روش‌های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر بدن

روش های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر بدن

یکی از مزایای جانبی لیزر موهای زائد این است که با از بین رفتن دائمی موها با دستگاه لیزر، دیگر نیازی به سایر روش‌های اصلاح مانند ژیلت و اپیلاسیون ندارید و بنابراین احتمال بروز جوش و آکنه در اثر اصلاح مداوم به صفر می‌رسد. با این حال برخی مراجعان نتیجه عکس می‌گیرند و صورت یا بدنشان پس از جلسات لیزر جوش می‌زند. در این مقاله دلایل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد را بررسی می‌کنیم و به روش‌های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر بدن می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

دلایل جوش بعد از لیزر موهای زائد

عوامل و دلایل متعددی وجود دارد که لیزر موهای زائد می‌تواند به آکنه منجر شود. برای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر، درک علت بروز جوش ضروری است. تمام این موارد به صورت تخصصی در دوره آموزش لیزر دایود بررسی می‌شود. به طور خلاصه اصلی‌ترین دلایل جوش بعد از لیزر عبارتند از:

1. فولیکولیت بعد از لیزر

التهاب یا عفونت فولیکول مو می‌تواند منجر به فولیکولیت شود که یک بیماری شایع پوستی است. گرمای تولید شده توسط لیزر در طول فرآیند حذف موهای زائد، ممکن است شروع فولیکولیت را تحریک کند. تحریک و التهاب ناشی از گرما می‌تواند منجر به برآمدگی‌های قرمز رنگ و جوش های آکنه مانند شود. در دوره‌های آموزش دستگاه لیزر توضیح داده می‌شود که چطور می‌توان از بروز فولیکولیت در مراجع پیشگیری کرد.

2. عفونت باکتریایی بعد از لیزر

در برخی موارد لیزر موهای زائد تعادل طبیعی باکتریایی پوست را بر هم می‌زند. همین می‌تواند باعث رشد بیش از حد باکتری‌هایی مانند پروپیونی باکتریوم آکنه شود که عامل جوش صورت و بدن هستند. چنین اتفاقی ممکن است در نتیجه تزریق ژل نیز رخ دهد. به همین دلیل تاکید می‌شود برای این مداخله زیبایی به افرادی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش تزریق ژل را گذرانده‌اند.

دلایل جوش بعد از لیزر موهای زائد

3. موهای زیرپوستی؛ علت دیگر جوش بعد از لیزر

موهایی که به جای بیرون آمدن به داخل پوست رشد می‌کنند، علت دیگر جوش زدن بعد از لیزر هستند. در مواردی این موها به دلیل آسیب به فولیکول‌های مو به وجود می‌آیند و می‌توانند با التهاب و قرمزی باعث ایجاد برآمدگی‌هایی شبیه آکنه شوند.

4. هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب

گاهی اوقات لیزر موهای زائد باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH) می‌شود. این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که پوست ملتهب می‌شود و با تولید بیش از حد ملانین پاسخ می‌دهد که می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های تیره روی پوست شود. به دلیل شباهت ظاهری آن به آکنه، PIH گاهی اوقات ممکن است اشتباه تشخیص داده شود.

5. حساسیت پوستی به دستگاه لیزر

افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است بعد از لیزر موهای زائد دچار آکنه شوند. به همین دلیل در دوره‌های آموزش لیزر موهای زائد آنلاین تاکید می‌شود اپراتور قبل از شروع جلسات تست حساسیت را انجام دهد.

چگونه از جوش زدن بعد از لیزر بدن و صورت جلوگیری کنیم؟

با وجود اینکه همیشه نمی‌توان از آکنه پس از لیزر موهای زائد به طور کامل جلوگیری کرد، برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانید برای کاهش احتمال بروز جوش‌ها انجام دهید. برخی از بهترین روش‌های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر بدن و صورت عبارتند از:

1. برای لیزر موهای زائد به اپراتور ماهری مراجعه کنید

اولین راه برای جلوگیری از جوش زدن این است که اطمینان حاصل کنید اپراتور شما مهارت و تجربه کافی دارد. به این منظور حتما مدرک معتبر وی را بررسی کنید و سوالات احتمالیتان را بپرسید. این امر درباره هر گونه مداخله زیبایی دیگری نیز صدق می‌کند و برای مثال در صورتی که هایفوتراپی تحت نظارت و توسط کسانی انجام شود که دوره‌های آموزش هایفو را گذرانده‌اند، حداقل عوارض جانبی را تجربه خواهید کرد.

چگونه از جوش زدن بعد از لیزر بدن و صورت جلوگیری کنیم؟

2. دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از لیزر را دنبال کنید

دوری از نور خورشید، حمام نکردن یا دوش آب گرم حداقل به مدت 24 ساعت، عدم استفاده از محصولات مراقبت از پوست قوی و دوری از تعریق بیش از حد برای مدت معینی پس از لیزر از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید بعد از لیزر رعایت کنید. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید با جلوگیری از تحریک و التهاب پوست، خطر ابتلا به آکنه را کاهش دهید.

3. برای جلوگیری از جوش بعد از لیزر بهداشت را رعایت کنید

هم قبل و هم بعد از لیزر موهای زائد حتما بهداشت را رعایت کنید. قبل از لیزر، به آرامی نواحی تحت درمان را تمیز کنید تا هیچگونه آلودگی یا باکتری روی پوست وجود نداشته باشد. پس از لیزر نیز ناحیه تحت درمان را با شوینده بسیار ملایمی بشویید تا منافذ پوست مسدود نشوند. به هیچ عنوان با دست آلوده ناحیه لیزر شده را لمس نکنید، زیرا این کار می‌تواند باعث گسترش باکتری و ایجاد آکنه شود. در دوره‌های آموزش کار با دستگاه لاغری نیز بر این موارد تاکید می‌شود.

4. از محصولات مراقبت از پوست غیر کومدوژنیک استفاده کنید

از محصولات مراقبت از پوست سنگین یا چرب که می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و جوش و آکنه را تشدید کنند، دوری کنید. به دنبال اقلام مراقبت از پوستی باشید که غیر کومدون‌زا هستند و مخصوصا برای پوست‌های مستعد آکنه و حساس طراحی شده‌اند.

5. پوست را بعد از لیزر موهای زائد مرطوب نگه دارید

حفظ عملکرد سد طبیعی پوست و جلوگیری از خشکی و سوزش، که هر دو می‌توانند منجر به بروز جوش و آکنه شوند، با آبرسانی و مرطوب‌سازی مداوم پوست امکان‌پذیر است. برای حفظ رطوبت و سلامت پوست در نواحی تحت درمان، از مرطوب‌کننده‌های غیر کومدوژنیک استفاده کنید.

5. پوست را بعد از لیزر موهای زائد مرطوب نگه دارید

6. با پوست تازه لیزر شده خود ملایم رفتار کنید

از ماساژ یا لایه برداری شدید نواحی تحت درمان خودداری کنید زیرا این‌کار می‌تواند پوست را تحریک کند و منجر به جوش و آکنه شود. به جای ماساژ شدید نواحی تحت درمان، هنگام تمیز کردن یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست، از حوله نرمی استفاده کنید.

7. از گرما و تعریق بعد از لیزر موهای زائد خودداری کنید

گرما و تعریق به ویژه پس از لیزر موهای زائد، می‌تواند باعث بروز آکنه شود. برای حداقل 24 تا 48 ساعت پس از لیزر، از دوش آب گرم، حمام، سونا یا اتاق بخار دوری کنید زیرا گرما پوست را تحریک و جوش‌ها را تشدید می‌کند. علاوه بر این، طی چند روز پس از لیزر، از ورزش‌های شدید یا سایر فعالیت‌هایی که باعث تعریق بیش از حد شما می‌شود، خودداری کنید.

برای جلوگیری از جوش زدن پس از لیزر دوره‌های آکادمی مای اسکین را بگذرانید!

در این مقاله توضیح دادیم که چرا صورت یا بدن بعد از لیزر جوش می‌زند و همچنین روش‌های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر بدن را معرفی کردیم. مهم‌ترین نکته برای پیشگیری از این اتفاق، مراجعه به افرادی است که در این زمینه آموزش دیده‌اند. شما می‌توانید در دوره‌های آکادمی مای اسکین شرکت کنید و تمام این نکات را یاد بگیرید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید