عوارض هايفوتراپی صورت چیست؟ آنچه نمی‌دانید!

عوارض هایفوتراپی صورت چیست

امروزه مداخلات زیبایی متعدد و روش‌های فیشال گوناگونی وجود دارد و همین انتخاب گزینه مناسب را دشوارتر می‌کند. سونوگرافی متمرکز صورت با شدت بالا (HIFU) نوید یک روش غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک‌ را می‌دهد. این روش بسیار سریع است و نواحی خاصی از صورت و گردن را هدف قرار می‌دهد که نیاز به جوانسازی دارند. با وجود اینکه هایفوتراپی صورت روش امنی برای سفت کردن صورت است اما هیچ روشی خالی از عیب و ایراد نیست و قبل از انجام آن باید عوارض جانبی احتمالی را در نظر داشته باشید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که عوارض هایفوتراپی صورت چیست. اگر شما هم قصد هایفو صورت را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

درد؛ اولین عارضه هایفوتراپی

درمان اولتراسونیک یا هایفوتراپی مانند آنچه در آموزش لیزر صورت توضیح داده می‌شود، معمولا بدون درد است و مراجعان احساس سوزن سوزن شدن خفیف یا گرما روی پوست را گزارش می‌کنند. با این حال ممکن است آستانه تحمل درد پایینی داشته باشید و نتوانید همین احساس سوزن سوزن شدن یا گرما را تحمل کنید. در این موارد اپراتور آموزش دیده و باتجربه یک کرم بی‌حس‌کننده یا داروی خوراکی برای بی‌حس شدن ناحیه تحت درمان تجویز می‌کند. با این حال این اتفاق بسیار نادر بوده و اکثر مراجعان نیازی به بی‌حسی قبل از هایفوتراپی صورت ندارند.

لک پوستی؛ یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت

لک پوستی؛ یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت

طی پژوهشی که اثربخشی هایفوتراپی را موردبررسی قرار داده، بروز لکه‌های پوستی شایع‌ترین عارضه جانبی گزارش شده توسط مراجعان بود. نواحی تحت درمان ممکن است پس از جلسات هایفوتراپی قرمز و لکه‌دار شوند؛ به خصوص اگر پوست شما حساس و مستعد قرمزی باشد. با این حال نیازی نیست که در این باره نگرانی و دغدغه‌ای داشته باشید؛ زیرا این عارضه جانبی دائمی نیست و معمولا چند ساعت پس از درمان از بین می‌رود. برای اینکه قرمزی و لکه‌ها سریع‌تر محو شوند، می‌توانید از کرم‌ها و پمادهای موضعی که در دوره مراقبت از پوست معرفی می‌شوند، استفاده کنید.

تورم پوست؛ دیگر عارضه هایفوتراپی صورت

نفخ و متورم شدن پوست از عوارض نادر هایفوتراپی صورت است، اما از آن جایی که پوست هر فرد متفاوت است، احتمال متورم شدن پوست وجود دارد. تورم معمولا چند روز پس از هایفوتراپی ناپدید می‌شود و پس از آن مزایای هایفوتراپی خود را نشان می‌دهند. مطابق با آنچه در دوره‌های آموزش مزونیدلینگ صورت گفته می‌شود، برای کاهش تورم بعد از مزو یا هایفوتراپی می‌توانید از کیسه‌های یخ استفاده کنید. این کار درد ناحیه مورد هدف را نیز کاهش می‌دهد.

عوارض موقت هایفوتراپی پوست

بی‌حسی پوست؛ از عوارض موقت هایفوتراپی پوست

امواج صوتی ساطع شده طی هایفوتراپی به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند تا حتی عمیق‌ترین چین و چروک‌ها را از بین ببرند. این فناوری توانایی منحصربه‌فردی برای نفوذ به درم و لایه سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) دارد و همین باعث می‌شود عمیق‌تر از مداخلات غیرتهاجمی دیگر عمل کند. SMAS همان لایه‌ای است که طی جراحی معمولی سفت می‌شود؛ با این حال بر خلاف جراحی، هایفوتراپی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و نیازی به دوره نقاهت ندارد. از آنجایی که هایفو به عمیق‌ترین لایه‌ها نفوذ می‌کند، گاهی اوقات این میزان شدت امواج می‌تواند باعث آسیب جزئی شود که در مواردی منجر به بی‌حس شدن ناحیه تحت درمان می‌شود.

احساس سوزن سوزن شدن بیشتر در نواحی ظریف مانند اطراف چشم‌ها و لب‌ها اتفاق می‌افتد. حتی اگر بعد از هایفوتراپی صورت قسمت‌هایی بی‌حس شود، این علامت طی دو هفته بدون نیاز به دارو یا مداخله پزشکی برطرف خواهد شد. توجه داشته باشید که این عوارض نادر است و احتمال بروز آن‌ها در مواردی بیشتر می‌شود که به اپراتور آموزش‌دیده‌ای مراجعه نکنید. بر همین اساس برای لیزر موهای زائد هم توصیه می‌شود به اپراتوری مراجعه کنید که مدرک آنلاین لیزر موهای زائد را داشته باشد؛ زیرا تنها در این حال احتمال بروز عوارض به حداقل می‌رسد.

هایپرپیگمانتاسیون؛ یکی از عوارض جدی هایفو

هایپرپیگمانتاسیون یا تغییر رنگ و تیره شدن پوست یک عارضه جانبی دیگر هایفوتراپی پوست است که می‌تواند دائمی باشد. این یک عارضه جانبی ممکن است توسط دستگاه اولتراسوند ساطع‌کننده گرما ایجاد شود که می‌تواند به دمای 45 تا 65 درجه سانتی‌گراد برسد. اگر اپراتور طرز استفاده از دستگاه آر اف یا هایفو را بلد بوده و در این زمینه تخصص و مهارت داشته باشد، قبل از انجام هایفوتراپی صورت حتما یک پچ تست روی قسمتی از بدن که در معرض دید نیست، انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند پوست شما نسبت به شدت امواج صوتی حساسیتی ندارد. در صورتی که پوست شما نسبت به این امواج حساس باشد، باید روش دیگری برای لیفت صورت انتخاب کنید.

هایپرپیگمانتاسیون؛ یکی از عوارض جدی هایفو

عدم اثربخشی؛ آخرین چیزی که از هایفوتراپی صورت انتظار ندارید!

گاهی اوقات افرادی که تحت درمان هایفوتراپی صورت یا حتی دستگاه‌های لاغری غیر تهاجمی قرار می‌گیرند، هیچ مزیت یا عوارض جانبی قابل مشاهده‌ای تجربه نمی‌کنند. آسیب ندیدن پوست به خودی خود بهتر از این است که پوستتان در این فرایند آسیبی ببیند؛ با این حال این موضوع برای کسانی که امیدوار بودند پوستی بدون چین و چروک و سفت‌تر داشته باشند، چندان خوشایند نیست. در 10 درصد موارد مراجعان هایفوتراپی هیچ تفاوتی در ظاهر پوست و گردن خود نمی‌بینند، زیرا نتایج از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. گاهی اوقات کلاژن سازی در داخل پوست که به مقابله با اثرات افتادگی صورت کمک می‌کند، تاثیر قابل مشاهده‌ای در بیرون ندارد.البته که یکی از مهم ترین دلایل نتیجه نداشتن هایفو استفاده از دستگاه بی کیفیت و اپراتوری غلط است.

با یادگیری هایفوتراپی صورت در آکادمی مای اسکین عوارض جانبی را به حداقل برسانید

هر مداخله زیبایی با برخی از عوارض جانبی بالقوه نامطلوب همراه است. با این حال هایفوتراپی صورت روش تایید شده‌ای توسط FDA برای سفت و کانتور کردن صورت است. عوارض جانبی دائمی نادر هستند و عوارض جانبی جزئی در عرض یک یا دو هفته ناپدید می‌شوند. با این حال با یادگیری باید و نبایدها و فوت و فن‌های هایفوتراپی احتمال بروز عوارض نیز به حداقل می‌رسد. شما می‌توانید چنین مواردی را در آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و تعداد مراجعان زیاد و به تبع آن درآمد بالای خود را در آینده تضمین کنید. در پایان اگر سوال یا تجربه‌ای درباره عوارض هایفوتراپی صورت دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و گرامی به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید