چگونه پوست صاف داشته باشیم؟

چگونه پوست صاف داشته باشیم؟

پوست صاف دغدغه همیشگی کسانی است که از آکنه‌های دوران نوجوانی گرفته تا جوش‌های ناشی از استرس، آسیب‌های نور خورشید و اولین نشانه‌های پیری در بزرگسالی، رنج می‌برند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رویتان به این موضوع مهم بپردازیم که چگونه پوست صاف داشته باشیم. اگر شما هم داشتن پوست صاف را معیاری از زیبایی می‌دانید، مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

چه چیزی باعث زبری یا ناهمواری بافت پوست می‌شود؟

سلامت پوست شما تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله آلودگی، استرس و آسیب‌های ناشی از نور خورشید است که به مرور زمان پوست شما را از بین می‌برند و آن را مستعد زبری، چین و چروک، لکه‌های ناشی از افزایش سن و افتادگی می‌کنند. با این حال احتمال ناهمواری پوست در کسانی که با شرایط ژنتیکی مانند اگزما، ایکتیوز، کراتوز پیلاریس و پسوریازیس دست و پنجه نرم کرده و کسانی که در آب و هوای خشک با رطوبت کم زندگی می‌کنند، بیشتر است.

در خانم‌های مسن‌تر، تغییرات شیمیایی و هورمونی که بدن به دلیل یائسگی متحمل می‌شود، می‌تواند در از دست رفتن صافی پوست موثر باشد. همچنین تجمع سلول‌های مرده و تحریک‌های مکرر نیز بر بافت و ظاهر پوست شما تاثیر می‌گذارد. برای مثال اگر برای لیزر موهای زائد خود به کسانی مراجعه کنید که دوره آموزش لیزر دایود را نگذرانده‌اند، احتمال ناهموار شدن پوست در نتیجه استفاده نادرست از دستگاه وجود دارد.

چگونه پوستی صاف و بدون منفذ داشته باشیم؟

احتمالا برای برخی افراد امکان‌پذیر نباشد که چهره سفت و بدون لک دوران جوانی خود را به دست آورند. اما با این حال می‌توانید با رعایت برخی نکات و انجام بعضی از مداخلات زیبایی مانند آموزش صفر تا صد مزونیدلینگ، پوست صاف و بدون منفذ یا جوشی داشته باشید. در این بخش مهم‌ترین این موارد را می‌خوانید.

1. استفاده از مرطوب‌کننده مناسب؛ چگونه پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم؟

براساس آنچه که در دوره‌های زیبایی پوست برای پزشکان عمومی آموزش داده می‌شود، چه پوست خشک و چه چربی داشته باشید، مرطوب کردن پوست برای متعادل کردن تولید سبوم، جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست و جبران رطوبت از دست رفته مهم است. لوسیون‌ها و کرم‌ها می‌توانند با افزودن لایه‌ای چرب به سطح پوست، بافتی صاف‌تر ایجاد کنند. برای اینکه مرطوب‌کننده خاصیت صاف کنندگی نیز داشته باشد، محصولی را انتخاب کنید که حاوی ماده موثره‌ای از جمله رتینوئید، فاکتور رشد، ویتامین C یا اسیدهای آلفا/بتا هیدروکسی است.

چگونه پوستی صاف و بدون منفذ داشته باشیم؟

2. پاکسازی و لایه‌برداری پوست؛ چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم؟

پاکسازی و لایه‌برداری ملایم می‌تواند با از بین بردن سلول‌های مرده، ظاهری صاف‌تر و درخشان‌تر به پوست بدهد. بنابراین حداقل دو بار در روز صورتتان را بشویید تا چربی‌ها و بقایای مواد آرایشی باعث جوش و آکنه نشود. همچنین اسکراب‌های ملایم با مواد مرطوب کننده و غنی از آنتی اکسیدان می‌توانند به نرم و صاف شدن آرنج و زانوهای شما که مستعد زبری، برآمدگی و پینه هستند، کمک کنند.

اگر پوست حساسی دارید که ممکن است مستعد ایجاد ریز اسکار باشد، بدن خود را با یک شوینده بدن ملایم حاوی گلیکولیک اسید بشویید. استفاده از شوینده‌های ملایم در دوره لیزر پزشکی نیز توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید پوست خود را عمیق‌تر لایه‌برداری کنید، هر کدام از مداخلات زیبایی زیر می‌تواند برای شما مناسب باشد:

استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی برای صاف شدن پوست

این نوع لایه‌برداری به سفت‌تر و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند و در عین حال لکه‌های پیری، خطوط ریز و چین و چروک و جای زخم خفیف تا متوسط را به حداقل می‌رساند. معمولا استفاده از یک لایه‌بردار شیمیایی سبک همراه با یک کرم لایه‌بردار قوی‌تر مانند Retin-A یا اسید گلیکولیک عالی عمل می‌کند.

میکرودرم ابریژن و هایفوتراپی برای صاف و سفت شدن پوست

میکرودرم ابریژن یک روش زیبایی کم تهاجمی است که روی صورت، گردن، دست‌ها و بدن با استفاده از ابزاری با نوک ظریف اعمال می‌شود. همچنین طبق آنچه که در دوره‌های آموزش هایفو گفته می‌شود، هایفوتراپی روش بدون درد و غیرتهاجمی برای تحریک تولید کلاژن و در نتیجه سفت‌تر شدن پوست شماست. هر دوی این روش‌ها برای صاف شدن پوست ایده‌آل هستند.

چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم؟

لایه‌برداری و جوانسازی پوست با لیزر

در این روش از پرتوهای متمرکز نور برای بهبود رنگ پوست، بافت و رفع خطوط ظریف و چین و چروک‌ها استفاده م‌شود. همچنین لایه‌برداری پوست با لیزر در درمان قرمزی و رنگدانه‌ها، تحریک تولید کلاژن و از بین رفتن جای زخم و اسکارها موثر است. با این حال تمام این مزایا در گروی این است که به اپراتور آموزش‌دیده‌ای مراجعه کنید تا پوست شما آسیب نبیند؛ چرا که در هر نوع مداخله زیبایی، توجه به شرایط مراجع اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس، در کلاس آموزش تزریق بوتاکس در تهران نیز تاکید می‌شود که مقدار بوتاکس با توجه به شرایط پوستی فرد تعیین شود.

3. بهبود رژیم غذایی؛ چگونه پوستی مثل بچه‌ها داشته باشیم؟

غذاهای فرآوری شده، الکل و کربوهیدرات‌های تصفیه شده باکتری‌های خوب را از بین می‌برند و تعادل میکروبیوم روده را به هم می‌زنند که منجر به التهاب شده و می‌تواند در پوست شما نیز ظاهر شود. بنابراین از مصرف چنین غذاهایی که پوست را تیره می‌کند جدا خودداری کنید. در عوض، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های بیشتری را با مصرف انواع توت‌ها و سایر میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

همچنین ماهی منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای داشتن پوستی صاف و درخشان ضروری است. ویتامین‌های A و C و روی همگی نقش مهمی در ترمیم و سلامت پوست دارند. اکثر میوه‌ها و سبزیجات حاوی دو مورد اول هستند و روی موردنیاز بدن را می‌توانید با مصرف لبنیات، حبوبات، گوشت و از همه بهتر شکلات تلخ تامین کنید.

چگونه پوستی مثل بچه‌ها داشته باشیم؟

آموزش مداخلات زیبایی مربوط به صاف شدن پوست در آکادمی مای اسکین

در این مقاله چند راهکار و مداخله زیبایی برای صاف‌تر شدن پوست معرفی کردیم و توضیح دادیم که چگونه پوست صاف داشته باشیم. شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزشی ما تخصصی‌تر در این زمینه بیاموزید و حتی وارد این بازار کار پردرآمد شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید