رفع سریع ترک‌های پوستی | چگونه ترک‌های زایمان و پوستی را برطرف کنیم؟

رفع سریع ترک‌های پوستی

ترک‌های پوستی نوعی جای زخم هستند که پس از کشیده شدن پوست ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها اغلب به دلیل بارداری، افزایش وزن، کاهش وزن و برخی حرکات در بدنسازی رخ می‌دهند و ظاهر چندان خوشایندی برای برخی بانوان و آقایان ندارند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهکارهای رفع سریع ترک‌های پوستی خود هستند. در این مقاله از نگاه متخصصان پوست حرفه‌ای و معتبر جهانی، بهترین روش‌های رفع سریع ترک‌های پوستی را معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم با ترک‌های پوستی سمجی سروکار دارید که به هیچ صراطی مستقیم نیستند و به راحتی از بین نمی‌روند، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

1. تحریک تولید کلاژن برای رفع سریع ترک‌های پوستی

در این روش درمانی، پالس‌های انرژی نور را به پوست شما می‌رسانند تا سلول‌های شما را فریب دهند تا فکر کنند زخمی شده‌اند، که باعث می‌شود روند طبیعی بهبودی بدن آغاز شود. در نتیجه تولید کلاژن در این ناحیه تحریک می‌شود، پوست را حجیم کرده و به روشن شدن و صاف شدن علائم کشیدگی به مرور زمان کمک می‌کند.

لیزر نور پالسی شدید (IPL) یک درمان رایج برای رفع سریع ترک‌های پوستی در پوست‌های روشن تا متوسط است. برای رفع کامل ترک‌ها احتمالا حداکثر 6 جلسه لیزر نیاز داشته باشید اما معمولا درد و ناراحتی احساس نمی‌کنید. نکته مهم اینکه بیشتر فناوری‌های IPL هنوز برای استفاده در پوست‌های تیره یا عمیق ایمن نیستند، زیرا طول موج رنگدانه‌های تیره را هدف قرار می‌دهد و به طور بالقوه می‌تواند پوست شما را بسوزاند. بنابراین قبل از انجام حتما با افرادی که دوره اپراتور لیزر را گذرانده‌اند، مشورت کنید.

گزینه دیگر درمان اولتراسوند است؛ مانند Ultherapy یا Sofwave که از امواج اولتراسوند برای گرم کردن لایه‌های عمیق زیر پوست برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. در این روش ممکن است در طول درمان خود کمی درد را تجربه کنید، اما این درد با مصرف کرم‌های بی‌حسی موضعی کاملا قابل کنترل است. بیشتر بیماران می‌توانند به سادگی کرم بی‌حس کننده را زودتر از موعد برای کمک به کاهش ناراحتی درخواست کنند. درمان با اولتراسوند برای هر نوع پوست و رنگ پوست ایمن است و اکثر متخصصان پوست دو درمان 30 دقیقه‌ای را با فاصله 4 هفته برای درمان ترک‌های پوستی توصیه می‌کنند.

تحریک تولید کلاژن برای رفع سریع ترک‌های پوستی

2. از بین بردن ترک‌های پوستی با لیزر ری‌سرفیسینگ

لیزرهای ری‌سرفیسینگ یا بازسازی‌کننده یکی از بهترین گزینه‌ها برای صاف کردن علائم کشیدگی بافت و تغییر رنگ پوست هستند. دو نوع مختلف لیزر درمانی برای ترک‌های پوستی وجود دارد که ممکن است متخصص پوست شما توصیه کند:

  • لیزرهای ابلیتیو: مانند اربیوم یاگ (Erbium YAG)، لیزرهای CO2 فرکشنال و لیزر فراکسل (Fraxel Re:Pair)؛ لیزرهای ابلیتیو شدیدترین و دردناک‌ترین درمان‌های لیزری در نظر گرفته می‌شوند و معمولا به دلیل تورم، التهاب و لایه‌برداری، دوران نقاهتی معادل با پنج تا هفت روز دارند. جلسات لیزر طولانی‌تر هستند (حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم)، اما به جلسات کمتری برای درمان ترک‌های پوستی (معمولا یک تا سه جلسه) نسبت به لیزرهای غیرابلیتیو نیاز دارند.
  • لیزرهای غیرابلیتیو: مانند لیزر ان‌دی‌یاگ (Nd:YAG) لیزرهای فرکشنال و غیرفرکشنال، و لیزرهای رنگی پالسی؛ این لیزرها درد کمتری دارند و معمولا دوران مراقبت از پوست بعد از جلسات به یک تا سه روز کاهش می‌یابد. با این حال برای از بین رفتن کامل ترک‌های پوستی به پنج تا هشت جلسه درمانی با فاصله یک ماه از هم نیاز دارید.

در هر صورت اگر به دنبال لیزر درمانی هستید، با یک متخصص پوست که دوره آموزش کار با دستگاه لیزر co2 را گذرانده باشد، صحبت کنید تا بدانید کدام لیزر برای شما بهترین است. اگر ترک‌های پوستی را از دوران بلوغ داشته‌اید، ممکن است یک یا دو روش لیزر ابلیتیو برای لایه‌برداری مجدد پوست شما گزینه مناسبی باشد، اما اگر علائم کشیدگی پوست جدیدتر بوده و رنگ قرمز روشن‌تری دارند، لیزر غیرابلیتیو بهتر است.

از بین بردن ترک‌های پوستی با لیزر ری‌سرفیسینگ

3. محرک‌های کلاژن تزریقی برای درمان ترک‌های پوستی

اگر علائم کشیدگی شما بیش از آن چیزی باشد که بتوان با لیزر درمان کرد، پزشک ممکن است تزریقی را توصیه کند که می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند تا پوست شما ضخیم و بافت ناهموار صاف شود. دو تزریق متداول شامل Radiesse و Sculptra هستند که می‌توانند ترک‌های پوستی را صاف کرده و منجر به پوست سفت‌تری شوند. این نوع تزریق‌ها نیز کار تخصصی است و مهارت بالایی را می‌طلبد. بنابراین ارزشش را دارد که بابت هزینه دوره تزریق ژل و بوتاکس و همچنین این تزریق‌ها هزینه کنید.

با این حال توجه داشته باشید که نتایج این تزریق‌ها دائمی نیستند؛ اثرات Radiesse حدود یک سال و Sculptra تا دو سال ماندگاری دارد. همچنین در هر دوره تزریق باید چند جلسه مراجعه کنید. این درمان‌ها را می‌توان با لیزر، میکرونیدلینگ یا میکرودرم ابریژن ترکیب کرد تا بافت و رنگ اسکارهای پوست در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به مصرف رتینوئیدها یا کرم‌های موضعی تغییر کنند.

4. لیزر اگزایمر برای درمان ترک‌های قرمز روی پوست

اکثر افراد برای روشن کردن لکه‌های تیره، تغییر رنگ و هایپرپیگمانتاسیون به لیزر درمانی روی می‌آورند. اما اگر علائم کشیدگی پوست شما در حال حاضر روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد چه؟ در این مواقع لیزر اگزایمر توصیه می‌شود. در این لیزر با افزایش تولید ملانین از طریق نوار باریکی از اشعه ماوراء بنفش، پوست تیره می‌شود که می‌تواند به تیره‌تر شدن رنگ اسکارهای روشن کمک کند تا شبیه به رنگ پوستتان شوند.

در حال حاضر، اگزایمر برای درمان پسوریازیس و ویتیلیگو محبوب‌ترین است، اما بسیاری از متخصصان پوست دریافته‌اند که برای ترک‌های پوستی سبک نیز گزینه‌ای عالی است. مانند هر لیزر دیگری، برای مشاهده نتایج به چندین جلسه (به طور کلی 5 تا 8 جلسه، بسته به علائم کشیدگی پوست) نیاز دارید. با توجه به هزینه بالای این نوع لیزر، اگر شرایط گرفتن مدرک لیزر آنلاین را دارید، توصیه می‌کنیم برای تضمین آینده شغلی‌تان در دوره‌های مربوطه شرکت کنید.

لیزر اگزایمر برای درمان ترک‌های قرمز روی پوست

5. لایه برداری پوست با میکرودرم ابریژن؛ درمان قطعی ترک‌های پوستی

میکرودرم ابریژن شامل استفاده از کریستال‌های اکسید آلومینیوم برای لایه‌برداری پوست است. در طول یک جلسه میکرودرم ابریژن، متخصص پوست از یک دستگاه دستی برای برداشتن ملایم لایه بالایی پوست استفاده می‌کند و لایه دیگر که رنگ روشن‌تر یا یکنواخت‌تری دارد، آشکار می‌شود. با این حال به دلیل عوارض جانبی بالقوه این روش درمانی توصیه می‌کنیم حتما به کسانی مراجعه کنید که طرز استفاده از دستگاه جوانسازی پوست را می‌دانند.

6. میکرونیدلینگ به همراه آر اف برای درمان ترک پوستی ناشی از چاقی و بارداری

درمان‌های فرکانس رادیویی (RF) از گرما برای نفوذ به لایه‌های میانی پوست و تحریک تولید کلاژن تازه استفاده می‌کنند و ترکیب آن با میکرونیدلینگ (که با ایجاد سوراخ‌های کوچک در پوست شما باعث ایجاد پاسخ ترمیم زخم می‌شود)، می‌تواند برای درمان ترک‌های پوستی شما معجزه کند. البته نتایج کاملا به تخصص اپراتور بستگی دارد و برای مثال اگر صرفا برای لاغری هم به کسانی مراجعه کنید که آموزش کار با دستگاه ار اف لاغری را نگذرانده‌اند، نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید.

دو نوع متداول میکرونیدلینگ با RF عبارتند از Morpheus8 و Vivace؛ که هر دو شامل «مهر زدن یا استامپینگ» لایه‌های بالایی پوست با سوزن‌های کوچکی هستند که فرکانس رادیویی ساطع می‌کنند. در هر جلسه درمان پوست شما برای چند روز تا یک هفته ملتهب می‌شود، اما به مرور زمان متوجه پوست صاف‌تر و سفت‌تر خواهید شد. فقط توجه داشته باشید که بسته به بافت پوست و قدیمی بودن ترک‌های پوستی به سه تا شش جلسه نیاز دارید (ترک‌های جدیدتر راحت‌تر از بین می‌روند).

میکرونیدلینگ به همراه آر اف برای درمان ترک پوستی ناشی از چاقی و بارداری

آموزش بهترین روش‌های رفع سریع ترک‌های پوستی در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله 6 روش رفع سریع ترک‌های پوستی را معرفی کردیم که هر کدام به نوبه خود اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارند. شما می‌توانید هر کدام از این مداخلات پوستی و فوت و فن‌های آن‌ها را در آکادمی تخصصی مای اسکین یاد بگیرید و وارد بازار کار پردرآمدی شوید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

 

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید