سریع‌ترین روش سفید شدن پوست چیست؟

سریع ترین روش سفید شدن پوست

بروز لکه‌های تیره رنگ یا آفتاب‌سوختگی بعد از تعطیلات تابستانی می‌تواند به اندازه‌ای آزاردهنده باشد که هر کسی را به فکر سفید کردن پوستش بیاندازد. یکی از راهکارهای موثر برای سفید شدن پوست، استفاده از پمادهایی است که برخی فقط با تجویز پزشک و برخی دیگر بدون نسخه هم به فروش می‌رسند؛ اما این کرم‌ها عوارض جانبی متفاوتی مانند افزایش حساسیت پوست به نور خورشید دارند. روش‌های خانگی برای سفید کردن پوست نیز طرفداران زیادی دارد؛ با این حال مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا اثربخشی ملموسی داشته باشند. در این مقاله با سریع‌ترین روش سفید شدن پوست آشنا می‌شوید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

برای روشن شدن پوست بدن و صورت چه باید کرد؟

قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم به جای روش‌های خانگی بعضا خطرناک و با عوارض غیرقابل جبران، از راهکارهایی که اثربخشی‌شان در سفید شدن پوست ثابت شده استفاده کنید. در این بخش از این مقاله آکادمی زیبایی مای اسکین روش‌های اثبات شده‌ای را برای سفید شدن پوست در سریع‌ترین زمان ممکن می‌خوانید.

پماد هیدروکینون برای رفع تیرگی و روشن شدن پوست

اغلب در صورت استفاده از کرم‌های روشن‌کننده حاوی هیدروکینون یک بار در روز و به مدت چند هفته، پوست روشن‌تری خواهید داشت. با این حال برخی افراد واکنش‌های منفی به هیدروکینون از جمله تحریک پوستی، حساسیت به نور خورشید یا در مواردی تیرگی موقت پوست را تجربه می‌کنند. همچنین هیدروکینون ممکن است باعث شود عرق شما بوی نامطبوعی مانند بوی ماهی داشته باشد.

کرم‌های حاوی حداکثر 2 درصد بدون نسخه قابل خریداری هستند، اما برای خرید کرم‌های حاوی 6 درصد هیدروکینون به نسخه پزشک نیاز است. به دلیل حساسیت پوستی پزشک همراه با پماد هیدروکینون ضدآفتاب تجویز می‌کند. توصیه می‌کنیم در طول دوران مصرف پمادهای حاوی این ماده، از حضور در فضاهای باز بین ساعت 10 صبح تا 14 ظهر خودداری کنید. در دوره آموزش مراقبت از پوست نکات مهم دیگری را در چنین مواقع حساس پوستی می‌آموزید.

کرم رتینوئید برای روشن شدن پوست

رتینوئیدها به شکل کرم، ژل یا لوسیون در دسترس هستند اما معمولا برای خریداری آن‌ها به نسخه پزشک نیاز است. این ترکیبات پوست را لایه‌برداری می‌کنند و باعث تحریک گردش سلولی می‌شوند. از آنجایی که رتینوئیدها هم حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش می‌دهند، بهتر است این محصولات را در روتین پوستی شبانه‌تان بگنجانید و در طول روز نیز حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مصرف رتینوئیدها در دوران بارداری، ممنوع است.

کرم کورتیکواستروئیدی برای لکه‌های تیره

روش موثر دیگر برای سفید شدن پوست، استفاده از کرم‌های حاوی کورتیکواستروئید است که البته پزشک باید برای شما تجویز کند؛ چرا که گاهی استفاده بدون نسخه از این کرم‌ها عوارضی مانند آکنه، هایپرپیگمانتاسیون و عفونت‌های قارچی یا باکتریایی را به دنبال دارد. دقیقا به همین دلایل بروز عوارض احتمالی باید هر نوع دستکاری پوستی اعم از بوتاکس را نزد پزشک متخصص یا کسانی که دوره بوتاکس را گذرانده‌اند، انجام دهید.

معمولا کرم‌های حاوی کورتیکواستروئید را باید فقط یک یا دو بار در روز به مدت 4 تا 6 هفته روی نقاط تیره‌رنگ پوست‌تان بمالید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

کرم رتینوئید برای روشن شدن پوست در خانه

کرم حاوی کوجیک یا آزلائیک اسید برای ملاسما

ملاسما وضعیتی است که در نتیجه قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا تغییر هورمون‌ها (مانند دوران بارداری یا در شروع مصرف داروهای خاص) لکه‌های تیره رنگی روی صورت و گردن نمایان می‌شوند. اگر ملاسما دارید، ممکن است پزشک محصولات حاوی کوجیک یا آزلائیک اسید را برای روشن شدن پوست شما پیشنهاد کند.

این کرم‌ها را یک تا دو بار در روز، مطابق دستورالعمل، بر روی لکه‌های تیره بمالید. مانند دیگر درمان‌های موضعی، اگر این کرم‌ها برای شما موثر باشند، احتمالا عرض 4 تا 6 هفته لکه‌ها روشن‌تر می‌شوند. در دوره آموزش مزونیدلینگ می‌آموزید که این روش چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن و موثرتر از کرم‌های مذکور، لکه‌های تیره پوست را از بین می‌برد.

معجزه سفید شدن پوست صورت با لیزر

برای اینکه فقط در عرض چند هفته پوست سفیدتری داشته باشید، لیزر درمانی را پیشنهاد می‌کنیم. در طول فرایند لیزر، تکنسین دستگاهی را روی پوست می‌کشد که در هر چه سریع‌تر روشن شدن پوست صورت موثر است. ممکن است پوست شما تا چند روز بعد از هر بار جلسات لیزر درمانی قرمز و متورم باشد. همچنین احتمال اینکه پوست یک تا دو هفته بعد از لیزر، کبود یا پوسته پوسته شود وجود دارد. معمولا چنین عوارضی مانند آنچه در آموزش کاشت ابرو به روش fit توضیح دادیم، موقتی هستند و به مرور زمان کاملا برطرف می‌شوند.

معجزه سفید شدن پوست صورت با لیزر

سفید شدن پوست با روش‌های خانگی

اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید که روش‌های خانگی را برای سفید شدن پوست‌تان امتحان کنید، این بخش از مقاله مای اسکین برای شماست. قبل از اینکه هر کدام از مواد زیر را به صورت بزنید، روی قسمت کوچکی از پوست‌تان (مانند داخل بازو) امتحان کنید تا حساسیتی نداشته باشید.

روشن شدن پوست با آبلیمو

مرکبات مانند لیمو حاوی فلاونوئیدها و ویتامین C هستند که هر دو در روشن شدن پوست تاثیر دارند. به این منظور، آب نصف یک لیموترش را در کاسه کوچکی بریزید و به مقدار مساوی به آن آب اضافه کنید. یک تکه پنبه را به آبلیمو آغشته کنید و روی پوست بمالید. بعد از 5 تا 10 دقیقه صورت‌تان را بشویید. این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته یا تا زمانی که متوجه روشن شدن پوست شوید، انجام دهید.

سفید شدن پوست با زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که تولید ملانین را در پوست کاهش می‌دهد و از این طریق لکه‌های تیره پوست را روشن می‌کند. حدود یک قاشق غذاخوری زردچوبه را در ظرفی بریزید و مقدار کمی آب اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را روی پوست بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید. بعد از چند هفته استفاده مدام، متوجه کاهش تیرگی پوست می‌شوید.

سفید شدن پوست با زردچوبه

سفید شدن پوست صورت با سیب زمینی

سیب زمینی نیاسینامید دارد که نوعی روشن‌کننده موثر پوست محسوب می‌شود. اگر در نقاطی از پوست لکه‌های تیره‌ای دارید، قبل از خواب برشی از سیب‌زمینی خام را روی آن ناحیه قرار داده و اجازه دهید تا صبح روی پوست بماند. بعد از چند هفته نتایج سفیدتر شدن پوست با ماسک سیب زمینی را می‌بینید.

آموزش سریع‌ترین روش‌های سفید شدن پوست در آکادمی مای اسکین

در این مقاله موثرترین روش‌های سفید شدن پوست را معرفی کردیم و توضیح دادیم هر روش چطور در روشن شدن پوست شما موثر است. شما می‌توانید در آکادمی مای اسکین انواع روش‌های ثابت شده برای سفید شدن پوست را بیاموزید و از این طریق کسب درآمد کنید. در پایان از شما تقاضا داریم هرگونه سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین درمیان بگذارید.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید