهای زائد برای کاهش درد

هیدراتاسیون بخش جدایی‌ناپذیری از روند درمان و لیزر موهای زائد شماست. اگر به مقدار کافی آب بنوشید، آستانه تحمل درد شما نیز بیشتر می‌شود. همچنین قبل از لیزر از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید؛ زیرا هر دو می‌توانند با کم آبی بدن آستانه تحمل درد را کاهش دهند. بنابراین حتما آب بنوشید تا بدن شما از هرگونه کافئین یا الکل پاک شود. ضمن اینکه در دوره های زیبایی پوست برای پزشکان عمومی نیز بر نقش نوشیدن آب در زیبایی پوست و صورت بسیار تاکید می‌شود.

4. انتخاب محیطی آرام برای لیزر موهای زائد

احساس اضطراب در مورد چیزی که قبلا هرگز امتحان نکرده‌اید، طبیعی است. بنابراین باید حتی‌الامکان خودتان را آرام نگه دارید. در این زمینه شاید مدیتیشن، گوش دادن به آهنگ‌های موردعلاقه‌تان یا کتاب خواندن باعث شوند که احساس آرامش کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که با اپراتورتان راحت هستید و با او درباره هرگونه ترس یا اضطرابی قبل از جلسات لیزر صحبت کنید. این احتمال وجود دارد که هر چه آرامش بیشتری داشته باشید، درد کمتری احساس خواهید کرد. اگر سؤالی دارید، حتما از قبل آن را از افرادی که دوره لیزر پزشکی را گذرانده‌اند، بپرسید تا در روزهای جلسات لیزر احساس راحتی کنید.

انتخاب محیطی آرام برای لیزر موهای زائد

5. استفاده از کرم بی‌حس‌کننده برای کاهش درد لیزر بیکینی

اگر آستانه تحمل درد پایینی دارید، حتما قبل از شروع جلسات به اپراتور خود اطلاع دهید و بپرسید که آیا قبل از لیزر، از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کنند یا نه. در صورتی که از بی‌حسی موضعی در کلینیک مدنظرتان استفاده نمی‌شود، حتما کرم بدون نسخه‌ای تهیه کرده و استفاده کنید. معمولا اپراتور کرم‌های موضعی را قبل از شروع لیزر پاک می‌کند تا لیزر بهترین نتایج را داشته باشد. با این حال، این کار تاثیری بر کارایی کرم نخواهد داشت و پوستتان کاملا بی‌حس می‌شود. حتی اگر از بهترین پماد بعد از برداشتن خال استفاده کرده باشید، قبل از لیزر باید ناحیه موردنظر کاملا پاک شود.

6. خودداری از لیزر موهای زائد در نزدیک به دوره قاعدگی

به طور کلی تشخیص بهترین زمان برای لیزر موهای زائد و حتی بهترین سن برای لیزر جای جوش برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید، اهمیت زیادی دارد. بر این اساس تعجبی ندارد که آستانه تحمل درد شما در روزهای منتهی به قاعدگی و طی آن کمتر از حد متوسط باشد. گیرنده‌های درد شما در این چند روز فعال‌تر هستند. بنابراین در این زمان از لیزر موهای زائد خودداری کنید تا علاوه بر گرفتگی و نفخ دوران قاعدگی درد بیشتری را متحمل نشوید. اگر لیزر موهای زائد برای شما ضروری است، در این مدت صرفا مناطق هدف خاصی را برای لیزر موهای زائد خود در نظر بگیرید.

کاهش درد لیزر بیکینی

7. خوب خوابیدن در شب قبل از لیزر موهای زائد برای کاهش درد

استراحت خوب قبل از جلسات لیزر موهای زائد نه تنها آستانه تحمل درد شما را تنظیم می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا در طول این فرآیند آرام بمانید. بنابراین شب قبل از لیزر حتما خوب بخوابید تا بدن شما آمادگی لیزر را داشته باشد. این موضوع در سایر روش‌های اصلاح موهای زائد مانند اپیلاسیون و موم انداختن نیز اهمیت زیادی دارد و خواب خوب کمک می‌کند که بتوانید درد را بهتر تحمل کنید.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که برای درد لیزر چه کنیم. سوال بسیاری از افراد این است که درد لیزر بیشتره یا اپیلاسیون. در واقع هر دوی این روش‌های اصلاح موهای زائد، دردناک هستند. در لیزر درد ناشی از تخلیه سریع گرما را با امواج نور باید متحمل شوید و طی اپیلاسیون باید درد همزمان بیرون کشیدن موها از ریشه را تحمل کنید. با این وجود بر اساس تجربه کاربران، لیزر موهای زائد درد کمتری دارد. این موضوع به ویژه زمانی که به اپراتور آموزش دیده‌ای مراجعه کنید، ملموس خواهد بود.

با توجه به متقاضیان روزافزون دستگاه‌های لیزر موهای زائد، کسانی که نحوه کار با این دستگاه‌ها را می‌دانند، از درآمد بالایی برخوردار هستند. اگر شما هم به این زمینه علاقه دارید، می‌توانید در دوره‌های جامع و کاربردی آکادمی تخصصی مای اسکین شرکت کنید و وارد این حرفه سودآور و پردرآمد شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای که درباره درد دستگاه‌های لیزر دارید، در بخش نظرات این مقاله با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید