بهترین دستگاه لیزر برای لک صورت، از بین بردن جای جوش و لک صورت با لیزر

بهترین لیزر برای لک صورت

از سال 1963 تاکنون درمان‌های مراقبت از پوست با لیزر راه درازی را طی کرده‌اند؛ به همین دلیل امروزه در کلاس‌های آموزش لیزر بدن کار با انواع دستگاه‌ها برای رفع همه مشکلات پوستی، از پاک کردن خالکوبی و حذف موهای زائد گرفته تا هیپرپیگمانتاسیون، اسکار آکنه و حذف خطوط و چین و چروک پوست را آموزش می‌دهند. در این میان انواع دستگاه‌های لیزر که لک صورت و جای جوش را از بین می‌برند، محبوبیت زیادی دارند. از این رو تصمیم گرفته‌ایم در مقاله پیش روی‌تان بهترین دستگاه لیزر برای لک صورت و جای جوش را معرفی کرده و مزایای آن را بررسی کنیم. با کشف بهترین روش‌ها برای از بین بردن لک صورت با لیزر، می‌توانید به سوی پوستی شفاف و بدون لک گام بردارید.

استفاده از دستگاه لیزر ای پی ال برای لک صورت

اگر برای از بین بردن لک صورت با لیزر به متخصصان مربوطه مراجعه کنید، احتمالا اولین گزینه‌های پیش روی شما دستگاه پالس شدید نور (IPL) و دستگاه نور پهن باند (BBL) باشد. IPL بهترین دستگاه لیزر برای لک صورت است و به‌طور باورنکردنی در کاهش همه نشانه‌های آسیب ناشی از نور خورشید شامل رنگدانه‌ها، لکه‌ها، قرمزی و رنگ ناهموار پوست موثر خواهد بود.

آیا لیزر برای از بین بردن لک صورت مفید است؟

با این حال این دستگاه‌ها تاثیری بر بافت پوست، سفت شدن آن و رفع چین و چروک‌ها ندارند و به این منظور باید به افرادی مراجعه کنید که کلاس آموزش تزریق بوتاکس در تهران را گذرانده‌اند. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره‌ای کردیم، این لیزرها برای افرادی که رنگ پوست تیره یا سابقه هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب دارند، توصیه نمی‌شود.

لیزر سی اند بی؛ یکی از انواع دستگاه لیزر لک صورت برای پوست‌های مختلف

لیزر Clear + Brilliant که گاهی اوقات به‌عنوان Baby Fraxel نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع دستگاه‌های لیزر با شدت پایین است که در دو نوع اورجینال و پرمیا وجود دارد و برای رفع رنگدانه‌های پوستی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر بدون درد است و اثراتی مشابه با لایه‌برداری شیمیایی ایجاد می‌کند. مدل اورجینال برای کوچک کردن منافذ و بهبود بافت صورت ایده‌آل است، اما برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت با لیزر بهتر است از Permea استفاده کنید. اگر اپراتور طرز استفاده از دستگاه جوانسازی پوست را بداند، بهترین نتایج معمولا پس از یک دوره سه جلسه‌ای به فاصله 4 هفته حاصل می‌شود.

از بین بردن لک صورت با دستگاه

برداشتن لک صورت با لیزر پیکوشور (PicoSure) با اثربخشی بالا

یکی دیگر از گزینه‌های عالی در لیزر صورت برای لک، دستگاه پیکوشور است. این دستگاه برای رفع رنگدانه‌ها در همه رنگ‌های پوست استفاده می‌شود و اخیرا مجوز FDA را برای درمان ملاسما دریافت کرده است. در واقع در حال حاضر این لیزر تنها دستگاهی است که برای انجام این کار تایید شده است.

در دستگاه لیزر پیکوشور، انرژی (و نه گرما) روی پوست متمرکز می‌شود و رنگدانه‌ها را با هر منشایی، چه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ملاسما، اسکار آکنه، یا حتی یک خالکوبی ناخواسته، مورد‌هدف قرار می‌دهد. PicoSure مانند سایر دستگاه‌ها تولید کلاژن و الاستین را تحریک کرده و آن را به درمان پیشگیرانه بی‌نظیری تبدیل می‌کند. در نتیجه با این لیزر، از مراجعه به افرادی که دوره‌های اموزش تزریق ژل را گذرانده‌اند، بی‌نیاز می‌شوید.

 

از بین بردن لک صورت با لیزر Q-Switch؛  رفع لکه‌های پیری و خالکوبی‌

لیزر Q-Switch، یکی از پیشرفته‌ترین و موثرترین فناوری‌ها در زمینه لیزر لکه‌های صورت و برداشتن لک صورت با لیزر است. این تکنولوژی با استفاده از طول موج‌های خاص و شدت بالای نور، به‌طورمؤثری در هدف قرار دادن و از بین بردن لک‌های پوستی نظیر لکه‌های پیری، آفتاب و حتی خالکوبی‌ها عمل می‌کند؛ ازاین‌رو دستگاه Q-Switch را می‌توان دستگاهی مناسب برای درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست دانست. نکته قابل‌توجه درباره لیزر Q-Switch این است که به دلیل دقت بالای این روش، تأثیر آن روی بافت‌های اطراف لک، بسیار محدود و کمتر آسیب‌زاست.

یکی از دلایلی که لیزر Q-Switch را به‌عنوان بهترین دستگاه برای از بین بردن لک صورت مطرح می‌کند، توانایی آن در شکستن رنگدانه‌های موجود در لک‌ها به ذرات بسیار ریز است. این ذرات سپس توسط سیستم لنفاوی بدن دفع می‌شوند که نتیجه آن کاهش محسوس و مؤثر لکه‌های پوستی است. از سایر مزایای این روش می‌توان به دوره نقاهت نسبتاً کوتاه و کم درد بودن جلسات اشاره کرد.

قیمت از بین بردن لک صورت با لیزر چقدر است؟

دستگاه لیزر فوتونا؛ بهترین دستگاه برای از بین بردن لک صورت

در دوره های آموزشی پوست و زیبایی در تهران دستگاه لیزر فوتونا به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین دستگاه‌های لیزر برای لک صورت شناخته می‌شود و در زمینه رفع لک صورت با لیزر کارایی بی‌نظیری دارد. فوتونا با بهره‌گیری ترکیبی از طول موج‌های مختلف، قادر است به‌طوردقیق و مؤثر به لایه‌های مختلف پوست نفوذ کرده و رنگدانه‌های مسئول ایجاد لک‌ها را هدف قرار دهد. این امر سبب می‌شود که از بین بردن لک صورت با دستگاه فوتونا نه‌تنها مؤثر، بلکه نسبتاً بدون درد و با عوارض جانبی کمتری همراه باشد.

یکی از مزایای برجسته فوتونا، قابلیت تنظیم انرژی و طول موج است که به پزشک امکان می‌دهد تا درمان را به‌طورخاص برای هر بیمار و براساس نوع و میزان لک‌های پوستی تنظیم کند. این دقت بالا در تنظیمات، از بین بردن لک با لیزر فوتونا را به یکی از موثرترین روش‌ها در این زمینه تبدیل می‌کند.

لیزر CO2 فرکشنال؛ سریع ترین راه از بین بردن لک صورت با لیزر

دستگاه CO2 فرکشنال، بهترین لیزر برای لک صورت است که نوعی لیزر لایه‌بردار قوی محسوب می‌شود. در هر جلسه از این لیزر، یک لایه از روی لکه‌ها و رنگدانه‌ها برداشته می‌شود و در نتیجه به‌مرور زمان مانند آنچه که در آموزش مزوتراپی گفته می‌شود، لکه‌ها کمرنگ و محو خواهند شد. دوره نقاهت از بین بردن لک صورت با لیزر CO۲ نسبت به دستگاه‌های دیگر، طولانی‌تر است و معمولا تا یک هفته بعد باید با قرمزی و زخم پوست صورتتان کنار بیایید.

نکات پس از لیزر برای زودتر از بین رفتن لکه‌های صورت

معمولا از بین بردن لک صورت با لیزر نیاز به مراقبت‌های رعایت برخی نکات بهداشتی دارد؛ بدین‌منظور پزشکان و افرادی که در دوره اموزش مزونیدلینگ و لیزر شرکت کرده‌اند، توصیه می‌کنند که از کرم‌ها یا سرم‌های تجویزی به‌صورت موضعی روی ناحیه تحت درمان استفاده کنید تا روند بهبودی سریع‌تر شود. علاوه‌بر این، مراجعه برای مزونیدلینگ کمک می‌کند تا تولید کلاژن افزایش یابد. ضمن اینکه PRP برای بعد از لیزرهای رفع رنگدانه‌های پوستی توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید