فواید مزونیدلینگ صورت چیست؟ چرا مزونیدلینگ کنیم؟

فواید مزونیدلینگ صورت

مزونیدلینگ یک روش کم تهاجمی است که با استفاده از سوزن‌های نازک می‌تواند به کاهش مشکلات پوستی مانند اسکار آکنه، علائم کشیدگی پوست یا رفع چین و چروک کمک کند. اکثر افراد برای اهداف زیبایی از مزونیدلینگ استفاده می‌کنند، اما این روش می‌تواند برای درمان برخی بیماری‌ها نیز مفید باشد. در این مقاله می‌خوانید که فواید مزونیدلینگ صورت چیست. تا انتها همراه ما باشید.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ یک روش کم تهاجمی برای پوست شماست. تکنسین پوست از سوزن‌های نازک برای ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه بالایی پوست شما استفاده می‌کند. آسیب به تحریک روند بهبودی پوست شما کمک می‌کند، بنابراین کلاژن و الاستین بیشتری تولید می‌شود. این مقادیر پوست شما را محکم و صاف نگه می‌دارند.

اکثر افراد روی صورت خود مزونیدلینگ انجام می‌دهند، اما می‌توانید آن را روی پاها، پشت، گردن یا سایر مناطقی که متوجه آسیب یا پیری پوست خود می‌شوید نیز انجام دهید. احتمالاً برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به چندین جلسه نیاز خواهید داشت. در مرکز تخصصی پوست و مو مای اسکین، آموزش مزونیدلینگ صورت همانند آموزش رایگان اپراتور لیزر ارائه می‌شود.

مزونیدلینگ چیست؟

چه کسانی به مزونیدلینگ نیاز دارند؟

مزونیدلینگ کاربردهای زیبایی و پزشکی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش منافذ بزرگ شده
  • از بین بردن خطوط ریز یا چین و چروک
  • درمان پوست شل و نازک
  • کاهش اسکارهای خفیف؛ به ویژه آن‌هایی که ناشی از آکنه یا سوختگی هستند
  • درمان تغییر رنگ پوست یا رنگ ناهموار پوست
  • کاهش علائم کشیدگی پوست (استرچ مارک)

این روش همچنین می‌تواند به افرادی که دارای برخی مشکلات سلامتی هستند، کمک کند:

  • آلوپسی آره آتا (ریزش مو به دلیل یک بیماری خودایمنی)
  • هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد)

همان‌طور که در مباحث آموزش جوانسازی پوست گفته می‌شود، در برخی موارد متخصص پوست از روش مزونیدلینگ برای تزریق داروها یا محلول‌ها به طور مستقیم به پوست شما استفاده می‌کند. میکروسوزن‌ها ممکن است بخشی از یک پچ باشد که افراد به جای مراجعه به پزشک برای تزریق دارو، خودشان آن را اعمال می‌کنند.

چه کسانی نباید مزونیدلینگ انجام دهند؟

اگر موارد زیر را دارید، قبل از انجام مزونیدلینگ با پزشک خود مشورت کنید:

  • آکنه یا در حال مصرف دارو برای آکنه
  • اختلالات خونی یا داروهای ضد انعقاد (داروهایی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند)
  • افرادی که مبتلا به سرطان و تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستند
  • بثورات پوستی مکرر (درماتیت تماسی) یا تبخال
  • پوست کلوئیدساز (پوست شما اسکارهای سخت و برجسته ایجاد می‌کند)
  • خال‌ها، کک‌ومک‌ها، برآمدگی‌های پوستی یا سایر ضایعات که در اندازه یا شکل تغییر کرده یا خونریزی می‌کنند
  • بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس

چه کسانی نباید مزونیدلینگ انجام دهند؟

قبل از انجام مزونیدلینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از انجام مزونیدلینگ، ابتدا باید با یک متخصص پوستی مشورت کنید. یک جراح پلاستیک، متخصص پوست یا متخصص زیبایی ممکن است مزونیدلینگ را انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که هر کسی که این تکنیک را انجام می‌دهد، در این زمینه تجربه و سابقه کار داشته و دوره آموزش مزونیدلینگ را گذرانده باشد.

متخصص ابتدا پوست و سابقه سلامتی شما را بررسی می‌کند و اهداف شما را برای این روش مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین ممکن است از این ناحیه عکس بگیرند تا پوست خود را قبل و بعد از مزونیدلینگ مقایسه کنید. در این زمان حتما سوالات زیر را از اپراتور خود بپرسید:

  • آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟
  • آیا مزونیدلینگ درد دارد؟
  • چه زمانی نتایج را می‌بینم؟
  • آیا بعد از عمل زمان نقاهت وجود دارد؟
  • آیا به بیش از یک جلسه درمان نیاز خواهم داشت؟

حدود یک ماه قبل از درمان، ممکن است پزشک از شما بخواهد که کرم ویتامین A یا C را روی پوست خود بمالید. این کرم‌ها می‌توانند شروع فرآیند تولید کلاژن را تسریع کنند.

در حین مزونیدلینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

اپراتور ابتدا پوست شما را تمیز و از کرم یا پماد بی‌حس کننده مانند ژل لیدوکائین استفاده می‌کند. معمولا این کار را حدود 30 دقیقه تا 45 دقیقه قبل از عمل انجام می‌دهند تا پماد برای اثرگذاری زمان کافی داشته باشد. در مرحله بعد، متخصص از یک غلتک دستی یا یک ابزار الکتریکی برای ایجاد زخم در پوست شما استفاده می‌کند. غلتک دارای سوزن‌های ریز است و به آرامی روی پوست چرخانده می‌شود. اگر از دستگاه برقی برای این کار استفاده شود، سوزن‌ها برای سوراخ کردن پوست شما بالا و پایین می‌روند. اپراتور می‌تواند طول سوزن‌های دستگاه الکتریکی را تغییر دهد. سوزن‌های طولانی‌تر به عمق پوست شما می‌روند که ممکن است در صورت وجود زخم‌های عمیق یا جوش‌های ناشی از آکنه ضروری باشد. طول سوزن می‌تواند از 0.5 میلی متر تا 2 میلی‌متر تغییر کند.

نحوه انجام مزونیدلینگ صورت

پس از شروع مزونیدلینگ ممکن است احساس گرما یا خراشیدگی در صورت خود داشته باشید. اگر سوزن‌ها در نزدیکی نواحی استخوانی مانند استخوان گونه شما قرار گیرند، ممکن است احساس ناراحتی کنید. مزونیدلینگ عمیق ممکن است باعث کمی خونریزی نیز شود. روش مزونیدلینگ بسته به اندازه ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد، می‌تواند از 15 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. به طور کلی در هر مداخله زیبایی مانند آنچه که در دوره آموزش کار با دستگاه ار اف لاغری توضیح دادیم، طول جلسات به شرایط شخص شما و هدف از انجام آن بستگی دارد.

بعد از مزونیدلینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

مزونیدلینگ یک روش سرپایی است، بنابراین می‌توانید پس از انجام آن به خانه بروید. پوست شما ممکن است تا پنج روز قرمز و متورم باشد. کیسه یخ می‌تواند به کاهش تحریک و ناراحتی کمک کند. اکثر افراد می‌توانند روز بعد از عمل آرایش کنند، اما شما باید تا زمانی که پوست‌تان بهبود یابد، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. همان‌طور که در دوره آموزش دستگاه لیزر نیز تاکید می‌شود، شما پس از انجام لیزر نیز باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید دوری کنید.

عوارض مزونیدلینگ صورت چیست؟

مزونیدلینگ روش بی‌خطری است، اما ممکن است عوارض جزئی شامل موارد زیر باشد:

  • کبودی
  • جای زخم
  • عفونت پوست

مزایای مزونیدلینگ صورت چیست؟

مزونیدلینگ می‌تواند به بهبود ظاهر و بافت پوست شما کمک کند. این مداخله زیبایی می‌تواند علائم کشیدگی، اسکار، چین و چروک و سایر مشکلات پوستی را به حداقل برساند. این متد برخلاف برخی از روش‌های جوان‌سازی صورت که از گرما، نور یا لیزر استفاده می‌کنند، خطر تغییر رنگ پوست را به همراه ندارد. این امر مزونیدلینگ را برای افرادی که پوست تیره‌تر دارند ایده‌آل می‌کند. معمولا اغلب کسانی که مزونیدلینگ می‌کنند، از نتایج راضی هستند. این امر درباره مراجعان لیزر موهای زائد نیز صدق می‌کند و بنابراین ارزشش را دارد که بابت هزینه دوره آنلاین آموزش لیزر موهای زائد در تهران هزینه کنید؛ زیرا با گذراندن این دوره‌ها می‌توانید وارد بازار کار پردرآمدی شوید.

مزایای مزونیدلینگ چیست؟

بعد از مزونیدلینگ چه انتظاری باید داشته باشید؟

در روزها و هفته‌های پس از مزونیدلینگ، ممکن است متوجه شوید که پوستتان می‌سوزد یا احساس سفت شدن می‌کنید. همچنین پوست برخی از افراد خشک و پوسته پوسته می‌شود که با مصرف مرطوب کننده بهبود می‌یابد. بسیاری از مراجعان مداخلات زیبایی مانند مزونیدلینگ و لیزر با این سوال مواجه هستند که آیا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟ در پاسخ باید بگوییم که امکان برطرف شدن کامل جای سوختگی به عمق جراحات و مدت زمانی که از آن می‌گذرد بستگی دارد.

اکثر افراد برای کسب بهترین نتایج باید چند جلسه برای مزونیدلینگ به فاصله 3 تا 8 هفته مراجعه کنند. در واقع ممکن است 3 ماه تا 6 ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید. پس از آن، ممکن است یک بار در سال برای ترمیم به این روش نیاز داشته باشید.

آموزش مزونیدلینگ در مرکز تخصصی مای اسکین

در این مطلب به بررسی فواید مزونیدلینگ صورت پرداختیم. همچنین، روش انجام کار، خطرات و عوارض آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از آنجایی که مزونیدلینگ یک روش کم تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی است، متقاضیان بسیاری دارد. به همین دلیل، بازار کار مزونیدلینگ رو به رشد است و تکنسین‌های زیادی تمایل به یادگیری اصولی آن دارند. اگر شما هم می‌خواهید نحوه مزونیدلینگ صورت را یاد بگیرید، مرکز تخصصی پوست و مو مای اسکین بهترین اساتید را برای این دوره آموزشی و همچنین دوره‌های مشابه دیگری مانند دوره بوتاکس در نظر گرفته است. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید