علت جوش زدن پشت بدن مردان چیست؟

علت جوش زدن پشت بدن مردان

زنان و مردان بسیاری در سراسر دنیا از جوش پشت بدن رنج می‌برند و در واقع این عارضه هم بین زنان و هم مردان شایع است. در درجه اول علت جوش زدن پشت بدن هورمونی است اما دلایل ظاهرا نامرتبط دیگری نیز مانند اصلاح موهای زائد و پوشیدن لباس‌های تنگ دارد. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که علت جوش زدن پشت بدن مردان چیست، چه مواردی آن جوش‌ها را بدتر می‌کند و چگونه می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

جوش یا آکنه پشت بدن و شانه نشانه چیست؟

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که شامل جوش‌های قرمز رنگ، جوش‌های سرسیاه و کیست می‌شود. در واقع آکنه التهاب فولیکول‌های موی بدن یا صورت شماست که با چربی‌ها و باکتری‌های روی پوست مسدود و تحریک شده است. یکی از جاهای رایج جوش زدن، پشت بدن است و در مردان معمولا هنگام بلوغ ایجاد می‌شود؛ یعنی زمانی که بدن تغییرات هورمونی قابل توجهی را تجربه می‌کند.

با وجود اینکه هورمون‌ها ریشه مشکلات مربوط به آکنه هستند، جوش‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی رخ دهند و اغلب به دلیل سبک زندگی نادرست و عدم رعایت بهداشت تشدید می‌شوند. حتی برای مثال اگر لیزرهای جوانسازی زیرنظر افراد آموزش دیده انجام نشود، احتمال جوش زدن وجود دارد. در ادامه بیشتر با دلایل جوش زدن پشت بدن مردان آشنا می‌شوید.

آیا تستوسترون باعث جوش زدن پشت بدن مردان می‌شود؟

تولید آندروژن با همه انواع آکنه و نه صرفا جوش‌های پشت بدن مرتبط است. آندروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که هم در مردان و هم زنان تولید می‌شوند. با این حال، معمولا میزان تولید آندروژن‌ها از جمله معروف‌ترین آن‌ها یعنی تستوسترون در مردان بیشتر است و به همین دلیل آکنه بین مردان در سنین بلوغ شیوع بیشتری دارد. از طرفی اگر آندروژن‌ها در زنان بیش از حد معمول باشد، احتمال پرمویی وجود دارد و در این صورت بهتر است به دنبال فردی که دوره‌های آموزش لیزر گذرانده است، باشید.

آندروژن‌ها باعث می‌شوند که غدد چربی روی پوست ما بزرگ شده و چربی و سبوم بیشتری تولید کنند و این، به ویژه در مورد پوست صورت، گردن، قفسه سینه، شانه‌ها و پشت بدن صادق است. باکتری‌های طبیعی روی سطح پوست این چربی‌ها را هضم کرده و یکسری محصولات جانبی تولید می‌کنند که پوست را تحریک کرده و منجر به مسدود شدن منافذ و بروز آکنه می‌شوند.

جوش یا آکنه پشت بدن و شانه نشانه چیست؟

5 علت جوش زدن پشت بدن مردان

هر کسی که اندک تجربه‌ای در زمینه مداخلات زیبایی پوست و مو داشته و برای مثال مدرک میکرونیدلینگ داشته باشد، می‌داند که هورمون‌ها فقط یکی از دلایل بروز آکنه هستند و علل مختلفی وجود دارد که باعث جوش زدن پشت بدن مردان می‌شود. در این بخش 5 علت جوش زدن پشت بدن مردان را می‌خوانید.

1. ژنتیک؛ اولین علت جوش زدن پشت بدن مردان

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمال ابتلای شما به آکنه نیز ژنتیکی است. اگر والدین شما سابقه ابتلا به آکنه یا جوش زدن داشته‌اند، احتمالا شما نیز این موارد را تجربه خواهید کرد. در واقع اگر مستعد جوش زدن باشید، حتی در صورت استفاده غیرتخصصی از انواع دستگاه‌های مداخلات زیبایی مانند لیزر موهای زائد و دستگاه‌های لاغری غیر تهاجمی جوش می‌زنید.

2. اصلاح موهای زائد پشت کمر؛ از دلایل جوش زدن در مردان

شیو کردن موهای پشت می‌تواند باعث جوش زدن یا فولیکولیت (انسداد فولیکول‌های مو) شود. اصلاح موها می‌تواند به دلایل مختلفی پوست را تحریک کند. ممکن است پوست شما به محصولات اصلاح (مانند خود تیغ، کرم یا لوسیون اصلاح) واکنش‌هایی داشته باشد و همچنین انتشار باکتری‌ها را روی پوست افزایش دهد. البته این مورد صرفا به اصلاح موها محدود نمی‌شود و حتی ممکن است باکتری‌ها در اثر تزریق غیراصولی بوتاکس در سطح پوست منتشر شوند. به همین دلیل برای چنین مداخلات زیبایی باید به کسانی مراجعه کنید که آموزش تزریق بوتاکس را گذرانده‌اند.

جوش‌های پشت بدنی که در اثر اصلاح ایجاد می‌شوند، در مردان شایع‌تر است زیرا فولیکول‌های مو اغلب بزرگتر بوده و موها به دلیل سطح تستوسترون بالاتر به طور طبیعی ضخیم‌تر هستند. بعد از اصلاح همزمان با اینکه موها رشد می‌کنند، می‌توانند در پوست گیر کرده و منافذ پوست را بیشتر مسدود کنند.

2. اصلاح موهای زائد پشت کمر؛ از دلایل جوش زدن در مردان

3. پوشیدن لباس تنگ؛ علت جوش پشت کمر

لباس‌های تنگ می‌توانند باعث آکنه شوند، زیرا به پوست اجازه تنفس نمی‌دهند و آکنه نیز زمانی ایجاد می شود که منافذ با باکتری مسدود شوند. لباس‌های تنگ این موضوع را تشدید می‌کند. لباس‌های تنگ با الیاف مصنوعی باکتری‎‌ها را روی پوست شما به دام می‌اندازند و باعث جوش زدن می‌شوند. به همین دلیل در دوره‌های آموزش کاشت مو نیز توصیه می‌شود بلافاصله بعد از کاشت از پوشیدن کلاه‌های تنگ خودداری کنید.

4. ارتباط استرس و جوش زدن پشت بدن مردان

برخی مطالعات ارتباط بین استرس روانی و افزایش آکنه، به ویژه در مردان جوان را یافته‌اند و از این رو نتایج بسیاری از تحقیقات ثابت می‌کنند که برای رفع جوش‌ها در هر نقطه از بدن، باید استرس نیز کنترل شود. در واقع اضطراب تقریبا بر همه مشکلات پوستی اثرگذار است؛ به نحوی که به عقیده برخی حتی بهترین روش پزشکی برای از بین بردن چین و چروک صورت دوری از استرس و اضطراب است.

5. عوض نکردن لباس‌های عرق کرده؛ علت جوش کمر در زنان و مردان

پوشیدن لباس‌های کثیف یا عرق‌دار برای مدت طولانی نیز می‌تواند باعث بدتر شدن بیماری پوستی شود زیرا عرق باعث می‌شود که باکتری‌های موجود در پارچه لباس‌های شما تجمع یابند. بنابراین تماس زیاد یا طولانی مدت لباس عرق کرده با پوست می‌تواند تحریک‌کننده باشد و باعث مسدود شدن منافذ پوست توسط باکتری شود.

به عنوان یک قاعده کلی، بهترین کار این است که لباس‌های عرق کرده را تا جایی که می‌توانید سریعا عوض کنید. برای مثال هر زمانی که تازه از باشگاه برمی‌گردید یا حتی در طول روزهای گرم تابستانی عرق می‌کنید، در اسرع وقت دوش بگیرید تا از بروز آکنه کمر جلوگیری کنید. این کار از مهم‌ترین موارد در لیست مراقبت‌های بعد از برداشتن خال با روش سوزاندن نیز است.

علت جوش کمر در زنان و مردان

آموزش روش‌های درمان جوش‌های پشت بدن مردان در آکادمی مای اسکین

در این مقاله به 5 مورد از رایج‌ترین دلایل جوش زدن پشت بدن مردان پرداختیم. شما می‌توانید هر سوال یا مشکلی در این باره دارید، در بخش نظرات این مقاله از متخصصان کارآزموده مای اسکین بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین خواهند بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام وقتتون بخیر، منم روی سینه و شانه و پشت کمر جوش دارم پدر منم این مشکل رو داره ولی جوش پدرم فقط برای چند مدتی و خیلی کم بود، اما مال من خیلی بدتره و هر موقع غذای سرخ شدنی میخورم خیلی جوش های بیشتر میشه پوستمو داره خراب میکنه و لکه های جوش ها هم میمونه و خیلی وقته از بین نمیرن این منو خیلی اذیت میکنه. لطفا میشه در این مورد راهنمایی کنید. اگه راهکار طبیعی یا دارویی خوب برام معرفی کنید.

    • .سلام و درود خدمت شما
      پیشنهاد ما این هست که حتما با یک متخصص پوست مشورت بفرمایید تا در این مورد درمان های لازم را خدمتتون اطلاع بدهند.استفاده از دارو یا راه کار طبیعی خیلی راه حل مناسبی برای شما نیست و بهتر هست که این مورد رو اصولی برطرف بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید