عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم چیست؟

عوارض جانبی بوتاکس پیشانی و دور چشم

برای مراجعانی که می‌خواهند چین و چروک پیشانی و دور چشم را بدون جراحی پلاستیک از بین ببرند، تزریق بوتاکس یکی از بهترین گزینه‌هاست. بوتاکس، نه تنها می‌تواند چین و چروک‌های ریز و درشت را به طور یکسان از بین ببرد، بلکه یک راه عالی برای کنترل بروز چروک‌های بیشتر روی صورت شماست. با این حال مانند هر مداخله زیبایی دیگری بوتاکس می‌تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد. در این مقاله به عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم می‌پردازیم و راهنماییتان می‌کنیم چطور می‌توانید از بروز چنین عوارضی پیشگیری کنید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

1. کبودی؛ یکی از عوارض بوتاکس پیشانی

کبودی و تغییر رنگ روی پوست یکی از شایع‌ترین عوارض بوتاکس پیشانی است. این عارضه به دلیل خود دوز بوتاکس نیست و ممکن است پس از تزریق فیلرهای پوستی مانند اسید هیالورونیک نیز اتفاق بیفتد. در واقع کبودی ناشی از فرو رفتن سوزن در پوست و عضله صورت شماست تا بوتاکس را به عمق موردنیاز برساند.

از آنجایی که کبودی کاملا روی پیشانی به چشم می‌آید (به‌خصوص اگر با بوتاکس ابروها را لیفت کرده یا خط اخم را از بین برده‌اید)، بسیاری از مراجعان از این عارضه جانبی وحشت می‌کنند. با این حال جای نگرانی نیست. هر کبودی پس از تزریق بوتاکس باید ظرف چند روز از بین برود. چنین عارضه‌ای را ممکن است پس از لیزر موهای زائد نیز تجربه کنید که البته احتمال بروز این عارضه تا حد زیادی به تخصص و مهارت اوپراتور لیزر بستگی دارد.

2. افتادگی پلک؛ عوارض بوتاکس در دراز مدت

افتادگی ابرو گاهی ممکن است در اثر تزریق بوتاکس رخ دهد. این عارضه می‌تواند کمی نگران کننده باشد، اما معمولا در عرض چند هفته از بین می‌رود. از آنجایی که پیشانی بسیار نزدیک به ابرو است، اگر بوتاکس از محل تزریق به سایر نقاط مجاور دور شود، افتادگی ابرو (یا به طور کلی افتادگی پلک) ممکن است رخ دهد.

این عارضه جانبی نسبتا نادر است و با ماساژ ندادن ناحیه تحت درمان پس از تزریق به راحتی قابل اجتناب است. جلوگیری از آسیب نور خورشید نیز راه دیگری برای اطمینان از این است که این اتفاق نمی‌افتد زیرا گرما نیز می‌تواند بر ماندن بوتاکس تا زمانی که به طور کامل توسط بدن جذب شود، تاثیر بگذارد. این نکات را صرفا یک اپراتور آموزش دیده می‌تواند به شما بگوید. بنابراین به طور مشابه برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی پس از لیزر نیز باید به کسانی مراجعه کنید که دوره لیزر پزشکی را گذرانده‌اند.

عوارض بوتاکس در دراز مدت

3. سردرد؛ یکی از عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

برخی از مراجعان پس از تزریق بوتاکس سردرد گزارش می‌کنند. واکنش‌های نامطلوب مانند سردرد نیز غیرمعمول نیست، با این حال ممکن است به دلیل شدت آن تا حدی نگران‌کننده باشد. براساس آنچه که در دوره‌های آموزش بوتاکس گفته می‌شود، سردردهای ناشی از بوتاکس می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد؛ بنابراین همیشه مراقب علائم دیگر باشید.

با این حال خود سردرد را می‌توان با داروهای بدون نسخه درمان کرد، اما قبل از مصرف حتما با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید. واکنش بین داروهای مسکن بدون نسخه و بوتاکس نادر است، اما گاهی اوقات ممکن است رخ دهد و اگر بدتر شدن یا علائم دیگری را به دلیل مصرف داروها تجربه کردید، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

4. ضعف عضلانی؛ از عوارض بوتاکس در دفعات اول تزریق

ضعف عضلانی یکی دیگر از اثرات تزریق بوتاکس است؛ به خصوص اگر دوز بوتاکسی که دریافت کرده‌اید، برای کاهش اسپاسم عضلانی باشد. این مشکل هم به دلیل مهاجرت بوتاکس به ناحیه دیگر یا تزریق بیش از حد بوتاکس در محل درمان ایجاد می‌شود. این عارضه جانبی می‌تواند یک روز یا بیشتر ادامه داشته باشد و معمولا در عرض یک هفته از بین می‌رود.

از آنجایی که صورت شبکه پیچیده‎ای از اعصاب و عضلات است، انقباض عضلانی عضلات صورت ممکن است در ابتدا برای مراجع عجیب باشد. این مورد معمولا در بیمارانی که برای اولین بار بوتاکس می‌زنند رایج است، زیرا چند جلسه طول می‎کشد تا بدن به اثرات بوتاکس عادت کند.

در صورت تجربه ضعف عضلانی در طولانی‌مدت، اپراتور بوتاکس شما را برای علائم اضافی تحت نظر خواهد داشت. با این حال این عارضه جانبی باید در نهایت خود به خود برطرف شود. در غیر این صورت احتمالا باید به تخصص اپراتور خود شک کنید. به طور کلی توصیه می‌کنیم چه برای تزریق بوتاکس و چه فرایند ساده‌تری مانند لیزر موهای زائد به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های تزریق بوتاکس و آموزش آنلاین اپراتور لیزر را گذرانده‌اند.

عوارض بوتاکس در دفعات اول تزریق

5. واکنش آلرژیک؛ یکی دیگر از عوارض بوتاکس پیشانی

گردن درد یا مشکل در تنفس پس از تزریق بوتاکس ممکن است نشانه حساسیت شما به سم بوتولینوم باشد. این عارضه با مقاومت بوتاکس متفاوت بوده و مقاومت جایی است که بدن شما به هیچ وجه تحت تاثیر بوتاکس قرار نمی‌گیرد. کهیر، قرمزی، تورم، خارش و سایر علائم مشابه آلرژی نادر هستند، اما ممکن است در برخی از مراجعانی که شرایط زمینه‌ای دارند، رخ دهد.

در اغلب موارد این عوارض جانبی معمولا به دلیل علل زمینه‌ای است که ربطی به خود بوتاکس ندارد و مگر اینکه توسط بیمار گزارش نشود، با سایر انواع تزریق بوتاکس قابل حل است. با این حال اگر در حین مصرف بوتاکس واکنش آلرژیک ناگهانی را تجربه کردید، فارغ از خفیف بودن علائم، فورا با پزشک خود مشورت کنید. در دوره‌های آموزش هایفو نیز توجه به واکنش آلرژیک مراجع تاکید می‌شود.

6. علائم شبه آنفولانزا و خستگی؛ آخرین مورد از عوارض جانبی بوتاکس پیشانی و دور چشم

یکی دیگر از عوارض جانبی رایج بوتاکس ایجاد علائم و خستگی شبیه آنفولانزاست که معمولا به دلیل تلاش بدن برای سازگاری با سم در سیستم بدن شما ایجاد می‌شود. این عوارض معمولا در ماه اول پس از شروع تزریق بوتاکس رخ می‌دهند، اما با جلسات بیشتر و رعایت برخی نکات مراقبتی فروکش می‌کنند.

به طور کلی علائم مرتبط با بوتاکس به دلیل آناتومی‌های مختلف صورت و واکنش بالقوه‌ای که ممکن است به تزریق سم بوتولینوم داشته باشید، می‌تواند از مراجع به مراجع دیگر متفاوت باشد و مشابه با استفاده از دستگاه‌های لاغری غیر تهاجمی هر مراجعی عوارض خاصی را تجربه می‌کند. تاری دید، خشکی دهان و دیستونی دهانه رحم نیز ممکن است رخ دهد؛ اگرچه این موارد بسیار نادر هستند.

عوارض جانبی بوتاکس پیشانی و دور چشم

در دوره‌های آکادمی مای اسکین تزریق بوتاکس بدون عوارض جانبی را بیاموزید!

در این مقاله 6 مورد از عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم را توضیح دادیم. شما می‌توانید برای یادگیری تزریق بوتاکس بدون بروز عوارض جانبی در دوره‌های تخصصی مای اسکین شرکت کرده و به این ترتیب آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید