برداشتن خال سطحی صورت؛ سریع‌ترین روش‌های برداشتن خال سیاه

از بین بردن خال های سطحی صورت

با وجود این که برخی افراد خال‌های صورت را به‌عنوان نشانه‌ای از زیبایی می‌دانند، برخی دیگر از خال‌های صورت خود بیزارند! این دسته از افراد به دنبال راهی برای از بین بردن خال های سطحی صورت خود هستند. روش‌های مختلفی برای برداشتن خال سطحی صورت وجود دارد که شامل استفاده از دستگاه‌های پزشکی پیشرفته، جراحی یا استفاده از کرم‌های آرایشی با پوشانندگی قوی می‌شود. در ادامه این مطلب، شما را با سریع ترین روش از بین بردن خال آشنا می‌کنیم؛ از‌این‌رو با مطالعه ادامه مطلب تصمیم‌گیری شما برای انتخاب بهترین روش از بین بردن خال سطحی آسان‌تر خواهد بود.

لیزر خال سطحی؛ انقلابی در از بین بردن خال‌های صورت

برداشتن خال سطحی صورت، با استفاده از لیزر، یکی از روش‌های مدرن و پیشرفته در زمینه درمان‌های زیبایی پوست به شمار می‌رود. این فناوری از پرتوهای متمرکز نور برای هدف قرار دادن و تخریب سلول‌هایی که رنگدانه‌ی خال را تولید می‌کنند، استفاده می‌کند. در این روش اپراتور ابتدا با استفاده از بی‌حس‌کننده موضعی، ناحیه موردنظر را بی‌حس می‌کند؛ سپس پرتوهای قدرتمند نور برای لیزر خال سطحی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در‌واقع با استفاده از لیزر، بالاترین لایه پوست از بین می‌رود و به این طریق از شر خال‌های سطحی که روی این لایه قرار گرفته‌اند، خلاص می‌شوید. با‌توجه‌به اندازه خال سطحی، ممکن است لازم باشد چند جلسه برای لیزر مراجعه کنید تا خال‌ها کاملا ناپدید شوند.

خال سطحی صورت چیست؟ برداشتن خال پوستی به روش خانگی ممکن است؟

بعد از لیزر درمانی پزشک یا اپراتور دستگاه دستورالعمل‌های مراقبتی مانند بیرون نرفتن زیر نور خورشید، آرایش نکردن سنگین، پوشاندن ناحیه تحت درمان با بانداژ چسب و غیره را به شما می‌دهد. حتما آن‌ها را جدی بگیرید و رعایت کنید. در چند سال اخیر انواع دستگاه‌های لیزر با کارکردهای مختلف، روی کار آمده‌اند و با‌توجه‌به محبوبیت و متقاضیان زیاد این دستگاه‌ها، دوره‌هایی مانند دوره آموزش کار با دستگاه ليزر دايود الكس طرفداران پروپاقرصی دارد. لیزر درمانی برای از بین بردن خال سطحی صورت نیز روش موثری است.

مدت زمان بهبودی بعد از لیزر خال سطحی چقدر است؟

مدت زمان بهبودی لیزر خال سطحی مراجعان جوان‌تر سریع‌تر از افراد مسن‌تر است و برش‌های کوچکی که برای سوزاندن یا برداشتن فیزیکی خال زده می‌شود، زمان کمتری برای بهبودی نیاز دارند. به‌طورکلی ۲ یا ۳ هفته طول می‌کشد تا زخم‌های برداشتن خال های سطحی صورت به‌طورکامل محو شوند.

اگر لیزر را برای از بین بردن خال‌های سطحی صورت انتخاب کرده باشید، التهاب بعد از لیزر معمولا ۲۴ ساعت بعد رفع می‌شود؛ اما ناحیه تحت درمان، ۱۰ الی ۱۴ روز بعد به لکه قرمز رنگی تبدیل می‌گردد که ممکن است کمی برجستگی داشته باشد. با این حال جای نگرانی نیست و بعد از گذشت چند هفته، برجستگی و رنگ آن کاملا به حالت طبیعی برمی‌گردد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که با وجود استفاده از دستگاه لیزر، ولی روش انجام لیزر موهای زائد با روش لیزر خال سطحی کاملا متفاوت است.

کرایوتراپی؛ برداشتن خال سطحی با معجزه سرما!

کرایوتراپی یکی از روش‌های موثر در از بین بردن خال سیاه روی صورت است که برای برداشتن خال سطحی کاربرد بسیاری دارد. این روش که به فرآیند روش از بین بردن خال سطحی با استفاده از سرما اشاره دارد، عمدتاً از نیتروژن مایع برای ایجاد سرمای شدید و متمرکز بر خال استفاده می‌کند.

سرما به‌سرعت به ساختار سلولی خال نفوذ کرده و باعث از بین رفتن و نابودی آن می‌شود. این روش در مقایسه با سایر روش‌ها کمتر تهاجمی است و معمولاً با درد و ناراحتی کمتری همراه است. بهبودی پس از کرایوتراپی نسبتاً سریع است و معمولاً اثرات جانبی جزئی دارد. اگر قصد انجام مزوتراپی صورت دارید و به‌تازگی برای برداشتن خال سیاه صورت اقدام کرده‌اید، حتما پیش از شروع مزوتراپی این موضوع را با پزشک یا اپراتور خود در میان بگذارید.

از بین بردن خال‌های سطحی صورت با لیزر

برداشتن خال قهوه ای صورت با پلکسر در سریع‌ترین زمان

پلکسر که در برخی دوره‌های آموزش تزریق بوتاکس یا دوره‌های آموزشی کار با دستگاه‌های زیبایی به‌عنوان سریع ترین روش از بین بردن خال شناخته می‌شود، یکی از روش‌های نوین و کم‌تهاجمی در از بین بردن خال سطحی است. این روش با استفاده از تکنولوژی پلاسما کار می‌کند و برای از بین بردن خال صورت بسیار موثر واقع می‌شود.

طی فرایند پلکسر، یک دستگاه کوچک انرژی پلاسما را به نقطه دقیق خال متمرکز می‌کند که باعث خشک شدن و در نهایت ریزش خال می‌شود. روش از بین بردن خال های سیاه صورت با پلکسر نیاز به زمان بهبودی کمتری دارد و به‌طور‌معمول با کمترین عوارض جانبی همراه است که آن را به گزینه‌ای محبوب برای برداشتن خال‌ها تبدیل کرده است.

از بین بردن خال صورت در یک روز با استفاده از روش سوزاندن

اگر به دنبال سریع ترین روش از بین بردن خال هستید، روش سوزاندن دقیقا همان روشی است که به دنبال آن می‌گردید. برای از بین بردن خال صورت در یک روز با روش سوزاندن، اغلب از لیزر یا الکتروکوتر استفاده می‌شود. در این روش حرارت بالا به‌سرعت ساختار خال را خشک کرده و آن را از بین می‌برد.

این روش ممکن است با کمی درد و سوزش همراه باشد، اما به دلیل سرعت بالا، برای بسیاری از افراد که به دنبال سریع ترین روش از بین بردن خال هستند، مطلوب است. با‌این‌حال، مهم است که روش سوزاندن خال سطحی را تحت نظارت یک متخصص پوست انجام دهید تا از ایمنی و کاهش احتمال بروز عوارض جانبی اطمینان حاصل شود.

برای از بین بردن خال صورت چه کنیم؟ روش پلاسما را امتحان کنید!

استفاده از روش پلاسما برای از بین بردن خال های ریز صورت یا خال‌های بزرگ‌تر، یکی از سریع‌ترین روش‌های از بین بردن خال محسوب می‌شود. در این فرآیند، یک دستگاه پلاسما انرژی کنترل‌شده‌ای را به ناحیه خال اعمال می‌کند که سلول‌های خال را خشک کرده و به‌تدریج آن‌ها را از بین می‌برد. این روش دقیق و کم‌تهاجمی، بهبودی سریع‌تری نسبت به روش‌های جراحی سنتی دارد و معمولاً با عوارض جانبی کمتری همراه است.

انتخاب روش پلاسما برای برداشتن خال‌های کوچک و سطحی، به‌ویژه در نواحی حساس صورت، گزینه‌ای محبوب و موثر است؛ البته به‌طورکلی، آنچه در دوره آموزش دستگاه هایفو و سایر دوره‌های مربوط به زیبایی پوست و مو توصیه می‌شود، مشورت با یک پزشک متخصص قبل از انجام چنین مداخلاتی ضرورت دارد.

چگونه خال های صورت را از بین ببریم؟ با استفاده از دستگاه آر اف

روش آر اف (رادیوفرکانسی) یکی از مدرن‌ترین و کارآمدترین روش‌ها برای برداشتن خال سطحی است. این روش از بین بردن خال های سطحی صورت با استفاده از امواج رادیویی کار می‌کند که به‌طور‌مستقیم ساختار سلولی خال را هدف‌گیری می‌کنند. انرژی حاصل از این امواج باعث تخریب سلول‌های خال می‌شود و در‌نتیجه خال به‌تدریج و به‌طور‌مؤثر از بین می‌رود. این روش نسبت به سایر تکنیک‌ها معمولاً با عوارض جانبی کمتر و دوره بهبودی سریع‌تری همراه است.

از بین بردن خال های سطحی صورت در خانه با استفاده از بهترین کرم

کرم از بین برنده خال سطحی یکی دیگر از راهکارهای برداشتن خال است. درواقع، برای برداشتن خال سطحی صورت می‌توانید از کرم لایه‌بردار یا کرم سفیدکننده مخصوص استفاده کنید. برخی از نمونه‌های بهترین کرم برای از بین بردن خال صورت معمولا بدون نسخه نیز در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. با‌این‌حال، برخی از افراد در صورت استفاده از این کرم‌ها ممکن است با آلرژی مواجه شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود پیش از استفاده از کرم از بین برنده خال سطحی با متخصص پوست مشورت کنید یا در ناحیه کوچکی داخل آرنج‌تان تست حساسیت انجام دهید.

جای لیزر خال کی خوب میشه؟

توجه داشته باشید که هزینه کرم از بین برنده خال نسبت به هزینه درمان‌های پزشکی تخصصی بسیار ارزان‌تر است. به‌طورکلی، هزینه هایفوتراپی صورت یا استفاده از سایر دستگاه‌های پزشکی زیبایی، نسبت به استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، گران‌تر در نظر گرفته می‌شود.

برای انتخاب سریع ترین روش از بین بردن خال با پزشک مشورت کنید

در پایان این مقاله، به‌خوبی مشخص شد که از بین بردن خال سطحی صورت با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته، همچون لیزر و کرایوتراپی، امکان‌پذیر است. لیزر خال سطحی به دلیل دقت و سرعت بالا، یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین روش‌های از بین بردن خال محسوب می‌شود. این روش‌ها نه‌تنها به حذف خال‌های ناخواسته کمک می‌کند، بلکه با دوره بهبودی کوتاه‌مدت و کاهش احتمال بروز عوارض جانبی، تجربه‌ای ایمن و راحت را برای افراد فراهم می‌آورند. به یاد داشته باشید که قبل از انجام هرگونه درمان، مشورت با یک متخصص پوست ضروری است تا بهترین روش براساس نوع پوست و خصوصیات خال‌های شما انتخاب شود.

به‌طورکلی، برای این که در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه بگیرید، باید به افراد ماهر آموزش‌دیده مراجعه کنید. آکادمی مای اسکین دوره‌های آموزشی تخصصی لیزر خال سطحی را برگزار می‌کند تا بتوانید آینده شغلی خود را در این زمینه تامین کنید. شما می‌توانید نحوه کار با دستگاه‌های لیزر مناسب برای برداشتن خال را از این آکادمی بیاموزید. اگر سوالی درباره برداشتن خال سطحی دارید، در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین خواهیم بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید