آیا میکروبلیدینگ باعث ریزش ابرو می‌شود؟

آیا میکروبلیدینگ باعث ریزش ابرو میشود

در سال‌های اخیرمیکروبلیدینگ صنعت زیبایی را تحت تأثیر قرار داده است و راه حلی نیمه دائمی برای ابروهای نازک و کم پشت ارائه می‌دهد. اما یک سوال که اغلب مطرح می‌شود این است: آیا میکروبلیدینگ می‌تواند باعث ریزش ابرو شود؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و ارتباطات احتمالی بین میکروبلیدینگ و ریزش ابرو را بررسی می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

آیا میکروبلیدینگ می‌تواند باعث ریزش مو شود؟

میکروبلیدینگ شامل یک فرآیند خالکوبی دستی برای ایجاد ابرویی پرتر است. در مورد این سوال که آیا میکروبلیدینگ می‌تواند باعث ریزش ابرو شود، پاسخ ساده نیست. در واقع خود این فرآیند معمولا با  ریزش مو همراه نیست اما هر گونه ضربه به ناحیه ابرو، از جمله میکروبلیدینگ، می‌تواند به طور بالقوه منجر به ریزش موی موقت شود. همچنین شایان ذکر است که این روش خطر عفونت را به همراه دارد که در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند منجر به ریزش مو شود. قبل از اینکه دقیقا پاسخ دهیم آیا میکروبلیدینگ ابرو باعث ریزش مو می‌شود یا خیر، ضروری است توضیح دهیم که دقیقا میکروبلیدینگ چیست.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

به طور واضح، میکروبلیدینگ یک فرآیند آرایشی و نوعی مداخله زیبایی است که به صورت دستی انجام می‌شود تا موهای ابروی شما را پرتر کند و ظاهری واضح‌تر و کامل‌تر به آن بدهد. این فرآیند دائمی نیست، اما برای مدت طولانی ماندگاری خواهد داشت. دوام میکروبلیدینگ می‌تواند ​​بین 1 تا 3 سال باشد. با این حال، مدت زمان آن به عوامل مختلف زیر بستگی دارد:

  • نوع پوست
  • کیفیت رنگدانه
  • نوع مو
  • سلامت مو و غیره

برخلاف روش لیزر موهای زائد که در آن سعی بر از بین بردن موها داریم، روش میکروبلیدینگ به پرپشت نشان دادن تارهای مو کمک می‌کند. حتی فرآیند میکروبلیدینگ با تاتو نیز متفاوت است. هر دو روش میکروبلیدینگ ابرو و تاتو شامل استفاده از جوهر است، با این حال، به غیر از آن، تقریباً هیچ نکته مشترکی ندارند. از ابزارهای مورد استفاده گرفته تا اجراها و فرآیند به طور کلی، موارد زیادی وجود دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

 میکروبلیدینگ در زیبایی صورت چه تاثیری دارد؟

میکروبلیدینگ ابرو یکی از بزرگ‌ترین ترندهای موجود در صنعت آرایشی و بهداشتی و به طور کلی حوزه مد است؛ چرا که داشتن ابروهای پر و جذاب در زیبایی چهره افراد تاثیر زیادی دارد. دلیل استقبال بی‌نظیر از تکنیک میکروبلیدینگ این بوده است که به غیر از جراحی، تنها تعداد کمی از فرآیندهای زیبایی مانند آر اف صورت می‌توانند چنین نتایج فوق‌العاده‌ای را در مدت زمان کوتاهی داشته باشند. برای شرکت در دوره آموزش آر اف صورت می‌توانید به مرکز تخصصی مای اسکین مراجعه کنید. در این روش تنها با دو جلسه، می‌توانید  ابروهای خود را زیباتر کنید و اثرات آن برای مدت طولانی برای شما باقی بماند.

بنابراین، هنگامی که یک فرآیند میکروبلیدینگ ابرو به دقت کامل انجام می‌شود، تأثیر آنی و قابل توجهی بر ظاهر شما می‌گذارد. با این حال، به دلیل استقبال گسترده از این روند جدید مد و محبوبیت آن در بین بسیاری از مردم، طبیعی است که باورهای اشتباه نیز رایج شود. در میان باورهای اشتباه و شایعاتی که در طول زمان ایجاد و منتشر شده است، این باور غلط که میکروبلیدینگ می‌تواند عامل ریزش مو باشد، یک باور غالب است.

توضیح دیگر برای گسترش این باور غلط، وجود افراد غیرماهر و آماتور است که بدون گذراندن آموزش‌های لازم این فرآیند را پیش می‌برند. این نوع  افراد احتمالاً در طول این فرآیند باعث آسیب جدی در ناحیه ابرو می‌شوند. ماهیت این تکنیک زیبایی شناسی مستلزم ظرافت و تمرکز ویژه، داشتن مهارت و حرفه‌ای بودن است. هنگامی که این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد، قطعاً بسیاری از عوارض مانند ریزش ابرو پدیدار خواهد شد.

علل شایع ریزش ابرو پس از میکروبلیدینگ چیست؟

پس از انجام تحقیقات درباره مراقبت پوست، متوجه شدیم که چندین دلیل رایج برای ریزش مو بدون در نظر گرفتن فرآیند میکروبلیدینگ ابرو وجود دارد. نگاهی به این فرآیندها می‌تواند چشم شما را به روی احتمالات دیگری باز کند؛ به غیر از این باور اشتباه که میکروبلیدینگ مسئول ریزش موهای شما است. به طور منطقی، با پیدا کردن علت ریزش مو و از بین بردن علل آن، بیش از 80 درصد مشکل را حل کرده‌اید.

علل شایع ریزش ابرو پس از میکروبلیدینگ چیست؟

تغییر نوع آب مصرفی؛ دلیل اصلی ریزش ابرو و مو

یکی از دلایل اصلی ریزش مو که برای بسیاری از افراد ناشناخته است، تغییر آب مصرفی به آب سخت است. وقتی آب مصرفی خود را عوض و از آب سخت و حاوی املاح زیاد استفاده کنید، احتمال ریزش مو و ابرو وجود دارد که به دلیل وجود مقادیر زیاد کلسیم و منیزیم در آب سخت است. این ترکیبات عامل اصلی خشکی، شوره و ریزش مو و ابرو هستند. آب سخت فولیکول‌های مو را با خشک کردن و شکننده شدن و وز شدن آن‌ها ضعیف می‌کند که منجر به شکستن مو و در نهایت ریزش مو می‌شود.

پیروی از رژیم غذایی نامناسب؛ علت دیگر ریزش ابرو

پیروی از یک رژیم غذایی مناسب رشد موهای شما را حفظ کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. در مورد رژیم غذایی نامناسب برعکس است، زیرا تأثیر غیرقابل جبرانی بر پوست و موی شما دارد. با بالا رفتن سن، یک رژیم غذایی نامناسب باعث می‌شود بدن شما ویتامین E کافی تولید نکند که برای سلامت مو و پوست بسیار مهم است و در نتیجه ریزش مو را به دنبال خوهد داشت. علاوه بر ریزش مو و ابرو، با افزایش سن و ادامه پیروی از رژیم غذایی نامناسب احتمال افزایش وزن و چاقی نیز وجود دارد. امروزه بسیاری از افراد با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال راهکارهای لاغری هستند. با شرکت در دوره‌های آموزشی کار با دستگاه لاغری می‌توانید به جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا مسلط شوید و درآمد خود را افزایش دهید.

داشتن استرس بیش از حد؛ از دلایل ریزش ابرو بعد از میکروبلیدینگ

رابطه‌ای صمیمانه بین استرسی که با آن مواجه می‌شوید و ریزش مو و ابرو وجود دارد. کم خوابی، حجم کاری زیاد و برنامه فشرده بر سلامت موهای شما تأثیر می‌گذارد. داشتن استرس باعث ایجاد چین و چروک پوستی نیز می‌شود. یکی از روش‌های نوین از بین بردن چین و چروک، جای آکنه و زخم، استفاده از دستگاه لیزر co2 فرکشنال است. دوره‌های آموزش کار با دستگاه لیزر co2 را می‌توانید در مرکز تخصصی مای اسکین بگذرانید.

بروز برخی بیماری‌هایی که در ریزش ابرو موثر هستند

برخی از شرایط سلامتی به طور قابل توجهی بر سلامت موهای شما تأثیر می‌گذارد، و شاید تاکنون متوجه آن نشده‌اید. پس ابتدا آن‌ها را بررسی کنید!

  • کم خونی
  • کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار)
  • آلوپسی (یک اختلال خود ایمنی)

هر یک از این موارد می‌تواند مسئول ریزش موهایی باشد که شما تجربه کرده‌اید.

آیا میکروبلیدینگ باعث رشد مجدد مو می‌شود؟

میکرونیدلینگ درمانی است که به طور هدفمند باعث آسیب‌های ریز می‌شود تا روند بازسازی طبیعی بدن را آغاز کند. بنابراین از نظر تئوری، میکروبلیدینگ می‌تواند به نتایج مشابهی دست یابد، زیرا این درمان پوست را نیز سوراخ می‌کند. بدن ضربات میکروبلیدینگ را به عنوان آسیب تفسیر می‌کند، که چرخه بازسازی را آغاز و کلاژن زیادی در آن ناحیه تولید می‌کند که به افزایش رشد مو کمک می‌کند.

یک پیاز مو در پایه فولیکول مو تشکیل می‌شود و در داخل آن سلول‌ها رشد می‌کنند تا ساقه مو را بسازند. این پروتئین‌ها منجر به موهای ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌شوند. بنابراین، هرچه کلاژن بیشتری در دسترس باشد، موها ضخیم‌تر می‌شوند. افزایش جریان خون ناشی از آسیب‌های ریز نیز به این پروسه کمک می‌کند. اما اگر فولیکول‌ها آسیب ببینند، ممکن است دیگر هرگز رشد نکنند، بنابراین بسیار مهم است که آموزش میکروبلیدینگ را در مرکز تخصصی و نزد اساتید حرفه‌ای بیاموزید. اخذ مدرک میکروبلیدینگ حرفه‌ای همانند شرایط گرفتن مدرک آنلاین لیزر موهای زائد در مرکز آموزش پوست و مو مای اسکین میسر شده است.

آیا میکروبلیدینگ باعث رشد مجدد مو می‌شود؟

میکروبلیدینگ ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

میکروبلیدینگ ابرو برای افرادی که از کم پشتی یا قرینه نبودن ابروها رنج می‌برند، مناسب است. حتی افرادی که از هورمون‌های مردانه اضافی برخوردارند نیز ممکن است دچار کم پشتی تارهای ابرو شوند. این هورمون‌ها علت موهای زائد زیر گلو نیز هستند. بنابراین به راحتی می‌توان با کمک روش میکروبلیدینگ ابرو، کم پشتی نواحی ابرو را درمان کرد.

آموزش تخصصی میکروبلیدینگ در مرکز مای اسکین

در این مطلب به بررسی این که آیا میکروبلیدینگ باعث ریزش ابرو می‌شود یا خیر پرداختیم. اگر شما هم به آموزش میکروبلیدینگ ابرو علاقه‌مند هستید، با شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی مای اسکین می‌توانید مدرک تخصصی این حوزه را دریافت کنید. شرایط اخذ مدرک میکروبلیدینگ ابرو مانند شرایط گرفتن مدرک کاشت مو در مای اسکین فراهم شده است. بنابراین فرصت را از دست ندهید. در پایان اگر سوالی در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید