نخ کلاژن جذبی چیست؟ نخ لیفت صورت یعنی چه؟

نخ کلاژن جذبی چیست

صنعت زیبایی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و روش‌هایی روی کار آمده‌اند که می‌توانند برای پوست صورت و حتی بدن شما معجزه کنند. یکی از روش‌های موثر برای لیفت صورت یا بدن بدون جراحی، استفاده از نخ کلاژن جذبی است. این مداخله زیبایی پوست را جوان کرده و بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی آن را لیفت می‌کند. در این مقاله هر آنچه را که باید درباره نخ کلاژن جذبی یا نخ لیفت صورت بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

نخ کلاژن بدون تزریق چیست و با چه هدفی استفاده می‌شود؟

لیفت با نخ یک عمل لیفت صورت کم‌تهاجمی (نسبت به جراحی) است که در آن از نخ‌های کلاژن مخصوص برای بلند کردن پوست افتاده در گردن و صورت، باسن، بازوها و سایر نواحی استفاده می‌کنند. این روش نسبت به لیفت سنتی سریع‌تر انجام می‌شود و دوران نقاهت کمتری دارد. در واقع نخ‌های کلاژن حجم‌های افتاده پوست را مجددا سرجای خود قرار می‌دهند و نتیجه نهایی ظاهری، شاداب‌تر و جوان‌تر است. قبل از انجام این مداخله زیبایی باید فرمی مشابه با فرم لیزر موهای زائد پر کنید تا نیاز خاص پوست شما و شرایطتان به طور کامل بررسی شود.

به طور کلی دو نوع نخ برای لیفت صورت وجود دارد؛ نخ‌های غیرقابل جذب دائمی (مانند نخ‌های طلای قدیمی) و نخ‌های قابل جذب که در نهایت متابولیزه می‌شوند. نخ‌های غیرقابل جذب اثر بسیار طولانی دارند (گاهی تا 10 سال) اما خطر استفاده از آن‌ها بیشتر بوده و ممکن است بافت پوست نخ‌ها را پس بزند. از سوی دیگر نخ‌های قابل جذب امکان واکنش بازسازی طبیعی پوست را برای یک نتیجه کاملا طبیعی فراهم می‌کنند و از این نظر گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

مزایای استفاده از نخ لیفت صورت چیست؟

کم نیستند کسانی که حتی با وجود رعایت نکات مربوط به مراقبت پوست دچار افتادگی صورت می‌شوند. در چنین مواردی، نخ کلاژن جذبی می‌تواند به عنوان روش موثری، جوانی و شادابی را به پوست برگرداند. مزایای این مداخله زیبایی عبارتند از:

  • اثر لیفت طبیعی فوری و حجم دادن به صورت
  • ترمیم تدریجی کلاژن از دست رفته پوست
  • نخ کاملا قابل جذب و بدون نیاز به برداشتن آن
  • فرایند لیفت کوتاه مدت (حدود 30 دقیقه برای صورت)
  • دوره نقاهت کوتاه با حداقل عوارض جانبی
  • بدون نیاز به بریدگی پوست و بیهوشی عمومی
  • اثر طولانی‌مدت تا 18 ماه
  • امکان سفارشی‌سازی برای رفع شلی نواحی مختلف (فک پایین، گردن، گونه و ابرو)
  • نتایج عالی برای مردان و زنان بین 40 تا 70 سال

مزایای استفاده از نخ لیفت صورت چیست؟

آشنایی با انواع نخ کلاژن جذبی و فرایند اثرگذاری آن‌ها

یکی از مهم‌ترین سرفصل‌ها در دوره‌های مداخلات زیبایی مانند آموزش میکرونیدلینگ و لیفت صورت با نخ، این است که با انواع ابزارهای مورداستفاده در آن فرایند خاص آشنایی داشته باشید. به طور کلی نخ‌های کلاژن قابل جذب مانند نخ جراحی هستند که برای بخیه زدن ماهیچه‌ها یا عروق استفاده می‌شود. انواع مختلفی از نخ‌های کلاژن‌ساز قابل جذب وجود دارد:

  • بر اساس ساختار: نخ‌های بریده (notched thread)، نخ با مخروط قابل جذب (thread with resorbable cones) یا نخ نرم نوع V-Lift مزو (smooth thread type V-Lift Meso)
  • بر اساس جنس: نخ‌های پلی دیوکسانون (PDO)، پلی لاکتیک اسید (PLA) یا کاپرولاکتون (CPL).

نحوه عملکرد نخ‌های کلاژن قابل جذب شامل دو فرایند است که به دنبال و مکمل یکدیگر هستند:

  • اثر مکانیکی: این اثری است که نخ کلاژن جذبی بلافاصله پس از اینکه زیر پوست کشیده شده و گره زده می‌شود، بر روی پوست به جای می‌گذارد.
  • اثر القایی: نخ‌ها با یک مکانیسم التهابی جذب می‌شوند که سلول‌های بنیادی را با دنبال کردن شبکه نخ‌ها تحریک می‌کند. فیبروبلاست‌های جوان از باقی‌مانده نخ به عنوان راهنمایی برای بازسازی فیبرهای الاستین و کلاژن به منظور جوان سازی پوست استفاده می‌کنند.

در جلسات نخ لیفت صورت چه اتفاقی می‌افتد؟

طول هر جلسه  30 تا 90 دقیقه بدون بستری و بدون بیهوشی عمومی است و در فضایی استریل‌شده توسط اپراتور ماهری که در این زمینه آموزش دیده انجام می‌شود (با توجه به محبوبیت بالای این روش، توصیه می‌کنیم علاوه بر دوره آنلاین لیزر موهای زائد در دوره‌های آموزش لیفت صورت با نخ نیز شرکت کنید و درآمد خود را افزایش دهید). برای لیفت صورت با نخ کلاژن جذبی، ابتدا برای کاشت و برداشتن نخ‌های زیرپوست از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

سپس نحوه ورود و خروج نخ کلاژن جذبی با توجه به نوع نخ تعیین می‌گردد. بر این اساس برای نخ‌های بریده یک نقطه ورود و یک نقطه خروج، برای رشته‌های مزو صرفا یک ورودی و برای نخ‌های مخروطی دو جهته یک ورودی و دو خروجی در پوست ایجاد می‌شود. موفقیت لیفت صورت با نخ کلاژن جذبی در گروی این است که کشیدگی پوست کافی و در جهت طبیعی صورت انجام شود.

در جلسات نخ لیفت صورت چه اتفاقی می‌افتد؟

ماندگاری نخ کلاژن جذبی چقدر است؟

نتیجه لیفت صورت با نخ فورا با عمل کشیدگی پوست قابل مشاهده است. با این حال، نتیجه مطلوب نیاز به یک دوره انتظار حدود 3 ماهه دارد که زمان بازسازی پوست است. در این مدت زمان فیبروبلاست‌ها اسید هیالورونیک تولید کرده و در نتیجه چهره‌ای صاف و جوان شده با ظاهری درخشان ایجاد می‌کنند. معمولا نتایج بین 18 تا 24 ماه ماندگار هستند و بعد از آن باید مجددا برای لیفت صورت با نخ یا روش‌های دیگری مانند آموزش آر اف صورت اقدام کنید.

عوارض نخ کلاژن جذبی چیست؟

در روزهای اول بعد از لیفت با نخ ممکن است پوست ادم (جمع شدن مایعات زیر پوست) داشته باشد و تا روز پانزدهم بیشتر می‌شود. علاوه بر این، ایجاد حساسیت و آلرژی پوستی، قرمزی و کبودی، بی‌حسی پوست، عدم تقارن صورت یا حساسیت پوست به لمس کردن از جمله عوارض کوتاه‌مدت و موقتی استفاده از نخ کلاژن جذبی هستند. با این حال همان طور که در دوره‌های آموزش لیزر کیوسوئیچ نیز تاکید می‌کنیم، مراجعه به افراد ماهر در هر نوع مداخله زیبایی می‌تواند احتمال بروز این عوارض را به حداقل برساند.

عوارض نخ کلاژن جذبی چیست؟

آموزش کار با نخ لیفت صورت در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که نخ کلاژن جذبی چیست و چه مزایا و انواعی دارد. شما می‌توانید نحوه کار با این نخ‌ها به منظور لیفت صورت را در آکادمی تخصصی مای اسکین بیاموزید و به این ترتیب، آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید