چه غذاهایی پوست را تیره می‌کنند؟

غذاهایی که پوست را تیره می‌کند

بسیاری از افراد با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان به آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست فکر می‌کنند. بااین‌حال عوارض نور خورشید، از سرطان پوست گرفته تا پیری زودرس، تا حدی جدی است که آفتاب گرفتن و برنزه کردن در روزهای تابستانی کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. اگر شما هم به تیره کردن پوست علاقه دارید، اما می‌خواهید از عوارض نور خورشید در امان باشید، بهتر است تغییر کوچکی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. افزودن برخی میوه‌ها و سبزیجات به رژیم غذایی می‌تواند به پوست شما درخششی شبیه برنزه شدن در ساحل بدهد. یک مطالعه اخیر در دانشگاه لیدز نشان داد افرادی که به صورت طبیعی با رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برنزه می‌شوند، نسبت به کسانی که با نور خورشید برنزه شده‌اند، جذابیت بیشتری دارند. در این مقاله به معرفی غذاهایی که پوست را تیره میکند، می‌پردازیم. با مطالعه مطلب پیش رو می‌توانید با برنزه کننده های خوراکی آشنا شوید و با کمترین هزینه به رنگ پوست موردعلاقه خود برسید.

۱. زمینی شیرین برای برنزه شدن پوست

در پاسخ به سوال «چه خوراکی هایی باعث تیرگی پوست میشود» می‌توانیم به سیب زمینی اشاره کنیم. سیب زمینی شیرین یکی از همه کاره‌ترین انواع سبزیجات است که در آموزش مراقبت از پوست جایگاه ویژه‌ای دارد. از سیب زمینی شیرین تقریبا می‌توان برای پخت هر چیزی استفاده کرد. این نوع سیب زمینی دارای بالاترین میزان کاروتنوئیدها در مقایسه با سایر سبزیجات است؛ یعنی همان ماده مغذی که مسئول برنزه کردن پوست شماست. همچنین سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین B6 و پتاسیم است که برای تقویت سلامت قلب ضروری هستند.

سیب زمینی شیرین برای برنزه شدن پوست

۲. آیا هویج پوست را سفید میکند یا تیره؟

بسیاری از افراد هویج را با خاصیت تغییردهنده رنگ پوست می‌شناسند، اما برخلاف تصور رایج هویج شما را سفید نمی‌کند. درعوض، سطوح بالای کاروتنوئیدهای این برنزه کننده خوراکی به شما درخشش جذاب و برنزه‌ای را می‌دهد که همه به دنبال آن هستند. همچنین هویج دارای مقادیر زیادی ویتامین A است که می‌تواند بینایی را بهبود بخشد و از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت کند. در آموزش آر اف صورت نیز بر مصارف زیاد هویج و تاثیر آن بر پوست تاکید می‌شود.

هویج برای تیره و برنزه شدن پوست

۳. کلم پیچ؛ یکی از برنزه کننده های خوراکی با خاصیت بالا

احتمالا تاکنون میلیون‌ها بار به شما گفته شده که کلم پیچ یکی از مغذی‌ترین سبزیجات موجود است و فواید بسیاری برای کل بدن شما دارد. یک مزیت کمتر شناخته شده دیگر نیز برای کلم پیچ وجود دارد که به ظاهر شما مربوط می‎شود. کلم پیچ هم دارای سطوح بالایی از کاروتنوئیدها ست که رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. در آموزش لیزر جوانسازی و درمانی هم این خاصیت کلم پیچ و برخی از دیگر سبزیجات برگ سبز موردتوجه قرار می‌گیرد.

کلم پیچ برای تیره شدن پوست در خانه

۴. خوردن طالبی برای تیره شدن پوست

با رسیدن فصول گرم سال، باید بیش از پیش مواد مغذی را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید که میزان آب موردنیاز بدنتان را فراهم می‌کنند. طالبی با محتوای بالای آب و الکترولیت می‌تواند در ماه‌های تابستان برای هیدراته ماندن بدنتان معجزه کند. در پاسخ به سوال «چه چیزی باعث تیرگی پوست میشود» می‌توانیم به کاروتنوئید اشاره کنیم. ازآنجایی‌که طالبی حدود 90 درصد آب است و رنگ نارنجی خود را از کاروتنوئیدهای موجود می‌گیرد، برای برنزه شدن پوست نیز استفاده می‌شود. اگر پوستتان بیش از حد دهیدراته شده، می‌توانید به کسانی که دوره‌های آموزش هایفو صورت و سایر دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند، مراجعه کنید.

طالبی برای تیره شدن پوست

۵. کلم بروکلی؛ یکی از مواد غذایی جوان کننده پوست با خاصیت برنزه کردن

مرکبات تنها خوراکی‌هایی نیستند که می‌توانید میزان ویتامین C موردنیاز خود را از آن‌ها بگیرید. یک فنجان بروکلی بیش از دو برابر یک لیموترش کامل ویتامین C دارد. مصرف به اندازه کافی ویتامین C برای محافظت در برابر نقص سیستم ایمنی بدن و همچنین افزایش تولید کلاژن مهم است (کلاژن یکی از اصلی‌ترین ترکیباتی است که ساختار و عملکرد آن در دوره‌های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس در تهران آموزش داده می‌شود). ترکیب کاروتنوئیدها و ویتامین C موجود در کلم بروکلی می‌تواند رنگ و عملکرد پوست شما را بهبود بخشد و مصرف این سبزی راه دیگری برای برنزه شدن شماست. بنابراین کلم بروکلی را نیز در فهرست غذاهایی که پوست را تیره میکند قرار می‌گیرد.

کلم بروکلی برای جوان و برنزه شدن پوست

۶. انبه؛ از خوشمزه‌ترین خوراکی هایی که پوست را تیره میکند

انبه، این میوه استوایی، را می‌توان در هر منوی اسموتی در سراسر کشور پیدا کرد و دلیل خوبی دارد. انبه نه تنها سرشار از کاروتنوئیدهای برنزه کننده است، بلکه دارای آنتی اکسیدان‌هایی (مانند کورستین، آستراگالین و اسید گالیک) است که ثابت شده از سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان خون پیشگیری می‌کند. در دوره کاشت مو برای پرستاران نیز بر توصیه مصرف انبه و پاپایا بعد از کاشت تاکید می‌شود؛ چرا که این میوه‌ها از نازک شدن موها جلوگیری می‌کنند. پس اگر به دنبال خوراکی های روشن کننده پوست هستید، انبه جایگاهی در میان آن‌ها ندارد.

۷. آیا خوردن فلفل باعث تیرگی پوست میشود؟

فلفل دلمه‌ای قرمز، رنگ خود را از کاروتنوئیدها دریافت می‌کند، اما خوردن آن‌ها به معنای قرمز شدن پوست شما نیست. این کاروتنوئیدها مانند سایر سبزیجات عمل می‌کنند و درخشش برنزی و تابستانی مورد علاقه‌تان را به شما می‌دهند. در کنار این کاروتنوئیدها سطوح بالای ویتامین C و A وجود دارد که فلفل قرمز را به ماده فوق العاده‌ای برای مراقبت از پوست و مواردی مانند رفع دائمی تیرگی لب تبدیل می‌کند. بنابراین فلفل دلمه‌ای قرمز را می‌توان یکی از بهترین مواد غذایی جوان کننده پوست معرفی کرد که نه‌تنها باعث برنزه شدن پوست می‌شود، بلکه برای سلامت پوست نیز بسیار ضروری است.

فلفل دلمه‌ای قرمز برای برنزه و تیره شدن پوست

۸. گوجه؛ یکی از پراستفاده‌ترین برنزه کننده های خوراکی

گوجه فرنگی یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی است و در سس ماکارونی، سس کچاپ، سالاد و موارد دیگر وجود دارد. مانند فلفل دلمه‌ای قرمز، رنگ قرمز آن نشان‎دهنده وجود کاروتنوئیدها است که در اکثر برنزه کننده های خوراکی و مواد غذایی جوان کننده پوست یافت می‌شود. یکی از مهم‎ترین کاروتنوئیدهای موجود در گوجه فرنگی «لیکوپن» نام دارد. لیکوپن برای پیشگیری از مجموعه‌ای از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی، سرطان، آب مروارید و آسم شناخته شده است. حتی در برخی موارد برای درمان HPV نیز استفاده می‌شود. از مصارف خوراکی گوجه فرنگی می‌توانید برای برنزه و تیره شدن پوست نیز استفاده کنید. ماسک‌های گوجه فرنگی می‌توانند کک و مک‌ها و خال‌های سطحی را از بین ببرند، اما باید از پماد برای از بین بردن خال گوشتی استفاده کنید.

گوجه برای برنزه شدن پوست

آموزش برنزه کردن پوست صورت در آکادمی مای اسکین

در این مقاله غذاهایی که پوست را تیره میکنند معرفی کردیم و می‌توانید با گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی‌تان پوست برنزه و تیره‌تری داشته باشید. در آکادمی مای اسکین دوره‌های کار با دستگاه‌های برنز کننده نیز آموزش داده می‌شود. برنزه شدن با استفاده از این دستگاه‌ها، مانند در معرض نور خورشید بودن خطری ندارد و از طرف دیگر اثربخشی بسیار سریع‌تری نسبت به مصرف برنزه کننده های خوراکی دارد.

با توجه به ترند امروزی پوست برنزه، روز به روز به تعداد مراجعان این دستگاه‌ها افزوده می‌شود و بنابراین با یادگیری نحوه کار با این دستگاه‌ها می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید. اگه به کار کردن در یک کلینیک پوست و مو و انجام فعالیت‌های زیبایی پوست علاقه دارید، با بررسی جنبه‌های مختلف از جمله هزینه انجام کار می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید. به‌عنوان مثال، بررسی قیمت هایفوتراپی صورت و سایر عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کند تا دید روشن‌تری از آینده شغلی خود به دست آورید. در پایان از شما  دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید