آموزش کاشت ابرو به روش FIT

کاشت ابرو به روش FIT

تاثیر حالت و پرپشتی ابروها بر زیبایی صورت بر هیچکس پوشیده نیست. این قاب‌های کمانی‌شکل چشم، می‌توانند به کلی چهره فرد را تغییر دهند و نبود آن‌ها، بر اعتماد به نفس افراد تاثیر می‌گذارد. متاسفانه عوامل مختلفی مانند مصرف برخی داروها، به هم خوردن تعادل هورمونی، رژیم غذایی نامناسب، ابتلا به بیماری‌های عفونی و حتی استرس منجر به ریزش ابروها می‌شود. در این شرایط معجزه کاشت ابرو نجات‌بخش شما خواهد بود. در این مقاله می‌خوانید کاشت ابرو به روش FIT چگونه انجام می‌شود. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

کاشت ابرو به روش FIT چیست و چه تفاوتی با روش FUT دارد؟

قبل از اینکه به آموزش کاشت ابرو به این روش بپردازیم، لازم به یادآوری است که کاشت ابرو را باید زیرنظر متخصصان مربوطه که دوره‌های زیبایی مانند دوره‌های کاشت مو، دوره جامع آموزش تزریق فیلر و مواردی از این قبیل را گذرانده‌اند،  انجام دهید. به طور کلی در روش‌های مختلف کاشت، تراکم ابروها افزایش می‌یابد و به همین دلیل ابرو پرپشت‌تر می‌شود. در روش FIT هر واحد فولیکول به طور جداگانه‌ و کاملا تصادفی از پوست سر برداشته می‌شود. به این ترتیب، نه تراکم موهای ناحیه اهداکننده فولیکول کم می‌شود و نه زخم و اسکار قابل توجهی برجای می‌ماند.

روش کاشت ابرو به روش FIT

در مقابل در روش FUT، تکه نازک و بلندی از پوست پشت سر به همراه فولیکول‌ها برداشته می‌شود و واحدهای فولیکولی بعد از جداسازی و آماده‌سازی برای کاشت، در ناحیه ابرو قرار می‌گیرند. از آنجایی که در این روش زخم ناحیه اهداکننده بخیه می‌شود و بعضا اسکار نازکی باقی می‌ماند، روش FIT محبوبیت بیشتری میان متقاضیان کاشت ابرو دارد.

کاشت ابرو به روش FIT چگونه انجام می‌شود؟

کاشت ابرو به روش FIT معمولا بین 4 تا 6 ساعت طول می‌کشد و زمان کاشت بیشتر از روش FUT است. در این بخش می‌آموزید که این روش کاشت ابرو چه مراحلی دارد. پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر یادگیری کاشت، دوره جامع آموزش تزریق بوتاکس را نیز از دست ندهید؛ چرا که بسیاری از مشتریان کاشت ابرو، بوتاکس را هم در روتین برنامه‌های زیبایی خود دارند. کاشت با روش FIT طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. ابتدا پوست ناحیه ابرو و ناحیه اهداکننده فولیکول مو (معمولا پشت سر) استریل و بی‌حس می‌شود.
  2. در مرحله دوم، با پانچ‌های بسیار ظریف از پشت سر فولیکول‌های مو استخراج می‌شود.
  3. در طول ابروها شیارهایی براساس مدل دلخواه متفاضی کاشت و با سوزن‌هایی به قطر یک میلی‌متر، برای پیوند فولیکول ایجاد می‌گردد.
  4. در آخرین مرحله فولیکول‌ها در عمق مناسب و با زاویه درستی در شیارهای ابرو پیوند می‌شوند.

کاشت ابرو به روش FIT چیست و چه تفاوتی با روش FUT دارد؟

مزایای کاشت ابرو به روش FIT

همان طور که در آموزش لیزرهای جوانسازی و درمانی توضیح دادیم، برخی از روش‌های زیبایی با درد و خونریزی همراه هستند. مزیت کاشت ابرو به روش FIT این است که در این روش، زخم‌های ایجاد شده بسیار ریز و در حد میلی‌متر هستند؛ بنابراین دیگر نیازی به پانسمان و استراحت طولانی‌مدت نیست و خبری از جای زخم و اسکار روی ناحیه اهداکننده پوست نخواهد بود. مزیت دیگر تراکم بالایی است که در نتیجه روش FIT، برای ابروها حاصل می‌شود. به همین دلیل به افرادی که ابروهای پرپشت را می‌پسندند، این روش را پیشنهاد می‌کنند.

همچنین کاشت ابرو به روش FIT بدون بیهوشی انجام می‌شود و حال عمومی متقاضی بعد از فرایند کاشت تفاوتی با قبل آن ندارد. به همین دلیل می‌توان از این روش بدون محدودیت برای همه افراد، چه سالم و چه دارای بیماری زمینه‌ای، استفاده کرد. البته در مواردی مانند ابتلا به آلوپسی آره آتا، تریکوتیلومانیا، اختلالات خونریزی و وجود سابقه عوارض مربوط به جراحی زیبایی قبل از انجام کاشت ابرو مشاور زیبایی خود را مطلع کنید. به علاوه اینکه مشکلاتی نظیر تورم صورت و عفونت‌های ابرو در روش FIT دیده نمی‌شود. در صورتی که کاشت FIT با استانداردهای لازم انجام شود، نتیجه کاملا طبیعی خواهد بود.

معایب کاشت ابرو به روش FIT

در هر روش زیبایی باید مزایا و معایب راهکار انتخابی توسط متقاضی را به افراد یادآوری کنید. به همین دلیل هم در آموزش لیزر موهای زائد توصیه می‌شود که مزایا و معایب هر کدام از دستگاه‌های لیزر را در اختیار مشتری قرار دهید. به همین ترتیب انواع روش‌های کاشت ابرو از جمله روش FIT هم معایبی دارد که در این بخش به آن می‌پردازیم.

کاشت ابرو به روش FIT چگونه انجام می‌شود؟

اولین عیبی که کاشت ابرو به روش FIT دارد این است که رسیدن به نتیجه مطلوب در برخی افراد ممکن است کمی زمان‌بر باشد. همچنین امکان کاشت با بانک موی ضعیف با این روش وجود ندارد. ضمن اینکه استخراج فولیکول‌ها و نگهداری از آن‌ها تا زمان کاشت باید کاملا اصولی و با استفاده از محلول مخصوص انجام شود تا از دست نروند. در غیر این صورت بسیاری از فولیکول‌ها از بین رفته و غیرقابل استفاده می‌شوند.

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت ابرو به روش FIT

اولین نکته در آموزش مراقبت پوست بعد از کاشت ابرو، این است که حداقل تا زمان توصیه شده نباید به محیط‌ های آلوده بروید؛ زیرا بعد از کاشت احتمال عفونت پوست بالاست. همچنین طی روزهای بعد از کاشت باید به اندازه کافی آب بنوشید و میوه و سبزیجات فراوان مصرف کنید. کشیدن حوله به صورت و ماساژ ابروها بعد از کاشت ابرو و مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حداقل تا یک ماه بعد از پیوند ابرو ممنوع است.

علاوه بر موارد فوق تا 48 ساعت بعد از کاشت نباید ابروها را بشویید و تا مدت زمان مشخصی بعد از پیوند نباید به سونا، جکوزی و استخر بروید. دور فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های سنگین را نیز طی یک هفته تا ده روز بعد از پیوند ابرو خط بکشید. در نهایت تا مدت توصیه شده باید در زمان خواب سرتان بالاتر از بدن قرار گیرد.

مزایای کاشت ابرو به روش FIT

در این مقاله توضیح دادیم که طی فرایند کاشت ابرو به روش FIT چه اتفاقی می‌افتد، این روش چه مزایا و معایبی دارد و چه مراقبت‌هایی بعد از آن لازم است. شما می‌توانید همه خدمات زیبایی را با جزئیات بسیار بیشتر در حد یک متخصص حرفه‌ای از آکادمی مای اسکین بیاموزید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در پایان اگر سوالی درباره کاشت ابرو به روش FIT دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید