فاصله بین جلسات لیزر چقدر باشد؟

فاصله بین جلسات لیزر چقدر باشد؟

کم و بیش همه مردان و زنان از رشد موهای ناخواسته رنج می‌برند و تقریبا هر کسی به دنبال اصلاح مداوم این موهای آزاردهنده است. اصلاح مدام باعث سوختگی و تحریک شدن پوست می‌شود. از طرفی رشد موهای ناخواسته می‌تواند بر اعتماد به نفس شما تاثیر منفی بگذارد. خبر خوب اینکه می‌توانید با انتخاب لیزر موهای زائد، عزت نفس خود را به دست آورید. لیزر موهای زائد راه حل طولانی‌مدت و تقریبا دائمی برای توقف کامل رشد مو است. برای اینکه درمان کاملا موثر باشد و به نتایج مطلوب برسید، باید چندین جلسه برای لیزر مراجعه کنید. اما سوال مهم اینجاست که فاصله بین جلسات لیزر چقدر باشد تا بهترین اثربخشی را بگیرید؟ پاسخ را در این مقاله بخوانید.

فاصله بین جلسات لیزر صورت و گردن: 8-6 جلسه به فاصله 35 تا 45 روز

صورت و گردن یکی از رایج‌ترین نواحی برای لیزر موهای زائد هستند زیرا موهای ناخواسته در این نواحی از بدن کاملا قابل مشاهده است. اگر مدت زیادی است که صورت خود را اپیلاسیون کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که قبلا به فولیکول‌های مو در این ناحیه آسیب وارد کرده باشید. این بدان معنی است که هنگام شروع فرآیند لیزر موهای زائد، باید به مدت یک ماه اصلاح انجام گیرد و سپس فرایند لیزر مو شروع شود .

عامل مهم دیگر در تعیین فاصله بین جلسات لیزر صورت و گردن این است که در این نواحی موهای هورمونی رشد می‌کنند. مطابق با آنچه در دوره آموزش لیزر موهای زائد توضیح داده می‌شود، برای از بین بردن این موها اغلب به جلسات بیشتری نسبت به نواحی غیر هورمونی بدن (مانند پاها) نیاز است. می‌توانید انتظار داشته باشید که ناحیه صورت خود را حدود شش تا هشت بار قبل از اینکه فولیکول‌های مو دیگر مو تولید نکنند، موردهدف پرتوهای لیزر قرار دهید. همچنین باید حدود 35 تا 45  روز بین هر جلسه صبر کنید.

فاصله بین جلسات لیزر صورت

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی: 10-5 جلسه به فاصله 45 روز تا دو ماه

مشابه با آنچه که درباره آموزش لیزر صورت گفتیم، ناحیه بیکینی نیز یک ناحیه هورمونی دیگر بوده و بدان معناست که شما به جلسات لیزر بیشتری نسبت به یک ناحیه غیرهورمونی بدن نیاز خواهید داشت. برای از بین بردن دائمی موهای بیکینی باید حدودا 5 تا 10 جلسه لیزر مراجعه کرده و بین جلسات لیزر این ناحیه هم باید حدود 45 روز تا دوماه  صبر کنید.

بدترین حالت این است که تقریبا یک سال در حال از بین بردن موهای ناحیه بیکینی خود باشید. با این حال ارزشش را دارد که این اندازه صبر کنید؛ زیرا دیگر نیازی به اپیلاسیون و اصلاح نخواهید داشت. پس از دوره یک ساله هم برای اطمینان از اینکه فولیکول‌های موی شما موهای ناخواسته دیگری تولید نمی‌کنند، باید برای جلسات شارژ لیزر مراجعه کنید.

فاصله بین جلسات لیزر زیر بغل: 6-10 جلسه به فاصله 2ماه

آیا از اصلاح هر روز زیر بغل خود خسته شده‌اید؟ لیزر موهای زائد این مشکل را از بین می‌برد. به این ترتیب هر زمان که بیکینی یا تاپ می‌پوشید، دیگر نیازی نیست که بابت زیربغلتان نگران باشید. زیر بغل نیز یکی دیگر از بخش‌های هورمونی بدن است زیرا موهای این ناحیه پس از بلوغ رشد می‌کنند، بنابراین باید هر شش هفته یک بار، حدود شش تا هشت جلسه این قسمت را لیزر کنید تا نتایج مطلوبی به دست آورید. کل فرایند لیزر موهای زیربغل کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد. نکته مهم دیگر اینکه اگر شدیدا از زیربغل عرق می‌کنید، می‌توانید برای رفع این مشکل هم به کسانی مراجعه کنید که آموزش تزریق بوتاکس را گذرانده‌اند.

فاصله بین جلسات لیزر زیر بغل

فاصله بین جلسات لیزر پا: 6تا 10 جلسه به فاصله حداقل 2 ماه

همانطور که پیش از این نیز اشاره‌ای کردیم، موهای زائد پا هورمونی نیستند؛ بنابراین در مدت زمان کوتاه‌تر و با جلسات کمتری می‌توانید از شرشان خلاص شوید. موهای پا در برخی افراد پس از 6 جلسه از بین می‌رود اما بعضی دیگر تا 10 جلسه لیزر نیز نیاز دارند. به این دلیل که اثربخشی لیزر موهای زائد به نوع پوست، سن و سایر عوامل بستگی دارد. مطابق با دوره‌های آموزش آنلاین لیزر بدن، کمبود هورمون در این ناحیه از بدن تاثیری بر زمان انتظار ندارد. شما همچنان باید بین هر جلسه تقریبا 2 ماه صبر کنید.

نوع پوست چه تاثیری در فاصله بین جلسات لیزر دارد؟

تا اینجای مقاله توضیح دادیم قصد لیزر هر قسمتی از بدن را که داشته باشید، حدودا باید بین جلسات حدود 2ماه صبر کنید. اما زمان انتظار به عوامل دیگری از جمله نوع پوست نیز بستگی دارد. در واقع نوع پوست شما تعیین‌کننده برنامه مداخله زیبایی است که برای شما تدوین می‌شود. به همین دلیل در آموزش کار با دستگاه هایفو نیز به توجه به پوست مراجع تاکید می‌شود.

لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موهای زبر تیره دارند، بهترین کارایی را دارد. ملانین موجود در موهای تیره‌تر، انرژی لیزر را بهتر جذب می‌کند که منجر به آسیب موثرتر فولیکول‌های مو می‌شود. در مقابل، موهای نازک و روشن دارای غلظت کمی از ملانین هستند که همین، تخریب فولیکول را سخت‌تر می‌کند. به طور کلی فاصله بین جلسات لیزر براساس نوع پوست مطابق با جدول زیر است:

نوع پوست لیزر مناسب دلیل
پوست روشن‌تر لیزر الکس نتایج بهتر
پوست تیره‌تر لیزر دایود و اندیگ حداقل عوارض جانبی

نوع پوست چه تاثیری در فاصله بین جلسات لیزر دارد؟

رنگ و نوع مو چه تاثیری در فاصله بین جلسات لیزر دارد؟

لیزرها روی موهای تیره و موهای ضخیمی که روی بازوها، پاها، پشت، سینه، نواحی بیکینی و ریش رشد می‌کنند، بهترین عملکرد را دارند. در مقابل موهای زائد روشن محتوای ملانین کمی دارند. در نتیجه باید در تعداد جلسات لیزر بیشتر با فواصل طولانی‌تری موردهدف قرار گیرند. توجه داشته باشید که چنین نکات مهمی صرفا در دوره‌های جامع با مدرس‌های مجرب آموزش داده می‌شود. بنابراین برای اینکه حداقل عارضه جانبی و حداکثر اثربخشی را از هر نوع مداخله زیبایی چه لیزر و چه دستگاه لاغری بگیرید، به کسانی مراجعه کنید که مدرک اپراتوری لیزر و مجوز کار با دستگاه لاغری را دارند.

آموزش فوت کوزه‌گری لیزر موهای زائد در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد. شما می‌توانید چنین فوت و فن‌های مهمی را به صورت تخصصی‌تر در دوره‌های جامع آکادمی مای اسکین بیاموزید و به سادگی وارد این بازار کار پردرآمد شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید