لیزر برای چه سنی مناسب است؟ از چه سنی لیزر کنیم؟

لیزر برای چه سنی مناسب است

بسیاری از مداخلات زیبایی محدودیت سنی دارند و انجام برخی مداخلات در سنین خاصی، نتیجه بهتری به دنبال دارد. لیزر موهای زائد نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رویتان به پاسخ این سوال بپردازیم که لیزر برای چه سنی مناسب است و از چه سنی می‌توانیم لیزر کنیم. اگر شما هم قصد دارید برای همیشه از شر موهای زائد صورت یا بدن خود خلاص شوید اما نمی‌دانید که با توجه سنتان لیزر گزینه مناسبی است یا نه، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

بر اساس آنچه که در دوره اپراتور لیزر آموزش داده می‌شود، فناوری مورد استفاده برای از بین بردن موها با لیزر شامل هدف قرار دادن سلول‌های رنگدانه در فولیکول مو با انرژی نور شدید است. در واقع پرتوهای لیزر باعث آسیب به این سلول‌ها می‌شود که ریزش دائمی مو را به دنبال دارد. دستگاه‌های لیزر متعددی در بازار وجود دارد که همه ویژگی‌های مشترکی دارند. اولا در بیشتر دستگاه‌ها از پرتوهای نه چندان قوی نور استفاده می‌شود که نور را در طول موج‌های مختلف ساطع می‌کنند. این پرتوها از طریق پوست حرکت می‌کنند و مناطق خاصی را هدف قرار می‌دهند که مو در آن رشد می‌کند یا رنگدانه ملانین وجود دارد.

دوم اینکه پس از جلسات لیزر، ممکن است برای چند روز قرمزی و تورم جزئی در اطراف نواحی تحت درمان تجربه کنید. این علائم معمولا در عرض یک هفته ناپدید می‌شوند، اما برای تسریع بهبودی باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید زیرا ممکن است پوست شما به خورشید حساس‌تر شده باشد. اکثر مراجعان لیزر موهای زائد معمولا کمترین ناراحتی و نتایج قابل قبولی را پس از یک دوره طولانی گزارش می‌کنند.

آیا لیزر برای افراد زیر 18 سال خطر دارد؟

لیزر از چه سنی مناسب است؟ آیا لیزر برای افراد زیر 18 سال خطر دارد؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که لیزر موهای زائد برای هر کسی، فارغ از سن، در دسترس است. اما واقعیت چیز دیگری است. اگر از کسانی که دوره‌های آموزش کار با دستگاه لیزر co2 را نیز گذرانده‌اند، سوال کنید متوجه محدودیت سنی انواع دستگاه‌های لیزر می‌شوید. حداقل سن برای لیزر موهای زائد 16 سال است؛ زیرا بدن در دوران بلوغ دچار تغییرات زیادی از جمله افزایش هورمون‌ها می شود. این هورمون‌ها می‌توانند بعد از لیزر رشد موهای جدید را تحریک کنند و به همین دلیل احتمالا لیزر موهای زائد قبل از بلوغ تاثیر چندانی در بلندمدت نخواهد داشت. در ادامه با مزایا و معایب لیزر موهای زائد در سنین مختلف آشنا می‌شوید.

لیزر موهای زائد برای نوجوانان

نوجوانان می‌توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند، اما جلسات باید حداقل از 16 سالگی شروع شود. از آنجایی که بدن نوجوانان همچنان در حال رشد و تکامل است، پوست آن‌ها نسبت به اثرات لیزر حساس‌تر بوده و جلسات لیزر موهای زائد صرفا باید توسط اپراتورهای مجرب و آموزش دیده انجام شود. در این حالت اپراتور باید شدت پرتوهای نور لیزر را کمتر کند تا به پوست آسیب نرسد و همچنین جلسات لیزر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شوند.

با توجه به حساسیت این موضوع توصیه می‌کنیم برای هر نوع مداخله زیبایی دیگری برای نوجوانان ریسک نکنید و ایمنی را در اولویت قرار دهید. هزینه‌های مربوط به شرکت در دوره‌های لیزر موهای زائد یا هزینه دوره تزریق ژل و بوتاکس به اندازه‌ای نیست که نوجوان خود را چه برای لیزر و چه تزریق ژل و بوتاکس به دست افراد نابلد و ناکارآمد بسپارید.

لیزر موهای زائد برای جوانان

لیزر موهای زائد در بین جوانان محبوبیت بیشتری دارد و حتی بسیاری از افراد در این بازه سنی به دنبال شرایط گرفتن مدرک لیزر آنلاین هستند تا بتوانند با ورود به این زمینه کاری، به درآمد بالایی برسند. لیزر موهای زائد در دوره جوانی بدون درد انجام می‌شود و به طور موثری موها را از بین می‌برد. همچنین جلسات لیزر حداقل عوارض جانبی را به دنبال دارند و نتایج، برای سال‌ها باقی می‌ماند. پیشرفت فناوری لیزر در سال‌های اخیر باعث شده است که برخلاف گذشته، بتوان موهای ظریف و نازک را نیز با برخی دستگاه‌های لیزر موردهدف قرار داد.

لیزر از چه سنی مناسب است

لیزر موهای زائد برای بزرگسالان مسن‌تر

بسیاری بر این باورند که لیزر موهای زائد برای افراد مسن گزینه مناسبی نیست. اما این طور نیست! در حالی که برخی از لیزرها ممکن است برای سالمندان کمتر موثر باشند، بسیاری از جایگزین‌های ایمن و موثری در دسترس هستند. یکی از دلایل اصلی که لیزر موهای زائد می‌تواند برای سالمندان دشوارتر باشد، این است که پوست آن‌ها نسبت به پوست افراد جوان تمایل بیشتری به تولید ملانین دارد. این بدان معنی است که انواع خاصی از پرتوهای نور باعث آسیب بیشتر و التهاب در پوست پیر نسبت به پوست جوان یا نوجوان می‌شود.

بنابراین اگر یک فرد مسن قصد لیزر موهای زائد را داشته باشد چه باید بکند؟ مهم‌ترین کار این است که به اپراتورهای حرفه‌ای مراجعه کرده و قبل از تصمیم‌گیری حتما با متخصص پوست خود درباره نیازها و نگرانی‌های خاص خود صحبت کنید. به طور کلی در این سن چه قصد لیزر موهای زائد را داشته باشید و چه بخواهید از دستگاه‌های جوانسازی پوست استفاده کنید، باید به افرادی که دوره‌های لیزر موهای زائد را گذرانده‌اند و کسانی که طرز استفاده از دستگاه جوانسازی پوست را می‌دانند، مراجعه کنید؛ در غیر این صورت چنین مداخلات زیبایی جز آسیب به پوست شما نتیجه‌ای نخواهند داشت.

لیزر موهای زائد بعد از یائسگی

همانطور که هورمون‌ها می توانند باعث رشد مو در دوران بلوغ شوند، همچنین می‌توانند بر میزان موهای شما پس از یائسگی تاثیر بگذارند. ممکن است گاهی متوجه موهای تیره روی صورت خود، به خصوص چانه شوید. کندن این موها با موچین ساده به نظر می‌رسد، اما یائسگی پوست شما را نیز تغییر می‌دهد. در واقع پوست بعد از 50 سالگی بسیار حساس‌تر می‌شود و احتمالا عوارض جانبی بیشتری هنگام اپیلاسیون یا استفاده از موچین تجربه کنید.

بسیاری از زنان پس از یائسگی به لیزر موهای زائد روی می‌آورند زیرا برای پوست‌های حساس گزینه ایمن‌تری است. با این حال، یک هشدار مهم وجود دارد: قبل از اینکه موها خاکستری شوند باید موهای زائد را لیزر کنید. در غیر این صورت، فولیکول مو گرمای نور لیزر را جذب نمی‌کند و بنابراین لیزر تاثیری نخواهد داشت. به همین ترتیب برای استفاده از دستگاه‌های لاغری در این دوران نیز حتما به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش کار با دستگاه ار اف لاغری را گذرانده‌اند.

بهترین سن لیزر موهای زائد

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر برای تمام سنین در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که لیزر برای چه سنی مناسب است. شما می‌توانید برای یادگیری نحوه کار با دستگاه‌های لیزر در دوره‌های آکادمی مای اسکین شرکت کنید و پاسخ چنین سوالاتی را به صورت تخصصی‌تر بیاموزید. ورود به این بازار کار محبوب، آینده شغلی شما را تضمین می‌کند. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید