رفع پف بالای چشم با 6 راه سریع و موثر

رفع پف بالای چشم

آیا چشمان شما پف کرده به نظر می‌رسد؟ نگران نباشید، شما تنها نیستید. تقریباً 80 درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود از پف چشم رنج می‌برند. چشمان ما اولین چیزی است که توجه مردم را به خود جلب می‌کند، بنابراین طبیعی است که بخواهیم تا حد ممکن جذاب و زیبا به نظر برسند. برای این‌که بدانید علت پف چشم چیست و چگونه آن را کاهش دهید یا از بین ببرید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چه چیزی باعث پف بالای چشم می‌شود؟

پف چشم‌ها معمولا در نتیجه روند طبیعی پیری یا به دلیل تجمع مایع در لایه‌های نازک پوست و بافت همبند اطراف چشم ظاهر می‌شوند. عوامل سبک زندگی مانند میزان خواب و ورزش، و آن‌چه می‌خورید و می‌نوشید، می‌تواند تأثیر زیادی بر پف بالای چشم داشته باشد. در اینجا برخی از دلایل احتمالی پف چشم ذکر شده است:

مصرف غذاهای شور

مصرف بیش از حد نمک می‌تواند منجر به احتباس مایعات در بافت اطراف چشم و همچنین بقیه بدن شود.

کم آبی بدن

ننوشیدن آب کافی یا نوشیدن زیاد الکل نیز می‌تواند منجر به پف کردن چشم شود، زیرا بدن شما سعی می‌کند تا حد امکان آب ذخیره کند.

خستگی و کم خوابی

داشتن یک خواب خوب شبانه برای پوست شما ضروری است. اگر حداقل هفت ساعت خواب با کیفیت ندارید، احتمال احتباس مایعات و خون در اطراف چشم‌هایتان افزایش می‌یابد که می‌تواند باعث بیدار شدن شما با پف چشم صبحگاهی شود. اگر خواب خوبی نداشته باشید، پوست شما دچار پیری زودرس می‌شود و در سنین پایین مجبور به استفاده از روش‌های جوانسازی پوست می‌شوید. همان‌طور که در دوره آموزش لیزر دایود نیز به آن اشاره می‌شود، خواب کافی یکی از راهکارهای پیشگیری از چین و چروک پوست است.

چه چیزی باعث پف بالای چشم می‌شود؟

آلرژی

آلرژی می‌تواند باعث ترشح ماده شیمیایی به نام هیستامین شود که منجر به التهاب و تورم در پوست اطراف چشم شما می‌شود. آلرژی ممکن است باعث شود که چشمان خود را بیشتر بمالید و در نتیجه پف بیشتری ایجاد کنید.

افزایش سن

پف چشم همچنین می‌تواند به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری رخ دهد. با افزایش سن، غشایی که قرار است بافت چربی محافظ چشمان شما را در حفره‌های چشم‌تان نگه دارد، نازک‌تر و نازک‌تر می‌شود و باعث می‌شود که چربی به سمت جلو حرکت کند و در نتیجه چشم‌های پف کرده و حلقه‌های تیره زیر چشم ایجاد می‌شود. یکی از راهکارهای از بین بردن پیری پوست، آر اف است. طرز استفاده از دستگاه آر اف در کلینیک مراقبت پوستی مای اسکین آموزش داده می‌شود.

علل دیگر به وجود آمدن پف بالای چشم

سایر دلایل احتمالی پف بالای چشم عبارتند از ژنتیک، برخی مشکلات مربوط به سلامتی مانند بیماری یا تیروئید، استرس، گریه، آفتاب زیاد و خوابیدن با لنزهای زیبایی. یکی از روش‌هایی که امروزه برای کاهش چین و چروک پوستی بسیار کاربرد دارد، لیزر کیوسوئیچ است. آموزش لیزر کیوسوئیچ را می‌توانید در دوره‌های تخصصی آموزشگاه پوست و مو مای اسکین بگذرانید.

چگونه از شر پف چشم خلاص شویم؟

اکنون که شایع‌ترین دلایل پف چشم را می‌شناسید، وقت آن رسیده توضیح دهیم که برای پیشگیری یا کاهش آن چه کاری می‌توانید انجام دهید. در ادامه می‌خوانید که چگونه پف بالای چشم را تنها در چند مرحله کاهش دهید.

چگونه از شر پف چشم خلاص شویم؟

1. رژیم غذایی خود را تغییر دهید

یکی از شایع‌ترین روش‌های مراقبت پوست که پزشکان همیشه توصیه می‌کنند، این است که مصرف سدیم خود را کاهش دهید. این بدان معناست که کمتر غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، پنیر، نان و سوپ‌های فوری بخورید. در عوض، سعی کنید بیشتر سبزیجات و میوه‌های تازه مصرف کنید. مصرف غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، ماست، لوبیا و سبزیجات برگدار نیز می‌تواند به کاهش احتباس آب کمک کند.

2. برای کاهش پف چشم بیشتر بخوابید

از آن‌جایی‌که کمبود خواب باکیفیت می‌تواند چشم‌های شما را پف‌کرده کند، یک روتین شبانه منظم به کاهش پف زیر چشم کمک می‌کند. سعی کنید حداقل شش ساعت قبل از رفتن به رختخواب از نوشیدن کافئین خودداری کنید، آخرین وعده غذایی خود را حدود سه ساعت قبل از خواب میل کنید، ورزش را حداقل چند ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب به پایان برسانید، و همچنین از نگاه کردن به موبایل خود قبل از خواب دوری کنید. همچنین بهتر است ساعت‌های کافی برای خوابیدن به خود اختصاص دهید. در زمان‌های منظمی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید تا بدن‌تان به یک برنامه خواب خوب عادت کند.

3. آب بیشتری بنوشید

همان‌طور که در دوره آنلاین اپراتور لیزر نیز به آن اشاره می‌شود، نوشیدن آب کافی یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از انباشت مایعات در بدن و کمک به جلوگیری از پف‌کردن چشم‌ها است. روزانه حداقل هشت لیوان (2 لیتر) آب بنوشید تا پوست خود را به خوبی هیدراته نگه دارید و چشمان‌تان شاداب به نظر برسد.

4. ماسک خیار تازه استفاده کنید

چند برش از خیار سرد را روی چشمان بسته خود قرار دهید. خیار علاوه بر غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند به کاهش ظاهر ورم زیر چشم تنها در 30 دقیقه کمک کند!

5. یک کرم دور چشم را امتحان کنید

روتین مراقبت از پوست خود را با یک کرم دور چشم مناسب افزایش دهید تا پف، تیرگی و چین و چروک دور چشم به حداقل برسد. هنگام استفاده از کرم دور چشم، با انگشت حلقه به آرامی روی آن ضربه بزنید تا کاملا جذب شود و از ماساژ دور چشم خودداری کنید. برای بهترین نتیجه، صبح و عصر مقدار کمی را به زیر چشم، گوشه بیرونی و بالای پلک‌ها بمالید. برای داشتن پوستی محکم‌تر، سرم سفت کننده چشم را نیز می‌توانید به مهمان دائمی برنامه مراقبت از پوست شبانه خود تبدیل کنید.

رفع پف زیر و بالای چشم

6. به پزشک مراجعه کنید

اگر پف یا درد طولانی مدت، سوزش یا تورم شدید در ناحیه اطراف چشمان خود را تجربه می‌کنید و مشکوک هستید که ممکن است آلرژی یا بیماری در پشت چشم‌های پف کرده شما نهفته باشد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید تا توصیه‌های پزشکی حرفه‌ای داشته باشید. یکی از روش‌های رایج کاهش چین و چروک و جوانسازی صورت که پزشکان توصیه می‌کنند، مزونیدلینگ است. مزونیدلینگ از سوزن‌های ریز برای احیا و کلاژن سازی پوست استفاده می‌کند. دوره‎‌های آموزش مزونیدلینگ را می‌توانید در کلینیک تخصصی پوست و مو مای اسکین بگذرانید.

آموزش بهترین مداخلات زیبایی برای رفع پف بالای چشم در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که علت پف زیر چشم چیست و همچنین 6 راه برای برطرف کردن آن معرفی کردیم. بسیاری از مداخلات زیبایی می‌توانند در رفع پف چشم موثر باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، با کارشناسان مای اسکین تماس بگیرید یا سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید