بهترین سن برای لیزر جای جوش

بهترین سن برای لیزر جای جوش

در دهه اخیر، به لطف پیشرفت علم پزشکی و فناوری‌هایی مانند لیزر، از بین بردن جای جوش دیگر یک رویا نیست! بسیاری از افراد که به دلیل جوش‌های عمیق، پوستی ناهموار دارند یا افرادی که پوست آن‌ها بر اثر جوش دچار لک شده است، به‌راحتی می‌توانند با استفاده از لیزر پوست خود را بازسازی کنند. در این میان، سوال پیش می‌آید که «بهترین سن برای لیزر جای جوش چه سنی است». برای پاسخ به این سوال باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. علاوه‌بر پاسخ به این سوال، روش‌های درمان جای جوش که جایگزین مناسبی برای لیزر هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر اسکار جای جوش شما را آزرده کرده است، ادامه این مطلب را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

بهترین سن برای درمان اسکار آکنه و جای جوش چه زمانی است؟

بهترین سن برای لیزر جای جوش چه زمانی است؟

بهترین سن برای لیزر جای جوش، زمانی است که جوش‌های فعال نداشته باشید. این مورد در افراد مختلف متفاوت است؛ بااین‌حال اکثر افراد از سن ۱۸ سال به بعد به یک ثبات نسبی از نظر سلامت پوست می‌رسند و می‌توانند جلسات لیزر جای جوش را شروع کنند. همچنین، در بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سالگی، به دلیل توانایی پوست در بازسازی و بهبود، لیزر کردن جای جوش بهترین نتیجه را خواهد داشت.

در دوره مراقبت از پوست تاکید می‌شود که اگر در بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سالگی نیز دچار آکنه بزرگسالان هستید، حتما قبل از انجام لیزر جای جوش با پزشک متخصص مشورت کنید.

لیزر جای جوش چند جلسه طول میکشد؟

تعداد جلسات درمان جای جوش با لیزر بسته به نوع و شدت جوش‌ها، نوع دستگاه لیزر و نوع پوست فرد، متفاوت خواهد بود. برخی از افراد بعد از ۲ جلسه نتایج مطلوبی را از لیزر کردن جای جوش ملاحظه می‌کنند؛ بااین‌حال، برخی دیگر ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. به‌طورمیانگین، بیت ۴ تا ۶ جلسه لیزر جای جوش نیاز است تا اکثر افراد به نتیجه دلخواه برسند و پوستی صاف و بی‌نقص داشته باشند.

در نظر داشته باشید که تعداد جلسات لیزر جای جوش باید مطابق با دستور پزشک تعیین شود. همچنین، باید مراقبت‌های بعد از لیزر جای جوش را نیز در نظر داشته باشید تا زودتر به نتیجه مطلوب برسید. مراقبت‌های درمانی بعد از استفاده از پماد برداشتن خال گوشتی نیز اهمیت بالایی دارد. شما برای سالم نگهداشتن پوست بعد از لیزر یا برداشتن خال باید از ضدآفتاب و محصولات مراقبت از پوست مرغوب استفاده کنید تا از پوست شما محافظت کند.

عوارض لیزر جای جوش چیست؟

عوارض لیزر جای جوش معمولا بسیار خفیف و موقتی هستند. ازجمله این عوارض می‌توان به قرمزی، تورم و تحریک پوست اشاره کرد که در مدت کوتاهی پس از جلسه لیزر ظاهر می‌شوند. عوارض لیزر جای جوش ممکن است شامل حساسیت به نور خورشید نیز باشد که این موضوع، اهمیت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را نشان می‌دهد.

در برخی از موارد نادر، عوارض لیزر جای جوش شامل التهاب، خشکی یا عفونت پوستی می‌شود. درصورت وقوع این عوارض، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید تا راهنمایی لازم برای مراقبت و درمان را به شما ارائه دهد.

آیا جای جوش با افزایش سن بهتر می‌شود؟

پاسخ کوتاه به این سوال هم «بله»، هم «خیر» است؛ درواقع انواعی از اسکارهای آکنه مانند هایپرپیگمانتاسیون که پس از التهاب به‌تدریج محو می‌شوند، ممکن است با افزایش سن جای آن‌ها بهبود پیدا کند. سایر انواع اسکار آکنه، مانند اسکار آتروفیک، ممکن است با افزایش سن بهتر نشوند.

رتینوئیدها؛ داروی از بین بردن جای جوش

حتی کسانی که آموزش کار با دستگاه هایفو را گذرانده‌اند، بر این باور هستند که پوست شما با افزایش سن کلاژن بیشتری از دست می‌دهد و بنابراین جای جوش‌ها به‌مرور بدتر می‌شود.

آیا لیزر صورت برای جای جوش، برای همه روش مناسبی است؟

لیزر جای جوش یکی از موثرترین روش‌های برای از بین بردن جای جوش صورت است. این روش اگر توسط افرادی که دوره آموزش لیزرهای درمانی را به‌صورت حرفه‌ای پست سر گذاشته‌اند، انجام شود، بهترین نتیجه را برای اکثر افراد خواهد داشت. همچنین، باید بهترین سن برای لیزر جای جوش را نیز باید براساس نوع پوست خود در نظر داشته باشید. بااین‌حال، افرادی که چندین نوع اسکار آکنه دارند، پیشنهاد می‌کنیم درمان‌های مختلف را برای کاهش جای جوش و بهبود ظاهر پوست خود را ترکیب کنید.

خبر خوب این است که روش‌ها و گزینه‌های مختلف برای از بین بردن جای جوش پیش‌روی شماست. در ادامه تعدادی از موثرترین روش‌های درمان جای جوش به شما معرفی خواهیم کرد تا بهترین گزینه را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

بهترین روش‌های درمان جای جوش و آکنه

به‌جز لیزر کردن جای جوش، روش‌های مختلف دیگری برای درمان جای جوش وجود دارد. در ادامه برخی از بهترین روش‌های درمان جای جوش را بررسی خواهیم کرد. این روش‌ها به‌عنوان موثرترین راه‌های از بین بردن جای جوش که در دوره آموزش مراقبت پوست تدریس می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

رتینوئیدها؛ بهترین کرم برای از بین بردن جای جوش

رتینوئیدها درمان‌های موضعی هستند که اولین خط دفاعی برای کنترل جوش‌های آکنه محسوب می‌شوند. همچنین، یکی از اولین داروهایی هستند که به‌عنوان بهترین پماد برای جای جوش صورت، برای بهبود اسکار آکنه مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. رتینوئیدها مشتقات ویتامین A هستند که برای تسریع گردش طبیعی سلولی استفاده می‌شوند. در‌واقع این کرم‌‌ها یا ژل‌های موضعی سریعا سلول‌های آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برند و در‌عین‌حال تولید سبوم (چربی پوست) را تنظیم می‌کنند. ممکن است در لیست ترکیبات پماد رفع تیرگی لب نیز رتینوئیدهای ضعیف را پیدا کنید.

کرم‌های روشن کننده پوست برای از بین بردن جای جوش

کرم‌های روشن‌کننده پوست نیز مانند رتینوئیدها عمل می‌کنند و با لایه‌برداری سطح پوست، چهره شما را یکنواخت‌تر نشان می‌دهند. از این کرم‌ها باید روزانه روی پوست استفاده شود تا لکه‌های تیره را روشن کند و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب را بهبود بخشد. برخی از کرم‌های روشن کننده پوست نیز ممکن است برای کاهش قرمزی پوست یا حتی به عنوان پماد برداشتن خال استفاده شوند.

لیزر برای جای جوش؛ لیزر جای جوش چند جلسه طول می‌کشد؟

میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش صورت

میکرونیدلینگ یک روش نسبتا کم‌تهاجمی است که می‌تواند برای درمان جای جوش صورت مورد‌استفاده قرار گیرد. میکرونیدلینگ با سوراخ کردن مکرر سطح پوست با سوزن‌های استریل بسیار ظریف عمل می‌کند که باعث تحریک تولید کلاژن، الاستین و سایر خواص درمانی پوست برای بهبود ظاهر پوست می‌شود. میکرونیدلینگ پوست را بازسازی کرده و مشکلات بافتی را نیز اصلاح می‎کند.

قیمت میکرونیدلینگ مانند قیمت یک جلسه هایفوتراپی، بسته به نوع دستگاه، میزان تخصص اپراتور و مرکز انتخابی برای انجام این روش درمانی زیبایی متفاوت است؛ بااین‌حال، نتیجه آن بسیار قابل‌قبول است و ارزش هزینه کردن را دارد.

لایه‌برداری شیمیایی برای درمان قطعی اسکار جوش

لایه برداری شیمیایی یک راهکار موضعی است که پوست را عمیقا لایه‌برداری می‌کند؛ این لایه‌برداری باعث می‌شود تا ظاهر ضایعات رنگدانه‌ای مانند اسکار آکنه و همچنین انواع خاصی از جای زخم‌های کم‌عمق به حداقل برسد. نوع لایه‌بردار با‌توجه‌به نوع و رنگ پوست شما انتخاب می‌شود. در موارد تیره شدن لب نیز در‌صورتی‌که راهکارهای ساده‌تر دیگر مانند رفع تیرگی لب با وازلین نتیجه نداشت، می‌توان از لایه بردارها استفاده کرد.

برای انتخاب بهترین روش از بین بردن جای جوش با پزشک مشورت کنید

در این مقاله ابتدا توضیح دادیم که بهترین سن برای لیزر جای جوش چه زمانی است، سپس برخی از نکات مهم درباره عوارض لیزر جای جوش و سایر روش‌های از بین بردن اسکار جوش و آکنه را بررسی کردیم. به‌طورکلی، بهترین سن برای لیزر جای جوش، زمانی است که جوش‌های فعال نداشته باشید و اکثر افراد پس از ۱۸ سال به بالا این شرایط را دارند.

اگر لیزر جای جوش راه‌حل مناسبی برای شما نیست از روش‌های معرفی‌شده در این مقاله مانند استفاده از کرم‌ها و داروهای لایه‌بردار برای درمان جای جوش استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب بهترین روش برای از بین بردن جای جوش، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. در پایان نیز از شما دعوت می‌کنیم سوالات، تجربیات و نظرات خود درباره موضوع مقاله را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جوش‌ها از آزاردهنده‌ترین مشکلات پوستی در دوران نوجوانی هستند و می‌توانند اعتماد به نفس فرد را بگیرند. اما از این بدتر، باقی ماندن جای جوش‌ها و آکنه‌هایی است که بعضا به هیچ صراطی مستقیم نیستند و به راحتی از بین نمی‌روند. با این حال روش‌های مختلفی برای کاهش و در نهایت از بین رفتن کامل جای جوش‌ها وجود دارد که لیزر، یکی از بهترین این روش‌هاست. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که بهترین سن برای لیزر جای جوش چه زمانی است و در صورتی که در حال حاضر لیزر مناسب سن شما نیست، چه جایگزین‌های دیگری دارید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید.

بهترین سن برای درمان اسکار آکنه و جای جوش چه زمانی است؟

در دوره مراقبت از پوست گفته می‌شود که هیچ «بهترین» سنی برای درمان اسکار آکنه وجود ندارد؛ به این دلیل که توانایی پوستتان برای درمان جای جوش نه به سن شما، بلکه به سلامت پوستتان بستگی دارد. به عبارت دیگر، اولین زمانی که می‌توانید برای درمان جای جوش اقدام کنید، زمانی خواهد بود که دیگر جوش‌های آکنه‌ای و فعال نداشته باشید. بر این اساس بسیاری از افراد می‌توانند از سن 20 تا 30 سالگی برای لیزر جای جوش مراجعه کنند. اما اگر در این سن هم دچار آکنه بزرگسالان هستید، حتما قبل از انجام لیزر یا امتحان کردن دیگر روش‌های از بین بردن جای جوش با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا جای جوش با افزایش سن بهتر می‌شود؟

بله و خیر! ممکن است انواعی از اسکارهای آکنه وجود داشته باشند که با افزایش سن بهتر می‌شوند؛ مانند هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب که ممکن است به تدریج محو شود و پوست شما به طور طبیعی سلول‌های جدیدی را بازسازی کند. سایر انواع اسکار آکنه، مانند اسکار آتروفیک، ممکن است با افزایش سن بهبود پیدا نکنند. حتی کسانی که آموزش کار با دستگاه هایفو را گذرانده‌اند، بر این باور هستند که پوست شما با افزایش سن کلاژن بیشتری از دست می‌دهد و بنابراین جای جوش‌ها به مرور بدتر می‌شود.

 

آیا درمان قطعی اسکار جوش وجود دارد و همه قابل درمان هستند؟

احتمالا یکی از بزرگترین نگرانی‌های شما این باشد که آیا می‌توانید ظاهر انواع اسکار جوش و آکنه را بهبود ببخشید یا نه. خبر خوب این است که روش‌ها و گزینه‌های مختلفی برای درمان و رفع کامل جای جوش‌ها پیش روی شماست. چه اسکار شما مربوط به منافذ بزرگ شده پوست باشد و چه جای جوش و آکنه‌هایی که به شکل واگنی، چکشی، برآمده و چرخشی روی پوست ظاهر می‌شوند، حداقل یک روش برای درمان آن وجود دارد.

یکی از موثرترین این روش‌ها لیزر جای جوش است که فقط باید توسط افرادی انجام شود که دوره آموزش لیزرهای درمانی را گذرانده‌اند. برای افرادی که دارای چندین نوع اسکار آکنه هستند، می‌توانید درمان‌های مختلف را برای کاهش جای جوش و بهبود ظاهر پوست خود ترکیب کنید.

روش‌های درمان جای جوش و آکنه

برخی از رایج‌ترین روش‌های درمان جای جوش که در آموزش مراقبت پوست توضیح داده می‌شود، عبارتند از:

رتینوئیدها؛ داروی از بین بردن جای جوش

رتینوئیدها درمان‌های موضعی هستند که هم اولین خط دفاعی برای کنترل جوش‌های آکنه محسوب می‌شوند و هم یکی از اولین داروهایی هستند که برای بهبود اسکار آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرند. رتینوئیدها مشتقات ویتامین A هستند که برای تسریع گردش طبیعی سلولی استفاده می‌شوند. در واقع این کرم‌‌ها یا ژل‌های موضعی سریعا سلول‌های آسیب دیده پوست را از بین می‌برند و در عین حال تولید سبوم (چربی پوست) را تنظیم می‌کنند. ممکن است در لیست ترکیبات پماد رفع تیرگی لب نیز رتینوئیدهای ضعیف را پیدا کنید.

 

کرم‌های روشن کننده پوست برای از بین بردن جای جوش

رتینوئیدها برای همه انواع پوست‌ها مناسب نیستند و اگر پوست خیلی حساسی داشته باشید، باید به دنبال جایگزین‌های دیگر باشید. کرم‌های روشن‌کننده پوست نیز مانند رتینوئیدها عمل می‌کنند، زیرا سطح پوست را لایه‌برداری می‌کنند تا چهره شما یکنواخت‌تر شود. از این کرم‌ها باید روزانه روی پوست استفاده شود تا لکه‌های تیره را روشن کند و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب را بهبود بخشد. برخی از کرم‌های روشن کننده پوست نیز ممکن است برای کاهش قرمزی پوست یا حتی به عنوان پماد برداشتن خال استفاده شوند.

میکرونیدلینگ برای جای جوش

میکرونیدلینگ یک روش نسبتا کم تهاجمی است که می‌تواند برای درمان اسکارهای آکنه رنگی و بافتی مورد استفاده قرار گیرد. میکرونیدلینگ با سوراخ کردن مکرر سطح پوست با سوزن‌های استریل عمل می‌کند که باعث تحریک تولید کلاژن، الاستین و سایر خواص درمانی پوست برای بهبود ظاهر پوست می‌شود. میکرونیدلینگ پوست را بازسازی کرده و مشکلات بافتی را نیز اصلاح می‎کند.

استفاده از کرم لایه برداری قوی برای جای جوش

لایه برداری شیمیایی یک راهکار موضعی است که پوست را عمیقا لایه‌برداری می کند تا ظاهر ضایعات رنگدانه‌ای مانند اسکار آکنه و همچنین انواع خاصی از جای زخم‌های کم عمق به حداقل برسد. نوع لایه بردار با توجه به نوع و رنگ پوست شما انتخاب می‌شود. در موارد تیره شدن لب نیز در صورتی که راهکارهای ساده‌تر دیگر مانند رفع تیرگی لب با وازلین نتیجه نداشت، می‌توان از لایه بردارها استفاده کرد.

 

لیزر برای جای جوش؛ لیزر جای جوش چند جلسه طول می‌کشد؟

در این روش درمانی از ترکیبی از انرژی حرارتی و سایر منابع مبتنی بر انرژی مانند فرکانس رادیویی برای تحریک تولید کلاژن در عمیق‌ترین لایه‌های پوست استفاده می‌شود. با افزایش کلاژن در لایه‌های زیرین، لایه سطحی پوست یکدست‌تر شده و جای آکنه عملا محو می‌شود. اگر با روش‌های محافظه کارانه‌تر مانند استفاده از پماد برداشتن خال گوشتی به نتیجه نرسیدید، لیزر همیشه گزینه ایده‌آلی برای رفع انواع مشکلات پوستی خواهد بود.

تعیین تعداد جلسات لازم برای رفع جای جوش به شدت اسکارها و نوع لیزر مورداستفاده بستگی دارد. در اکثر موارد حداقل به 3 جلسه درمان با لیزر ری سرفیسینگ و ۵ جلسه درمان با لیزر فرکشنال غیرابلیتیو نیاز است تا کاملا جای جوش‌ها از بین بروند.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر جای جوش در آکادمی مای اسکین

در این مقاله گفتیم بهترین سن برای لیزر جای جوش چه زمانی است و اگر به دلیل وجود جوش‌های فعال نتوانید لیزر انجام دهید، چه گزینه‌های دیگری پیش روی شماست. شما می‌توانید نحوه کار با دستگاه‌های لیزر جای جوش را از آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و به این ترتیب آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید