چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک درمان زیبایی نسبتا جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می‎دانند. در این روش از انرژی اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن استفاده شده که منجر به سفت‌تر شدن پوست می‌شود اما هایفو برای همه افراد مناسب نیست و برای کسانی که افتادگی شدید پوست دارند، توصیه نمی‌شود. در این مقاله توضیح می‌دهیم این روش درمانی چیست و چه کسانی نباید هایفو انجام دهند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

هایفو صورت چیست؟ نظرات مردم در مورد هایفو صورت

هایفو یکی از سرفصل‌های مهم و کاربردی در آموزش پوست است. در هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌شود. در واقع انرژی اولتراسوند باعث می‌شود بافت سریعا گرم شده و هنگامی که سلول‌های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی می‌رسند، آسیب سلولی را تجربه می‌کنند. آسیب، سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند؛ یعنی پروتئینی که ساختار پوست را تشکیل می‌دهد.

افزایش کلاژن منجر به پوست سفت‌تر و محکم‌تر با چین و چروک‌های کمتر می‌شود. از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های فوقانی پوست وارد نمی‌شود و معمولا کسانی که هایفو صورت را انجام داده‌اند، عوارض جانبی خاصی گزارش نکرده‌اند.

چه کسانی نباید هایفوتراپی کنند؟

هایفوتراپی برای همه افراد مناسب نیست و در کلاس‌های آموزش هایفو نیز به این نکته تاکید می‌شود. به طور کلی، این روش برای افراد بالای 30 سال با شلی خفیف تا متوسط پوست بهترین کارایی را دارد. افرادی که پوست آسیب دیده از نور خورشید دارند یا پوست بسیار شل است، باید برای کسب نتیجه به جای هایفو تراپی ازدستگاه های  اراف فرکشنال نیدلینگ استفاده نمایند.

افراد مسن‌تر با شلی شدید پوست یا پوست بسیار آویزان گردن و یا افتادگی شدید کاندیدای مناسبی برای هایفو نیستند و باید برای کشیدن پوست، جراحی انجام دهند. همچنین هایفو برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه‌های شدید یا کیستیک و کسانی که در ناحیه تحت درمان ایمپلنت‌های فلزی دارند، توصیه نمی‌شود.

هایفو صورت چیست؟ نظرات مردم در مورد هایفو صورت

مزایای هایفو تراپی؛ آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

براساس گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS)، هایفو و سایر جایگزین‌های غیرجراحی برای لیفت صورت طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی داشته‌اند. تعداد کل عمل‌های انجام شده بین سال های 2012 تا 2017، 64.8 درصد افزایش یافته و بر این اساس شرکت در دوره و کلاس لیزرهای درمانی نیز بسیار پرطرفدار شده است. هایفو صورت مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت شدن افتادگی پوست گردن
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • تعریف خط فک
  • صاف شدن پوست

پژوهشی علمی در سال 2017 با مشارکت 32 نفر کره‌ای نشان داد که هایفو به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست گونه‌ها، وی لاین و غبغب را پس از 12 هفته بهبود می‌بخشد. در یک پژوهش بزرگتر روی 93 نفر نیز، 66 درصد از افرادی که تحت درمان با هایفو قرار گرفتند، بعد از 90 روز گزارش دادند که ظاهر صورت و گردنشان بهبود یافته است.

روش انجام هایفو برای صورت؛ عکس قبل و بعد هایفوتراپی

قبل از انجام روش هایفو، برخلاف آنچه در دوره‌های آموزشی کار با دستگاه لاغری گفته می‌شود، نیازی به آمادگی خاصی نیست و صرفا قبل از مراجعه باید همه مواد آرایشی و مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید. هایفوتراپی طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. پزشک یا اپراتور آموزش دیده ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می‌کند.
  2. ممکن است قبل از شروع از کرم بی حس کننده موضعی استفاده شود که البته توصیه به استفاده نکردن از آن هست.
  3. پزشک یا اپراتور از ژل اولتراسوند استفاده می‌کند.
  4. دستگاه هایفو روی پوست قرار می‌گیرد.
  5. با استفاده از نمایشگر اولتراسوند، پزشک یا اپراتور دستگاه را تنظیم می‌کند.
  6. انرژی اولتراسوند در پالس‌های کوتاه به مدت تقریبا 30 تا 90 دقیقه به ناحیه مورد نظر ارسال می‌شود.

عکس قبل و بعد هایفوتراپی

همزمان با اعمال انرژی اولتراسوند، ممکن است گرما و سوزن سوزن شدن را احساس کنید. مشابه با انجام سریع‌ترین روش از بین بردن خال، می‌توانید بلافاصله پس از انجام عمل به خانه بروید و فعالیت‌های عادی روزانه خود را از سر بگیرید.

قیمت هایفو صورت

هزینه هایفوتراپی در ایران استاندارد از قبل تعیین شده یا محدوده معینی نداشته و به مرکزی که به آن مراجعه می‌کنید، تخصص و حسن شهرت اپراتور و همچنین وسعت ناحیه مدنظر برای هایفو تراپی بستگی دارد. در واقع عوامل متعددی در تعیین قیمت انواع مداخلات زیبایی تاثیرگذار هستند و مانند اسم پماد برداشتن خال برند دستگاه مورداستفاده نیز در هزینه نهایی تاثیر دارد.  با این حال در زمان نگارش این مقاله، هزینه کامل لیفت صورت با هایفو معمولا بین 3 تا 5 میلیون تومان است.

عوارض هایفوتراپی صورت

اگر هایفو توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود، روش بسیار ایمنی خواهد بود. بهترین چیز در هایفو این است که شما می‌توانید بلافاصله پس از خروج از مطب فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید، اما باید به سرعت فروکش کند. احساس سوزن سوزن شدن خفیف در ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد. به ندرت ممکن است بی‌حسی یا کبودی موقتی را تجربه کنید، اما این عوارض معمولا پس از چند روز از بین می‌روند. احتمال دارد که اپراتور پمادی مشابه کرم رفع تیرگی لب برای بهبود این کبودی‌ها تجویز کند.

ماندگاری و مدت زمان تاثیر هایفوتراپی

ماندگاری و مدت زمان تاثیر هایفوتراپی

نتایج هایفوتراپی معمولا حداقل 6 ماه و حداکثر 3 سال ماندگاری داشته و این بازه زمانی، بسیار به تخصص اپراتور شما و تشخیص دقیق او بستگی دارد. به طور مشابه با وجود اثربخشی بالای لیزر موهای زائد در از بین رفتن همیشگی موها، اگر علت موهای زائد کشاله ران به درستی تشخیص داده نشود، حتی قوی‌ترین لیزرها هم اثری نخواهند داشت.

آموزش هایفو تراپی صورت در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم هایفو تراپی چیست و چه کسانی نباید هایفو انجام دهند. همچنین مزایا و عوارض احتمالی هایفو را بررسی کردیم. شما می‌توانید نحوه انجام هایفو را در آکادمی مای اسکین بیاموزید و به این ترتیب آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید