بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم چیست؟

بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم

تاکنون دستگاه‌های لیزر متنوعی ساخته و عرضه شده‌اند که هر کدام کاربری متفاوتی دارند. برخی دستگاه‌ها برای از بین بردن موهای نازک و کم‌رنگ مناسب هستند و برخی دیگر، بهترین نتیجه را بر موهای ضخیم دارند. بنابراین قبل از مراجعه برای لیزر موهای زائد، باید بهترین دستگاه مناسب شخص خودتان را بشناسید. در این مقاله انواع دستگاه‌های لیزر را معرفی می‌کنیم و در نهایت توضیح می‌دهیم که بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم کدام است. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

آشنایی با انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد

یکی از سرفصل‌های مهم در دوره‌های آموزش اپراتور لیزر این است که انواع دستگاه‌ها معرفی می‌شوند تا هنرجو توانایی تشخیص بهترین و مناسب‌ترین دستگاه برای مراجع را داشته باشد. در غیر این صورت، مراجع از جلسات لیزر جواب مطلوبی نمی‌گیرد. در این بخش به اختصار با انواع دستگاه‌ها و کاربرد هر کدام آشنا می‌شوید.

لیزر موهای زائد الکساندرایت؛ بهترین دستگاه لیزر برای پوست روشن

یکی از محبوب‌ترین و البته شناخته‌ شده‌ترین انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد، الکساندرایت است که برای از بین بردن موهای زائد افرادی که رنگ پوست روشنی دارند، عالی عمل می‌کند. از طرف دیگر، در دوره‌های آموزش مراقبت از پوست تاکید می‌شود که در همه مداخلات زیبایی به آستانه تحمل درد مراجع توجه گردد. بر این اساس، این دستگاه‌ها برای کسانی که به درد حساس هستند و آستانه تحمل درد پایینی دارند نیز فوق العاده است. به این دلیل که پرتوهای دستگاه الکساندرایت طول موج‌های کوتاه‌تری نسبت به دیگر دستگاه‌های مشابه دارند. به عبارت دیگر، پرتوهای لیزر به عمق پوست نفوذ نکرده و درد زیادی ایجاد نمی‌کنند.

نکته‌ای که باید در مورد این روش لیزر موهای زائد به آن توجه داشته باشید، این است که گفته می‌شود جوابدهی با دستگاه الکساندرایت نسبت به روش‌های دیگر کمی زمان بیشتری می‌برد. در واقع از آنجایی که طول موج‌ها نسبت به روش‌های دیگر کوتاه‌تر هستند، اغلب باید جلسات بیشتری برای لیزر مراجعه کنید تا جواب بگیرید. البته نکته جالب در مورد لیزر موهای زائد با الکساندرایت این است که اثرات آن نسبت به سایر روش‌های حذف موهای زائد بسیار طولانی‌تر است و در برخی موارد، موهای زائد به طور دائمی حذف می‌شوند.

لیزر موهای زائد الکساندرایت؛ بهترین دستگاه لیزر برای پوست روشن

لیزر موهای زائد روبی؛ بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک

لیزر روبی اولین دستگاهی است که برای حذف موهای زائد اختراع شد و بهترین لیزر برای موهای نازک محسوب می‌شود. با این دستگاه مدت زمان بیشتری طول می‌کشید تا ناحیه کوچکی موردهدف قرار گیرد؛ به همین دلیل در کمتر مرکز زیبایی این دستگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. لیزر روبی روی موهای تیره و ضخیم کار نمی‌کند اما برای کسانی که موهای روشن، ظریف و پوست روشنی دارند، عالی است. از آنجایی که سابقه استفاده از این دستگاه طولانی است، تحقیقات زیادی وجود دارد که اثربخشی آن را تایید می‌کنند.

علاوه بر زمان‌بر بودن، مشکل دستگاه‌های روبی مانند آنچه که در آموزش آر اف صورت گفته می‌شود، این است که ممکن است برخی افراد پس از لیزر، عوارض جانبی متعددی مانند ناراحتی و قرمزی در اطراف ناحیه درمان را تجربه کنند. با این حال این مشکلات با کمپرس سرد و مقداری مرطوب کننده، رفع می‌شوند. البته همه این عوارض جانبی را تجربه نمی‌کنند و معمولا افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر در معرض عوارض جانبی ناشی از سوختگی در این روش هستند، زیرا پوست تیره نور لیزر را راحت‌تر جذب می‌کند.

لیزر موهای زائد ان‌دی یا ان‌دی‌یاگ؛ بهترین دستگاه لیزر برای موهای تیره

دستگاه‌های ان‌دی‌یاگ لیزرهای سنگینی هستند که به طور ویژه برای حذف موهای ضخیم طراحی شده‌اند و همچنین گزینه بی‌نقصی برای افراد با رنگ پوست تیره هستند. این لیزر روی پوست‌های تیره عالی عمل می‌کند، اما روی پوست‌های روشن جوابدهی چندانی ندارد. بنابراین افرادی که موهای نازک‌تر و پوست روشن‌تری دارند، باید از لیزرهای متفاوتی استفاده کنند، زیرا احتمال اثربخشی آن‌ها با دستگاه‌های دیگر بیشتر است.

در لیزرهای ان‌دی‌یاگ از طولانی‌ترین طول موج استفاده می‌شود. به همین دلیل، این دستگاه‌ها کمی دردناک‌تر هستند و نتایج دائمی‌تری ارائه می‌دهند. البته اگر درد زیاد و غیرقابل تحملی را در هر نوع مداخله زیبایی احساس کردید، به تجربه و تخصص اپراتور شک کنید؛ چرا که هزینه دوره تزریق ژل و بوتاکس و کار با دستگاه‌های لیزر، چیزی است که هر کسی باید پیش از ورود به حوزه زیبایی بپردازد. در غیر این صورت، آسیب بعضا دائمی مراجع حتمی خواهد بود.

لیزر موهای زائد ان‌دی یا ان‌دی‌یاگ؛ بهترین دستگاه لیزر برای موهای تیره

لیزر موهای زائد دایود؛ بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم

نوع دیگری از دستگاه‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، لیزر موهای زائد دایود است. این نوع لیزرها تقریبا شبیه الکساندرایت هستند، اما از طول موج بلندتری استفاده کرده و در نتیجه در سطح عمیق‌تری به پوست نفوذ می‌کنند. لیزر دایود برای افرادی که موهای ضخیم یا رنگ پوست متوسط تا تیره دارند، انتخاب خوبی است و بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم محسوب می‌شود.

این دستگاه فوق‌العاده همه کاره و تقریبا بدون درد بوده و یکی دیگر از گزینه‌های محبوب در بین مراجعان است. معمولا به تعداد جلسات زیادی برای رفع موهای زائد با لیزر دایود نیاز نیست و عوارض جانبی خاصی ندارد. به همین دلیل بلافاصله پس از لیزر دایود هم می‌توانید برای دیگر مداخلات زیبایی مانند آموزش تزریق ژل لب مراجعه کنید.  با این حال به خاطر داشته باشید که تعداد جلسات مورد نیاز هر فرد به ضخامت و تراکم موها و رنگ پوست هر کسی بستگی دارد.

بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم کدام است؟

بر اساس آنچه که تاکنون توضیح دادیم، اگر موهای ضخیم و پوست تیره‌ای دارید، بهترین دستگاه لیزر ان‌دی‌یاگ و در صورتی که موهای ضخیم و پوست روشن و متوسطی دارید، بهترین گزینه پیش روی شما لیزر دایود است. توصیه می‌کنیم اهمیت نوع دستگاه را در جوابدهی دست کم نگیرید. همانطور که در آموزش مزوتراپی مو با دستگاه میکرونیدلینگ گفته می‌شود مداخله زیبایی مذکور باید با توجه به شرایط متقاضی انجام شود، لیزر موهای زائد نیز از این قاعده مستثنا نیست.

بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم کدام است؟

عوارض جانبی لیزر موهای زائد دایود چیست؟

در صورتی که لیزر موهای زائد دایود برای پوست‌های بسیار تیره استفاده شود، احتمال تاول زدن، ایجاد سوختگی، زخم و لکه‌های قهوه‌ای پس از لیزر وجود دارد. در این شرایط حتی بهترین پماد برای از بین بردن خال گوشتی هم تاثیری در رفع لکه‌ها نخواهد داشت. در برخی موارد نیز پوست در قسمت لیزر شده خاکستری می‌شود و موهای زائد بیشتر از قبل رشد می‌کنند. بنابراین در صورتی که پوست خیلی تیره‌ای دارید، حتما از لیزر ان‌دی‌یاگ استفاده کنید.

چگونه عوارض جانبی بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم را به حداقل برسانیم؟

برای اینکه عوارض جانبی هر نوع مداخله زیبایی، چه حذف موهای زائد و چه از بین بردن خال‌های سطحی صورت، به حداقل برسد، باید به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های جامعی را در آن زمینه خاص گذرانده‌اند و مدرک معتبری دارند.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر در آکادمی مای اسکین

در این مقاله بهترین دستگاه لیزر برای موهای سفید و همچنین موهای ضخیم را معرفی کردیم و گفتیم بهترین‌ها برای موهای ضخیم چه عوارض جانبی احتمالی دارند. شما می‌توانید نحوه کار با انواع دستگاه‌ها را در آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید