درمان چروک دور چشم | 7 راه برای رفع چروک دور چشم

درمان چروک دور چشم

خطوط ریز و چین و چروک زیر چشم از علائم فیزیکی و اجتناب‌ناپذیر روند پیری هستند. چین و چروک زیر چشم زمانی اتفاق می‌افتد که پوست اطراف آن نازک‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که این فرایند می‌تواند با قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب، سیگار کشیدن، حرکات مکرر صورت و برخی ویژگی‌های ژنتیکی تسریع شود. چین و چروک‌ها ظاهر نه چندان زیبایی به صورت می‌بخشند. در این مقاله 7 راه برای درمان چروک دور چشم معرفی می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

چگونه از شر چین و چروک زیر چشم خلاص شویم؟

دو نوع چین و چروک دور چشم به نام خطوط پویا و استاتیک وجود دارد. خطوط پویا چین و چروک‌هایی هستند که در اثر حرکت عضلات ایجاد می‌شوند و خطوط استاتیک خطوطی هستند که حتی در صورت منقبض نشدن ماهیچه‌ها به وجود می‌آیند. علت اصلی چین و چروک دور چشم، کاهش سطح کلاژن موجود در لایه درم پوست است که در طول سال‌ها از بین می‌رود. کلاژن در حمایت از ساختار صورت و مسئول حفظ جوانی پوست است و مقدار کم آن می‌تواند باعث تحلیل رفتن پوست اطراف چشم و ایجاد خطوط و چین و چروک‌هایی شود که با گذشت زمان بیشتر نمایان می‌شوند. برای رفع چین و چروک‌های دور چشم چند راهکار پیش روی شماست:

تزریق مواد ضد پیری؛ اولین راهکار درمان چروک دور چشم

درمان‌های تزریقی مانند آموزش لیزر موهای زائد روش‌های سریع و محبوبی هستند که بدون تهاجمی و عمل جراحی، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهند. در طول درمان چین و چروک دور چشم، اپراتور مقداری محلول طبیعی مانند اسید هیالورونیک به پوست تزریق می‌کند تا ظاهر ناحیه چشم را بهبود بخشد و میزان کلاژن را تقویت کند.

تزریق بوتاکس برای درمان چروک دور چشم

بوتاکس یکی دیگر از روش‌های زیبایی مقرون‌به‌صرفه و در دسترس و مانند تمام درمان‌های تزریقی مورد تأیید FDA است و توسط پزشکان واجد شرایط، در محیط‌های ایمن و استریل اجرا می‌شود. بوتاکس مانند آر اف به کاهش ظاهر خطوط ظریف، خطوط لبخند و چین‌های پویا و برجسته‌تر کمک می‌کند. در مقاله دیگری طرز استفاده از دستگاه آر اف را توضیح داده‌ایم. این راهکار برای شل کردن عضلات بیش از حد فعال اطراف چشم عمل می‌کند و به این ترتیب چروک دور چشم را کاهش می‌دهد.

تزریق بوتاکس برای درمان چروک دور چشم

پرکننده‌های پوستی

پرکننده‌های پوستی می‌توانند به بازگرداندن حجم، لیفت، بازتعریف و روشن کردن ناحیه زیر چشم کمک کنند. انواع مختلفی از پرکننده‌های پوستی وجود دارد که ممکن است در درمان مشکلات مختلف پوست موثر باشند. این درمان عمدتاً خاصیت حجیم کننده و حجم‌دهنده دارد و می‌تواند در درمان هرگونه لاغری، تیرگی زیر چشم، طراوت بخشیدن به ناحیه چشم و نرم کردن خطوط ریز موثر باشد.

Tear trough fillers؛ برای رفع سریع چروک دور چشم

این یک درمان جوان کننده و تقویت کننده کلاژن است که قدرت قابل توجهی در کاهش گودی زیر چشم، حلقه‌های تیره و چین و چروک دارد. براساس در دوره مراقبت از پوست گفته می‌شود، این کار با تحریک تولید کلاژن اثرات پیری را معکوس می‌کند تا درخشش تازه‌ای در اطراف چشم شما ایجاد کند.

Sculptra برای رفع دائمی چروک زیر چشم

درمان Sculptra  یکی دیگر از درمان‌های تزریقی ضد پیری است که برای جایگزینی کلاژن از دست رفته و جلوگیری از کاهش قابلیت ارتجاعی پوست در اطراف زیر چشم در آینده عمل می‌کند. پلی-ال-لاکتیک اسید ماده اولیه Sculptra  و یک فیلر قابل جذب و مورد تایید FDA است که به ارفع چروک‌های پوستی کمک می‌کند. این روش مانند دستگاه‌های لاغری غیر تهاجمی نیازی به عمل جراحی ندارد و می‌تواند به روشن شدن کل ناحیه صورت کمک کند.

Profhilo: روش درمان قطعی چروک دور چشم

یک درمان ضد پیری احیا کننده است که به پر کردن اسید هیالورونیک پوست کمک می کند. Profhilo برای مقابله با روند پیری و جایگزینی هیالورونیک اسید از دست رفته در طول سال‌ها کار می‌کند. این روش برای رفع چروک‌های صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد و نوعی لیفت طبیعی به چهره می‌بخشد. همچنین به صاف کردن خطوط و چین‌های دور دهان و سفت شدن پوست اطراف گردن کمک می‌کند.

Profhilo: روش درمان قطعی چروک دور چشم

میکرونیدلینگ؛ آخرین راه موثر برای درمان چروک دور چشم

این درمان همچنین به عنوان درمان القای کلاژن شناخته می‌شود که سوراخ‌های ریزی را در پوست ایجاد می‌کند تا بازسازی سلول‌های پوست را تشویق و پاسخ درمانی طبیعی بدن را تحریک کند. هنگامی که این پاسخ فعال می‌شود، کلاژن و الاستین (دو پروتئینی که در از بین بردن چین و چروک‌ها نقش اساسی دارند) تولید می‌شوند تا ظاهری درخشان‌تر و جوان‌تر ایجاد کنند. این درمان همچنین در کاهش جای زخم، هرگونه اختلال رنگدانه و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش موثر است. تمامی این مباحث در دوره آموزش لیزر صورت نیز ارائه می‌شود.

راهکارهای جلوگیری از بروز چین و چروک دور چشم

انجام اقدامات پیشگیرانه مهم‌ترین قدم در به تاخیر انداختن و کاهش علائم قابل مشاهده پیری است. برخی از راه‌های انجام اقدامات پیشگیرانه، حذف عوامل مضر سبک زندگی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد الکل و متعهد شدن به یک روال پوستی مناسب و ضد پیری است.

محصولات مراقبت از پوست، مانند کرم‌های دور چشم و سرم‌های حاوی رتینوئید، SPF، اسید هیالورونیک، ویتامین‌های C و E، کافئین و اسیدهای آلفا هیدروکسی ممکن است به تاخیر انداختن علائم اولیه چین و چروک و خطوط زیر چشم کمک کنند. اگرچه یک روال مراقبت از پوست موثر، محافظت طولانی مدت و مداوم را فراهم می‌کند، اما نتایج آن ممکن است سریع نباشد. درمان‌های خانگی نیز می‌توانند فقط برای جلوگیری از خطوط ریز موثر باشند.

آیا روش‌های درمان چروک دور چشم دردناک هستند؟

مطابق با آنچه در دوره آنلاین اپراتور لیزر گفته می‌شود، در هر مداخله زیبایی میزان درد بسته به نوع درمان و تحمل درد فردی متفاوت خواهد بود. از آنجایی که تمام درمان‌های فوق نسبت به جراحی کمتر تهاجمی هستند، حداقل درد در مورد آن‌ها قابل انتظار است. با این حال، می‌توان از ژل‌های خنک کننده و عوامل بی‌حس کننده برای کاهش هر درد استفاده کرد.

آیا روش‌های درمان چروک دور چشم دردناک هستند؟

کدام درمان چروک دور چشم برای من مناسب است؟

پاسخ این سوال به نگرانی‌ها و ترجیحات پوست شما بستگی دارد. بهترین راه برای کشف اینکه کدام درمان برای شما مناسب است، مشاوره با پزشکان و افراد آموزش دیده است. چنین افرادی با جزییات، موثرترین مسیر درمانی را برای رسیدن به اهداف پوستی شما طی خواهند کرد. برای مثال گاهی اوقات برداشتن خال قرمز یکی از اهداف جانبی رفع چین و چروک در نظر گرفته شده و برنامه مداخلات زیبایی بر این اساس تهیه و تنظیم می‌شود.

آموزش روش‌های درمان چروک دور چشم در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مطلب به معرفی راهکارهای درمان چین و چروک دور چشم پرداختیم. در مرکز تخصصی پوست و موی مای اسکین، کلیه دوره‌های آموزشی پوستی تحت نظر بهترین پزشکان ارائه می‌شود. هزینه شرکت در دوره‌ها مانند هزینه دوره تزریق ژل و بوتاکس نسبت به سرفصل‌هایی که در هر دوره می‌آموزید، کاملا منطقی و مقرون‌به‌صرفه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌ها می‌توانید از طریق سایت اقدام کنید یا با مشاوران ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید