از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش با 6 روش معجزه‌آسا

از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

پیدا شدن سروکله جوش‌ها به اندازه کافی آزاردهنده هستند اما مشکل بدتر زمانی است که این جوش‌های سمج، لکه‌های قهوه‌ای برجای می‌گذارند. واقعیت این است که هیچ روش جادویی برای اینکه یک شبه جای جوش‌ها از بین بروند، وجود ندارد. با این حال برخی مداخلات زیبایی اثربخشی فوق‌العاده‌ای در محو شدن لکه‌های قهوه‌ای به مرور زمان دارند. در این مقاله 6 روش معجزه‌آسا برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش معرفی می‌کنیم. تمامی این راهکارها موردتایید متخصصان پوست هستند. پس اگر شما هم از این تیرگی‌های نه چندان زیبا، رنج می‌برید، مطالعه مطلب پیش رویتان را از دست ندهید.

چه چیزی باعث اسکار آکنه و لکه‌های قهوه‌ای جای جوش می‌شود؟

لکه‌هایی که پس از بهبود جوش یا آکنه کیستیک باقی می‌مانند، ناشی از التهابی است که روند بهبود طبیعی پوست را مختل کرده است. هنگامی که پوست شما باز و سپس بسته می‌شود (مثل زمانی که جوش می‌زنید)، ممکن است رنگدانه و بافت پوست تعییر کند و متفاوت از مابقی پوست به نظر برسد. به همین دلیل حتی اگر جوش‌ها را دستکاری نکنید، احتمال اینکه جوش‌ها یا لک‌های ملتهب همچنان رد قهوه‌ای یا قرمز تیره به جای بگذارند، وجود دارد.

این لکه‌ها به‌طور طبیعی طی چند ماه محو می‌شوند. اما گاهی اوقات یک لکه تهاجمی خاص واقعا در حال انجام ماموریتی است تا اثر دائمی خود را به جا بگذارد! اسکار آکنه زمانی رخ می‌دهد که بافت طبیعی پوست از بین می‌رود و با بافت فیبری جایگزین می‌شود. به زبان ساده‌تر ضایعه آکنه را به عنوان یک زخم در نظر بگیرید. زمانی که آسیب ناشی از آکنه شدید باشد، بدن با ایجاد بافت جدید پاسخ می‌دهد. تولید بافت بیش از حد یک کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک را تشکیل می‌دهد و بافت بسیار کم، منجر به فرورفتگی در پوست یا اسکار آتروفیک می‌شود. در هر دو حالت احتمال به جا ماندن لکه‌های قهوه‌ای وجود دارد. برای اسکارهای سطحی می‌توانید به کسانی مراجعه کنید که دوره آموزش لیزر دایود را گذرانده‌اند اما به طور تخصصی‌تر چگونه می‌توان از شر این ضایعات خلاص شد؟

چه چیزی باعث اسکار آکنه و لکه‌های قهوه‌ای جای جوش می‌شود؟

1. لایه برداری شیمیایی برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

لایه برداری شیمیایی حاوی ترکیباتی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها، تری کلرواستیک اسید و اسید سالیسیلیک ست که به عنوان ماسک روی صورت شما اعمال می‌شود. طی لایه‌برداری، لایه‌های بالایی پوست مرده شما برداشته شده و لایه جدید و صاف پوست بدون لکه ظاهر می‌شود. برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای ناشی از جای جوش، باید به طور منظم پوست را با مواد شیمیایی مخصوص لایه‌برداری کنید.

نکته مهم اینکه باید مطمئن شوید که یک متخصص آموزش دیده لایه‌برداری شیمیایی را با توجه به نیاز پوستتان انجام می‌دهد. در غیر این صورت آسیب لایه‌برداری بیش از مزایای آن خواهد بود. به این ترتیب در دوره‌های آموزش دستگاه لیزر نیز بر توجه به نوع پوست مراجع و تدوین برنامه درمانی براساس آن تاکید می‌شود.

2. میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جای جوش در یک روز

اگر با موردی خفیف و سبک‌تر از هایپرپیگمانتاسیون سروکار دارید، میکرودرم ابریژن ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. در این روش از دستگاهی استفاده می‌شود که به سرعت روی پوست می‌چرخد و مطابق با راهکار لایه‌برداری شیمیایی، لایه فوقانی پوست را از بین می‌برد. نتیجه پوست صاف‌تر و روشن‌تری برای شماست. مانند آموزش تزریق ژل، کار با این دستگاه نیز تخصص و مهارت بالایی را می‌طلبد. بنابراین حتما به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند.

میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جای جوش در یک روز

3. لیزر درمانی؛ سریع‌ترین روش از بین بردن جای جوش

در لیزر درمانی نور و قدرت فناوری برای جوانسازی پوست شما ترکیب می‌شود و گزینه‌ای عالی برای درمان انواع خاصی از لکه‌های تیره رنگ است که در نتیجه جای جوش روی صورت باقی می‌مانند. در این روش لکه‌های تیره نور قدرتمند پرتوهای لیزر را جذب می‌کند و منجر به محو شدن لکه‌ها می‌شود. در دوره‌های آموزش لیزر موهای زائد آنلاین بیشتر با زیروبم نحوه کارکرد انواع دستگاه‌های لیزر آشنا می‌شوید. طی یک جلسه لیزر اثرات نسبتا خوبی را مشاهده می‌کنید. با این حال اگر لکه‌ها زیاد و عمیق و قدیمی هستند، ممکن است به بیش از یک درمان نیاز داشته باشید.

4. میکرونیدلینگ و ترکیب آن با آر اف برای از بین بردن جای جوش در چند ثانیه!

میکرونیدلینگ دستگاهی با چندین سوزن ریز است. سوزن‌ها لایه فوقانی پوست را به آرامی سوراخ می‌کنند. این فرآیند می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند و خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های به جا ماندن از جوش‌ها را کاهش دهد. همچنین می‌توانید از اپراتور خود درباره ترکیب میکرونیدلینگ با آر اف سوال کنید. در این روش سوزن‌های خنک در حالی که جریان فرکانس رادیویی را آزاد می‌کنند، وارد پوست می‌شوند و به آرامی کلاژن زیر پوست را گرم می‌کنند تا تولید کلاژن تحریک شود. در واقع مشابه با آنچه در دوره‌های آموزش هایفو گفته می‌شود، هدف از چنین مداخلات زیبایی افزایش تولید کلاژن و به تبع آن جوانسازی و رفع مشکلات پوست شماست.

میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جای جوش در یک روز

5. مزونیدلینگ برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

روش دیگر برای درمان جای جوش مزونیدلینگ است. در این مداخله زیبایی مواد تقویتی به زیر پوست تزریق می‌شود تا کلاژن‌سازی را در باقت زیرین تحریک کنند. مشابه با میکرونیدلینگ در این روش نیز دستگاهی با سوزن‌های ریز را روی پوست می‌چرخانند و برای کسب نتایج مطلوب احتمالا به چند جلسه درمان نیاز داشته باشید. به طور کلی توجه داشته باشید که در بسیاری از مداخلات زیبایی حتی مطابق با آنچه که در آموزش کار با دستگاه لاغری گفته می‌شود، حداقل چند جلسه برای رفع مشکل مربوطه نیاز است.

6. فتودینامیک تراپی با نور آبی؛ آخرین سنگر برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

یکی از جدیدترین روش‌های از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش فتودینامیک تراپی با نور آبی (PDT) است که نشان داده شده در درمان ضایعات پس از جوش مانند هایپرپیگمانتاسیون و به جا ماندن لکه‌های قهوه‌ای تیره، موثر است. این روش معمولا زمانی که سایر گزینه‌های درمانی اثربخشی نداشته باشند، مورداستفاده قرار می‌گیرد و باید صرفا توسط متخصص پوست انجام شود.

آموزش بهترین روش‌های از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم علت به وجود آمدن لکه‌های قهوه‌ای پس از جوش زدن چیست و همچنین 6 روش معجزه‌آسا برای رفع این مشکل معرفی کردیم. شما می‌توانید این راهکارهای حرفه‌ای و تخصصی را در دوره‌های جامع و کاربردی آکادمی مای اسکین بیاموزید و به این ترتیب، آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید