لیزر اربیوم چیست؟

لیزر اربیوم چیست

با وجود پیشرفت‌های بسیار در محصولات مراقبت از پوست، مواقعی وجود دارد که پاک کننده‌ها، اسکراب‌ها، لایه بردارهای فیزیکی و سرم‌ها نتایجی را که می‌خواهید به شما نمی‌دهند. در این مواقع درمان‌های لیزری می‌تواند جایگزین ایده‌آلی برای رفع انواع مشکلات پوستی باشند. یکی از انواع لیزر درمانی که هر مشکل پوستی، از اسکار آکنه گرفته تا آسیب‌های ناشی از نور خورشید را درمان می‌کند، لیزر اربیوم است. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که لیزر اربیوم چیست، چه مزایایی دارد و چطور انجام می‌شود. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

لیزر اربیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

براساس آنچه که در دوره‌های آموزش لیزر گفته می‌شود، لیزر اربیوم برای از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های سطحی و نسبتا عمیق روی صورت، دست‌ها، گردن و سینه طراحی شده است. لیزر اربیوم در مقایسه با سایر روش‌های لیزری لایه‌برداری پوست ناحیه کوچک‌تری را موردهدف قرار می‌دهد و بنابراین بافت‌های مجاور دچار آسیب نمی‌شوند. همچنین لایه‌های سلولی قدیمی پوست متمرکزتر از بین می‌روند.

لیزر اربیوم بهتر است یا co2؟

در لیزر اربیوم بافت اطراف موردهدف قرار نمی‌گیرد و مراجعان عوارض جانبی کمتری مانند تورم، کبودی و قرمزی را تجربه می‌کنند. علاوه بر عوارض جانبی کمتر، با استفاده از لیزر زمان بهبودی سریع‌تر از لیزر CO2 خواهد بود. البته در با هر نوع دستگاه لیزری، تبحر و مهارت اپراتور در عدم بروز عوارض جانبی و بهبودی سریع ناحیه موردهدف، نقش بسیاری دارد و برای مثال اگر به کسانی مراجعه کنید که آموزش کار با دستگاه لیزر کیوسوئیچ را گذرانده‌اند، حداقل عوارض را تجربه خواهید کرد.

لیزر اربیوم بهتر است یا co2؟

مزایای لایه برداری پوست با لیزر اربیوم چیست؟

قبل از انجام هر نوع مداخله زیبایی، چه انواع دستگاه‌های لیزر برای جوانسازی پوست و چه مراجعه به افرادی که آموزش کاشت مو را دیده‌اند، باید با مزایای خاص روش مدنظرتان آشنایی داشته باشید. مزایای لایه برداری پوست با لیزر اربیوم عبارتند از:

  • به درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک می‌کند
  • خطوط ریز، چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون را درمان می‌کند
  • بعد از جلسات لیزر نیازی به استراحت نیست
  • لیزر اربیوم برای پوست‌های تیره هم مناسب است

چگونه برای لیزر اربیوم آماده شویم؟

لیزر اربیوم مانند هر نوع مداخله زیبایی دیگر مانند دوره تزریق ژل و بوتاکس باید روی پوست تمیز اعمال شود. بنابراین حتما صورتتان را با پاک‌کننده مناسب بشویید. همچنین حداقل چهار هفته قبل از جلسه لیزر اربیوم از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید و مستقیم و لایه‌ برداری عمیق صورت خودداری کنید.

لایه‌ برداری عمیق شامل لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و سایر گزینه‌های لیزری برای بازسازی سطح پوست می‌شود. علاوه بر این در صورتی که از درمان‌های موضعی مانند رتینول، گلیکولیک اسید و ویتامین C استفاده می‌کنید، حتما قبل از لیزر با اپراتور خود در میان بگذارید.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لایه برداری با لیزر اربیوم هستند؟

یکی از سرفصل‌های مهم در دوره‌های آموزشی کار با دستگاه لاغری و دوره‌های کار با دستگاه‌های لیزر این است که اپراتور بتواند کاندیدای مناسب را تشخیص دهد. به طور کلی انواع دستگاه‌های لیزر برای پوست‌های روشن‌تر خطر کمتری دارند. با این حال گاهی اوقات لیزر اربیوم برای سیاه‌پوست‌های با رنگ پوست قهوه‌ای روشن، رنگ پوست اسپانیایی یا آسیایی، می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ چرا که در مقایسه با برخی از لیزرهای بازسازی کننده خطر کمتری برای تغییر رنگ دارد.

در مقابل اگر رنگ پوست شما قهوه‌ای تیره است، بهتر است برای گزینه‌های دیگر لایه برداری پوست مانند درمان‌های فرکانس رادیویی یا میکرونیدلینگ مراجعه کنید. به صورت تخصصی‌تر لیزر اربیوم برای رنگ پوستی 4 تا 6 در مقیاس فیتزپاتریک به دلیل خطر هیپو/هیپرپیگمانتاسیون مناسب نیست و افراد دیگر می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لایه برداری با لیزر اربیوم هستند؟

لیزر اربیوم چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی توصیه می‌کنیم در صورت مصرف هر نوع داروی خوراکی یا موضعی یا حتی در صورت رفع تیرگی لب با وازلین این مورد را به پزشک یا اپراتور لیزر اربیوم اطلاع دهید. قبل از شروع لیزر، پوست با یک بی‌حس‌کننده موضعی تمیز و بی‌حس می‌شود. بسته به ناحیه(های) تحت درمانهر جلسه لیزر بین 30 تا 45 دقیقه (برای برخی قسمت‌های صورت) و تا دو ساعت کل صورت طول می‌کشد. پس از اتمام درمان، به مدت 24 ساعت پانسمانی روی محل درمان اعمال می‌شود. پس از برداشتن پانسمان نیز باید نکات خاصی را رعایت کنید.

بسته به توصیه پزشک، دو تا پنج بار در روز پوست خود را با نمک یا محلول سرکه رقیق شده تمیز کرده و بعد از آن برای مرطوب نگه داشتن پوست از کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. قرمزی، کبودی و تورم خفیف برای حدود یک تا سه روز وجود خواهد داشت و پس از آن به مدت دو تا سه روز پوسته پوسته شدن پوست را تجربه خواهید کرد. معمولا بسته به هدف لیزر اربیوم، کل روند بهبودی به طور متوسط حدود سه تا چهار هفته طول می‌کشد.

چه کسانی نباید از لیزر اربیوم استفاده کنند؟

آگاهی از این نکته که چه کسانی نباید هایفو انجام دهند یا لیزر اربیوم برای چه کسانی مناسب نیست، اهمیت زیادی دارد. طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا علاوه بر سیاه‌پوستان، افرادی که مستعد ابتلا به تبخال هستند، باید با احتیاط عمل کنند زیرا لیزر درمانی می‌تواند باعث ایجاد جوش شود و بروز تبخال را تحریک کند. علاوه بر این، مصرف داروهای آکنه حاوی ایزوترتینوئین، مانند آکوتان، می‌توانند بر بهبودی ناشی از بازسازی لیزر تاثیر بگذارند. همچنین افراد سیگاری باید حداقل دو هفته قبل از لیزر اربیوم مصرف سیگار را ترک کنند تا لیزر بالاترین اثربخشی را داشته باشد.

چه کسانی نباید از لیزر اربیوم استفاده کنند؟

بهترین زمان برای لیزر اربیوم چه زمانی است؟

براساس گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا پاییز به عنوان «فصل لیزر» در نظر گرفته می‌شود، زیرا پس از جلسات لیزر کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید.

آموزش کار با دستگاه‌ لیزر اربیوم در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم لیزر اربیوم چیست و در چه مواردی کاربرد دارد. شما می‌توانید نحوه کار با دستگاه لیزر اربیوم را در دوره‌های آکادمی تخصصی مای اسکین بیاموزید و وارد این بازار کار پردرآمد شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم اگر سوال یا تجربه‌ای درباره استفاده از لیزر اربیوم دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و گرامی به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید