چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم؟ استحمام بعد از لیزر CO2

استحمام بعد از لیزر co2

آیا اخیراً درمان لیزر CO2 را تجربه کرده‌اید و حالا از خود می‌پرسید که چه زمانی می‌توانید دوش بگیرید؟ استحمام پس از درمان لیزر CO2 از اهمیت بالایی برخوردار است” زیرا نحوه و زمانبندی آن می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند بهبودی شما داشته باشد. در این مقاله، ما به شما اطلاعات دقیق و کاربردی در مورد بهترین زمان برای دوش گرفتن پس از درمان لیزر CO2 ارائه خواهیم داد. هدف ما این است که با ارائه راهنمایی‌های مفید، شما را در تجربه یک روند بهبودی سریع‌تر و راحت‌تر یاری کنیم. با مطالعه این مطلب شما با نکات مهم در مورد حمام بعد از لیزر و چگونگی حفظ سلامت پوست خود آشنا خواهید شد.

روز لیزر CO2 انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

همانطور که در دوره‌های لیزر موی زائد ایران تاکید می‌شود، معمولا بعد از لیزر CO2، پوست تحت درمان قرمز و متورم به نظر می‌رسد. همچنین نقاط سفید کوچکی از لیزر قابل مشاهده خواهند بود. این نقاط در جایی که لیزر به پوست برخورد می‌کند، ظاهر می‌شوند و طبیعی هستند.

جلوگیری از بروز عفونت و مرطوب نگه داشتن پوست بعد از لیزر

پس از لیزر، اپراتور یک لایه کرم ضد‌باکتریایی را روی محل مورد‌هدف ماساژ می‌دهد. پس از از بین رفتن بی‌حسی موضعی، احتمالا در پوست ناحیه تحت درمان احساس درد داشته باشید. برای کاهش درد می‌توانید از مسکن‌های استاندارد بدون نسخه استفاده کنید.

بعد از لیزر co2 چه کنیم؟ اقدامات لازم بعد از اتمام جلسات لیزر فرکشنال

گاهی از پوست لیزر شده مایع شفاف یا کمی مایل به زردی ترشح شده و پوسته پوسته می‌شود. برای جلوگیری از بروز عفونت و مرطوب نگه داشتن پوست، اقدامات زیر را که در دوره های پوست و زیبایی نیز توصیه می‌شود، انجام دهید:

  • دست‌های خود را کاملا بشویید و خشک کنید. سپس مقداری از کرم پاک‌کننده‌ای را که پزشک تجویز کرده، بردارید و به‌آرامی روی پوست لیزر شده بمالید. به‌هیچ‌عنوان ماساژ ندهید و یک تا دو دقیقه صبر کنید.
  • سپس با سرکه رقیق شده بشویید (با افزودن دو قاشق سرکه سفید به 2 لیتر آب)
  • در نهایت یک لایه نازک وازلین بمالید تا این ناحیه مرطوب بماند. بسته به سرعت تشکیل مجدد پوسته‌ها، می‌توانید این روش را هر 2 تا 3 ساعت یا کمتر تکرار کنید.

3 تا 4 روز پس از لیزر فرکشنال CO2

استحمام بعد از لیزر co2 پس از گذشت 1 تا 2 روز

تا 2 روز پس از لیزر فرکشنال CO2 نقاط کوچک، قرمز یا قهوه‌ای می‌شوند. پوست تحت درمان همچنان قرمز و متورم به نظر می‌رسد اما به تدریج کمتر از روز اول می‌شود. ضمن اینکه اگر به متخصصانی مراجعه کنید که کار با دستگاه هایفو و لیزر فرکشنال را می‌دانند، احتمال بروز چنین عوارضی کمتر می‌شود. معمولا حمام بعد از لیزر CO2 در این زمان (یک تا دو روز بعد) ایرادی ندارد اما نباید آب دوش مستقیما روی پوست لیزر شده ضربه بزند؛ در غیر این صورت پوست آسیب می‌بیند و جای زخم باقی می‌ماند.

یک تا دو روز بعد از لیزر فرکشنال همچنان مایع شفاف یا کمی مایل به زرد و پوسته پوسته شدن وجود خواهد داشت که کاملا طبیعی است و به هیچ عنوان نباید پوسته‌ها را بکَنید. روشی را که در بخش بالا توضیح داده شد، هر 2 تا 3 ساعت در روز اول و تا 4 بار در روز دوم، یا کمتر، بسته به دفعات ظاهر شدن مجدد پوسته‌ها، انجام دهید. به یاد داشته باشید که کرم پاک کننده را روی پوست ماساژ ندهید. شما می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را انجام دهید اما از ورزش‌های شدید برای کاهش تعریق در صورت خودداری کنید.

شرایط دوش گرفتن بعد از لیزر فرکشنال؛ 3 تا 4 روز

بعد از گذشت ۳ تا ۴ روز پس از لیزر فرکشنال CO2، تورم پوست برطرف می‌شود اما قرمزی باقی می‌ماند و مقداری پوسته پوسته شدن رخ می‌دهد. در‌این‌صورت پوسته‌ها را نکَنید، اما روش از بین بردن آن‌ها را تکرار کنید. پوست ممکن است پس از لیزر فرکشنال نیز مانند آنچه در دوره‌های آموزش تزریق بوتاکس گفته می‌شود، خارش داشته باشد و آنتی هیستامین‌های استاندارد بدون نسخه ممکن است این خارش را کاهش دهند.

اقدامات لازم برای 5 تا 8 روز پس از لیزر فرکشنال CO2

در این بازه زمانی ممکن است پوست شما کمی صورتی رنگ مانند آفتاب سوختگی خفیف به نظر برسد و پوسته پوسته شدن و ترشح متوقف شود. بسته به پوسته‌هایی که هنوز شکل می‌گیرند، روش تمیز کردن/مرطوب‌سازی را فقط در صورت نیاز تکرار کنید. در صورت لزوم می‌توانید برای پوشاندن ناحیه تحت درمان آرایش کنید. در واقع زمان مجاز آرایش کردن بعد از لیزر فرکشنال، برخلاف آن چیزی است که در دوره‌های آموزش تزریق ژل لب گفته می‌شود؛ زیرا بعد از تزریق حداقل 2 هفته باید از زدن رژ خودداری کنید.

اگر بعد از لیزر دوش بگیریم چه می‌شود؟

 نکاتی برای دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

در ادامه بحث «چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم»‌ بهتر است به نکات لازم برای دوش گرفتن بعد از لیزر CO2 نیز اشاره‌ای داشته باشیم. وقتی بعد از لیزر موهای زائد آماده دوش گرفتن هستید، این نکات را رعایت کنید تا مطمئن شوید که پوستتان سالم می‌ماند:

  • اجتناب از استفاده از آب داغ؛ زیرا آب داغ باعث ایجاد قرمزی، التهاب و خارش در پوست می‌شود.
  • اجتناب از محصولات تحریک‌کننده پوست؛ زیرا صابون‌ها، عطرها و سایر محصولات تند ممکن است چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرند و منجربه تحریک و التهاب شوند.
  • خشک کردن ملایم پوست: خشک کردن پوست با حوله منجر‌به تحریک و التهاب شود، به‌ویژه اگر پوست به دلیل لیزر هنوز حساس باشد. بهتر است پوست را به آرامی با حوله‌ای تمیز خشک کنید یا اجازه دهید که به‌طورطبیعی در هوا خشک شود.
  • پوشیدن لباس‌های گشاد: لباس‌های تنگ ممکن است باعث اصطکاک و تحریک در ناحیه تحت درمان شوند که این موضوع می‌تواند فرآیند بهبود را کند کرده و خطر عفونت را افزایش دهد.

این توصیه‌ها به‌منظور کمک به کاهش هرگونه عوارض جانبی ناخواسته و بهبود سریع‌تر پوست طراحی تاکید می‌‌شوند. به همین دلیل برخی از آن‌ها پس از میکرونیدلینگ نیز توصیه خواهند شد. از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم اگر مزوتراپی خود را توسط افراد متخصص که در دوره‌های آموزش مزوتراپی مو با دستگاه میکرونیدلینگ نیز شرکت کرده‌اند انجام داده‌اید، باز هم به این نکات مراقبتی توجه داشته باشد

توصیه‌های عمومی و مراقبت های بعد از لیزر co2

به مدت 4 تا 6 هفته پس از لیزر درمانی نباید مستقیما در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ در غیر این صورت احتمال تغییر رنگ پوست وجود دارد. در این مدت زمان حتما از ضدآفتاب تجویز شده توسط پزشک استفاده کرده و از مصرف هر نوع کرم و پمادی حتی بهترین پماد برای رفع تیرگی لب بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

در پاسخ به سوال «چند روز بعد لیزر شیو کنیم» نیز باید گفت که معمولا محدودیتی از نظر شیو کردن برای لیزر فرکشنال وجود ندارد. اما برای لیزر موهای زائد، باید از 6 هفته قبل استفاده از اپیلاسیون را متوقف کنید.

اگر بعد از لیزر دوش بگیریم چه میشود؟

توصیه می‌شود بعد از هر نوع لیزری، چه لیزر CO2 و چه لیزر موهای زائد ران پا، حداقل 24 ساعت از دوش گرفتن خودداری کنید؛ زیرا حمام بعد از لیزر و آب گرم دمای پوست را افزایش و اثرگذاری لیزر را کاهش می‌دهد. در این 24 ساعت از رفتن به استخر و سونا نیز باید خودداری کنید.

عدم استفاده از ژیلت بعد از لیزر بیکینی را هم به همین اندازه جدی بگیرید و به زمانی موکول کنید که جلسه بعد لیزر شما فرامی‌رسد. اگر بعد از لیزر شیو کنیم، پوست قرمز و متورم خواهد شد.

آموزش کار با دستگاه لیزر فرکشنال CO2 در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد حمام بعد از لیزر و مراقبت‌های لازم در این مرحله را بدانید در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. با‌توجه‌به متقاضیان روزافزون این نوع لیزر، شما می‌توانید نحوه کار با دستگاه لیزر CO2 فرکشنال را در آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و به‌این‌ترتیب، آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی درباره شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت مدرک آن‌ها هم‌چون مدرک کاشت مو داشتید، با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید