هایفو سرطان زاست؟ بررسی مزایا و معایب هایفوتراپی

هایفو سرطان زاست

براساس آمار و ارقام تعداد عمل‌های زیبایی در ایران 5 برابر بیشتر از میانگین جهانی است و از این میان، عمل‌های غیرتهاجمی طرفداران بیشتری دارند. یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی، سونوگرافی صورت متمرکز با شدت بالا یا به اختصار هایفوتراپی صورت (HIFU) است که پوست را بدون نیاز به جراحی لیفت می‌کند و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. با این حال کم نیستند کسانی که بر این باورند هایفو سرطان‌زاست و به همین دلیل، از انجام آن خودداری می‌کنند. در این مقاله همه مزایا و معایب هایفوتراپی را بررسی می‌کنیم و درباره سرطان‌زا بودن/نبودن هایفو توضیح می‌دهیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

هایفوتراپی صورت چیست؟

در بسیاری از روش‌های زیبایی مانند آنچه در دوره اپراتور لیزر آموزش داده می‌شود، کار اصلی را امواج انجام می‌دهند. در هایفوتراپی نیز از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطوح عمیق و زیرین پوست استفاده می‌شود. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند تا بدن برای ترمیم آن‌ها تحریک شود. به این منظور، کلاژن تولید می‌شود تا مجددا سلول‌ها رشد کنند. کلاژن ماده‌ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.

روش انجام هایفوتراپی

اپراتورها معمولا جوانسازی صورت هایفو را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می‌کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می‌کنند که امواج اولتراسوند را در فواصل زمانی کوتاه منتشر می‌کند. هر جلسه معمولا 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

برخی افراد ناراحتی خفیفی را در طول درمان گزارش می‌کنند و برخی پس از آن درد دارند. اپراتور برای جلوگیری از این درد، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن نیز ممکن است درد بعد از هایفو را کاهش دهند. بر خلاف سایر روش‌های زیبایی، از جمله آموزش کاشت ابرو، انجام هایفو صورت نیازی به هیچ گونه آمادگی ندارد. بعد از هر جلسه هایفو نیز نیازی به استراحت نیست و مراجع می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

هایفوتراپی واژینال چیست؟

چه کسانی می‌توانند هایفوتراپی انجام دهند؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، هایفو تکنیکی است که در آن از فناوری اولتراسوند برای هدف قرار دادن لایه‎های عمیق بافت پوست به منظور لیفت، سفت کردن و کانتورینگ پوست استفاده می‌شود. هایفو یک تکنیک کاملا غیرتهاجمی است و تولید کلاژن و به تبع آن بازسازی پوست را تحریک می‌کند.

بنابراین اگر لطافت و سفتی پوست خود را در هر کجای صورت مانند اطراف چشم، خط فک یا زیر ابروها از دست داده‌اید، ممکن است هایفو گزینه مناسبی برای شما باشد. درست مانند آنچه در دوره‌های آموزش مزوتراپی گفته می‎شود، بلافاصله پس از هایفو سفت شدن پوست کاملا محسوس است و در هفته‌های بعد از هر جلسه هایفوتراپی، اثرات بیشتر نمود پیدا می‌کنند؛ زیرا به مرور زمان همراه با جمع شدن بافت همبند، کلاژن بیشتری تشکیل می‌شود.

مزایای هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی فواید زیادی دارد. این روش زیبایی، صورت شما را کانتور کرده و پوست شما را برای مبارزه با پیری تقویت می‌کند. علاوه بر این بازسازی بافت پوست از دیگر مزایای هایفوتراپی است. از آنجایی که در هایفو فرایند طبیعی بازسازی پوست تحریک می‌شود، به مرور زمان لکه‌های پوستی، منافذ بزرگ، آکنه و جوش‌ها هم از بین می‌روند و اثرات ضدپیری نمایان می‌شود. به طور خلاصه مزایای این روش زیبایی غیرتهاجمی عبارتند از:

  • طی هایفو، امواج بر روی بافت زیر سطح پوست متمرکز هستند. بنابراین هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست وارد نمی‌شود.
  • هایفو مانند آموزش تزریق فیلر یک درمان تهاجمی نیست. هیچ برش، سوزن یا جای زخمی وجود ندارد.
  • شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به زندگی روزمره خود بازگردید که برای بسیاری جذاب است.
  • بلافاصله پس از درمان، نتایجی را مشاهده می‌کنید؛ اما کسب نتایج حداکثری، معمولا تا 3 ماه طول می‌کشد.
  • با گذشت زمان هر جلسه هایفوتراپی اثربخشی بیشتری روی پوست دارد.
  • هایفوتراپی صورت به طور قابل توجهی ارزان‌تر از لیفت صورت با جراحی است.
  • اگر به دنبال تغییرات ظریفی در ظاهر خود هستید، هایفو برخلاف جراحی گزینه ایده‌آلی است. ضمن اینکه جراحی می‌تواند بسیار هزینه‌بر، پرخطر و مستعد عوارض باشد.
  • با جراحی لیفت صورت همیشه خطر خونریزی، عفونت، لخته شدن خون، درد، جای زخم و خطر بیهوشی وجود دارد؛ در صورتی که با هایفو خبری از این خطرات نیست.
  • از آنجایی که درمان صورت هایفو با تحریک و ارتقای روند بهبود طبیعی پوست عمل می‌کند، نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.
  • هایفو برای انواع پوست مناسب است.
  • هایفوتراپی یک درمان بسیار سریع و بسیار قابل تحمل است.

مزایای هایفوتراپی صورت؛ عکس قبل و بعد هایفوتراپی

معایب عوارض جدی هایفو؛ هایفو سرطان‌زاست؟

هر نوع روش زیبایی حتی استفاده از بهترین پماد برای رفع تیرگی لب نیز عوارض و معایبی دارد که بهتر است با آن‌ها آشنایی داشته باشید. در این بخش دیگر معایب و عوارض هایفوتراپی را می‌خوانید:

  • از آنجایی که هایفو روشی برای ارتقای فرآیند طبیعی پوست است، نتایج به ماهیت و توانایی پوست شما برای بازسازی خودبه‌خوری بستگی دارد. از این رو نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
  • برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از درمان دچار تورم و قرمزی خفیف شوند که معمولا به سرعت ناپدید می‌شوند. ناحیه درمان نیز ممکن است به مدت یک هفته کمی حساس باشد.
  • هایفو برای شلی خفیف تا متوسط پوست مناسب است. اگر پوست خیلی افتاده‌ای دارید، احتمالا جراحی گزینه بهتری برای شماست.
  • اثرات هایفو معمولا حدود 12 ماه ادامه دارد. پس از این مدت ممکن است که نیاز باشد برای حفظ نتایج مکررا برای جلسات هایفوتراپی مراجعه کنید.

بررسی سرطان‌زا بودن/ نبودن هایفوتراپی

مواردی که در بخش قبل توضیح دادیم، جدی‌ترین عوارض هایفو را نیز در برمی‌گرفت. بنابراین قاعدتا تاکنون باید متوجه سرطان‌زا نبودن هایفو شده باشید. در واقع در هایفو امواج حداکثر 4.5 میلی‌متر به عمق پوست نفوذ می‌کنند؛ بنابراین به هیچ عنوان سرطان‌زا نیستند. امواج هایفو با این عمق نفوذ حتی نمی‌توانند علت جوش زدن پشت بدن مردان باشند؛ چه برسد به مشکلات جدی‌تری مانند سرطان که عوامل پیچیده‌ای در بروز آن دخیل هستند.

معایب عوارض جدی هایفو؛ هایفو سرطان‌زاست؟

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

سوالاتی مانند اینکه چند روز بعد از لیزر خال دوش بگیریم و یا چه کسانی نباید هایفو انجام دهند، در میزان اثربخشی روش زیبایی موردنظر، بسیار مهم هستند. افراد زیر باید از هایفوتراپی خودداری کنند:

  • افراد دارای استنت‌های فلزی در صورت یا گردن مانند ایمپلنت‌های دندان
  • افراد دارای دستگاه‌های الکترونیکی مانند ضربان‌ساز
  • افراد مبتلا به دیابت و کسانی که شیمی درمانی کرده‌اند
  • کسانی که در یک سال گذشته راکوتان یا کورتیکواستروئیدها را مصرف کرده‌اند
  • خانم‌های باردار یا شیرده

چند جلسه هایفوتراپی لازم است؟

علاوه بر موارد گفته شده فاصله بین جلسات در هایفوتراپی نیز مانند فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد نقش زیادی در اثربخشی آن دارد. تعداد جلسات مورد نیاز به هدف موردنظر شما و میزان شلی بافت بستگی دارد. علاوه بر این، توانایی پوست برای جوان‌سازی یک ملاحظه مهم در رابطه با اثربخشی این روش است. بسته به نتایج موردنظر، بین 1 تا 6 جلسه هایفو برای هر مراجع نیاز است.

آموزش کار با دستگاه هایفو در آکادمی مای اسکین

در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را بررسی کردیم و گفتیم که آیا هایفو سرطان‌زاست یا نه. به طور کلی، فواید و مزایای هایفو بیش از عوارض احتمالی آن است. شما می‌توانید نحوه کار با دستگاه‌های هایفو را در آکادمی مای اسکین بیاموزید و وارد این حوزه کاری جذاب شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید