هندپیس دستگاه لیزر چیست؟ آشنایی با هندپیس لیزر

هندپیس لیزر

یکی از سرفصل‌های مهم در دوره‌های کار با دستگاه‌های لیزر، شناخت قطعات مهم این دستگاه‌ها و نحوه نگهداری از آن‌هاست تا احتمال بروز خرابی این دستگاه‌های گران قیمت به حداقل برسد. هندپیس لیزر از جمله این قطعات مهم است. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که هندپیس دستگاه لیزر چیست و چگونه باید به عنوان اپراتور از آن نگهداری کنید. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

هندپیس لیزر چیست؟

همه انواع دستگاه‌هایی که نحوه کار با آن‌ها در دوره آموزش لیزر موهای زائد آموزش داده می‌شود، دارای قطعه‌ای به نام هندپیس هستند. اشعه دستگاه لیزر، به کمک این قطعه به بخش‌های مختلف صورت یا بدن مراجع برخورد پیدا می‌کند و فولیکول موها را برای حذف دائمی موهای بدن موردهدف قرار می‌دهد. کیفیت و طول عمر بالای هندپیس لیزر تضمین می‌کند که دستگاه شما تا سال‌های متمادی قابل استفاده خواهد بود.

چگونه از هندپیس لیزر مراقبت کنیم؟

در دوره‌های آموزش مراقبت‌های پوستی با دستگاه‌هایی مانند لیزر، اصول نگهداری از دستگاه اهمیت بسیاری دارد. در بسیاری از مواقع در صورت ایراد قطعه هندپیس، دستگاه لیزر داغ می‌شود. در این مواقع باید بلافاصله به فکر رفع مشکل احتمالی باشید و سریعا ایراد را برطرف کنید. با رعایت نکات زیر می‌توانید از بروز خرابی‌ها و مشکلات هندپیس جلوگیری کنید و به این ترتیب عمر مفید دستگاه را افزایش دهید.

چگونه از هندپیس لیزر مراقبت کنیم؟

تنظیم درست انرژی هندپیس لیزر

اولین نکته در دوره‌های آموزشی کار با دستگاه‌ها، چه آموزش هایفو صورت و چه کار با دستگاه‌های لیزر موهای زائد این است که انرژی دستگاه را به درستی تنظیم کنید. در واقع دستگاه‌های لیزر پرتوهای نور را روی پوست متمرکز می‌کنند تا انرژی تابشی توسط رنگدانه‌های مو جذب شود و ریشه و فولیکول‌های مو بسوزند. در برخی از انواع دستگاه‌های لیزر، مانند لیزر الکساندرایت، این انرژی با هر بار فشار دادن کلیدی روی هندپیس به پوست شلیک می‌شود.

انرژی لیزر را باید با توجه به رنگ پوست و موهای زائد و همچنین تراکم موها تنظیم کرد. در صورتی که انرژی بیش از اندازه موردنیاز باشد، پوست دچار سوختگی شده و اگر کمتر از حد لازم تنظیم شود، ریشه‌های مو از بین نمی‌روند و تعداد جلسات لیزر بیشتری موردنیاز است. در هر دو صورت به دستگاه فشار می‌آید و احتمال خرابی هندپیس لیزر بالا می‌رود.

تعویض مدام لنز دستگاه لیزر

اگر تجربه کار با دستگاه‌های لیزر را به عنوان اپراتور داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که گاهی اوقات دستگاه داغ می‌کند. در این مواقع حتما باید تعداد شات‌های دستگاه‌ها را بررسی کنید و اگر به حداکثر تعداد شات مجازی که کمپانی تعیین کرده، رسیده است، بیشتر شات نزنید.

معمولا فلش لامپ‌های لیزر حدودا 1 تا 3 میلیون شات عمر دارند و استفاده بیشتر از آن‌ها، باعث می‌شود که لنز یا اپرچر دستگاه آسیب ببیند و بسوزد. سوختگی لنز نیز آسیب به فیبر هندپیس لیزر را به دنبال دارد. از این رو حتما نسبت به تعویض مداوم لنز دستگاه اقدام کنید تا از چنین آسیب‌های جدی‌تر و هزینه‌برتری جلوگیری شود. چنین نکاتی صرفا در آموزشگاه‌های معتبری که دوره‌های انواع مداخلات زیبایی مانند آموزش تزریق ژل و بوتاکس در تهران با مدرک را برگزار می‌کنند، گفته می‌شود.

تعویض مدام لنز دستگاه لیزر

استفاده از آب دیونیزه برای جلوگیری از آسیب هندپیس لیزر

مورد مهم دیگری که باید برای مراقبت از دستگاه لیزر و به ویژه هندپیس آن در نظر داشته باشید، محلول خنک کننده دستگاه است. معمولا از آب مقطر دیونیزه به عنوان محلول خنک کنندگی استفاده می‌شود؛ زیرا آب به راحتی می‌تواند در مخزن شیشه‌ای گردش کرده و به عنوان ماده انتقال دهنده‌ای عمل کند. از طرف دیگر آب باعث ایجاد انحراف در مسیر پرتوهای لیزر نشده و از این رو، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

برای مخزن دستگاه، حتما باید از آب مقطر باکیفیت و دیونیزه استفاده کنید که املاحی مانند سدیم، پتاسیم و کلسیم ندارد؛ چرا که رسوب و املاح موجود در آب‌های معمولی توان دستگاه را کاهش می‌دهد و بر کارایی و طول عمر هندپیس لیزر نیز تاثیر منفی می‌گذارد. معمولا هر ماه باید مخزن را پر کرده و هر سه تا شش ماه یک بار آب آن را به کلی تعویض کنید. به طور کلی استفاده از مواد باکیفیت حتی آب در دوره‌های مداخلات زیبایی مانند آموزش تزریق ژل یا کار با دستگاه‌های لیزر، اهمیت بسیاری دارد.

جای‌گذاری درست هندپیس لیزر

اگر مدرک آنلاین لیزر موهای زائد را داشته باشید، حتما می‌دانید که برخی از دستگاه‌های لیزر هندپیس یا سری قابل تعویض دارند. در واقع بخش فوقانی هندپیس را می‌توان جدا و مجدد نصب کرد. با این ویژگی احتمال انتقال بیماری‌های پوستی از فردی به فرد دیگر به صفر می‌رسد؛ زیرا هر کس سری خاص خودش را خواهد داشت. با این حال باید حین نصب قطعه، دقت کنید؛ چرا که جای‌گذاری اشتباه آن به هندپیس لیزر آسیب می‌رساند.

هندپیس دستگاه لیزر

رعایت فاصله زمانی مناسب بین جلسات لیزر

بین لیزر هر مراجع با نفر بعدی باید فاصله زمانی مشخصی را به دستگاه استراحت دهید. در این حین می‌توانید علت موهای زائد کشاله ران یا نکات مراقبتی قبل و بعد از لیزر را برای مراجعان توضیح داده و به پرسش‌های احتمالی آن‌ها پاسخ دهید.

مراقبت از هندپیس لیزر در برابر ضربه

به هیچ عنوان نباید هندپیس لیزر به زمین افتاده و ضربه ببیند؛ زیرا ضربه خسارات جبران‌ناپذیری به دستگاه وارد می‌کند. برای مثال در صورت افتادن دسته، احتمال شکستن بدنه هندپیس وجود دارد. در صورت بروز چنین شکستگی، ژل مورداستفاده برای بدن مراجع در دسته لیزر نفوذ می‌کند و باعث خرابی قطعات الکتریکی هندپیس می‌شود. در صورت خرابی دستگاه نیز ناچار خواهید شد به جای لیزرهای کارآمد، قرص برای رفع سیاهی لب مراجعان خود معرفی کنید.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر با انواع هندپیس در آکادمی مای اسکین

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره هندپیس لیزر و نحوه مراقبت از آن بدانید، در اختیار شما قرار دادیم. اصول نگهداری و کار با دستگاه‌های لیزری که هندپیس قابل تعویض و غیرقابل تعویض دارند، متفاوت است. از این رو برای ورود حرفه‌ای به این بازار پردرآمد، باید دوره‌های جامع کار با دستگاه‌های لیزر را بگذرانید. به این منظور در دوره‌های آکادمی مای اسکین ثبت نام کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید