لیزر موی پیشانی برای خانم‌ها و آقایان | راز زیبایی دوباره

لیزر موی پیشانی

اصلاح موهای زائد در هر قسمتی از صورت و بدن بخشی از کارهای روزمره‌ای است که چه خانم‌ها و چه بعد از بلوغ درگیر آن می‌شوند. اصلاح موهای صورت، زیربغل و حتی پیشانی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ضمن اینکه مدام باید درد اپیلاسیون و چنین روش‌های اصلاحی را تحمل کنید. موهای زائد روی پیشانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل بسیاری از افراد به لیزر موی پیشانی روی می‌آورند. در این مقاله هر آنچه را که باید درباره لیزر موی پیشانی بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید.

منظور از موهای زائد روی پیشانی چیست؟

قبل از اینکه به انواع روش‌های اصلاح موهای زائد پیشانی و به ویژه لیزر موی این ناحیه بپردازیم، بهتر است دقیقا توضیح دهیم که منظور ما از این موها چیست. موهای پیشانی روی صورت و در امتداد خط رویش مو رشد می‌کنند و همچنین در بعضی افراد موهای پرز مانند و نازکی بالای ابروها و بین آن‌ها دیده می‌شود. فارغ از اینکه با چه نوع موی پیشانی سروکار دارید، راه‌های زیادی برای از بین بردن آن وجود دارد و بسیاری از این روش‌ها را می‌توان به راحتی در خانه انجام داد. با این حال بهترین راهکار یعنی لیزر موی پیشانی در خانه ممکن نیست و باید حتما به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش لیزر صورت را گذرانده‌اند.

با موهای ریز پیشانی چه کنیم؟

با موهای ریز پیشانی چه کنیم؟

اصلاح با ژیلت و اپیلاسیون رایج‌ترین راه‌ها برای از بین بردن موهای پیشانی در خانه هستند، اما تنها گزینه‌های موجود نیستند. کرم‌های موبر و اپیلاتورها نیز روش‌های موثر و نسبتا بدون دردی محسوب می‌شوند که می‌توانید به تنهایی در خانه انجام دهید. بسیاری نیز ترجیح می‌دهند این قسمت را بند بیاندازند تا موها دیرتر رشد کنند. حتی برخی از درمان‌های طبیعی مانند اسکراب مخلوط شکر، لیموترش و بلغور جو دوسر وجود دارد که می‌تواند موهای کوتاه اطراف پیشانی شما را از بین ببرد.

هر روش متفاوت است اما همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند: موها به ناچار دوباره رشد خواهند کرد. با وجود اینکه این روش‌های اصلاح موهای زائد پیشانی ارزان و نسبتا آسان هستند اما در طول زندگی‌تان، باید ساعت‌های زیادی را صرف خلاص شدن از شر موهای زشتی کنید که در جایی که نمی‌خواهید ظاهر می‌شوند. همچنین براساس آنچه که در دوره مراقبت از پوست گفته می‌شود، بسیاری از این راهکارهای اصلاح موی پیشانی، نتیجه‌ای جز تحریک پوست و ایجاد جوش و رشد موی زیرپوستی ندارند. پس چه باید کرد؟

لیزر موی پیشانی؛ راهکاری دائمی برای از بین بردن موهای زائد شما!

همانطور که از نام آن پیداست، طی لیزر موهای زائد از یک دستگاه لیزر قدرتمند استفاده می‌شود. این لیزر پالس‌های نور را مستقیما به فولیکول مو ساطع می‌کند و مو را در ریشه آن از بین می‌برد تا دیگر نتواند رشد کند. برای اینکه موهای پیشانی به صورت دائم از بین بروند، به چند جلسه نیاز است اما لیزر چنین مناطق کوچکی در هر جلسه فقط چند دقیقه طول می کشد. موردهدف قرار دادن نواحی بزرگی مانند پاها و پشت به جلسات طولانی‌تری نیاز دارند.

اکثر مراجعان طی لیزر موهای زائد ناراحتی و درد کمی را تجربه کرده و برخی آن را با احساس کوبیدن نوار لاستیکی بر روی پوست مقایسه می‌کنند. اولین باری که تحت لیزر درمانی قرار می‌گیرید ممکن است احساس عجیبی داشته باشید، اما جلسات آنقدر سریع هستند که اکثر مراجعان می‌گویند میزان درد را می‌توانند تحمل کنند. با این حال همانطور که در دوره‌های آموزش مزونیدلینگ صورت نیز تاکید می‌شود، در صورتی که مراجع آستانه تحمل درد پایینی داشته باشد، از بی‌حسی موضعی قبل از مداخله زیبایی مدنظر استفاده می‌شود.

لیزر موهای پیشانی

چگونه برای لیزر موی پیشانی آماده شویم؟

در طول مشاوره اولیه، اپراتور دارای مدرک آنلاین لیزر موهای زائد این فرآیند را با جزئیات توضیح می‌دهد. در این جلسه مشخص می‌شود که احتمالا به چه تعداد جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید و بر اساس نوع مو و نوع پوست خود چه نتایجی را می‌توانید، مشاهده کنید. همچنین اپراتور شما لیست دقیقی از دستورالعمل‌ها را به شما می‌دهد و به شما می‌گوید که قبل از درمان چه کاری انجام دهید و از چه کارهایی خودداری کنید.

مهم‌ترین چیز این است که چندین هفته قبل از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و به کلی دور برنزه شدن طبیعی زیر نور خورشید و انواع برنزه شدن مصنوعی از جمله مصرف کرم‌های برنزه کننده و سولاریوم را خط بکشید؛ زیرا پوست باید سطح طبیعی ملانین خود را داشته باشد تا درمان موثرتر باشد.

همچنین نباید برای چند هفته منتهی به جلسه لیزر، پیشانی را بند بیاندازید یا اپیلاسیون کنید. اپیلاسیون و بند انداختن موها را از ریشه می‌کشند و برای اثربخشی لیزر باید ریشه موها سالم باشد. اگر نمی‌توانید رشد مجدد مو را تحمل کنید، اصلاح موی پیشانی با ژیلت اشکالی ندارد. همچنین در روزهای منتهی به درمان، باید از مصرف برخی داروها مانند NSAIDها و رقیق کننده‌های خون خودداری کنید.

بعد از لیزر موهای پیشانی چه اتفاقی می‌افتد؟ مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد

یک برنامه مراقبت پس از لیزر، کلید حذف موهای زائد پیشانی موفق است. در ساعات اولیه پس از لیزر، معمولا عوارض جانبی خفیفی مانند تورم و قرمزی مشاهده می‌کنید که معمولا با چیزهای ساده‌ای مانند کمی مرطوب کننده یا ژل آلوئه ورا تسکین می‌یابند. در صورتی که اپراتور ماهر باشد، این عوارض ظرف چند ساعت از بین می‌روند. به طور کلی احتمال بروز عوارض با مراجعه به کسانی که طرز استفاده از دستگاه آر اف و دیگر مداخلات زیبایی مانند لیزر موهای زائد را می‌دانند، به حداقل می‌رسد.

بعد از لیزر باید از نور خورشید دور بمانید و از فعالیت‌هایی که باعث عرق کردن سر شما می‌شود، اجتناب کنید. تا 24 ساعت پس از درمان، از آب داغ، حمام بخار، استخر، سونا و استفاده از مواد آرایشی اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که چندین جلسه درمانی برای رفع دائمی موی پیشانی لازم است. برای آماده شدن برای جلسات دوم و سوم و غیره باید از نور خورشید دور بمانید و همان دستورات قبل از درمان را دنبال کنید.

بعد از لیزر موهای پیشانی چه اتفاقی می‌افتد؟ مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد

آموزش لیزر موی پیشانی در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که چرا لیزر موی پیشانی بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه است. همچنین گفتیم چه نکاتی را باید قبل و بعد از لیزر رعایت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. با توجه به محبوبیت روزافزون دستگاه‌های متعدد مربوط به مداخلات زیبایی، مانند لیزر و دستگاه‌های لاغری غیرتهاجمی بسیاری از افراد اقدام به یادگیری نحوه کار با این دستگاه‌ها می‌کنند و به سادگی وارد بازار کار پردرآمدی می‌شوند. اگر شما هم به چنین حیطه شغلی علاقه دارید، همین امروز در دوره‌های تخصصی آکادمی مای اسکین مانند دوره کار با دستگاه لیزر شرکت کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید