علت لک بعد از مزونیدلینگ چیست؟

علت لک بعد از مزونیدلینگ

یکی از مداخلات زیبایی پرطرفدار که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده، مزونیدلینگ است که برای هیدراته و شفاف کردن پوست، از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ها ریز پوستی و همچنین درمان جای جوش و لک به کار می‌رود. اما روی صورت برخی مراجعان پس از مزونیدلینگ لک‌هایی پدیدار می‌شود. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که علت لک بعد از مزونیدلینگ چیست و چطور و با رعایت چه مواردی می‌توان از بروز چنین مشکلی پیشگیری کرد. اگر شما هم بابت لک‌های بعد از مزونیدلینگ نگران هستید، از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

لک صورت چیست و چرا روی پوست ظاهر می‌شود؟

قبل از اینکه به علت لک بعد از مزونیدلینگ بپردازیم، بهتر است آشنایی اندکی با این تیرگی‌های پوستی داشته باشید. به طور کلی لک یا نام علمی آن ملاسما، در شرایطی روی پوست ظاهر می‌شود که ملانین (رنگدانه طبیعی پوست) در بخشی از صورت بیش از اندازه تولید شود.

علت تولید بیش از حد ملاسما نیز به عواملی مانند عدم استفاده از ضدآفتاب و بودن زیر نور خورشید، بیماری‌های پوستی، سوختگی یا جای جوش و آکنه و همچنین مصرف برخی داروهای خاص و بارداری برمی‌گردد. احتمالا از اپراتور لیزر موهای زائد خود شنیده باشید که این لک‌ها روی پوست بدن به مرور زمان و با ادامه جلسات لیزر موها کاهش می‌یابند اما راهکار تخصصی برای از بین بردن لک‌ها چیست؟

لک صورت چیست و چرا روی پوست ظاهر می‌شود؟

چه روش‌هایی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد؟

بر اساس آنچه که در دوره‌های آموزش مراقبت از پوست گفته می‌شود، برای درمان لک‌های صورت روش‌های مختلفی وجود دارد. در موارد معدودی که از عمر لک‌ها زیاد نگذشته باشد، می‌توان با استفاده از ماسک‌های خانگی یا برخی پمادها و کرم‌های موضعی تیرگی لک‌ها را کاهش داد. اما در بسیاری از موارد به درمان تخصصی‌تری مانند مزونیدلینگ نیاز است.

در مزونیدلینگ پوست توسط سوزن‌های خاصی زخم شده و به این ترتیب فرایند خود ترمیمی پوست آغاز می‌شود. در حین ترمیم سطح تولید کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد، اکسیژن زیادی به پوست منتقل می‌شود و همزمان با از بین رفتن زخم‌ها، لک‌های پوست نیز از بین می‌روند. اما چرا برخی افراد بیشتر شدن لک‌ها را بعد از مزونیدلینگ گزارش می‌کنند؟ پاسخ را در بخش بعد بخوانید.

علت لک و تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ: فرایندی طبیعی یا عدم مهارت اپراتور؟

در برخی موارد بروز لک بعد از مزونیدلینگ امری طبیعی و نشانه طی شدن مراحل درمانی است. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد و باید جلسات درمانی را منظم ادامه دهید تا لک‌های جدید و قدیمی کاملا برطرف شوند. اما در صورتی که اپراتور مهارت و تخصص لازم را در انجام مزونیدلینگ نداشته باشد، ممکن است لک‌ها نشانه آسیب بعضا دائمی به پوست شما باشند و برای همیشه روی پوست باقی بمانند.

به همین دلیل تاکید می‌شود برای انجام این مداخله زیبایی حتما به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش مزونیدلینگ را در مراکز معتبری مانند آکادمی تخصصی مای اسکین گذرانده باشند. علاوه بر این ممکن است علت لک‌های بعد از مزونیدلینگ یکی از موارد زیر باشد:

علت لک و تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ

1. حساسیت به بی‌حسی موضعی؛ یکی از دلایل لک بعد از مزونیدلینگ

در برخی از مداخلات زیبایی و با توجه به آستانه تحمل درد مراجع، اپراتور از بی‌حس‌کننده‌های موضعی استفاده می‌کند تا زیباجو تجربه لذت‌بخش و بدون دردی داشته باشد. مصرف مقدار مجاز کرم بی‌حس‌کننده و اعمال آن روی نقاط حساس، اطلاعاتی است که باعث می‌شود ارزشش را داشته باشد بابت هزینه آموزش آنلاین اپراتور لیزر هزینه کنید.

علاوه بر لیزر موهای زائد، در مزونیدلینگ نیز از بی‌حسی موضعی استفاده می‎شود اما پوست برخی افراد به کرم‌ها و پمادهایی که به صورت موضعی برای بی‌حس کردن صورت قبل از مزونیدلینگ به کار می‌رود، حساس است. در واقع لک‌های بعد از مزونیدلینگ که ممکن است حتی 36 ساعت بعد از درمان ظاهر شوند، به دلیل حساسیت به ماده بی‌حسی است که از طریق میکرونیدل‌ها وارد لایه‌های زیرین پوست می‌شوند.

2. وجود جوش و ضایعه‌های فعال قبل از انجام مزونیدلینگ

علت دیگر بروز لک بعد از مزونیدلینگ به وجود جوش، آکنه و هر نوع ضایعه فعال دیگری روی پوست برمی‌گردد. در بسیاری از مداخلات زیبایی مانند کار با دستگاه هایفو و همچنین مزونیدلینگ، ابتدا باید از فعال نبودن ضایعات پوستی اطمینان حاصل شود. در غیر این صورت احتمال گسترش آن‌ها روی پوست و ایجاد لک وجود دارد.

3. حساس شدن پوست به نور آفتاب؛ آخرین علت لک بعد از مزونیدلینگ

همان طور که پیش از این توضیح دادیم، در مزونیدلینگ لایه فوقانی پوست تخریب و زخم می‌شود. بنابراین پوست شما بعد از این مداخله زیبایی به نور خورشید حساس‌تر شده و در صورت عدم استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب، دیر یا زود سروکله لک‌های بیشتر پیدا می‌شود. در دوره‌های آموزش کار با دستگاه لیزر کیوسوئیچ نیز به حساسیت پوست بعد از استفاده از این لیزر و لزوم استفاده از ضدآفتاب بسیار تاکید می‌شود. در بخش آخر این مقاله می‌خوانید که چطور می‌توانید از بروز لک بعد از مزونیدلینگ پیشگیری کنید.

پیشگیری از بروز لک صورت بعد از مزونیدلینگ

نکات مهم برای پیشگیری از بروز لک صورت بعد از مزونیدلینگ

برای جلوگیری از ایجاد لک، بعد از جلسات مزونیدلینگ حداقل به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید؛ زیرا حداقل 28 روز طول می‌کشد تا لایه‌های بالایی پوست خود را ترمیم کنند. در این مدت زمان حتی اگر در معرض نور مستقیم خورشید نیستید، حتما به طور مداوم از کرم ضدآفتاب و کلاه استفاده کنید. در فواصل بین جلسات اگر متوجه لک‌های جدیدی شدید، حتما با پزشک یا اپراتور خود موضوع را مطرح کنید تا در صورت نیاز، مداخلات دیگری تجویز شود.

آموزش کار با دستگاه مزونیدلینگ در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره علت لک بعد از مزونیدلینگ و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن بدانید، در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم مهم‌ترین نکته برای عدم بروز لک‌ها این است که برای مزونیدلینگ به افراد حرفه‌ای و آموزش‌دیده مراجعه کنید. اگر شما هم به این بازار کار جذاب و پردرآمد علاقه دارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های مزونیدلینگ مای اسکین از همین امروز آینده شغلی خود را تضمین کنید و تمام فوت و فن این کار را یاد بگیرید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

 

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید