علت دون دون شدن پوست بعد از لیزر چیست؟ 6 راه برای جلوگیری از دون دون شدن پوست

علت دون دون شدن پوست بعد از لیزر

لیزر موهای زائد می‌تواند تغییر شگفت‌انگیزی در زندگی افرادی که از موهای زائد رنج می‌برند، ایجاد کند. در واقع لیزز راه آسانی برای از بین بردن دائمی بخش زیادی از موهای بدن است. با این حال، این روش می‌تواند عوارض جانبی کوتاه‌مدت و آزاردهنده‌ای پس از جلسات داشته باشد. خبر خوب این است که با مراقبت‌های پس از آن و اقدامات احتیاطی مناسب می‌توان این موارد را به راحتی درمان کرد. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که علت دون دون شدن پوست بعد از لیزر چیست و چطور می‌توان از بروز عوارض جانبی بعد از لیزر جلوگیری کرد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

چرا پوست بعد از لیزر دون دون می‌شود؟

براساس آنچه که در دوره‌های آموزش لیزر توضیح داده می‌شود، دون دون شدن پوست بعد از لیزر موهای زائد موقتی است و به دلیل حرارت ناشی از پرتوهای دستگاه لیزر و تحریک پوست به وجود می‌آید. اگر به اپراتور حرفه‌ای و باتجربه‌ای مراجعه کنید، این مشکل که اصطلاحا تحت عنوان مرغی شدن پوست شناخته می‌شود، حداکثر تا یک ساعت پس از لیزر برطرف می‌گردد و نیازی به مداخله خاصی نیست.

روش‌های جلوگیری از دون دون شدن پوست و عوارض جانبی دیگر بعد از لیزر

چه قصد لیزر موهای زائد را داشته باشید و چه بخواهید به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش کار با دستگاه لیزر  CO2را گذرانده‌اند، راهکارهایی وجود دارد که رعایت آن‌ها احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند. در این بخش چند روش جلوگیری از دون دون شدن پوست و دیگر عوارض جانبی پس از لیزر موهای زائد را معرفی می‌کنیم.

علت دون دون شدن پوست بعد از لیزر

1. عدم استفاده از شوینده‌های قوی در ناحیه لیزر شده

نکته مهمی که در آموزش دستگاه آر اف نيدلينگ فرکشنال نیز تاکید می‌شود، این است که از استفاده از شوینده‌های قوی یا لایه‌بردار در ناحیه تحت درمان و لیزر شده خودداری کنید. برخی افراد به علت جوش زدن بعد از لیزر فرکشنال از چنین شوینده‌هایی استفاده می‌کنند؛ در صورتی که این کار فقط باعث تحریک بیشتر پوست می‌شود.

2. خنک نگه داشتن پوست در طول جلسات لیزر

از آنجایی که لیزرها از گرمای حاصل از انرژی نور برای از بین بردن فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند، می‌توانند تاول‌هایی مانند سوختگی ایجاد کنند. یکی از بخش‌های اساسی آموزش اپراتور لیزر موهای زائد، خنک نگه داشتن پوست در طول عمل است. به همین دلیل اگر برای هر نوع مداخله زیبایی به کسانی مراجعه کنید که مدرک تزریق ژل و بوتاکس دارند یا دوره‌های کار با دستگاه لیزر را گذرانده‌اند، احتمال بروز این عوارض به حداقل می‌رسد.

در هندپیس برخی از دستگاه‌های لیزر، سیستم خنک‌کننده وجود دارد. اگر پوست بعد از لیزر موهای زائد تاول زد، اجازه دهید مانند تاول‌های دیگر بهبود یابد. برای جلوگیری از عفونت از کرم ترمیم کننده زخم استفاده کرده و به هیچ عنوان تاول را دست‌کاری نکنید. همچنین حتما موضوع را به اپراتور اطلاع دهید.

3. استفاده از پمادهای خنک کننده پس از لیزر

ممکن است بلافاصله بعد از جلسه لیزر کمی قرمزی، برآمدگی‌های کوچک، سوزش و ناراحتی موقتی را در ناحیه لیزر شده تجربه کنید. این عوارض که در آموزش تزریق ژل صورت نیز گفته می‌شود، موقتی هستند و باید طی چند ساعت تا چند روز خود به خود از بین بروند. با این حال، می‌توانید با استفاده از کرم خنک کننده به تسکین ناحیه لیزر شده کمک کنید. به عنوان مثال، آلوئه‌ورا بدون عطر یا محصولات پس از آفتاب غیر کومدوژنیک را امتحان کنید.

استفاده از کیسه یخ در ناحیه لیزر شده

4. استفاده از کیسه یخ در ناحیه لیزر شده

استفاده از کیسه یخ ساده‌ترین راه برای کاهش درد، تورم و التهابی است که باعث دون دون شدن پوست بعد از لیزر می‌شود. بنابراین علاوه بر پمادهای خنک کننده، می‌توانید از کیسه یخ به عنوان کمپرس برای کاهش تورم یا احساس سوزش یا خارش استفاده کنید. برخی افراد از کیسه یخ برای رفع تیرگی لب نیز استفاده می‌کنند.

5. تمیز نگه داشتن پوست بعد از جلسات لیزر

پس از جلسات لیزر موهای زائد، ممکن است علاوه بر دون دون شدن پوست، در ناحیه درمان جوش و آکنه‌هایی ظاهر شود. این عارضه جانبی زمانی اتفاق می‌افتد که منافذ مسدود می‌شوند. از آنجایی که گرمای لیزر منافذ شما را باز می‌کند، پوست به این عفونت‌های بسیار ریز حساس می‌شود و جوش به وجود می‌آید.

این مشکل با یک رژیم درمانی مناسب پس از لیزر قابل پیشگیری است. همچنین ناحیه لیزر شده را باید تمیز نگه دارید. از استفاده از مواد آرایشی، دئودورانت یا سایر لوازم آرایشی بلافاصله بعد از جلسات خودداری کنید. این کار به پوست اجازه می‌دهد در حین بهبودی، نفس بکشد. برای رفع تیرگی قوزک پا در یک هفته نیز این نکته را به خاطر داشته باشید.

6. مراجعه به اپراتور لیزر حرفه‌ای برای جلوگیری از دون دون شدن پوست

آخرین و البته مهم‌ترین نکته برای پیشگیری از بروز عوارض جانبی بعد از لیزر مانند دون دون شدن پوست مراجعه به افرادی است که در این زمینه آموزش‌های تخصصی را گذرانده‌اند. چنین افرادی همه نکات مهم درباره لیزر، از علت موهای زائد زیر گلو گرفته تا نحوه کار با انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد را یاد می‌گیرند و می‌آموزند چطور دستگاه لیزر را متناسب با نوع پوست و موی مراجع تنظیم کنند.

مراجعه به اپراتور لیزر حرفه‌ای برای جلوگیری از دون دون شدن پوست

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر موهای زائد در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که علت دون دون شدن پوست بعد از لیزر چیست و چطور می‌توان از بروز این عارضه جانبی جلوگیری کرد. همچنین در انتها تاکید کردیم بهترین راه برای جلوگیری از دون دون شدن پوست، مراجعه به اپراتورهای متخصص و آموزش‌دیده است که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی و با داشتن مدرک معتبر وارد این حرفه شده‌اند.

اگر شما هم به این حوزه کاری پردرآمد علاقه‌مند هستید، می‌توانید در دوره‌های کار با دستگاه‌های لیزر آکادمی تخصصی مای اسکین شرکت کنید و پس از دریافت مدرک معتبر، به سادگی وارد بازار کار شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای درباره دون دون شدن پوست بعد از لیزر دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مای اسکین در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید