مراحل ریزش رنگ میکروبلیدینگ| بهترین زمان ترمیم میکروبلیدینگ

مراحل ریزش رنگ میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ عضوی از خانواده تکنیک‌های آرایش دائمی است. این روش یک نوع خالکوبی آرایشی است که از جوهرهای نیمه دائمی برای زیبایی هر چه بیشتر ابروها استفاده می‌کنند. رنگدانه در برش‌های کوچک ایجاد شده در امتداد ابروها وارد می‌شود و نتیجه ظاهری است که موهای طبیعی ابرو را شبیه‌سازی می‌کند. ریز زخم‌هایی که در طول عمل ایجاد می‌شوند حدود 30 تا 45 روز طول می‌کشد تا کاملا بهبود یابند و معمولاً به یک جلسه دوم یعنی «تاچ‌آپ یا ترمیم» 6 تا 8 هفته بعد نیاز خواهید داشت. در این مقاله مراحل ریزش رنگ میکروبلیدینگ، هر آنچه را که بعد از آن رخ می‌دهد و همچنین مراقبت‌های مهم پس از میکروبلیدینگ، بررسی می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

مراحل ریزش رنگ میکروبلیدینگ

در بخش اول این مقاله مراحل ریزش رنگ میکروبلیدینگ را می‌خوانید.

روز 1-3 : رنگ ابروهای شما تیره‌تر از حد انتظار شماست!

ابروهای شما به احتمال زیاد تیره‌تر از آنچه انتظار داشتید به نظر می‌رسند. البته وحشت نکنید! بلافاصله پس از جلسه میکروبلیدینگ ابرو، رنگدانه به بیش‌ترین حالت خود می‌رسد و در چند روز اول تیره می‌شود. در چند روز اول ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

  • تورم
  • کبودی
  • مقداری قرمزی
  • مقداری خونریزی
  • تراوش ترشحات در اطراف ریز زخم‌ها

همان‌طور که در کلاس‌های آموزش میکروبلیدینگ ابرو گفته می‌شود، زخم‌های ریز پاسخ التهابی بدن شما را تحریک و در نتیجه مایع لنفاوی را به عنوان یک پاسخ التهابی طبیعی ایجاد می‌کنند. باز هم نترسید! این علائم نشان می‌دهد که پوست شما شروع به ترمیم خود می‌کند.

علائم در 24 ساعت اول به اوج خود می‌رسد و در چند روز آینده به طور پیوسته کاهش می‌یابد. در روز 2-3، ابروهای شما ضخیم‌تر می‌شوند، زیرا در حال آماده شدن برای پوسته ریزی هستند و رنگدانه احتمالاً تیره‌تر به نظر می‌رسد.

روز 5-7 : مرحله پوسته پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ

برای تبدیل شدن به ابروهایی که انتظار آن را داشتید، آن‌ها باید مقداری پوست بریزند تا ابروهای جدید بدرخشند. پوسته‌ها روی ابروها ظاهر می‌شوند. آن‌ها پوسته پوسته می‌شوند و می‌ریزند و از همه آزار دهنده‌تر، خارش خواهند داشت.

لطفاً میل به خاراندن ابروها را از خود دور نگه دارید و هرگز پوسته‌ها را جدا نکنید. به یاد داشته باشید که برداشتن پوسته‌ها می‌تواند رنگدانه میکروبلیدینگ را محو یا لکه ایجاد کند. همچنین این خطر وجود دارد که زخم را باز کنید و مستعد عفونت شوید. به همین ترتیب درباره طرز استفاده از دستگاه جوانسازی پوست و مراقبت‌های بعد از آن، چنین نکات مهمی مطرح می‌شود.

مراحل ریزش رنگ میکروبلیدینگ

روز 7-10 : رنگدانه میکروبلیدینگ کجا رفت؟

پوسته‌ها در این مرحله به طور کامل ابروهای شما را می‌پوشاند. در این مرحله به نظر می‌رسد میکروبلیدینگی که انجام دادید ناپدید یا بسیار روشن شده است. اما جای نگرانی نیست، چرا که جوهر در زیر زخم به سطح پایین اپیدرم (لایه بالایی پوست) متصل شده است.

روز 10-14 : رنگدانه میکروبلیدینگ دوباره ظاهر می‌شود!

مانند آنچه در دوره آموزش مزونیدلینگ صورت گفته می‌شود، 10-14 روز پس از اولین جلسه شما، یک لایه تازه از پوست بهبود یافته ظاهر می‌شود. دوباره نتایج میکروبلیدینگ و جزئیات رنگدانه را خواهید دید.

روز 14-21 : شروع تثبیت رنگدانه میکروبلیدینگ

در پایان هفته سوم، مگر اینکه از نزدیک نگاه کنید، تشخیص تفاوت بین موهای رنگدانه‌دار و موهای طبیعی ابرو شما دشوار خواهد بود. رنگ ثابت و با موهای ابروی شما ترکیب می‌شود.

هفته 4-6 : ریکاوری نهایی میکروبلیدینگ

اکنون پوست شما باید کاملا بهبود یافته باشد. دیگر نباید حساسیت یا دردی داشته و ابروهای شما باید پرپشت و مهم‌تر از همه طبیعی به نظر برسند. طول روند بهبودی بین 4 تا 6 هفته متغیر است. در این مرحله احساس ناامیدی نکنید. هر فردی سبک زندگی، سلامت پوست و سن متفاوتی دارد و همه این‌ها بر سرعت روند بهبودی تأثیر می‌گذارد. بر همین اساس، در دوره‌های آموزش کار با دستگاه لاغری نیز تاکید می‌شود زمان کسب بهترین نتیجه بسته به شرایط هر فرد متفاوت است.

هفته 6-8 : بهبودی کامل

این مهم است که قبل از برنامه‌ریزی «تکمیل فرآیند میکروبلیدینگ» با اولین تاچ‌آپ یا ترمیم، به طور کامل بهبود یافته باشید. توصیه می‌کنیم حداقل بین تکمیل فرآیند بهبودی و رزرو جلسه بعدی ترمیم، یک دوره 2 هفته‌ای در نظر بگیرید.

هفته 8 : اولین تاچ آپ یا ترمیم میکروبلیدینگ

اولین جلسه ترمیم خود را به عنوان “مرحله تکمیل” در نظر بگیرید. اپراتور شما می‌تواند بررسی کند که به درستی بهبود یافته‌اید، سپس اقدامات بعدی را انجام دهد. خصوصاً در مورد مراقبت‌های طولانی‌مدت و مهم‌تر از همه، هر گونه لکه یا ناحیه‌ای را که نیاز به تغییر شکل دارد، برطرف کند.

تاچ آپ یا ترمیم میکروبلیدینگ

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ برای بهترین نتیجه

برای اینکه در طول مراحل ریزش رنگ میکروبلیدینگ بهترین نتیجه را بگیرید، رعایت نکات و مراقبت‌های زیر موثر خواهند بود:

مرحله 1 – تمیز کردن نواحی ابرو بعد از میکروبلیدینگ

تمیزی و هیدراتاسیون در طول فرآیند ترمیم میکروبلیدینگ بسیار مهم است. قبل از تمیز کردن، دست‌های خود را کاملا بشویید. همیشه قبل از لمس ابروها در هر زمان در طول دوره بهبودی، دست‌های خود را بشویید.

2 ساعت پس از جلسه میکروبلیدینگ، اولین شستشوی ابرو را انجام دهید. از یک تکه پنبه برای شستشوی آرام ناحیه با آب استریل استفاده کنید. انتظار داشته باشید که خون، جوهر و ترشجاتی خارج شود. همه این‌ها بسیار عادی است. به یاد داشته باشید که تمیز کردن ابرو بسیار مهم است، زیرا ابروهای شما در این مرحله بیشتر مستعد عفونت هستند.

  • از آب با دمای اتاق (نه داغ)، یک صابون ضد باکتری ملایم و یک پد یا توپک پنبه‌ای برای تمیز کردن ابروها استفاده کنید.
  • از یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز برای خشک کردن ناحیه استفاده کنید. آن را روی پوست به سختی نکشید یا فشار زیادی وارد نکنید.
  • همیشه مطمئن شوید که قبل از لمس ابروهای تازه میکروبلیدینگ شده خود، دست‌های خود را کاملا شسته‌اید تا از عفونت احتمالی جلوگیری کنید.

یکی دیگر از مباحثی که امروزه در کنار میکروبلیدینگ ابرو پرطرفدار شده، آموزش لیزر کیوسوئیچ است. برای گذراندن این دوره تخصصی نیز پیشنهاد ما به شما مای اسکین است.

مرحله 2 – هیدراته کردن ابروها

پس از خشک شدن زخم‌ها، مهم است که ابروهای خود را با یک پماد هر روز آبرسانی کنید. برخی پمادها به طور خاص برای کمک به روند بهبود خالکوبی و آرایش دائمی طراحی شده‌اند. آن‌ها ناحیه را تسکین داده، خارش و قرمزی را کاهش می‌دهند و پس از ایجاد دلمه، جای زخم را به حداقل می‌رسانند.

محصولاتی مانند  پماد داینارکس A&D و کرم شفابخش زنسا را می‌توان در لایه‌های نازک 2 تا 3 بار در روز روی ابروها استفاده کرد. پماد ویتامین Dynarex یک محافظ پوست برای بریدگی‌های جزئی، خراش‌ها و سوختگی‌ها است. با داشتن پایه ویتامین A و ویتامین D، این پماد یک مراقبت پس از خالکوبی عالی است. در دوره آنلاین لیزر موهای زائد نیز استفاده از پماد A&D توصیه می‌شود.

نکته مهم : اگر پوست چربی دارید با آرایشگر خود مشورت کنید که چند بار باید در طول دوره بهبودی از کرم مراقبت بعد از میکروبلیدینگ استفاده کنید. افرادی که پوست چرب دارند معمولاً به ترمیم مکرر (معمولاً نزدیک به هر 12 ماه) نسبت به افرادی که پوست‌های خشک‌تر دارند (معمولاً حدود 18 ماه یا بیشتر) نیاز دارند.

مرحله 3 – به مدت 10-14 روز از فعالیت سنگین خودداری کنید

طی 10 تا 14 روز اول از انجام فعالیت‌ها یا استفاده از محصولاتی که می‌تواند ابروهای شما را تحریک کند خودداری کنید. میکروزخم‌های ایجاد شده با میکروبلیدینگ شما را در برابر عفونت آسیب پذیر می‌کند. همچنین موارد زیر را طی این دوره به یاد داشته باشید:

  • حداقل تا دو هفته پس از انجام خدمات میکروبلیدینگ از فعالیت‌هایی که باعث ایجاد عرق زیاد می‌شود خودداری کنید. (به عنوان مثال ورزش شدید، یوگا، شنا، سونا). رطوبت بیش از حد و ذرات عرق پوست شما را مستعد ابتلا به میکروب‌هایی می‌کند که می‌توانند میزبان عفونت باکتریایی یا قارچی باشند.
  • از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک استفاده نکنید. از این محصولات برای برطرف کردن لک و جای زخم و آکنه استفاده می‌شود. با این حال چنین محصولاتی به اندازه مداخلاتی مانند مزوتراپی موثر نیستند. در مقاله دیگری توضیح داده‌ایم که چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است.
  • در 10 روز اول هنگام شستن صورت و موهای خود مراقب باشید. شما باید مراقب باشید که چه مایعاتی با ناحیه میکروبلیدینگ تماس دارند.
  • برای جلوگیری از انتقال عفونت یا ذرات، شب اول بعد از جلسه میکروبلیدینگ روی یک روبالشی تمیز بخوابید.

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ

مرحله 4 – پس از 14 روز میکروبلیدینگ ابرو

اکنون می‌توانید به طور کلی با تمام کارهای روزمره و سبک زندگی خود به حالت عادی بازگردید. توصیه می‌کنیم همچنان از محصولات حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک دوری کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که هیچ گونه لایه برداری شیمیایی یا لیزر درمانی را تا 2 هفته پس از اولین جلسه ترمیم انجام ندهید.

اگر می خواهید زمان بین جلسات ترمیم میکروبلیدینگ خود را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم از نور خورشید دوری و از مصرف محصولات لایه بردار خشن خودداری کنید. هر دو این عوامل، محو شدن خالکوبی شما را تسریع می‌کنند. در دوره‌های آموزش تزریق ژل لب نیز نکاتی مطرح می‌شود که رعایت آن‌ها کمک می‌کند دیرتر به ترمیم نیاز داشته باشید.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید