چگونه تیرگی لب را به صورت دائمی برطرف کنیم؟

رفع تیرگی لب به طور دائم

بسیاری از افراد می‌پرسند که برای صورتی شدن لب تیره چه باید کرد؟ لب‌های نرم و صورتی‌رنگ تاثیر چشمگیری بر زیبایی چهره دارد؛ از این رو ممکن است برخی از افراد برای رفع دائمی تیرگی لب روش‌های متعدد خانگی را امتحان کرده و به نتیجه مطلوبی نیز نرسیده‌ باشند. در این مقاله اثربخش‌ترین روش‌های رفع تیرگی لب را می‌خوانید. فقط 5 دقیقه مطالعه این مطلب کافی است تا یک بار برای همیشه بهترین راهکار روشن یا صورتی شدن دائمی لب هایتان را بیاموزید و لبخند زیباتری داشته باشید.

استفاده از بهترین پماد برای رفع تیرگی لب؛ راهکاری موثر برای صورتی شدن دائمی لب

اولین راهی که شاید  برای رفع تیرگی لب به ذهن شما برسد، استفاده از پمادها و کرم‌های سفید‌کننده لب است. برای به کار بردن این راهکار باید بهترین پماد برای رفع تیرگی لب را از داروخانه‌ها یا مراکز فروش لوازم آرایشی بهداشتی تهیه کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از این پمادها، باید لب‌هایتان کاملا تمیز و عاری از هرگونه ماده آرایشی یا مواد غذایی باشد.

یکی از نکات مهم در استفاده از پماد رفع تیرگی لب این است که به‌هیچ عنوان نباید پیش از پماد زدن، لب‌‌ها را اسکراب یا لایه‌برداری کنید. هم‌چنین برای شستن لب‌ها پس از پماد زدن، از پاک‌کننده‌های ملایم صورت استفاده کنید. سپس لب‌هایتان را با آب خنک بشویید و با حوله‌ای تمیز خشک کنید. فراموش نکنید که برای شستن لب‌ها از پاک‌کننده‌های معطر استفاده نکنید؛ زیرا این محصولات پوست حساس لب را تحریک می‌کنند.

 

اگر شما در دوره‌های آموزش تزریق ژل لب شرکت کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های رفع تیرگی لب با لیزر نیز شرکت کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید مشکل بسیاری از افرادی که قصد تزریق ژل لب داشته، اما لب‌های تیره‌ای دارند را نیز برطرف کنید. علاوه‌براین درآمد شما نیز با شرکت در این دوره‌ها افزایش خواهد یافت.

پماد رفع تیرگی لب باید چه ترکیباتی داشته باشد؟

برای رفع تیرگی لب با پماد باید سفیدکننده ملایمی را انتخاب کنید که مخصوص پوست حساس و نازک لب ساخته شده باشند. در لیست ترکیبات پماد، به دنبال هیدروکینون (حداکثر تا 2 درصد) بگردید. این ماده خاص پوست را روشن می‌کند. به یاد داشته باشید که پوست لب بسیار نازک است؛ بنابراین روزانه فقط یک لایه نازک پماد را روی لب‌ها بمالید و از استفاده بیش از حد خودداری کنید. در دوره آموزش لیزر توضیح داده می‌شود که نباید همزمان از این دو روش برای رفع تیرگی لب‌ها استفاده کنید.

رفع تیرگی لب

اکثر پمادهای روشن کننده لب از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی قابل خریداری است و دستور مصرف مشابهی دارد. با این حال، اگر متخصص پوست شما کرم سفیدکننده لب تجویز کرده، هر چند وقت یک بار که پزشک توصیه کرده است، از آن استفاده کنید. پس از آغشتن لب‌ها به پماد، حتما دست‌هایتان را بشویید.

آموزش نحوه مصرف پماد یا داروی رفع سیاهی لب

توصیه می‌کنیم پماد رفع سیاهی لب را یک ساعت قبل از اینکه به رختخواب بروید، بزنید تا کاملا خشک شده و در مجاورت سرتان با بالش پاک نشود. دقت کنید که پماد سفید‌کننده لب نباید بیش از 12 ساعت روی پوست بماند؛ چرا که در‌این‌صورت ممکن است ترکیبات شیمیایی موجود در پماد به پوست حساس لب آسیب برساند.

توصیه می‌شود برای مصرف پماد با پزشک مشورت کنید و اگر در 4 ماه به نتایج دلخواه نرسیدید، مصرف پماد را قطع کنید. زیرا استفاده بیشتر از پمادهای روشن‌کننده، ممکن است برای همیشه به پوست لب شما آسیب برساند. در کلاس آموزش تزریق بوتاکس در تهران می‌آموزید که هنگام استفاده از برخی پماد‌ها مانند کرم سفید‌کننده پوست لب به نور خورشید حساس‌تر می‌شود؛ بنابراین حتما در طول دوران مصرف کرم، از ضدآفتاب زدن روی لب‌ها غافل نشوید.

آشنایی با ترکیبات پماد رفع تیرگی لب

در ترکیبات پماد رفع کبودی لب ماده هیدروکینون (حداکثر تا 2 درصد) وجود دارد. هیدروکینون به آسانی توسط پوست جذب شده و باعث روشن و شفاف شدن پوست لب می‌شود. علاوه‌بر این ماده، آزالئیک اسید نیز در پمادهای روشن‌کننده لب وجود دارد. آزالئیک اسید، یک اسید دیکاربوکسیلیک است که به لایه‌برداری پوست لب کمک می‌کند. هم‌چنین این ماده با کنترل و کاهش تولید ملانین در پوست در روشن شدن رنگ لب نیز موثر است.

بهترین پماد رفع تیرگی لب

به یاد داشته باشید که پوست لب بسیار نازک است؛ بنابراین روزانه فقط یک لایه نازک پماد را روی لب‌ها بمالید و از استفاده بیش‌ازحد خودداری کنید. در برخی از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مانند آموزش کار با دستگاه هایفو برای پوست نیز به این نکات پرداخته می‌شود. در این دوره‌ها علاوه‌بر آموزش تکنیکی و نحوه کار می‌توانید نکاتی در مورد مراقبت از لب‌ها و پوست صورت نیز بیاموزید.

رفع تیرگی لب با لیزر؛ اثربخش‌ترین روش از بین بردن سیاهی لب

درمان تیرگی لب با لیزر یکی از روش زیبایی چهره محسوب می‌شود. برای ازبین بردن تیرگی لب با لیزر معمولا از دستگاه KTP استفاده می‌کنند. لیزر KTP برای لب نسبت به سایر لیزرهایی که متخصصان پوست استفاده می‌کنند، شدت کمتری دارد. در این روش نور لیزر روی رنگدانه‌های پوست تیره متمرکز شده و وارد سلول‌ها می‌شود تا فقط سلول‌های پوست تیره رنگ را از بین ببرد. معمولا 2 تا 4 جلسه طول می‌کشد تا با لیزر KTP نتایج دلخواهی کسب کنید. در‌صورتی‌که تکنسین شما تشخیص دهد به تعداد جلسات بیشتری برای رفع تیرگی لب نیاز دارید، حتما در جلسات بیشتر شرکت کنید.

اگر در طول فرایند درمان با دستگاه KTP درد شدیدی را در ناحیه لب‌ها احساس کردید، حتما به تکنسین مربوطه اطلاع دهید. معمولا در این موارد متخصص، بی‌حس‌کننده موضعی تجویز می‌کند تا بعد از لیزر روی لب‌ها بمالید. در‌صورتی‌که شما برای زیبایی چهره خود علاوه‌بر لیزر رفع تیرگی لب، تمایل به مزوتراپی نیز دارید باید سراغ فردی بروید که دوره تخصصی آموزش مزوتراپی صورت را به‌طور دقیق و کامل آموخته باشد.

برطرف کردن تیرگی لب با روش های خانگی و مواد طبیعی

اگر ترجیح می‌دهید به جای استفاده از پماد یا رفع تیرگی لب با دستگاه لیزر از روش های خانگی استفاده کنید، توصیه می کنیم در صورت استفاده از هرگونه مواد طبیعی مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

البته برای لیزر رفع تیرگی لب نیز توصیه می‌کنیم حتما به فردی متخصص و با دانش و مهارت کافی مراجعه کنید. این موضوع برای هر نوع خدمات لیزر صدق می‌کند؛ بنابراین اگر شما قصد اقدام برای رفع موهای زائد خود دارید نیز باید سراغ فردی بروید که دوره آموزش لیزر موهای زائد را گذرانده باشد. در ادامه چند ماده طبیعی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای درمان خانگی تیرگی لب از آن‌ها استفاده کنید.

رفع تیرگی لب با لیزر

برای سیاهی لب چی خوبه؟ روغن نارگیل؛ روغن روشن کننده لب

روغن نارگیل یکی از ترکیبات معجزه‌آسای طبیعت است که بسیاری از مشکلات پوستی را رفع می‌کند. برای مثال رنگدانه‌ها و لکه‌های تیره‌رنگ با روغن نارگیل کاهش می‌یابند؛ زیرا این روغن حاوی اسیدهای چرب است که پوست را مرطوب کرده و از تیره شدن لب بر اثر خشکی جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان بالم لب روزانه دوبار استفاده کنید.

صورتی شدن و رفع تیرگی لب با وازلین و گلیسیرین

گاهی ممکن است لب‌های تیره نتیجه خشکی پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم مراقبت درست از پوست لب باشد. استفاده از وازلین و گلیسیرین قبل از رفتن به رختخواب باعث می‌شود پوست لب‌های شما هیدراته نگه بماند. بدین‌ترتیب از خشک شدن لب‌های‌تان جلوگیری می‌شود.

برخی از افراد از وازلین برای از بین بردن موهای زائد بدن خود نیز استفاده می‌کنند؛ این دسته از افراد می‌‌توانند برای حذف موهای زائد با اثر بلند‌مدت در دوره‌های آموزش آنلاین لیزرهای موی زائد شرکت کنند.

برای تیرگی لب چه کنیم؟ استفاده از ترکیب عسل و لیمو برای رفع سیاهی لب

برای برطرف کردن تیرگی لب لیمو و عسل را مخلوط کرده و لب‌های خود را به این سرم جادویی آغشته کنید. اجازه دهید این ترکیب یک ساعت روی لب‌ها بماند و سپس با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید. عسل و لیمو رنگدانه‌های تیره پوست لب را کاهش می‌دهند و رطوبت آن را حفظ می‌کنند.

از بین بردن تیرگی لب با عسل و لیمو

اکنون که پاسخ سوال «چگونه تیرگی لب را از بین ببریم» را دریافت کردید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «چند روز بعد از لیزر شیو کنیم» را نیز مطالعه کنید. مطالعه مقالات مراقبت از پوست و زیبایی به شما کمک می‌کند تا اقدامات مناسب‌تری را برای پوست و موی خود انجام دهید.

آموزش بهترین روش رفع دائمی تیرگی لب در آکادمی مای اسکین

در این مقاله راهکارها و روش‌های موثر برای رفع تیرگی لب به شما عزیزان معرفی کردیم. بین روش‌های استفاده از دارو،  لیزر و راهکارهای خانگی استفاده از دستگاه لیزر اثربخشی بهتر و ماندگارتری دارد. هم‌چنین استفاده از دستگاه لیزر KTP تنها راهکاری است که رفع دائمی تیرگی‌ لب را تضمین می‌کند. شما می‌توانید دوره‌های آموزشی کار با انواع لیزرهای درمانی را در آکادمی مای اسکین بگذرانید و به این ترتیب آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی درباره رفع تیرگی لب‌ها دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید