بعد از چند جلسه لیزر موها می‌ریزد؟

بعد از چند جلسه لیزر موها می ریزد؟

بسیاری از افراد انتظار دارند بلافاصله پس از اولین جلسه لیزر، موهای زائد بریزند. در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. در واقع در هر جلسه ممکن است صرفا حدود 15 درصد از موهای زائد موردهدف پرتوهای لیزر قرار گیرند و از طرف دیگر ریزش مو به سن فرد، سطح هورمون‌ها و همچنین فرآیندهای طبیعی رشد مو بستگی دارد. در این مقاله به پاسخ این سوال مهم می‌پردازیم که بعد از چند جلسه لیزر موها می‌ریزد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

چرخه رشد مو و علت نریختن مو بعد از لیزر چیست؟

برای اینکه متوجه شوید چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می‌ریزد، ضروری است که با سه چرخه اصلی رشد فولیکول‌های مو که در دوره‌های لیزر آموزش داده می‌شود، آشنایی داشته باشید:

  • آناژن: به عنوان چرخه رشد نیز شناخته می‌شود و بهترین مرحله‌ای است که لیزردرمانی می‌تواند موثر باشد. آناژن مرحله‌ای است که مو در سطح پوست ظاهر می‌شود و گرمای پرتوهای لیزر را به سمت ساقه و فولیکول مو منتقل می‌کند.
  • کاتاژن: فاز کاتاژن در چرخه مو، زمانی است که موها به طور طبیعی و نه بر اثر لیزر می‌ریزند. لیزر موهای زائد در این مرحله اثربخشی چندانی ندارد.
  • تلوژن: مرحله‌ای است که در آن مو در زیر پوست رشد نمی‌کند یا بلندتر نمی‌شود. تلوژن که به عنوان مرحله استراحت نیز شناخته می‌شود، برای لیزر موهای زائد مناسب نیست زیرا هیچ مویی روی سطح پوست وجود ندارد.

چند روز بعد از جلسه اول لیزر موها می‌ریزد؟

همان طور که در دوره‌های آموزش مزوتراپی صورت و دیگر مداخلات زیبایی مانند لیزر گفته می‌شود، تاثیر چنین روش‌هایی معمولا پس از چند جلسه ظاهر می‌شود. در روش لیزر موهای زائد، نور قوی دستگاه رنگدانه‌ها را در موهای تیره مورد هدف قرار می‌دهد تا گرما را جذب کنند و فولیکول‌های مو را از بین ببرد. پس از یک جلسه لیزر درمانی، انتظار می‌رود که پیاز موهای شما در یک بازه زمانی هفت تا 30 روزه در بیاید. در این مرحله، برآمدگی‌ها و قرمزی‌هایی روی پوست ایجاد می‌شود. در واقع این برآمدگی‌ها نشان می‌دهد که بدن موها را به سمت بالا فشار می‌دهد و از پوست دور می‌کند تا از بین بروند.

چند روز بعد از جلسه اول لیزر موها می‌ریزد؟

پس از جلسه اول همه موهای ناحیه درمان نمی‌ریزند، زیرا لزوما همه فولیکول‌ها در چرخه رشد مناسبی نیستند و همانطور که پیش از این توضیح دادیم، لیزر فقط در مرحله آناژن می‌تواند مو را از بین ببرد. در هر جلسه حدود 15 درصد موها در این مرحله از رشد هستند و بنابراین، صرفا 15 درصد موها پس از 5 تا 14 روز بعد از هر جلسه می‌ریزند. به دلیل این چرخه رشد، تخریب همه فولیکول‌های مو حدود 6 تا 8 جلسه طول می‎کشد. هر ناحیه درمان چرخه رشد منحصر به فرد خود را دارد. برای مثال چرخه رشد موهای پشت لب چهار هفته و برای پاها بین 8 تا 10 هفته است.

بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد

میزان ریزش و رشد مجدد موها به شرایط مراجع نیز بستگی دارد. انواع پوست، هورمون‌ها، نوع مو، رنگ پوست و نواحی تحت درمان تنها چند مورد از شرایطی هستند که بر این فرآیند تاثیر می‌گذارند. به همین ترتیب در دوره‌های آموزش کاشت مو در تهران نیز تاکید می‌شود که به متقاضی چنین مواردی یادآوری گردد تا فرد انتظارات واقع‌بینانه‌ای از لیزر یا کاشت مو داشته باشد. تا زمانی که منتظر ریزش موها پس از لیزر هستید، باید و نبایدهای زیر را به یاد داشته باشید:

ناحیه لیزر شده را لایه‌برداری کنید

در این مدت زمان می‌توانید برای تسریع روند ریزش مو پوست ناحیه تحت درمان را لایه‌برداری کنید. البته براساس آنچه که در دوره های زیبایی برای پزشکان عمومی گفته می‌شود، لایه‌برداری پس از لیزر موهای زائد باید با استفاده از اسکراب‌های ملایمی مانند لیف و ماساژ آرام آن روی پوست باشد.

چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می ریزد

فاصله زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد را رعایت کنید

پس از چند جلسه ممکن است موهای زائد از بین رفته باشند، اما ممکن است وارد مرحله تلوژن شده و زیر پوست پنهان شده باشند. بنابراین حتما برنامه درمانی خود را دنبال کرده و در زمان مقرر به کلینیک مراجعه کنید. در دراز مدت، فاصله زمانی بیش از حد بین جلسات لیزر موهای زائد، اثربخشی این روش را به حداقل می‌رساند. در واقع در هر نوع مداخله زیبایی مانند آموزش کار با دستگاه لاغری نیز، رعایت فاصله بین جلسات اهمیت زیادی دارد.

بعد از لیزر موهای زائد را اصلاح نکنید

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید، این است که صبور باشید. دور موچین، اپیلاسیون، بند انداختن و هر روش اصلاح دیگری را که موها را از ریشه بیرون می‌کشند، خط بکشید، زیرا این کار می‌تواند فولیکول‌های مو را که موردهدف لیزر قرار گرفته‌اند از بین ببرد و باعث تحریک پوست شود. بر همین اساس در مقاله دیگری توضیح داده‌ایم که چند روز بعد از لیزر خال دوش بگیریم تا احتمال تحریک پوست به حداقل برسد.

پس از لیزر موهای زائد پوست را آبرسانی کنید

بعد از لیزر زیاد آب بنوشید و از مصرف غذاهایی که پوست را تیره می‌کند خودداری کنید. همچنین برای جلوگیری از تحریک پوست از ژل خنک‌کننده آلوئه ورا استفاده کنید. کیسه یخ می‎تواند به مدیریت تورم، قرمزی و سایر واکنش‌های نامطلوب بعد از لیزر کمک کند.

چند جلسه بعد از لیزر موها می ریزد

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر موهای زائد در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که چند جلسه بعد از لیزر موها می‌ریزد. علاوه بر چرخه رشد مو و شرایط مخصوص هر مراجع، تبحر و مهارت اپراتور نیز تاثیر بسیار زیادی در زمان ریزش موها بعد از لیزر دارد. در صورتی که اپراتور به درستی آموزش دیده باشد، جلسات لیزر را با فاصله بهینه از یکدیگر برنامه‌ریزی می‌کند تا متقاضی بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد خود بگیرد.

برای اینکه به چنین اپراتور حرفه‌ای و کارآزموده‌ای تبدیل شوید، دوره‌های ما در آکادمی مای اسکین بهترین گزینه هستند. بنابراین فرصت را از دست ندهید و همین امروز در دوره کار با دستگاه لیزر شرکت کنید تا پس از گذراندن سرفصل‌های مربوطه و دریافت مدرک معتبری، وارد این بازار کار پردرآمد شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید