7 روش اصولی برای درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست

درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم و شدید خورشید با مشکلاتی مانند پیری زودرس، آفتاب سوختگی و در نهایت سرطان پوست همراه است. استفاده از کرم ضدآفتاب همواره در طول روز توصیه می‌شود که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند. بااین‌حال گاهی اوقات شدت نور خورشید به حدی است که حتی قوی‌ترین کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا نیز نمی‌توانند مانع از آفتاب سوختگی شوند. در چنین مواقعی باید حتما به سراغ درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست بروید. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، اما نمی‌دانید چه اقدامی باید انجام دهید، این مقاله برای شما نوشته شده است. به خواندن مقاله پیش رو ادامه دهید تا 7 روش درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست را از زبان متخصصان این حوزه برایتان بیان کنیم.

۱. حمام شیر یا بلغور جو دوسر؛ دو روش عالی برای درمان آفتاب سوختگی و تسکین آن

بلغور جو دوسر ریز و آسیاب‌شده خواص ضدالتهابی دارد و در کنترل التهاب و خارش درصورت آفتاب سوختگی موثر است. ازهمین‌رو برای درمان سریع آفتاب سوختگی و تیرگی پوست، توصیه می‌کنیم از بلغور استفاده کنید. حمام‌های خنک بلغور جو دوسر پوست را مرطوب و فرایند رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب سوختگی را تسریع می‌کنند.

اگر بلغور جو دو سر در دسترس ندارید، وان را به نسبت مساوی از شیر و آب خنک پر کنید و در آن دراز بکشید. پروتئین‌های شیر و اسید لاکتیک طبیعی موجود در این نوشیدنی معجزه‌آسا بسیار تسکین‌دهنده است که به درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید علاوه‌بر مشکل آفتاب سوختگی و سیاهی پوست دست و صورت، برای هر نوع مشکل پوست و مویی که دارید، در آکادمی زیبایی مای اسکین راهکار فوق‌العاده‌ای پیدا کنید.

درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست با حمام بلغور جو دوسر

۲. لایه‌برداری شیمیایی برای رفع تیرگی بعد از آفتاب سوختگی

اگر به دنبال راهکار سریعی برای رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب سوختگی هستید، لایه‌بردارهای شیمیایی گزینه مناسبی هستند. لایه‌برداری با موادی مانند سالیسیلیک اسید و تری کلورکتیک اسید لکه‌های قهوه‌ای و چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد.

همچنین ترکیب سالیسیلیک اسید و تری کلورکتیک اسید منافذ پوست را کوچک‌تر می‌کنند. در واقع طی فرایند لایه‌برداری بافت پوست بازسازی می‌شود، منافذ مسدود پاکسازی شده و رنگ پوست یکدست می‌شود. بسته به شدت و نوع ترکیبات مورداستفاده معمولا لایه‌برداری 10 دقیقه طول می‌کشد و چند روز بعد آثار بهبودی قابل مشاهده است. برای درمان لک آفتاب سوختگی قدیمی پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روش‌های کلینیکال مانند مزوتراپی بروید. برای اطلاع از قیمت این روش به صفحه هزینه مزوتراپی صورت مراجعه کنید.

۳. نور شدید پالسی یا IPL برای درمان سریع آفتاب سوختگی و تیرگی پوست

در روش نور شدید پالسی (IPL) لکه‌های تیره‌رنگ ناشی از آفتاب سوختگی با لیزر مورد‌هدف قرار می‌گیرند. لیزر که نوعی نور پرانرژی است، لکه‌های قرمز و قهوه‌ای پوستی را به سطح می‌آورد و بعد از پوسته پوسته شدن آن‌ها را از بین می‌برد؛ بنابراین افرادی که کک و مک دارند یا پوستشان به دلیل آفتاب سوختگی تیره‌رنگ شده است، می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند. یک دوره معمول درمان با IPL دو تا سه بار و هر بار به فاصله چهار ماه انجام می‌شود. در آموزش لیزرهای جوانسازی و درمانی صفر تا صد نحوه کار و استفاده از این لیزر شگفت‌انگیز را می‌آموزید.

نور شدید پالسی یا IPL برای درمان آفتاب سوختگی

۴. میکرونیدلینگ با استفاده از امواج رادیویی برای درمان لک آفتاب سوختگی قدیمی

میکرونیدلینگ کلاژن پوست را بهبود می‌بخشد و به همین دلیل، گزینه‌ای عالی برای پوست افرادی است که خطوط عمیقی ناشی از آسیب‌های نور خورشید دارند. به همین ترتیب دوره آموزشی دستگاه های جوانسازی نیز برای چنین افرادی توصیه می‌شود. معمولا تکنسین آموزش‌دیده متناوبا از لایه‌برداری شیمیایی و میکرونیدلینگ برای بهبود پوست آسیب‌دیده استفاده می‌کند. در لایه‌برداری شیمیایی ترکیبات درمانی موثری به پوست می‌رسد و در میکرونیدلینگ سوراخ‌های کوچکی برای تحریک تولید کلاژن ایجاد می‌شود. این درمان ترکیبی گزینه فوق‌العاده‌ای برای درمان آفتاب سوختگی و رفع تیرگی سوختگی پوست است.

۵. لیزر فرکشنال CO2 برای رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب سوختگی

برخلاف لیزرهای CO2 قدیمی که پوست را قرمز و کبود می‌کردند، لیزرهای جدیدتر چنین مشکلی ندارند و بعد از لیزر درمانی به نظر می‌رسد که آفتاب‌سوختگی متوسطی دارید. در واقع لیزرهای جدید که فرکشنال هستند، فقط به نقاط کوچکی از پوست، آسیب کنترل‌شده‌ای وارد می‌کنند و نقاط سالم اطراف ناحیه لیزرشده، به التیام آن قسمت کمک می‌کنند. به همین خاطر استفاده از لیزر فرکشنال CO2 یکی از موثرترین راه‌های سفید شدن پوست بعد از آفتاب سوختگی‌های عمیق است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که گاهی اوقات بی‌تجربه بودن اپراتور لیزر باعث سوختگی و تیرگی پوست می‌شود. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از این مشکل به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. تخصص کلینیک و سابقه اپراتورهای آن روی قیمت اپیلاسیون ناحیه تناسلی و سایر قسمت‌های بدن تاثیر می‌گذارد.

۶. رفع تیرگی سوختگی پوست با ترکیب میکرونیدلینگ با امواج رادیویی و لیزر CO2

میکرونیدلینگ با امواج رادیویی و لیزر CO2 در دستگاه‌های جدیدتر به صورت ترکیبی روی پوست اعمال می‌شود تا پوست آسیب‌دیده از نور خورشید را التیام بخشد و تولید کلاژن برای احیای پوست تحریک شود. با ترکیب این دو راهکار درمانی، می‌توان با امواج رادیویی میکرونیدلینگ، تولید کلاژن را در پوست میانی و سطحی تحریک کرد و منافذ و خطوط ریز را کاهش داد. همچنین با استفاده از لیزر CO2 آسیب‌های ناشی از نور خورشید در لایه‌های سطحی‌تر پوست و همچنین سیاهی پوست دست بهبود می‌یابد و خطوط ریز کمتر می‌شود. در دوره آموزش مزوتراپی همه مزایای این روش‌های درمانی فوق‌العاده را می‌آموزید.

لیزر فرکشنال CO2 برای لک صورت بعد از آفتاب سوختگی

۷. درمان لک آفتاب سوختگی صورت؛ معجزه میکرونیدلینگ با پی آر پی

تقریبا همه با میکرونیدلینگ با پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) آشنا هستند. در این روش مقداری از خون بیمار گرفته شده و غلظت پلاکت‌ها با استفاده از کیت‌های خاصی چند برابر می‌شود. این پلاکت‌ها عوامل رشد بافتی دارند و به همین دلیل با تزریق به پوست، می‌توانند به رفع تیرگی سوختگی پوست و درمان آفتاب سوختگی کمک کنند.

این روش برخلاف چیزی که در نگاه اول به نظر می‌رسد، مانند آنچه در آموزش کاشت ابرو به روش sut توضیح دادیم، اصلا تهاجمی نیست و علاوه‌بر آفتاب سوختگی برای مواردی مانند درمان تیرگی‌های دور چشم، تیرگی کمر، رفع تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ، رفع خطوط ریز اطراف چشم و اسکارهای ناشی از آکنه مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین روش‌های درمان آفتاب سوختگی و تیرگی پوست را با مشورت متخصص انتخاب کنید

همان‌طور که در این مقاله گفتیم، درمان خانگی آفتاب سوختگی و تیرگی پوست با شیر و بلغور جو دوسر امکان‌پذیر است. اما برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته و از بین بردن افتاب سوختگی و تیرگی پوست باید به سراغ روش‌های کلینیکال مانند لیزر و میکرونیدلینگ بروید.

اگر شما نیز به درمان‌های پرطرفدار این حوزه علاقه دارید، همین الان در دوره‌های مراقبت از پوستی آکادمی مای اسکین شرکت و به این ترتیب آینده شغلی خود را با قدم گذاشتن در راهی که به آن علاقه‌مند هستید، تضمین کنید. چنانچه هرگونه سوالی درباره رفع تیرگی پوست صورت در اثر آفتاب و سفید کردن پوست آفتاب سوخته دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید