رفع سریع تیرگی زیر چشم به صورت دائمی با 10 روش فوق خانگی

رفع تیرگی زیر چشم

حلقه‌های سیاه زیر چشم‌ها می‌تواند باعث شود خسته یا بیمار به نظر برسید، اما در واقع می‌تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله وراثت، کم‌آبی بدن و آلرژی باشد. خوشبختانه، با استفاده از آرایش، کرم‌های دور چشم و درمان‌های طبیعی می‌توانید به سرعت سیاهی دور چشم را کاهش دهید. در ادامه راهکارهای رفع سریع تیرگی زیر چشم به صورت دائمی و با روش‌های خانگی را به شما معرفی می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

1. برش‌های خیار برای رفع سریع تیرگی زیر چشم

خیار دارای تعدادی خواص درمانی از جمله اثر ترمیمی و شفابخش روی پوست است. برای این کار، یک خیار بزرگ را در یخچال بگذارید تا خیلی سرد شود و سپس آن را به ورقه‌های یک سانتی متری برش دهید. به پشت دراز بکشید و یک تکه خیار را روی هر یک از چشمان خود قرار دهید. اجازه دهید خیار به مدت 10-15 دقیقه بماند و سپس آن را بردارید.

یکی دیگر از راهکارهای استفاده از خیار این است که مقداری از آن را رنده کنید. آب آن را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی چشمان خود فشار دهید. در دوره آموزش لیزر موهای زائد نیز تاکید می‌شود که برای کاهش درد یا حس سوزن سوزن شدن ناشی از لیزر می‌توان از آب خیار استفاده کرد.

2. کمپرس سرد؛ برای رفع سیاهی زیر چشم سریع

سردی به کاهش رگ‌های خونی زیر چشم کمک می‌کند و همین ممکن است کاهش پف و سیاهی دور چشم را به دنبال داشته باشد. به این منظور یک پارچه را در آب سرد خیس کنید یا از پشت قاشق یخ زده استفاده کنید. دراز بکشید و پارچه یا قاشق سرد را حدود 15 دقیقه روی چشمان بسته خود نگه دارید. این کار را 3 تا 4 بار در روز برای کاهش سیاهی دور چشم امتحان کنید.

رفع سریع تیرگی زیر چشم

3. برگ‌های نعناع؛ معجزه‌ای برای تیرگی دور چشم

مقداری برگ نعناع را خرد کنید. آب نصف یک لیمو را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به ناحیه زیر چشم خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید. در دوره‌های آموزش آر اف صورت نیز به استفاده از ترکیب برگ نعناع و لیمو برای کاهش قرمزی و درد اندک آن توصیه می‌شود.

4. چای سبز کیسه‌ای برای درمان سریع سیاهی دور چشم

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند کمبود آنتی اکسیدانی در بدن را جبران کند که باعث سیاهی دور چشم می‌شود. روی دو عدد چای کیسه‌ای آب داغ بریزید و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد. کیسه‌های چای را بردارید و در فریزر قرار دهید. زمانی که چای کیسه‌ای خیلی سرد است آن را بردارید. دراز بکشید و کیسه‌های چای را روی چشمان خود فشار دهید. آن‌ها را حدود 15 دقیقه روی چشمان خود نگه دارید. سپس چشم‌ها را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

چای سبز کیسه‌ای برای درمان سریع سیاهی دور چشم

5. دیگر داروهای طبیعی برای رفع تیرگی زیر چشم خانگی

برخی از مواد طبیعی می‌توانند سیاهی این ناحیه را از بین ببرند. داروهای طبیعی برای درمان سیاهی دور چشم عبارتند از:

  • بابونه
  • روغن بادام
  • آرنیکا
  • گلاب
  • آووکادو

البته توجه داشته باشید که اگر تیرگی زیر چشم شما به دلیل لک‌های پوستی باشد، استفاده از روش‌های خانگی نتیجه چندانی نخواهد داشت. در این مواقع مراجعه به کسانی که دوره‌های آموزش کار با دستگاه لیزر کیوسوئیچ را گذرانده‌اند، توصیه می‌شود.

6. برای رفع تیرگی زیر چشم با فشار ملایم ماساژ دهید

همان‌طور که در دوره‌های آموزش مراقبت از پوست مای اسکین گفته می‌شود، یک ماساژ سبک با حرکات دایره‌ای به سمت بالا می‌تواند به بیرون راندن مایعات از مجرای اشک شما کمک کند، که همین می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست، کاهش سیاهی و پف زیر چشم شما شود.

7. خواب کافی سیاهی دور چشم را از بین می‌برد

کمبود خواب یکی از دلایل اصلی سیاهی زیر چشم است. حتماً هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید تا از سیاهی دور چشم کاسته شود و سلامت کلی شما بهبود یابد. اگر خواب کافی دارید، سعی کنید در وضعیت دیگری بخوابید. اگر به پهلو یا شکم می خوابید، گرانش ممکن است مایعات زیر چشم را به یک سمت هدایت کرده و منجر به سیاهی دور چشم شود. هنگام خوابیدن سعی کنید به پشت بخوابید. اگر به‌طور طبیعی در خواب غلت می‌زنید، سعی کنید بدن خود را با بالش در موقعیت مناسبی قرار دهید. حتی می‌توانید از یک یا دو بالش اضافی برای بالا بردن سر خود استفاده کنید تا مایع زیر چشم شما جمع نشود.

8. برای تیرگی زیر چشم غذاهای سالم و سرشار از ویتامین بخورید

سیاهی دور چشم می‌تواند تا حدی به دلیل کمبود ویتامین‌ها مانند کمبود کلسیم، آهن، ویتامین‌های A، E و B12 و آنتی اکسیدان‌ها ایجاد شود. سبزیجات برگ سبز بیشتری مصرف و از غذاهای غنی از این ویتامین‌ها استفاده کنید. مصرف نمک خود را کاهش دهید. سعی کنید غذاهای ضد التهابی مانند زردچوبه بخورید. این مواد غذایی می‌تواند به التهاب زیر چشم شما کمک کند.

برای تیرگی زیر چشم غذاهای سالم و سرشار از ویتامین بخورید

9. کرم ضد آفتاب قاتل تیرگی زیر چشم شماست!

استفاده از کرم ضد آفتاب روی صورت می‌تواند در وهله اول از ظاهر شدن حلقه‌های تیره جلوگیری کند. حدود 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هر دو ساعت که بیرون هستید کرم ضد آفتاب را تجدید کنید.

همچنین زمانی که زیر نور خورشید هستید از عینک آفتابی استفاده کنید تا از چروک شدن پوست شما جلوگیری و از چشمانتان محافظت کند. بر چنین نکاتی مانند استفاده از ضدآفتاب در دوره آموزش لیزر موهای زائد نیز تاکید بسیاری می‌شود. برای کسب اطلاع از شرایط گرفتن مدرک آنلاین لیزر موهای زائد کافی است با مشاوران مرکز تخصصی پوست و مو مای اسکین تماس بگیرید.

10. از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار کشیدن کلاژن را تضعیف می‌کند و باعث چروک و نازک شدن زودرس پوست می‌شود که می‌تواند سیاهی دور چشم را چشمگیرتر کند. از استعمال دخانیات و از حضور در مناطقی که در آن دود وجود دارد، خودداری کنید. همچنین در دوره‌ آموزش میکرونیدلینگ مو نیز تاکید می‌شود پس از چنین مداخلات زیبایی سیگار کشیدن ممنوع است.

آموزش بهترین روش‌های رفع سیاهی زیر چشم در آکادمی مای اسکین

سیاهی دور چشم یکی از مشکلات شایع در بین افراد است. در این مطلب به معرفی و بررسی راهکارهای خانگی برای رفع سریع تیرگی زیر چشم پرداختیم. اگر شما هم علاقه مند به یادگیری دوره‌های مراقبت از پوست و زیبایی هستید، آموزشگاه تخصصی مای اسکین آماده خدمت رسانی به شماست. در انتها اگر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید