لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت چیست

با افزایش سن، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و این منجر به افتادگی و چین و چروک می‌شود. لیفت صورت با روش‌های مختلفی با هدف از بین رفتن چین و چروک‌ها و سفت شدن پوست انجام شده و در دو دسته‌بندی کلی جراحی و روش‌های غیرجراحی جای می‌گیرد. در این مقاله توضیح می‌دهیم انواع روش‌های لیفت صورت چیست و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

فیس لیفت صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره‌ای کردیم، روش‌های متعددی برای لیفت صورت وجود دارد. با این حال معمولا لیفت صورت به ریتیدکتومی یا یک روش جراحی اشاره دارد که به منظور بهبود و کاهش علائم قابل مشاهده پیری در صورت و گردن انجام می‌شود. لیفت صورت چه با جراحی و چه با روش‌های غیرتهاجمی‌تر، مشکلات رایج پوستی مرتبط با افزایش سن شامل موارد زیر را از بین می‌برد:

  • افتادگی پوست صورت
  • خطوط عمیق بین بینی و دهان
  • افتادگی پوست در ناحیه فک
  • غبغب یا چربی اضافی در اطراف گردن

مانند آنچه که در دوره لیزر موهای زائد تاکید می‌شود، همه انواع مداخلات زیبایی، چه لیزر و چه روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی لیفت صورت باید توسط اپراتور آموزش‌دیده انجام شود. در بخش‌های بعد بیشتر با این دو روش لیفت صورت آشنا می‌شوید.

فیس لیفت صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

لیفت صورت با جراحی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت سنتی یا جراحی، ریتیدکتومی نیز نامیده می‌شود. در این نوع لیفت بافت‌های نرم قسمت میانی و پایینی صورت و گردن برداشته شده و به این ترتیب چین و چروک‌ها از بین می‌روند. لیفت صورت با جراحی مشکلات متعددی از جمله افتادگی گونه‌ها و چین‌های عمیق بین آن‌ها و لب را برطرف می‌کند. همچنین با جراحی می‌توان خط فک را مشخص‌تر و پوست و چربی اضافی روی گردن را برداشت؛ زیرا براساس دوره‌های آموزشی پوست و زیبایی در تهران فک مشخص و گردن بدون چربی، در حال حاضر یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود.

مزایای جراحی لیفت صورت

لیفت صورت به صورت سنتی و با استفاده از جراحی می‌تواند پوست شما را در سریع‌ترین زمان ممکن و بسیار زودتر از استفاده از دستگاه مزونیدلینگ جوان کند. برخی از مزایای لیفت صورت با جراحی عبارتند از:

  • سفت شدن ماهیچه‌های صورت: ساختارهای زیرین صورت با افزایش سن ضعیف شده و آویزان می‌شوند. قبل از ترمیم این پوست شل، جراح پلاستیک ساختار زیرین را به شکل بهتری سفت می‌کند. این فرآیند تنش کمتری به پوست شما وارد کرده و به ماندگاری نتیجه لیفت صورت کمک می‌کند.
  • ترمیم پوست شل: جراح پلاستیک پوست افتاده شما را اصلاح و سفت می‌کند تا ظاهری جوان‌تر و طبیعی‌تر داشته باشد. با این حال جراح اطمینان حاصل می‌کند که پوست شما خیلی سفت نمی‌شود، زیرا این امر می‌تواند منجر کشیدگی بیش از حد پوست شود.
  • کانتور کردن صورت: لیفت صورت با جراحی در نواحی میانی و پایینی صورت انجام می‌شود. با لیفت نواحی میانی، گونه‌ها و پلک‌ها صاف‌تر شده و از طرف دیگر لیفت قسمت‌های پایینی صورت، منجر به خط فک جذاب‌تر، خلاص شدن از شر چربی‌های گردن و صاف کردن این ناحیه می‌شود.
  • ماندگاری طولانی‌مدت اثرات لیفت با جراحی: اثرات لیفت صورت جراحی می‌تواند تا ده سال باقی بماند.

معایب جراحی لیفت صورت

هر نوع مداخله زیبایی ممکن است عوارض و معایبی داشته باشد. به همین دلیل در دوره آنلاین لیزر نیز تاکید می‌شود قبل از اجرا، مراجع را از تمام مزایا و معایب آن آگاه کنید. معایب لیفت صورت با جراحی عبارتند از:

  • زمان بهبودی: با روش‌های مدرن لیفت صورت امروزی، بهبودی بسیار کاهش یافته اما با این حال همچنان بعد از جراحی برای لیفت صورت باید دوره نقاهتی را بگذرانید.
  • مراقبت‌های بعد از جراحی: معمولا در چند روز اول پس از جراحی باید مراقبت‌ها و نکات خاصی را رعایت کنید.
  • هزینه: معمولا لیفت صورت با جراحی گران‌تر از روش‌های غیرتهاجمی لیفت است.
  • خطر جراحی: مانند هر نوع جراحی احتمال خطر وجود دارد. با این حال جراحان پلاستیک آموزش‌دیده در به حداقل رساندن این خطرات ماهر هستند.

لیفت صورت با جراحی چیست

انواع روش‌های غیرجراحی لیفت صورت چیست؟

همان طور که از اسم این روش‌ها پیداست، برای لیفت صورت هیچ جراحی در کار نیست و به عبارتی روش‌های غیرتهاجمی برای لیفت محسوب می‌شوند. این تکنیک‌های غیرجراحی شامل تزریق بوتاکس، پرکننده‌های پوستی، انتقال چربی، لیزر نور پالسی شدید (IPL)، اولتراسوند، درمان‌های لیزری، تزریق کیبلا برای رفع غبغب و لیفت با لیزر است.

مزایای لیفت صورت با روش‌های غیرتهاجمی

لیفت صورت با روش‌های غیرجراحی مزایای زیادی دارد و به همین دلیل در دوره‌های آموزش جوانسازی پوست گفته می‌شود حتی‌الامکان به جای جراحی یکی از این تکنیک‌ها را برای لیفت انتخاب کنید. علاوه بر مزایایی که درباره لیفت صورت با جراحی گفتیم، دیگر مزایای لیفت با دستگاه‌ها و ابزارهای غیرتهاجمی عبارتند از:

  • مقرون‌به‌صرفه: معمولا برای این تکنیک‌ها باید کمتر از جراحی هزینه کنید.
  • بدون درد: با لیفت صورت غیر جراحی، مراجع کمترین ناراحتی و درد را تجربه می‌کند.
  • کوتاه بودن جلسات: در این روش‌ها هیچ بیهوشی یا داروی دیگری در کار نیست و بنابراین این تکنیک‌ها حداکثر در عرض یک ساعت انجام می‌شوند.
  • طبیعی بودن نتایج: در لیفت صورت بدون جراحی، پوست بریده یا بیش از حد سفت نمی‌شود؛ بلکه معمولا صورت را حجیم و به این طریق پوست را جوان‌تر می‌کند.
  • حداقل زمان بهبودی: معمولا روش‌های غیرتهاجمی لیفت صورت دوره نقاهتی ندارند و بلافاصله پس از جلسات می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.
  • حداقل نکات مراقبتی بعد از جلسات: عوارض پس از این روش‌ها حداقل و موقتی هستند و نیازی نیست نکات مراقبتی پیچیده‌ای را دنبال کنید.
  • خطرات کمتر: حتی اگر عمل جراحی لیفت صورت با نهایت دقت انجام شود، ممکن است خطراتی مانند عفونت و عوارض ناشی از بیهوشی وجود داشته باشد. لیفت صورت بدون جراحی تمام این خطرات را دور می‌زند و به این ترتیب دغدغه‌ای از این بابت نخواهید داشت.

معایب لیفت صورت با روش‌های غیرتهاجمی

با وجود اینکه مزایای لیفت صورت غیر جراحی بسیار زیاد است، معایب خاصی نیز وجود دارد که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید. اپراتورهایی که دوره‌های آموزشی کار با دستگاه لاغری را گذرانده‌اند، به طور کامل با نحوه کار با این دستگاه‌ها به منظور لیفت صورت و همچنین مزایا و معایب آن‌ها آشنا می‌شوند. از جمله معایب لیفت صورت به صورت غیرتهاجمی عبارتند از:

  • نیاز به تمدید مداوم: مواد تزریقی مورد استفاده طی یک دوره زمانی توسط بدن جذب می‌شوند و برای حفظ نتایج باید چند جلسه به طور مرتب مراجعه کنید.
  • گران بودن در طولانی‌مدت: اگرچه لیفت صورت غیرجراحی نسبتا مقرون‌به‌صرفه است، اما نتیجه ممکن است تنها برای حدود 6 ماه تا یک سال باقی بماند. در نتیجه لیفت صورت غیرجراحی در دراز مدت نسبت به لیفت صورت با جراحی سنتی گران‌تر می‌شود.

انواع روش‌های غیرجراحی لیفت صورت چیست؟

آموزش روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی لیفت صورت در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که لیفت صورت چیست و چه انواعی دارد. همچنین مزایا و معایب هر کدام از دو نوع لیفت جراحی و غیرجراحی را توضیح دادیم. شما می‌توانید انواع این تکنیک‌ها را در آکادمی تخصصی مای اسکین یاد بگیرید و آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید